Ik ben niet gelovig en ook niet op die manier opgevoed.
Wel had ik twee collega's die ontzettend streng gelovig zijn. En hier in de stad loopt een dame die iedereen van het geloven in Jezus Christus wil overtuigen.
Ik respecteer mensen zoals ze zijn en ook als ze ergens in geloven waar ik niet direct in geloof. Er zal vast iets zijn daarboven wat de wereld stuurt, maar of dat een God is... Ik heb geen idee!
Wat mij opvalt is dat er geregeld mensen zijn die geloven en het dan proberen op te dringen aan anderen. Oei! Daar kan ik me groen en geel aan ergeren. Als ik mezelf graag wil toevoegen aan de groep mensen die in God geloofd, dan kom ik vanzelf. Ik ben immers op de hoogte van het bestaan van het geloven in God.
En uitspraken als: Iedereen die niet geloofd gaat naar de Hel, maar toch iedereen is gelijk! Yeah right! Dat is dan dus niet zo. Je maakt dan onderscheidt tussen degene die niet geloofd of eigenlijk niet naar de kerk gaat, en zij die wel geloven en naar de kerk gaan.
De reden dat er minder mensen een actief leven bij de kerk leiden is misschien omdat er in deze wereld zoveel andere dingen belangrijk zijn. Het paranormale komt ook steeds meer naar voren en dan blijkt dat ook zij die niet geloofden in God, liefdevol worden ontvangen.
Een geloof is in mijn ogen meer iets wat je door het leven heen helpt, wat een steunpunt is voor veel mensen. Als er iets naars of leuks gebeurt, dan is dat omdat God dat graag wil. Zo zijn er meer dingen die je naar Hem kunt verwijzen. En ik kan me voorstellen dat dat veel mensen een bepaalde rust biedt.