Het honden regelement.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:25

Vanessa24 schreef:
Ik had het over de ruimte die beschikbaar wordt gesteld voor honden, niet of je het zelf moet opruimen.
Mij gaat het namelijk om, dat de gemeente niet meer wil dat honden overal en nergens worden uitgelaten, goed dat begrijp ik, maar zorg dan voor grote en voldoende uitlaat plaatsen!

Ben ik met je eens. Maar hoe meer vierkante meters hoe duurder natuurlijk. En vooral in de stad is de grond vreselijk duur.

Misschien een oplossing om de hond naast de fiets te laten rennen??

Bestek

Re: Het honden regelement.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:26

God, vreemd. Ik woon in nuenen, hoop dat dat debiele beleid niet overslaat naar hier. Mag je ook niet meer in de grotere parken lopen dan? Fietste een paar dagen geleden nog langs het Anne Frank plantsoen en daar liep nog een herder los.. niemand die er naar kraaide.

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:31

Ik heb een Engelse Bulldog die na een minuut of 4 bij wijze van spreken al dood neer valt, dus rennen naast de fiets is voor mij geen optie
Steeds meer plekken worden verboden toegang voor honden, ik zag best wel gras veldjes langs de sloot staan met een bordje erbij 'verboden voor honden' dan denk ik bij mezelf, er is niemand die op dit veldje gaat spelen, omdat het vlak bij een sloot ligt, dan kunnen daar toch gewoon honden uitgelaten worden?
Gelukkig hebben wij wel een park waar honden los gelaten kunnen worden, er is zelfs een stuk afgezet, rondom met heggen en hekken die je af kan sluiten om daar honden los te gooien die anders ervan door gaan.

En nog een klein pracktisch vraagje: 'hoe willen mensen eigenlijk de drollen opruimen van honden die aan de diarree zijn?

Sophie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:33

Als ze zulke maatregelen willen, moeten ze ook zorgen dat er plekken zijn waar honden wél mogen komen en waar ze wél mogen poepen.

Hier in de buurt is nérgens een hondenuitlaatgebied, maar laatst kregen we wel een boete omdat onze hond op een grasveld (waar nóóit iemand loopt) poepte.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:13

Bij ons zijn er sinds kort ook strengere regels. Op sommige plaatsen mag de hond niet meer en andere wel maar aan de lijn (en opruimen v drollen) en er zijn loslaat plekken. Daar ga ik niet heen maar dat is mijn keus, ik kies voor t Twiske: lekker de ruimte voor de hond en op sommige plekken mogen ze ook zwemmen. Wel vind ik dat daar waar ik de drollen opmoet ruimen er ook de mogenlijkheid moet zijn om die drollen weer weg te kunnen gooien want ik wil er niet n half uur mee moeten lopen bwz (wel lekker warm als t vriest...), dat ontbreek bij ons wel helaas en dat kan er best af vd hondenbelasting. Helaas wordt de hondenbelasting niet voor de honden gebruikt zoals al geschreven, maar om de gaten te dichten. Op zich heb ik er niets op tegen om de boel schoon te houden maar t moet wel leefbaar zijn en de honden moeten wel hond kunnen blijven. Hondenbezitters moeten rekening houden met dat het niet overal wenselijk is dat je hond er komt, maar dan moeten er ook idd plekken gemaakt worden waar ze wel lekker kunnen rennen.
Zwerfafval gaat ook aangepakt worden, persoonlijk erger ik me daar meer aan: al die troep die men op straat gooit. Waar mijn zoontje en de andere kinderen spelen ligt vaan kapot glas (bierflesjes) ik heb liever dat ie in de hondenpoep valt dan in t glas. maar ook hiervoor vind ik dat er meer prullenbakken moeten komen, dat nodigd meer uit om de troep daar in te doen. Als je t mensen makkelijker maakt hun troep en de hondenpoep weg te kunnen gooien zal t minder problemen geven.

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:14

Vanessa24 schreef:
En nog een klein pracktisch vraagje: 'hoe willen mensen eigenlijk de drollen opruimen van honden die aan de diarree zijn?

Heb ik me ook al ns afgevraagd hahaha

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:23

Vind het een beetje dat ze overdrijven in Eindhoven.
Las trouwens vandaag op teletekst, dat de DB wil dat alle katten geregistreerd worden (chip of oortatoeage), ivm dumpen van katten. Als het eenmaal zo ver is komt er vast ook ooit kattenbelasting in sommige gemeenten.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:45

Sophie_ schreef:
Als ze zulke maatregelen willen, moeten ze ook zorgen dat er plekken zijn waar honden wél mogen komen en waar ze wél mogen poepen.

Hier in de buurt is nérgens een hondenuitlaatgebied, maar laatst kregen we wel een boete omdat onze hond op een grasveld (waar nóóit iemand loopt) poepte.

Sophie....... zélf opruimen.....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:47

Misschien wel de rede waarom er niemand loopt?

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:51

Bij ons mag de hond ook niet los. Ik vind het onzin, wij hebben een redelijk grote hond die SUPER luisterd. Ze zal nooit poepen buiten een hondenhok dus ik snap niet waarom niet los?! Ook in het centrum mogen ze niet, valt alleen wel op dat de kleine hondjes niet weggestuurd worden en de grote wel

woofie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:11

Desiree schreef:
Alsalle mensen "Rositabelasting"moesten betalen omdat ze Rosita heten, dan piepte je wel anders.

Het komt neer op pure discirminatie.

Vraagje voor Woofie:
Rijd je zelf paard?
Hoe ruim jij de poep van je paard op als je buiten rijdt?

nee, ik rijd zelf geen paard......maar de manege staat hier in het buiten-gebied dus er hoeft niet met de paarden midden door het dorp gereden te worden.....menbewijs is een ander verhaal, maar op die kar past toch wel een emmer en een schep??
en laten we eerlijk zijn, ik ruim het van mijn hond netjes op...maar wat een paard in een keer laat vallen daar doen mijn honden minstens twee weken over

the_nollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:17

Sjesis zeg wat een bullshit, gaat toch helemaal nergens over. Wandelaars horen niet op het gras, laat daar lekker die hondjes lopen. Leef en laat leven....

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:20

Vanessa24 schreef:
Ik had het over de ruimte die beschikbaar wordt gesteld voor honden, niet of je het zelf moet opruimen.
Mij gaat het namelijk om, dat de gemeente niet meer wil dat honden overal en nergens worden uitgelaten, goed dat begrijp ik, maar zorg dan voor grote en voldoende uitlaat plaatsen!

Ze willen gewoon dat er niemand nog een hond neemt. Dus een hoop geld er voor betalen, en alles onmogelijk maken. Ontmoedigingsbeleid inderdaad, maar dan wel heel sterk.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:24

woofie schreef:

nee, ik rijd zelf geen paard......maar de manege staat hier in het buiten-gebied dus er hoeft niet met de paarden midden door het dorp gereden te worden.....menbewijs is een ander verhaal, maar op die kar past toch wel een emmer en een schep??
en laten we eerlijk zijn, ik ruim het van mijn hond netjes op...maar wat een paard in een keer laat vallen daar doen mijn honden minstens twee weken over

Dus dan kan je eigenlijk niet over het probleem mee praten want weet je wel hoe onpraktisch het is om de poep van je paard op te ruimen tijdens het rijden? Weet jij daarnaast ook, dat veel pensionstallen en maneges aanvankelijk in buitengebieden huizen, die daarna helemaal volgebouwd worden zodat ze uiteindleijk midden in de bouw zitten? WAnt er is niemand die een stal begint in de bouw hoor. Ze willen allemaal buitenaf zitten.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:50

onze manege staat toch echt in het buitengebied hoor.......als je vanaf de manege rechtsaf gaat en dan meteen weer rechtsaf rijd je zo de bossen van de veluwe in, met ruiterpaden!!
dus ze hebben midden in het dorp niets te zoeken.....moet ik er wel bij zeggen dat het meestal om "penny's" gaat die het dorp inkomen met hun paardjes. Waarschijnlijk om de blits te maken tegenover vriendjes en vriendinnetjes.