Taïda geslaagd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Re: Taïda geslaagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:09

geweldig ik ben ook geslaagd alleen niet na zo`n rotjaar

knap hoor

Raiza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:21

Whiz schreef:
Jullie studeren zeker zelf niet of wel?? Weet je wel hoeveel buitenlandse studenten er in Nederland zijn? Heel erg veel, weet je wel hoe snel daar een studentenvisum voor wordt gegeven? Heel erg snel. De Universiteiten zijn altijd opzoek naar getalenteerde studenten. Net zo als veeel Nederlandse studenten naar het buitenland gaan om daar te studeren. Soms een jaar of soms een gehele studie. En dat gaat al jaren zo.. zelfs mijn vader die uit het buitenland komt heeft in de jaren 70 aan de universiteit van Wenen en aan de Technische Universiteit in Delft gestudeerd. En mijn broertje die aan de Universiteit van Maastricht studeerd heeft vorig studie jaar het gehele jaar in het buitenland gevolgd. Het zijn niet voor niets Internationale studies.

Worden die studies ook allemaal betaald door die stichting?
Heeft dat land waar je broertje gestudeerd heeft, de studie voor hem betaald?
Vast niet. Als ik in het buitenland ga studeren zal ik (of mijn ouders) dat ook helemaal zelf moeten betalen.
Maar die troela die liegt en bedriegt, zou dan ook nog eens alles door die (nederlandse) stichting betaald krijgen.
Laat die stichting de kosten betalen van nederlandse studenten die het zelf niet trekken, in plaats van buitenlanders die hier komen studeren.

Knap dat ze het gehaald heeft, maar van mij mag ze wegblijven }>

natasja50

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:24

Raiza schreef:
Vast niet. Als ik in het buitenland ga studeren zal ik (of mijn ouders) dat ook helemaal zelf moeten betalen.
Maar die troela die liegt en bedriegt, zou dan ook nog eens alles door die (nederlandse) stichting betaald krijgen.
Laat die stichting de kosten betalen van nederlandse studenten die het zelf niet trekken, in plaats van buitenlanders die hier komen studeren.

Het is weer ikke ikke ikke en de rest.....

Iedere Nederlander kan een studiebeurs krijgen toch?? En die studenten die het niet redden dat zijn gewoon luie (en domme)donders...

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:29

@Raiza...

Ik wou net zeggen ik neem aan dat je een studiebeurs krijgt. Dus moet je niet zo bang zijn dat je tekort komt. Want mijn ouders betalen idd alles ja.. Omdat ik belachelijke lage studiebeurs krijg. Daarbij verdien ik zelf ook geld om dingen te betalen.

Taida liegt en bedriegt?? Neeh haar ouders hebben gelogen dat kun je taida niet kwalijk nemen aangezien haar ouders haar papierwerk hebben ingeleverd toen ze naar dit land toe werd gezonden.

Het is overal ter wereld zo dat mensen die hun studie niet kunnen betalen maar wel ontzettend goed kunnen leren, een gift krijgen. Netzoals wij hier een prestatiebeurs krijgen. Haal je het niet??? dan moet je terugbetalen.. heel simpel.

Raiza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:28

natasja50 schreef:

Iedere Nederlander kan een studiebeurs krijgen toch?? En die studenten die het niet redden dat zijn gewoon luie (en domme)donders...

Helemaal niet ikke ikke ikke en de rest kan stikken.
Iedere nederlander kan een studiebeurs krijgen idd, en dan moeten ze nog jaren na afloop van de studie aan terug betalen

Ik bedoel met studenten die het zelf niet trekken, geen luie donders, maar mensen die nou eenmaal niet zulke fortuinlijke ouders hebben die de dure studie van hun kinderen kunnen betalen. Er zijn genoeg mensen met een modaal inkomen en 3 studerende kinderen die geen 3 universitaire opleidingen kunnen bekostigen, ook niet als de kinderen superintellegent zijn en er alles voor doen. Dat staat helemaal los van studenten die er zelf met de pet naar gooien (vaak degene waarvan de ouders het wel kunnen betalen!)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:35

natasja50 schreef:
Raiza schreef:

Iedere nederlander ja

Raiza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:35

Whiz schreef:
@Raiza...

Ik wou net zeggen ik neem aan dat je een studiebeurs krijgt. Dus moet je niet zo bang zijn dat je tekort komt. Want mijn ouders betalen idd alles ja.. Omdat ik belachelijke lage studiebeurs krijg. Daarbij verdien ik zelf ook geld om dingen te betalen.

Taida liegt en bedriegt?? Neeh haar ouders hebben gelogen dat kun je taida niet kwalijk nemen aangezien haar ouders haar papierwerk hebben ingeleverd toen ze naar dit land toe werd gezonden.

Het is overal ter wereld zo dat mensen die hun studie niet kunnen betalen maar wel ontzettend goed kunnen leren, een gift krijgen. Netzoals wij hier een prestatiebeurs krijgen. Haal je het niet??? dan moet je terugbetalen.. heel simpel.

Ik heb geen studiebeurs nodig
Ik werk al enkele jaartjes.
En ik moest ook zelf werken om "extra"dingetjes te kunnen bekostigen want de studiebeurs toen ik naar school ging was geen vetpot en mijn ouders hadden al genoeg extra kosten aan de opleiding die ik deed. (ook een internationale opleiding). Maar die lieten er veel voor schieten (niet op vakantie, geen dure auto etc) zodat ik kon studeren.
Er waren er genoeg die toen een studielening af sloten, maar ik deed liever zuinig aan en dan geen schuld later

Ik heb niks tegen Taida, maar ik heb het idee dat omdat zij in het nieuws geweest is, iedereen opeens voor haar vliegt (b.w.v.s.) om in een goed daglicht te komen staan.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:01

Bealy schreef:
http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... eindexamen

En nu op naar je rechtenstudie in Leiden!

Onvoorstelbaar dit. En dan krijgt ze nog een beurs ook. Fijn, dat fraude beloond wordt in dit kromme rechtsstelsel. Walgelijk sujet die Taïda, met een hele fijn mentaliteit. Bah.

Nijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:12

natasja50 schreef:
Raiza schreef:

Lekker kortzichtig om meteen luie en domme donders te zeggen.
Ik kan dus mijn studie niet betalen met mijn beursje hoor.
En ja ik werk ieder weekende en doordeweeks wanneer ik dit met mijn studie haal, maar toch ben ik een luie domme donder?

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:37

sronnie schreef:

Lekker kortzichtig om meteen luie en domme donders te zeggen.
Ik kan dus mijn studie niet betalen met mijn beursje hoor.
En ja ik werk ieder weekende en doordeweeks wanneer ik dit met mijn studie haal, maar toch ben ik een luie domme donder?

Ik bedoel hiermee dat je als student idd makkelijk een baantje erbij kunt nemen. En als je een baantje erbij doet dan ben je zeker geen luie donder.

Deze opmerking was dus niet bedoeld voor erbij werkende studenten.

Ik zie nu dat mijn opmerking niet volledig was. Excuus !
En Taïda werkte er hier in Nederland op zaterdag ook bij heb ik begrepen.

Nijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:46

Wanneer je geen verblijfsvergunning hebt mag je toch niet werken?

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:58

sronnie schreef:
Wanneer je geen verblijfsvergunning hebt mag je toch niet werken?

Ze had wel een verblijfsvergunning. Toen die ingetrokken werd is ze teruggegaan.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 23:00

Las het in de krant wel goed van haar.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 23:05

WildWings schreef:
Bealy, er ontgaat mij echt iets.

Van het begin af aan is het verhaal geweest dat ze hier examen wilde doen, dat ze uitstel wilde om hier te mogen blijven tot na het examen.. en dat ze dan dus weer terug naar Kosovo (of ergens anders) zou gaan.

Nu heeft ze haar examen in Kosovo moeten doen en wilt ze in Nederland rechten studeren, terwijl ze altijd heeft beweerd dat ze alleen in NL wilde blijven om haar examen te doen?

Ach ja ze heeft 3 jaar lang de hele wereld voorgelogen, dus waarom niet nog een paar jaar... met de media en iedereen die haar zielig vind achter zich moet dat geen probleem zijn toch...

Zo achterbaks liegen en dan rechten studeren? heel apart...

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 08:58

Ik ken er een die liegt en bedriegt zo erg dat jij het zelfs geloofd en die is nog wel minister!! Haar voornaam is Rita

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 11:09

slimmerik schreef:
Ik ken er een die liegt en bedriegt zo erg dat jij het zelfs geloofd en die is nog wel minister!! Haar voornaam is Rita

hahahaha Rita Corita ..........

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 12:05

Was Rita Corita maar minister.....

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 12:12

Ja dan zou alles goedkomen...

Blue9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 12:18

Net goed, ze laat ze eens een * ruiken Ik vind dat dat meisje meer rechten heeft om hier te blijven dan zo'n een of andere hangjongere die geen * uitvoert! Maarja, zal er over ophouden wnat anders begint de bekende discussie weer en dat is niet de bedoeling

mymymy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 12:24

Welshcobfan schreef:
Wow en ook nog haar cijfer willen verbeteren voor een beter gemiddelde? Wel erg goed van haar, maar ze wou toch alleen haar examen in NL doen??? ze wou toch wel terug?

Ja ze wou haar examen doen en dan omdat ze terugmoest wou ze wel terug maar als het niet hoefde ging ze niet

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 12:38

Geweldig voor haar dat ze haar examen gehaald heeft. Alleen snap ik haar principiële opstelling niet (die gebaseerd is op leugens), dat ze in Nederland wil gaan studeren.

Overal ter wereld kan je internationaal recht studeren, er zullen genoeg landen zijn die haar op een studentenvisum willen laten studeren. Dus waarom zou ze naar Nederland moeten komen?

Ik krijg vooral het gevoel dat ze koste wat het kost haar gelijk wil halen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 13:39

Karl66 schreef:
Geweldig voor haar dat ze haar examen gehaald heeft. Alleen snap ik haar principiële opstelling niet (die gebaseerd is op leugens), dat ze in Nederland wil gaan studeren.

Overal ter wereld kan je internationaal recht studeren, er zullen genoeg landen zijn die haar op een studentenvisum willen laten studeren. Dus waarom zou ze naar Nederland moeten komen?

Wat ze dus ook heeft (gelijk). Maar waarom niet in Nederland?? Hier heeft ze al haar kennissen en vrienden. Daar zou jij dan toch ook voor kiezen??

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 13:45

slimmerik schreef:
Karl66 schreef:

Wat ze dus ook heeft (gelijk). Maar waarom niet in Nederland?? Hier heeft ze al haar kennissen en vrienden. Daar zou jij dan toch ook voor kiezen??

Jij kan anders ook niet zomaar ergens gaan wonen hoor...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:00

slimmerik schreef:
Karl66 schreef:

Nee ze heeft geen gelijk, aangezien de enige reden waarom ze hier het afgelopen jaar op school gezeten heeft gebaseerd is geweest op fraude. En gezien het feit dat ze op de ambassade examen heeft kunnen doen (wat een normale regeling is), was dat niet nodig geweest.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:12

Karl66 schreef:

Nee ze heeft geen gelijk, aangezien de enige reden waarom ze hier het afgelopen jaar op school gezeten heeft gebaseerd is geweest op fraude. En gezien het feit dat ze op de ambassade examen heeft kunnen doen (wat een normale regeling is), was dat niet nodig geweest.

Ja jammer voor jou maar die discussie hebben we gehad en daar gaat dit topic niet meer over.
Ik gun het die meid van harte om terug te komen, net als al die andere buitenlandse studenten die hier komen studeren en de Nederlandse studenten die naar het buitenland gaan. En waarom gaat de ene Nederlandse student naar Canada en de andere naar Australië b.v. ?

"Vaak omdat ze "iets" met dat land hebben.