twee kindjes door geweld overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nijntje01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:45

Chip2 schreef:
Op www.webregio.nl zijn verschillende reakties te lezen ook van mensen die de moeder kennen. We oordelen allemaal lekker over andere is makkelijk hoeven we niet naar onszelf te kijken. Tot nu toe weet nog steeds niemand het daadwerkelijke verhaal maar oordelen kunnen we als de beste

Ben het geheel met je eens Chip
Je moet idd eerst de achtergrond weten voor dat men gaat oordelen.
Neemt niet weg dat ik dit goedkeur ....absoluut niet.
Ben zelf een alleenstaande moeder met 2 kids maar hun doodmaken omdat ik het eventueel niet meer zie zitten of wat voor reden dan ook.
Nee dat zal ik nooit doen.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:48

Desiree schreef:
Toch vind ik steriliseren wel een goede optie.

Ik ben idd ervoor om in sommige gevallen verplicht te sterriliseren. Over dit geval kan ik niet oordelen, als zij weer normaal kan functioneren dan mag ze van mij kinderen (mits de psychiater dat acht) maar als ze toerekeningsvatbaar is: direct de schaar erin!

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:51

Charos schreef:
Ach je hebt je kinderen vermoord, maar daar kun je niets aan doen want je hebt een mankementje in je hersenen?
T moet niet gekker worden.

Nee daar kan je inderdaad niets aan doen, en dat is niet gek.

Ik heb vorig jaar een heel project gehad over schizofrenie. Tijdens dat project is een slachtoffer van een schizofreniepatiënt komen praten in de klas. Ze kwam uit een groot gezin met allemaal zussen, en haar moeder was lief tegen allen. Behalve tegen haar. Want zij volgens haar het kind van de duivel, ze geloofde werkelijk dat haar dochter het kwaad op aarde was.
Ze is haar hele jeugd geterroriseerd geweest door haar. Al de andere dochter kregen alles wat ze maar wilden, zei kreeg enkel een pak rammel. Verjaardagscadeautjes kreeg ze niet, en terwijl haar zussen allemaal een spetterend communifeest hadden, mocht zij niemand uitnodigen.
Op een dag was haar moeder zo fel doorgedraaid dat ze haar dochter met een stok begon te slaan. Gelukkig voor haar was haar vader er toen op tijd tussen gekomen en moest ze slechts naar het ziekenhuis, maar anders had het net als hier op een drama kunnen uitlopen.

De vrouw in kwestie is nu zelf bejaard en haar moeder is al lang geleden overleden. Pas toen zij volwassen was en het leed al lang geleden, kwam de diagnose schizofrenie pas. En zelfs toen wilde de vrouw nog altijd niet accepteren dat haar dochter niet het kind van de duivel was, ze had nadat ze het huis verliet alle contact voor altijd verbroken. Volgens haar was zij niet degene die gek was, nee zij was de enige gezonde en de hele wereld was gek.

Nam de dochter de vrouw nu iets kwalijk? Nee. Ze had haar hele jeugd afgepakt en moest ze het over kunnen doen had ze zich natuurlijk een andere moeder gewenst. Maar haar moeder was ziek. Pscychisch ziek. Mensen worden niet alleen lichamelijk ziek, maar kunnen ook iets in de psyche krijgen. Dan doen ze dingen die ze eigenlijk niet zouden moeten doen, maar ze beseffen het gewoon niet meer.
Gisteren is er op telefacts(belgie) een reportage geweest, over een kind met een extreme vorm van adhd. Dat kind had een stoornis dat hij zijn woede niet kon bedwingen. Zijn moeder was doodsbang dat hij ooit eens in de gevangenis terrecht kwam. Bij het minste beetje barste hij uit, schold hij, schopte hij, gebruikte geweld in blinde woede. Is hij een vreselijk achterlijk jong? Nee, hij is ziek en hij kan er echt niets aan doen dat hij het heeft gedaan, want hij was zichzelf niet.

Deze vrouw kan net als de vorige twee voorbeelden een psychische stoornis hebben gehad dat de buitenwereld te laat heeft opgemerkt. Ze heeft dringend hulp nodig, om te voorkomen dat er in de toekomst nog iets ergs gebeurt. Kinderen zou ze beter niet meer krijgen, zeker als er de kans bestaat dat ze ooit terug zal hervallen (al is iedereen en dan ook echt iedereen potentiele pscyhische ziekte kandidaat). Denk maar niet dat die vrouw niet gestrafd wordt, ze zal haar eigen genoeg straffen als ze terug gezond is. Stel je eens voor dat je zelf niet meer weet wat je doet, op een moment van waanzin je eigen kind vermoord, in een instelling geplaatst wordt, hulp krijgt, kan genezen en terug normaal functioneren. En dan kan je voor de rest van je hele leven jezelf verafschuwen omdat je je kind hebt vermoord en je de tijd niet meer kan terudraaien, om nog maar te zwijgen van de ongebrijpende reacties van de buitenwereld te moeten aanhoren die niet willen geloven dat je psychisch ook ziek kan zijn....

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:58

@ katleen: dat is precies waar ik dus op doelde...
Ik kehn genoeg mensen die door hun pscyhische stoornis niet meer normaal kunnen functioren. Mijn kennis is manisch depressief en als ze in haar 'wereldje' zit, kan ze alles zijn: van vincent van gogh tot God. En ja ze geloofd het echt, haar kinderen zijn er zwaar de dupe van, haar man is altijd overspannen. Soms kun je er niets aan doen dat je niet meer 'normaal' bent, dan is zit het fout in je hersenen. En nee dat kun je niet zomaar even uitschakelen. Zelf hebben ze vaak niet door dat ze hulp nodig hebben en als de omgeving dat ook niet doorheeft kan het goed fout gaan. Ik vrees dat dat hier ook het geval is. die vrouw heeft niet op tijd de juiste hulp gekregen die ze nodig had. Ze is ontoerekeningsvatbaar, ze staat niet in voor haar gevolgen. En ja ik trek me dat heel erg aan!

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:01

xKatleentjex schreef:
al is iedereen en dan ook echt iedereen potentiele pscyhische ziekte kandidaat).

Zo is het maar net, prijs je rijk wanneer je zelf zowel lichamelijk als psychisch gezond bent

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:06

Nou zonder de psychische ziektes had ik geen studie meer en als niemand meer stoornissen krijgt, heb ik later geen werk.
Maar goed dat terzijde, want ik gun niemand een psychische ziekte toe en ik hoop dat mensen die dat wél hebben op tijd hulp krijgen, want anders gaat het fout. De meeste zwervers hebben overigens ook psychische stoornissen/problemen, die mensen krijgen geen hulp...
Vreemd genoeg kan ik nog sympathie voelen voor de ergste moordenaars als ze leiden aan een psychische stoornis en ze gewoon geen hulp hebben gekregen... Ik vind de hele tbs instelling ook waardeloos: mensen moeten wachten in een gewone cel op een plekje in de tbs: Dat werkt alleen maar tegen ze mbt de stoornis/probleem. Dus ik hoop voor deze vrouw dat ze wél hulp krijgt.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:06

Ik prijs mezelf ook rijk. Maar er zijn mensen die mentaal ziek zijn, zoals in de beschrijvingen vna Katleentje, en die zullen nooit meer van hun ziekte af komen. mogen zij dan toch kinderen krijgen met het risico ze niet goed te behandelen? Ja, zij hebben rechten, dat weet ik ook wel. MAar hun kinderen, hebben die geen rechten?

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:10

Nee desiree, dat vind ik ook wel niet. Als er risico bestaat dat een vrouw hervalt, dan is het voor het bestwil van de kinderen dat ze die niet meer krijgt. Ookal leeft ze nog 40 jaar verder en krijgt ze in die 40 jaar geen enkel probleem meer. Als je het wel zou toevertrouwen, en ze zal binnen 10 jaar een herval kennen dan zullen er dingen gebeuren die dit echt hadden moeten voorkomen worden.

opala

Re: twee kindjes door geweld overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:13

Laat mij niet weten dat een kind mishandeld wordt door de ouders, dan grijp ik - tegen alle regels in - hoogstpersoonlijk zelf in

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:19

Sja opala. Ik denk dat het een hoop leed zou schelen indien iedereen zo redeneerde als jij.
MAar voordat je iemand van zoiets verdenkt, moet je wel heel zeker van jezelf zijn. En dat is heel moeilijk.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:21

Yep, true desiree. Want mensen dachten ook dat ik zwaar mishandeld werd: ben erg dun, en zat altijd onder de enorme blauwe plekken... en als ze vroegen hoe kom je eraan: tja gestoten...
Ik heb de mentor als eens bij me gehad... Ik ben gewoon heel onhandig, dat heeft niet met mishandelen te maken.

Moraal: het is niet altijd wat het lijkt.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:26

Als er een vrouw een blauw oog heeft omdat ze ECHT ergens tegenaan is gelopen, dan gelooft iedereen dat haar man het gedaan heeft. Superl*llig.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:28

Daaom is het nooit verstandig om zélf in te grijpen bij mogelijke mishandeling. Waarschuw dan instanties, want als je het verkeerd hebt ingeschat ben je echt zwaar de l*l. En geloof me het is neit fijn als iedereen denkt dat je ouders je mishandelen, terwijl je het super thuis hebt. Als niemand je geloofd is dat echt waardeloos.

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:34

Welshcobfan schreef:
Daaom is het nooit verstandig om zélf in te grijpen bij mogelijke mishandeling. Waarschuw dan instanties, want als je het verkeerd hebt ingeschat ben je echt zwaar de l*l. En geloof me het is neit fijn als iedereen denkt dat je ouders je mishandelen, terwijl je het super thuis hebt. Als niemand je geloofd is dat echt waardeloos.

Instanties die in gebreke blijven wanneer het er op aan komt.

Tuurlijk moet je niet eigen rechter willen spelen, maar in sommige situaties kan ik voorspellen dat ik mijzelf niet in de hand heb.

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:49

opala schreef:

Instanties die in gebreke blijven wanneer het er op aan komt.

Dat is inderdaad nog het ergste, als je daar geen gehoor kunt krijgen. Zelfde als instanties te vroeg denken dat iemand genezen is. Bekendste voorbeeld hier in België is Dutroux, die is ook vervroegd vrijgelaten wegens goed gedrag in de '80. Je ziet wat er van is gekomen... Ze mogen niet te vroeg ervan uit gaan dat iemand nu wel genezen is, beter een tijdje te lang volgen dan een tijdje eerder genezen verklaren.

En het is ook heel vervelend als je ze je wel beschuldigen maar je hebt niets gedaan. Een meisje bij mij in de klas werd van de dokter 'beschuldigt' van anorexia. Meisje is heel haar leven al broodmager geweest, eet als een gek, maar komt niets bij. Voor haar was het dan ook uitermate vervelend om wel tien keer op de vraag van de schooldokter te moeten antwoorden met "ja ik eet genoeg!"
En ik geloof ook dat het heel vervelend voor je was Welshcob. Maar anderszijds, is het wel beter zo dat ze je verdenken van mishandeld te worden terwijl dat niet zo is, dan dat je echt mishandeld word en ze zouden denken 'och, ze is weer eens van de trap gevallen." De eerste situaties is heel vervelend, maar de tweede lijkt me nog veel erger.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:52

Het is heel moeilijk hoor. Stel dat je vermoed dat de kinderen van de buren mishandeld worden, dan moet je komen met harde feiten, wil dat er onderzoek naar gedaan wordt. En het is moeilijk om aan die feiten te komen. En intussen gaan de mishandelingen gewoon door.

Deerne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:31

nijntje01 schreef:
Chip2 schreef:
Op www.webregio.nl zijn verschillende reakties te lezen ook van mensen die de moeder kennen. We oordelen allemaal lekker over andere is makkelijk hoeven we niet naar onszelf te kijken. Tot nu toe weet nog steeds niemand het daadwerkelijke verhaal maar oordelen kunnen we als de beste

Ben het geheel met je eens Chip
Je moet idd eerst de achtergrond weten voor dat men gaat oordelen.
Neemt niet weg dat ik dit goedkeur ....absoluut niet.

Inderdaad ik heb het al eerder aangegeven in dit topic. Oordelen is o zo makkelijk maar doe het niet te snel!

justahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 22:35

hey ik heb een vraag ik hoorde dat er in de telegraaf een stuk stond over haar en dat zei ook op bokt zat en in haar profiel stonden ook dingen over haar kinderen van ik zou nooit zonder ze kunnen etc.
Dat hoorde ik vandaag, maar ik heb er hier niets verder op zien staan.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:54

Zullen wij met z'n allen ceremonieel de Telegraaf even affakkelen?

Als er iets een absoluut waardeloos vodje is waar ze bij de redactie niet te beroerd zijn om letterlijk over lijken te gaan voor een goed verkopend smeuiig verhaal, dan is het de Telegraaf wel.

Jongens, jongens, wat een verdriet en emoties..... ik zou niet de moed hebben om te zeggen dat ik NOOIT in een situatie zou kunnen komen dat ik tot rare dingen in staat zou zijn.

Een kat in nood maakt rare sprongen, dat geldt voor ons allemaal, of we dat nou van onszelf willen weten of niet. Kijk maar naar de dingen die mensen doen in oorlogstijd... dat zijn allemaal "normale" mensen die onder "abnormale" omstandigheden moreel sterk afwijkend gedrag vertonen.

Je kunt eenvoudig niet zeggen dat iets je nooit zal overkomen.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:47

Erg banketstaaf dat zoiets nog gebeurd in Nederland. Waarom wist niemand van haar schijnbaar emotionele slechte toestand? Hoe had het zover kunnen komen?

En inderdaad, die arme hond die er hoogst waarschijnlijk geen dodelijke bedoelingen had toen hij het kind beet moet meteen dood, terwijl de schuld toch echt bij de moeder lag (wie laat zijn kleine kind nou alleen met een hond? Iedereen weet dat babys geen besef hebben van honden, dat ze leven en pijn hebben! En hond heeft geen besef van het feit dat de baby zijn lichaamstaal niet snapt, en tja, zonder gemene bedoelingen kan dat dus slecht aflopen)

En hier, waar er doelbewust 2 levens zijn omgekomen, vind iedereen ineens de moeder zielig. Geef haar ook maar een spuitje, dat soort mensen zijn niet te accepteren in onze samenleving. En behalve dat zouden er strengere regels moeten komen wat kinderen betreft. Elke idioot kan fokken wat ie wilt, maar als ze niet voor hun kinderen zorgen worden dat weer kinderen die in dit soort situaties komen...

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:18

Toydoll, ik zou me eerst eens even verdiepen in psychische ziektes die mensen kunnen krijgen en de gevolgen daarvan, voordat ik met spuitjes afkom...Geloof me, als die vrouw het heeft gedaan omdat ze op dat moment niet meer zichzelf was, dan heeft ze geen spuit nodig om gestraft te worden. Dan zal ze zodra ze genezen de rest van haar leven zichzelf verafschuwen voor haar vreselijke daad...Het is trouwens absoluut niet doelbewust gebeurd, het is gebeurd in een onstabiele geestelijke toestand, en zulke mensen zijn zeker te accepteren in de samenleving. Ze hebben alleen zeer goede hulp nodig door hun omgeving(of eventueel een beperking van de vrijheid moesten ze een gevaar opleveren voor hun medemensen).

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:24

Ik heb uit zeer betrouwbare bron gehoord dat de kindjes met meer dan 82 messteken om het leven gebracht zijn das pas ziekelijk wie het dan ook gedaan mag hebben.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 22:37

Chip2 schreef:
Ik heb uit zeer betrouwbare bron gehoord dat de kindjes met meer dan 82 messteken om het leven gebracht zijn das pas ziekelijk wie het dan ook gedaan mag hebben.

zoooo

ik vond haar al ziek maar dit vind ik echt ziek!!!!

PienZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 08:35

Ja echt erg, ze houden de moeder niet zomaar vast maar aan de andere kant wie weet beschermt ze iemand al lijkt me dat erg onlogisch als iemand je kinderen vermoord ga je deze persoon niet beschermen lijkt mij

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:29

Ik vind persoonlijk dat wij geen enkel recht op oordelen hebben totdat alle feiten na uitgebreid onderzoek en verificatie naar buiten worden gebracht.

Alles wat hier besproken wordt over moeder of een andere potentiele dader is niet meer dan zuivere speculatie. Nog maar even niet te spreken over de manier waarop deze kinderen overleden zijn.

Er gaan de meest bizarre verhalen rond en NIEMAND van ons weet wat er daadwerkelijk gebeurd is.

Wie zijn wij dan om iemand te veroordelen? Volgens mij ben je in Nederland nogsteeds onschuldig tot je door de rechtbank schuldig bevonden wordt (alhoewel ik bij ons rechtsysteem ook grote vraagtekens zeg, er worden er nog veel te veel onschuldig veroordeeld...)

Nee, ik zit op mijn handen totdat de ware toedracht duidelijk is.