Ouders doodgebeten baby niet vervolgd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:32

Goed dat de ouders niet vervolgd worden als het er op lijkt dat ze er niks aan konden doen. Die mensen moeten met deze verschrikkelijke gebeurtenis verder. Nu hebben ze de tijd om hun kind te begraven...

annelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:39

Verschrikkelijk dat dit heeft kunnen gebeuren. Iedereen heel veel sterkte met dit verlies

JoanneArnhem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:46

Charos schreef:
jentel schreef:
ik heb ooit eens gehoord, dat er bij een baby en in bed allemaal bloed was aangetroffen en de ouder hebben direct de hond laten af maken omdat de hond ook bloed op zijn kop had.. later bleek dat er een rat had gezeten en de hond de rat had verscheurd..
Maar.. ik vind wel dat er een onderzoek moet worden gedaan na de ouders toe...
om het alles uit te sluiten..

Kijk eens op de site (als die nog bestaat) www.broodjeaap.nl dit verhaal evenals het verhaal over de hond met nietjes in zijn oren is NIET waar.

Tja al hadden de ouders de babykamer op laten staan, moeten ze dan wel vervolgd worden? Ik vind van niet.

Ik las het van de week (gisteren) ook op i-nt, wist niet eens dat er een zaak op gezet was....
Gelukkig zijn de ouders niet vervolgd en hoe kan het ook.....dit kan nooit maar dan ook nooit hun bedoeling zijn geweest....
Ik hoop dat ze over een tijdje hun "normale"leven weer op kunnen pakken....

even over de quote van Charos, er zijn wel degelijk honden afgemaakt omdat kinderen nietjes in de oren hadden geschoten.
Mijn ouders hebben 2 labradors en in de labradorpost (blad voor eigenaren) stond zo'n verhaal.
De hond (labrador) was afgemaakt omdat hij een kind gebeten had. Tijdens de sectie kwamen er dus een stuk of 10 nietjes uit zijn oren....
Dan vind ik het dus ook niet gek als een hond na de 10e bijt, zouden wij ook doen...

FrontC

Re: Ouders doodgebeten baby niet vervolgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:00

slimmerik schreef:
Sorane schreef:
Ik heb een nieuwsbericht geplaatst. Het is niet de bedoeling dat dezelfde discussie zich gaat herhalen.

Wat is dan wel je bedoeling???

Gét a life!
Waarom zijn er mensen die zich de moeite nemen een krant te drukken? Da's precies zo'n zelfde domme vraag.
Sorane plaatst dit bericht enkel omdat hier zo'n ophef was en het haar zo lijkt dat mensen dit de moeite waard vinden om te lezen. Negentig procent van de topics op N&M gaan over nieuwsberichten en niet over discussies die betrekking hebben óp een nieuwsbericht. Dus nogal onzinnig.

Gelukkig, dat de ouders niet vervolgd worden. 't Is al triest genoeg!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:13

Discussies mogen gevoerd worden. Graag zelfs. Maar probeer wel naar elkaar te luisteren. En respecteer de mening van een ander.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:00

Dank je Heike. Ik dacht ook dat een forum de bedoeling was om je mening te uiten. En dat is alles wat ik doe.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:46

blijft gewoon in en in triest zoiets. In eerste instantie had die hond nooit in de buurt van het kind mogen komen aan de andere kant dat is altijd achteraf praten

oudehinken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 20:21

de ouders zijn hun kind kwijt en moeten er mee leven dat is erg. ik weet alleen niet of die hond wel af had gemaakt hoeven worden want wie zegt dat die hond dat gedaan heeft.

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 20:56

Jolandaa_ schreef:
Die ouders hoeven niet vervolgd te worden vind ik. Die hond. Die moet afgemaakt worden( of is ie dat al) Een hond bijt een kind dood. dus er zal denk ik wel iets in z'n kop zitten ofzo

Erg kort door de bocht hoor, je weet niet wat er is gebeurd, honden handelen anders dan mensen. Ik vind (zover ik dat kan beoordelen) niemand schuldig! Het is echt heel erg om zo je kindje kwijt te raken, maar die hond zou bij een duidelijke baas die veel met honden werkt best een top hond kunnen zijn... En met honden en kinderen moet je altijd opletten... tot hun 7 ong zijn kinderen minder in rang volgens de hond.
Maar ik was er niet bij en weet niet hoe het is gegaan, maar ik vind het wel heel erg voor die ouders! Ik hoop dat ze hier ooit overheen komen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:02

de ouders hebben al levenslang. Ik snap dat ze een rechtzaak willen,
doe dat dan tegen ECHTE misdaden , want daar doen ze niet tegen..
een husky hoort zoizo niet binnen. het is een hond uit Alaska dus kan wel tegen de kou.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:03

Gearl schreef:

Gét a life!
Waarom zijn er mensen die zich de moeite nemen een krant te drukken? Da's precies zo'n zelfde domme vraag.
Sorane plaatst dit bericht enkel omdat hier zo'n ophef was en het haar zo lijkt dat mensen dit de moeite waard vinden om te lezen. Negentig procent van de topics op N&M gaan over nieuwsberichten en niet over discussies die betrekking hebben óp een nieuwsbericht. Dus nogal onzinnig.

Er is hier niet alleen een nieuwsbericht geplaatst, maar dit nieuwsbericht is voorzien van een pittig commentaar, waarvan te verwachten viel dat er reacties op zouden komen. Ik vind Slimmeriks vraag dan ook niet vreemd.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:08

Jolandaa_ schreef:
de ouders hebben al levenslang. Ik snap dat ze een rechtzaak willen,
doe dat dan tegen ECHTE misdaden , want daar doen ze niet tegen..
een husky hoort zoizo niet binnen. het is een hond uit Alaska dus kan wel tegen de kou.

De Husky komt niet uit Alaska. Ik denk dat je in de war bent met de Malamute. Er bestaan verschillende Husky's, waarvan de Siberische Husky de meest voorkomende is. Maakt qua klimaat misschien niet veel uit, maar even voor de volledigheid.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:08

oudehinken schreef:
de ouders zijn hun kind kwijt en moeten er mee leven dat is erg. ik weet alleen niet of die hond wel af had gemaakt hoeven worden want wie zegt dat die hond dat gedaan heeft.

Zou jij nog met een hond over straat willen die je kind had doodgebeten?
En het schijnt toch wel heel erg duidelijk geweest te zijn dat de hond het gedaan had....

Jolandaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:13

ik zou het bij ons niet durven. met een bijtende hond op straat. Ik weet zeker dat veel mensen bij ons met de Bugs(pistool voor vogels ed) buiten zouden staan om persoonlijk de hond neer te schieten. @oudehinken. Ik denk niet dat de ouders zelf hun tanden in hun kind zetten. en de hond was de enige in huis.

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:13

JoanneArnhem schreef:

even over de quote van Charos, er zijn wel degelijk honden afgemaakt omdat kinderen nietjes in de oren hadden geschoten.
Mijn ouders hebben 2 labradors en in de labradorpost (blad voor eigenaren) stond zo'n verhaal.
De hond (labrador) was afgemaakt omdat hij een kind gebeten had. Tijdens de sectie kwamen er dus een stuk of 10 nietjes uit zijn oren....
Dan vind ik het dus ook niet gek als een hond na de 10e bijt, zouden wij ook doen...

Ik vraag me af in hoeverre de labradorpost een betrouwbare bron is. Dit soort clubbladen worden meestal door een paar vrijwilligers in elkaar gezet en iedereen kan stukjes inzenden die dan geplaatst worden zonder dat er erg kritisch naar de inhoud wordt gekeken. Men is vaak al blij dat men kopij krijgt.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:30

Het is al heel lang bekend dat je (kleine) kinderen NOOIT alleen moet laten met een hond. Maar het gebeurt nog steeds. Deze mensen zullen misschien de deur dicht hebben gedaan van de kinderkamer maar de hond kon dan blijkbaar wel los door het huis lopen.
Er gebeuren nog steeds teveel ongevallen met honden en kinderen, honden worden dan afgemaakt en het gezin blijft met het verdriet en schuld.
Soms is het ook zo dat wanneer er een kind geboren wordt, de hond amper meer aandacht krijgt, het is zaak een evenwicht te bewaren. Hond overal bij betrekken en net zoveel aandacht geven als voorheen.
Maar dus NOOIT zonder toezicht hond en kind bij elkaar. Martin Gaus waarschuwde hier volgens mij 25 jaar geleden al voor.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:44

Ik blijf het wel een raar verhaal vinden hoor. Weet toch nog niet goed wat ik er van denken moet.

JoanneArnhem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:51

Oprtalj schreef:
JoanneArnhem schreef:

Ik vraag me af in hoeverre de labradorpost een betrouwbare bron is. Dit soort clubbladen worden meestal door een paar vrijwilligers in elkaar gezet en iedereen kan stukjes inzenden die dan geplaatst worden zonder dat er erg kritisch naar de inhoud wordt gekeken. Men is vaak al blij dat men kopij krijgt.

Om even of topic te gaan, ik geloof dat de labradorpost een blad is waar veel aangeschreven word door alle eigenaren....
Denk ook niet dat mensen dit gaan verzinnen....zou de hond of het ras alleen maar in slecht daglicht zetten toch??

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:54

Het is wel raar dat het zo vaak voorkomt he... kinderen die nietjes zetten in oren van honden.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:58

Dat zo'n hond daar weer de dupe van wordt. Waarom doen die mensen hun hond niet gewoon weg maar wordt ie gelijk afgemaakt. Heel sneu voor de ouders natuurlijk maar als je een hond en een baby hebt moet je er wel altijd bijblijven en helemaal als je weet dat de hond de duur open kan maken.

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 23:08

JoanneArnhem schreef:
Oprtalj schreef:

Om even of topic te gaan, ik geloof dat de labradorpost een blad is waar veel aangeschreven word door alle eigenaren....
Denk ook niet dat mensen dit gaan verzinnen....zou de hond of het ras alleen maar in slecht daglicht zetten toch??

Ik denk inderdaad niet dat mensen dit zelf verzinnen, maar dat ze zo'n verhaal via via horen en het voor waar aannemen (zoals zovelen hier op dit forum ook doen, gezien het feit dat hetzelfde verhaal al meerdere keren in hetzelfde topic is aangehaald). Het verhaal roept verontwaardiging op en dan wordt het ingestuurd als kopij.

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 23:09

Jolandaa_ schreef:

dit is niet echt het discussiepunt vind ik

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 23:13

jentel schreef:
Jolandaa_ schreef:

dit is niet echt het discussiepunt vind ik

Met de huidige temperaturen buiten zeker niet, nee.

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 23:51

Jolandaa_ schreef:
ik zou het bij ons niet durven. met een bijtende hond op straat. Ik weet zeker dat veel mensen bij ons met de Bugs(pistool voor vogels ed) buiten zouden staan om persoonlijk de hond neer te schieten. @oudehinken. Ik denk niet dat de ouders zelf hun tanden in hun kind zetten. en de hond was de enige in huis.

Onnozel. Ik zou t wel aan durven hoor. Als de hond gewoon -zoals t hoort- aan de lijn loopt kan ie niets doen en moeten kinderen uit zijn bereik blijven: heel simpel. En om nu op zo'n hond te gaan schieten is echt zwaar gestoord gedrag! Dat kan natuurlijk nooit! Leuke buurt woon je......

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 00:02

ShirleyA schreef:
Jolandaa_ schreef:

Onnozel. Ik zou t wel aan durven hoor. Als de hond gewoon -zoals t hoort- aan de lijn loopt kan ie niets doen en moeten kinderen uit zijn bereik blijven: heel simpel. En om nu op zo'n hond te gaan schieten is echt zwaar gestoord gedrag! Dat kan natuurlijk nooit! Leuke buurt woon je......

Ik denk dat je dit verhaal met een flinke korrel zout moet nemen. Maar weinig mensen hebben een vergunning voor het bezit van een buks waarmee je een hond zou kunnen neerschieten. En wie met zo'n ding een beetje op honden zou gaan schieten is die vergunning zo weer kwijt. De enige buks die je in Nederland in je bezit mag hebben zonder vergunning is een luchtbuks en daarmee schiet je dus niet zomaar een hond neer.