Grote zoektocht naar vermiste meisjes en pedofiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Masada

Re: Grote zoektocht naar vermiste meisjes en pedofiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:32

Iemand is pas schuldig als er bewijzen zijn maar volgens mij heeft hij gewoon alle tijd genomen om van die kindjes af te komen. Hij was nergens te traceren en ook niet thuis want ze hebben toch zijn huis onderzocht? De man was foetsie en meld zich dan ineens. Ook ik vind het een raar verhaal en denk dat hij toch met de verdwijning van de kinderen te maken heeft.
Hij heeft immers tijd genoeg gehad om de lichaampjes van de kindjes te 'dumpen".
Heel erg triest

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:44

Ja idd hij is niet voor niets in staat v beschuldiging is gesteld, zijn verhaal klopt niet en hij heeft ook zijn verleden niet mee. Ik hoop ook dat hij het is en dat er dan snel duidelijkheid komt over die kinderen want dit is wel n hel voor de familie!

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:19

En laten ze hem dan meteen opknopen... zijn we weer van een aso af.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:34

Het feit dat hij nu officieel is aangehouden, zegt dat er serieuze verdenkingen zijn of dat zijn verhaal nog verder moet worden uitgezocht. Het kan natuurlijk altijd nog zo zijn dat hij binnenkort alsnog weer vrij komt wegens gebrek aan bewijs

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:55

Er zullen twee mogelijkheden zijn: Of hij heeft er echt niets mee te maken, schrok zich een ongeluk toen hij zichzelf op tv zag en probeert nu zijn naam te zuiveren.

Of het is op de manier die Yessy zegt. Eerst alle sporen uitwissen, en dan denken slim te zijn door iets te doen wat niemand zal verwachten, jezelf aangeven. En op die manier mensen laten denken "een ontvoerder is toch niet zo stom om als hij gezocht wordt zijn gezicht in een politiekantoor te laten zien?" , en zo hopen dat zijn verdenking wegvalt en de zaak op een dood spoor.

Ik hoop zelf meer op het laatste. Als deze man echt de dader is en hij bekent, weet je wat er met de meisjes gebeurd is. Als ze hem morgen moeten laten gaan wegens gebrek aan bewijs dan sta je nog nergens...en wie weet als die meisjes ooit nog teruggevonden worden of een van de velen zullen zijn die voor altijd spoorloos zijn verdwenen....

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 19:38

Hij ontkent nog steeds...maar er zijn nog geen lijkjes gevonden, en ik vrees toch dat na 6 dagen er geen levende kinderen meer gevonden worden.

No body, no crime, zolang de kinderen niet gevonden worden, kunnen ze hem alleen maar ontvoering ten laste leggen. Het heeft voor hem dus weldegelijk zin (zolang ze niet gevonden zijn) om te ontkennen.

Overigens stond er in de belgische kranten het verhaal van zijn eerdere veroordelingen (voor zover waar natuurlijk):
1x vanwege het jarenlang verkrachten van een nichtje van hem, op een gegeven moment vond het broertje van dat nichtje haar dagboek, waardoor het balletje ging rollen.
1x vanwege het (op dezelfde plek als Julie en Melissa van Dutroux) ontvoeren en verkrachten van een 14 jarig meisje, die hij vervolgens met een steen op het hoofd sloeg en voor dood achterliet in de bossen.

In mijn ogen hadden ze hem daarna gerust tegen de muur mogen zetten en gewoon afschieten, wat moet je anders met zulk tuig

Tatiane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:17

brr.. De hele Dutroux-historie flitst weer door mijn hoofd

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 10:50

Ze hebben nu DNA-stalen gemaakt van haartjes die gevonden zijn bij zijn thuis. Als blijkt dat die van de meisjes afkomstig zijn, blijft hij natuurlijk in de cel en zal het wel vlug opgelost worden, zijn die niet van de meisjes zal hij waarschijnlijk vrijgelaten worden.

Dat de meisjes nog levend gevonden worden is zeer onwaarschijnlijk. Maar je weet maar nooit. Sabine en Laetitiea zaten ook ettelijke tijd in de kelder van Dutroux toen ze er levend werden gevonden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 11:15

Als je wil kun je die kinderen lang verstoppen. leven heeft hij hulp bij nodig en als ze al dood zijn, tsja....

o0o_Jade_o0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 11:21

De vorige misdaden die hij pleegde heeft hij ook allemaal ontkent. Ook al waren er steenharde bewijzen. Dus ik weet echt niet zeker als ze bewijzen gaan vinden hij door de mand gaat vallen hoor. Volgens mij denkt hij overal wel goed over na. Zoals met die aangeving enzo

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 12:08

Maar als de meisjes nog in leven zijn en ergens opgesloten wie zorgt dan voor eten en drinken voor ze

Ik denk dat ze niet meer leven. Ik heb me een tijdje geleden (van binnen) echt kwaad gemaakt. Ik denk dat, als ik de man kende (en dader bleek te zijn), ik hem zelf iets aan gedaan had (en zal lang niet de enige zijn die er zo over dacht/denkt)

@Jade: ik denk ook niet dat ie gaat bekennen. Idd zoals je zegt, heeft ie nog nooit gedaan. Ik denk persoonlijk dat hij geen berouw heeft over wat ie al allemaal uitgespookt heeft, een andere zat al lang teneergeslagen op de praatstoel en had bekend. Die man is een gevaar voor de samenleving, en moesten ze hem vrijlaten, vrees ik dat ie wéér zal hervallen binnen x aantal maanden/jaren.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 12:24

God ik hoop echt dat die meiden nog in leven zijn. Kreeg weer meteen dat dutroux en fourniret tijdperk voor ogen. Verschrikkelijk gewoon . Die moeder is ook wel knettergek dat ze die kinderen om 03u 's nachts rond liet lopen. Maar dat is nog geen reden om ontvoerd te worden omdat je om 03u op straat loopt. In de Ardennen zijn echt heel veel plekken waar je iemand makkelijk dood of levend verstopt kan houden naar mijn mening. Oude verlaten huizen, enorme bossen waar maar weinig mensen komen etc. Ik kom bijna ieder weekend in de Belgische Ardennen op een uur van Luik rijden en ik ken best wat plekjes in de bossen waar werkelijk geen mens ooit komt. Krijg al helemaal de bibbers bij het idee dat die meiden mss wel bij ons in de buurt zouden kunnen zitten...

Ik hoop dat er snel een uitslag komt van die DNA sporen, dan weten we iig wie het heeft gedaan...

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:11

ARme kinderen. Die ellende die ze moeten doorstaan of doorstaan hebben. Het is zo onmenselijk.

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:41

Ik lees net op teletekst dat de moeder die kinderen verwaarloosde.
Ze in de kelder stopte teriwjl ze zichzelf prostitueerde.
En ze sloeg met kleer hangers

stalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 20:52

Het zou me niets verbazen! Zeker niet als ik fotos zie van die ouders!

Kyle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 14:59

stalleke schreef:
Het zou me niets verbazen! Zeker niet als ik fotos zie van die ouders!

Mag ik jou foto dan eens zien? Knap van je dat je dat van een foto kunt zien.

Ik vind persoonlijk dat de media veel te gul is met details. Ik vind het zeer erg voor de familie en wens hun veel sterkte toe. Dat het er niet aan toe ging zoals in de meeste families is duidelijk, maar niet ter zaker. Wat belangrijk is, is dat er 2 meisjes die vermist zijn, en dat die teruggevonden moeten worden. Al die larie errond doet er niet toe, en brengt alleen maar jullie ongezonde fantasie op hol.

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 15:36

Citaat:
De gerechtelijke autoriteiten hebben de ouders ook uitgelegd waarom hen het toezicht over hun andere kinderen is ontnomen. Voor twee kinderen werden opvangplaatsen gezocht. Twee andere kinderen verblijven nu voltijds bij hun vader, de vader van Nathalie Mahy. "Ze hebben ons verteld dat dit gebeurd is om hen de huidige toestand te besparen en niet om ons te straffen", verduidelijkte Lemmens.

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_22 ... RPArtikels

Toch mooi dat zelfs de media elkaar tegenspreekt... Ik geloof hier in elk geval niet zo in, als ik bedenk hoeveel andere kinderen wiens broertje of zusje ontvoerd wordt gewoon thuisblijven. Vooral als je bedenkt dat die kinderen juist veel meer hebben aan steun van familie en een vertrouwde omgeving.

Van foto's af wens ik niet te oordelen, ik vind het wel een hele slechte zaak dat moeders de dag erna alweer in een café hangt en dat er geruchten? gaan dat ze prostitué is. Tuurlijk, dat zijn niet ter zake doende details, zeker. Maar er lopen nog 4 (geloof ik) andere kinderen rond die momenteel wél geholpen kunnen worden.

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:39

ik heb trouwens dat boek gelezen: 'ik was dertien en ik fietste naar school.'

heel aangrijpend boek, van 1 van de slachtoffers die marc du dinges (jeetje, moeilijk dat frans) overleeft heeft.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:46

Ik heb dat boek ook.

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:30

milo schreef:
ik heb trouwens dat boek gelezen: 'ik was dertien en ik fietste naar school.'

heel aangrijpend boek, van 1 van de slachtoffers die marc du dinges (jeetje, moeilijk dat frans) overleeft heeft.

Dutroux

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:01

Tja, het eerste wat mij ook opviel toen dit verhaal in het nieuws kwam: wat doen kinderen van 7 en 10 jaar in godsnaam om 3 uur 's nachts op straat? Terwijl moeders in een cafe zit? Wat een verantwoordelijkheidsgevoel. Neemt niet weg dat je zulke kinderen dan nog niet mee mag nemen, maar mijn God zeg, dat is toch geen ouderschap? Afeglopen week in het journaal vertelde ze over de kinderen die van haar afgenomen waren door Justitie, maar voor die ene jongste ging ze echt vechten. Euh, en de rest, kan die je niks schelen? Ik vind dit verhaal echt te bizar voor woorden. Vraag me ook af of die aangehouden pedofiel er iets mee te maken heeft. Lijkt mij stug dat je jezelf gaat melden als je schuldig bent, maargoed. Ik hoop van harte dat ze deze 2 kinderen terugvinden, al heb ik er een hard hoofd in dat ze nog leven. Maar mocht dat zo zijn, dan hoop ik ook dat ze weggehaald worden uit deze overduidelijk ontspoorde gezinssituatie, en ze een normaal leven geboden wordt.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 20:02

Dat geeft nog niemand het recht.............

Anders val je in de categorie die na een verkrachting roept dat die vrouw wel bijna naakt in het park liep in het donker.....

Begrijp je?

Ik keur niets goed, maar het mag nooit een aanleiding zijn tot...
En er zijn miljoenen mensen die dingen doen die ik anders zou doen maar dat geeft een derde niet het recht er nog meer ellende aan toe te voegen en er misbruik van te maken.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 20:06

Reageer je nu op mij? Als dat zo is, ik zeg ook dat je dan nog geen kinderen zo mee mag nemen.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 20:19

Nee ik reageerde in het algemeen op het feit dat het wel belachelijk is dat die kinderen om 3 uur in een cafe waren...

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 21:32

Dat het geen aanleiding mag zijn tot ontvoering ben ik helemaal met je eens. Net zoals een kort rokje geen aanleiding mag zijn tot aanranding of erger. Maar wat ik wel vind, en ook al zei: er zijn nog een stuk of 4 kinderen die nu wél geholpen kunnen worden. Ik vind het geen gezonde situatie dat die kinderen tot 3 uur rondlopen. En eerlijk is eerlijk, ik hoop voor die 2 meisjes dat ze er heelhuids uitkomen. Nu zijn ze mogelijk ontvoerd. Maar ga eens na wat er nog meer kan gebeuren om 3 uur 's nachts, waar geen enkel mens schuld aan zal hebben behalve de mensen die die kinderen op straat laten lopen?