Quellian schreef:Ik had die hond eigenhandig van kant gemaakt, maar wie ben ik?
De hond is hier niet schuldig vind ik de ouders hadden dit kunnen voorkomen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quellian schreef:Ik had die hond eigenhandig van kant gemaakt, maar wie ben ik?
Tooske schreef:Quellian schreef:Ik had die hond eigenhandig van kant gemaakt, maar wie ben ik?
De hond is hier niet schuldig vind ik de ouders hadden dit kunnen voorkomen.
Elke86 schreef:Jij noemt het dier dadelijk een monster terwijl je het fijne er niet van weet. Wat spijtig dat dieren toch niet kunnen praten, dan zouden er misschien eindelijk eens mensen begrijpen
dat het vaak de baas is die schuldig is aan het gedrag van de hond :n .
Knor schreef:Sorry maar ik vind dit net zo zielig voor de hond! wat bezielt die mensen om een baby en een hond bij elkaar alleen te laten, of daar een mogelijkheid voor te laten!
Vaak is het natuurlijk ook zo dat als de baby wordt geboren dat de hond een plaats opschuift in de roedel. De hond ziet dit anders namelijk dat hij boven de nieuwe baby staat.
Ineens gaat alle aandacht naar de baby ipv naar de hond. Daarom dus dubbel uitkijken want niet alle honden kunnen daar me omgaan. Deze mensen hebben het verkeerd ingeschat en de hond ziet zijn kans om de "indringer" uit de weg te helpen zodat hij weer op de eerste plaats staat.
Ik vind dat je hoe bot het ook klinkt net zo zielig voor de hond, die reageert gewoon uit instinct.
Quellian schreef:Zelfde als Sorane. Ik ben de grootste dierenvriend die ik ken (), maar bij zoiets zouden de stoppen doorslaan bij mij.
@ Manie; dus jij kiest ervoor om je hond naar het asiel te brengen als je zwanger bent?
Dieren moeten zich aanpassen, heel simpel!
Vanessa24 schreef:Knor schreef:Sorry maar ik vind dit net zo zielig voor de hond! wat bezielt die mensen om een baby en een hond bij elkaar alleen te laten, of daar een mogelijkheid voor te laten!
Vaak is het natuurlijk ook zo dat als de baby wordt geboren dat de hond een plaats opschuift in de roedel. De hond ziet dit anders namelijk dat hij boven de nieuwe baby staat.
Ineens gaat alle aandacht naar de baby ipv naar de hond. Daarom dus dubbel uitkijken want niet alle honden kunnen daar me omgaan. Deze mensen hebben het verkeerd ingeschat en de hond ziet zijn kans om de "indringer" uit de weg te helpen zodat hij weer op de eerste plaats staat.
Ik vind dat je hoe bot het ook klinkt net zo zielig voor de hond, die reageert gewoon uit instinct.
Daar heb je helemaal gelijk in, ik probeer mensen wel eens te waarschuwen die een hond hebben en een kind krijgen, om vooral extra aandacht aan de hond te geven. Helaas denken veel mensen dat de hond zich maar aan moet passen aan de mensen, dan krijg je dit soort dingen.
Natuurlijk is het afschuwelijk voor de ouders,
maar ik zou graag willen weten wat daar allemaal vooraf is gegaan.
manie schreef:Nee ik zou er voor kiezen om de hond niet bij het kind te laten. En dus deuren af te sluiten of de hond in een bench te doen als je zelf geen toezicht kan houden!
Viennanova schreef:Ik snap ook niet helemaal hoe de hond op de babykamer kon komen....Maar goed, vreselijk voor die mensen....De rillingen lopen over mijn rug als ik dit lees, vooral omdat ik zelf ook zwanger ben en een hond heb.
Ik ben me nu al aan het inlezen over hoe we er het beste mee om kunnen gaan. Zo zijn wij van plan om een ton met hondenkoekjes bij de achter deur neer te zetten, zodat ze eerst de hond begroeten (en een koekje geven) en dan pas de baby. Zo kun je al heel veel jaloezie voorkomen. Verder de babyspullen alvast in de kamer zetten, zodat de hond eraan went dat die spullen er zijn. En de hond een rompertje van de baby in de mand geven, zodat hij aan de geur went.
Onze hond maakt ook deuren open, maar dit weet je toch van tevoren? Wij hebben overal ronde deurknoppen op. Verder plaatsen we een traphekje boven aan de trap.
Ebene schreef:Een hond bijt niet zonder reden zomaar een kind dood van acht dagen, of hij moet gek in zijn kop geweesd zijn.
spijtig verhaal
Citaat:Viennanova schreef:Ik ben me nu al aan het inlezen over hoe we er het beste mee om kunnen gaan. Zo zijn wij van plan om een ton met hondenkoekjes bij de achter deur neer te zetten, zodat ze eerst de hond begroeten (en een koekje geven) en dan pas de baby. Zo kun je al heel veel jaloezie voorkomen.
Quellian schreef:manie schreef:Nee ik zou er voor kiezen om de hond niet bij het kind te laten. En dus deuren af te sluiten of de hond in een bench te doen als je zelf geen toezicht kan houden!
Dus volgens jou hebben de ouders met opzet de hond erbij gelaten en op die manier gekozen voor deze situatie?
Kromme manier van denken, maar ik heb m door.