Ernstig ongeval in Noordbroek,drie 13-jarige meisjes dood..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:26

Dit is echt tragisch!
Het is zo erg dat jonge mensen zo vroeg moeten sterven.
Veel sterkte voor de nabestaanden en de vrienden van deze mensen.

Bij zoiets kan je niemand iets verwijten mits er nu bepaalde dingen aan het licht zouden komen. Maar alle sinds een ongeluk is niemands fout.

ik vraag me echter wel af waarom zon jonge meisjes meerijden met iemand die net zijn rijbewijs heeft.

Misschien niet ter zake, maar vroeger toen ik 13 was mocht ik nooit met iemand die pas met de auto kon rijden mee rijden.
Men ouders deden me dan naar ergens of kwamen me halen, toen ik 16 was reed ik met een taxi die we op voorhand belde.

Bas232

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:26

Miriano schreef:
Doe dit lekker via pb.

Waarom?

Het wordt hier publiek gebracht, je mag dan een discussie verwachten.
Beter zou zijn er iets mee gedaan wordt.

Het is sneu voor de meisjes, dat staat zonder kijf.

Erger zou het zijn als zoiets weer kan gebeuren en niemand heeft iets gedaan aan de situatie om herhaling te voorkomen.
Dat is veel erger.

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:27

het is idd heel erg
het kan gewoon niet waar zijn
ze hadden nog een heel leven voor hun
en dan dit
die jongen doet het vast niet expres
als (ALS) ie te hard heeft gereden
dan was het vast niet zijn bedoeling om deze kinderen hun leven af te nemen

Bas232

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:29

Welshcobfan schreef:
Nope, want anders durft niemand meer zijn mening over dit trieste ongeluk te uiten, omdat je hier blijkbaar geen vrijheid van meningsuiting hebt omdat er zoveel mensen over struikelen over je mening en dat is dit geval niet nodig.
hoe is het eigenlijk met de twee overlevenden?

Precies, je moet het er over hebben, hoe triest het ook is.
Je kop in het zand steken en doen alsof het leven verdergaat is ook dom.
Mischien kunnen we het via discussie volgende maal voorkomen.
Dan heeft het toch zin gehad, hoe cru dit ook mag klinken.
Laatst bijgewerkt door Bas232 op 05-06-06 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Remy

Re: Ernstig ongeval in Noordbroek,drie 13-jarige meisjes doo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:30

@ silverking: ik vind je "giegelsmiley" een beetje ongepast...ik hoop dat je eigenlijk een andere smiley wilde kiezen?

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:31

Wat enorm tragisch!
Ik ben bang dat dit gaat om een 'leuke' jongen met een auto, die daarom mee mocht (rijden), en aangezien hard rijden onder stoer rijgedrag valt, zal dat de oorzaak helaas wel zijn.

Wat verschrikkelijk! Sterkte aan de familie & nabestaanden

lovewally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:33

wat vreselijk
veel sterkte

Lindske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:36

Ik spreek mij niet over deze bestuurder uit want je kent de ware feite niet.

Maar ik vind wel dat wanneer je andere mensen mee neemt en je gaat te hardt rijden dan vind ik wel dat je met deze mensne hun leven speelt.
Oke je kan niet weten dat er preccies die keer een ongeval gebeurt maar hard rijden houd risico's in. En normaal ben je je daar wel van bewust dus dat zou genoeg moeten zijn om niet te hard te rijden wanneer je mensen vervoert.
Dat je hard rijdt wanner je alleen bent doe dan maar op maar het is inderdaad een stoerdoenerij!!!!!!!!
Net als wanneer je bob bent en je gaat drinken zo zijn er ook al genoeg ongevallen gebeurt.
Het hardt rijden is nog altijd de grootste oorzaak van vele verkeers ongevallen. In de meeste gevallen komt de bestuurder er dan met de schrik vanaf.

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:38

egt verschrikkelijk! vooral voor die vader hij heeft nu niemand meer,, daar ga je egt aan kapot lijkt mij! zo erg:( die meisjes hadden nog een heel leven voor zich! niet normaal dat zoiets kan gebeuren,, heel veel sterkte voor de nabestaande!!!!
kus kim

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:40

Remy schreef:
@ silverking: ik vind je "giegelsmiley" een beetje ongepast...ik hoop dat je eigenlijk een andere smiley wilde kiezen?

Denk het wel .
Zo is Silverking niet.
En anders zou ze die boze smiley ook niet doen, neem ik aan.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:41

Ik had het gehoord op het nieuws inderdaad... Vreselijk! En dan ook nog een tweeling...
Sterkte aan de nabestaanden!

Remy schreef:

Ik neem aan dat silverking die smiley niet als een 'gniffelsmiley' opvat, zoals vele anderen hier op bokt. Ik zie er ook totaal geen giegelsmiley in, maar een nagelbijtende smiley.

FZ_Lin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:45

Lindske schreef:
Dit is echt tragisch!
Het is zo erg dat jonge mensen zo vroeg moeten sterven.
Veel sterkte voor de nabestaanden en de vrienden van deze mensen.

Bij zoiets kan je niemand iets verwijten mits er nu bepaalde dingen aan het licht zouden komen. Maar alle sinds een ongeluk is niemands fout.

ik vraag me echter wel af waarom zon jonge meisjes meerijden met iemand die net zijn rijbewijs heeft.

Misschien niet ter zake, maar vroeger toen ik 13 was mocht ik nooit met iemand die pas met de auto kon rijden mee rijden.
Men ouders deden me dan naar ergens of kwamen me halen, toen ik 16 was reed ik met een taxi die we op voorhand belde.

of je nou net je rijbewijs hebt, of je hebt hem 10 of 20 jr, een ongeluk zit in een klein hoekje!

die jongen heeft misschien te hard gereden, misschien niet! dat weet niemand, behalve die jongen zelf
zoals al eerder vermeld is, hij kan een klapband gehad hebben, of misschien moest hij wel opeens uitwijken, je weet het nooit!

vind het nergens op slaan dat die jongen gelijk DE schuld moet hebben!

gerbenfroh veel sterkte!!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:46

Shaar schreef:
Ik had het gehoord op het nieuws inderdaad... Vreselijk! En dan ook nog een tweeling...

Remy schreef:

Ik neem aan dat silverking die smiley niet als een 'gniffelsmiley' opvat, zoals vele anderen hier op bokt. Ik zie er ook totaal geen giegelsmiley in, maar een nagelbijtende smiley.

Ok, in dat geval sorry aan Silverking. Ik heb die smiley idd altijd als gniffelsmiley begrepen.

silverking

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:47

Shaar schreef:

Remy schreef:

ja dat bedoelde ik er ook mee, en sorry voor de mensen die dachten dat ik zo'n giegel smiley bedoelde.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:59

Er gebeuren idd wel meer ongelukken met beginnend automobilisten omdat ze geen ervaring hebben en nog geen inschattingsvermogen hebben. De meeste ongelukken gebeuren toch vaak op de weg de je het beste kent omdat je dan de risico's onderschat. Ik vrees dat dat hier ook het geval is geweest.

silverking

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:02

als je naar www.112groningen.nl gaat en je dat stuk leest staat er dat de jongen macho gedrag ging uithalen voor een paar meisjes door sneller te gaan rijden en daardoor tegen een boom is aangereden

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:06

volgens ooggetuigen ja, maar weet je wat het alleronbetrouwbaarste is aan een mens? zijn geheugen. Getuigenverklaringen zijn erg onbetrouwbaar. Maar aan het wrak te zien zal hij niet erg netjes zich aan de snelheid te hebben gehouden, of komt dat door mijn vooroordeel van jonge jongens met een honda civic (mijn sjonny vooroordeel)

Bas232

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:09

Welshcobfan schreef:
Er gebeuren idd wel meer ongelukken met beginnend automobilisten omdat ze geen ervaring hebben en nog geen inschattingsvermogen hebben. De meeste ongelukken gebeuren toch vaak op de weg de je het beste kent omdat je dan de risico's onderschat. Ik vrees dat dat hier ook het geval is geweest.

Onzin, ouwe knarren maken er net zo'n potje van....
Ik ben zelf al vaak bijna op een oude-knar geknald, domweg omdat die remmen aan het einde van de invoegstrook om de snelweg op te gaan.....

Iedereen maakt fouten, zowel jongeren als knarren.....

Maar daar ging dit topic niet over.....

jaantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:23

Het is heel erg wat hier gebeurt is en inderdaad dit is niet iets wat men met opzet doet.
Ongeacht de leeftijd ook ouderen gaan de fout in in het verkeer.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:29

ik zeg ook niet dat oude bokken geen ongelukken maken, maar gezien de statistieken zijn het wel degelijk de jongeren die eerder de fout ingaan. een kwart van ongelukken met dodelijke afloop is veroorzaakt door jongeren onder de 24 jaar. Dus 18-23 jaar, en dat is heel hoog. Dus het is helaas geen onzin.
Hoe gaat het met de 12 jarige?

Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:35

Vreselijk!

Ik kreeg dit al op msn:

''Zet een (F) voor je naam als je meeleeft met de kinderen die in zuidbroek zijn omgekomen..
3 meisjes van 13 ,, te erg voor woorden gewoonn
Stuur dat naar iedereen door in je msn lijst .. en toon respect ''

Maar écht heel erg, ook nog zo jong..

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:38

Jongeren rijden harder....da's waar dus heb je meer dodelijke ongevallen....ook waar.....
Maar hoeveel ouderen gaan de fout in?
HEEEEEEEEEEEL veel, dodelijk, vaak niet.....
Rijden ze daarom beter....denk het niet.

Ze rijden op andere uren.....ouderen rijden meestal overdag.
Laat ze eens net zovaak als jongeren 's avonds of 's nachts rijden....domweg verplichten, wedden dat het net zo slecht afloopt?

Trouwens, uit geen enkel statistiek (die ik gezien heb) blijkt het aantal ongevallen per gereden kilometer.
Zou je zoiets zien, dan denk ik dat bv vertegenwoordigers er het slechste uit komen

Ik zou eens een statistiek willen zien waar je uit kan opmaken zoiets als ongevallen per gereden kilometer naar leeftijd.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:40

Bas232 schreef:
Rianne_kiara schreef:
Weet je...

De bestuurder van het euto-ongeluk waarbij mijn vriend om het leven kwam... werd ook beschuldigd en uitgescholden !!!
Precies zoals hier gebeurt...

Hij was de beste vriend van mijn vriend...

En wat bleek... niets had hij gedaan ! Niet te hard, niet ingehaald, niet in de berm geraakt... het was een "ongeluk", precies zoals een ongeluk is. Een ongeluk is nooit gepland...

Ook de bestuurder van deze auto, is niet in de auto gestapt, met de intentie om die meiden van het leven te beroven !
Hij heeft dit nooit gewild... en is hiermee al genoeg gestraft !
Beschuldig en scheld niet, voordat je weet hoe de vork in de steel zit !

Dat bedoel ik dus.
Mensen oordelen te snel op een aanname van feiten.

Ja bij ons in de buurt is een paar jaar geleden een ongeluk gebeurt waarvan een het overleefd heeft, (wel gehandicapt door het leven)
en die werd ook beschuldigd van drankgebruik en hij was *woorden mogen niet op bokt* omdat hij zus en zo.

Wat bleek na een UITGEBREID onderzoek: jongen was nuchter en had niet te hard gereden, terwijl dat aanvankelijk wel werd aangenomen en verteld door de politie!

Die ouders van die jongen zijn ook echt door een hel gegaan terwijl hun zoon een goede jongen was die niks misdaan had!

oudehinken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:43

ik hoorde het gistermorgen van de buren.
heb net even op die website gekeken wat erg zeg hoe die auto ook in elkaar zit. snap je niet dat er toch nog 2 mensen levend uit zijn gekomen.
maar zoals de meesten wel afvragen zoals ik lees wat moet hij met 3 meisjes van de leeftijd van 12 tot 13 jaar.
voor die vader van de tweeling is denk ik de klap het grootst zoals ik las is zijn vrouw gestroven na een broerte en nu zijn kinderen.
ze zijn eigenlijk veelste jong om te sterven.
wens de vader en de rest van de familie en van de anderen veel sterkte toe.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:43

@daantjuhhh

Dat bedoel ik dus, de politie moeten hun bek houden tot ze zeker weten.