1 op de 10 Nederlands is Racistisch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuperPepeijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:06

Desiree schreef:
Hahahaha, wat grappig! Doet me denken aan een groep onderzoekers die hebben onderzocht dat vis heel gezond is en een andere groep onderzoekers die NIET de meerwaarde van vis in hun onderzoek hebben aantonen zodat vis helemaal niet zo gezond is als wel gedacht.
Ja die wetenschappers zijn net zo veranderlijk als de meningen van sommige bokkers

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:07

Een mens MOET eigenlijk kunnen veranderen. Aan zichzelf werken. Veranderingen zijn mooi, tenminste als ze positief zijn. Niet dat iemand er altijd iets aan kan doen als hij in negatieve zin verandert, door bijvoorbeeld dingen die je overkomen.

Whiz

Re: 1 op de 10 Nederlands is Racistisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:15

jeanie schreef:
Wat een vooroordelen zie ik weer voorbij gaan hier . Mijn buren Marokaans zijn hoog opgeleid en ze spreken vloeiend Nederlands. Hebben een goede baan.
Mijn andere buren komen uit Srilanka en zijn ook hoog opgeleid en hebben een goede baan.
Daarnaast wonen Nederlanders tja.......net een typisch geval van jammer.

Verder lees ik over Chinezen ja die hebben nogal wat grote drugskartels en veel afpersing onderling .........

Ik vind het dus veel 1 op de 10 Nederlanders die zich racistisch uit en of gedachtes heeft.

Zo kan ik er nog veel meer voor je opnoemen hoor. Ik ben half buitenlands en wij doen allemaal universiteit of HBO. Inclusief mijn ouders. Meeste mensen die ik ken zijn hoger opgeleid. Ik verkeer dan waarschijnlijk in andere kringen dan de meeste hier ofzo.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 16:19

Zo heb ik een hele goede vriend, en OMG wat is dat joch enorm slim zeg, briljant gewoon. Die gaat het echt nog ver schoppen. Maar hij ziet het zelf al niet zitten omdat hij hier woont en het stikt van de vooroordelen. Hij is moslim en kan al amper een vakantiebaantje vinden, laat staan een "echte" baan later. Zonde hoor

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:22

Ik heb op een school gezeten waar 80% allochtoon is.
Mijn ervaring is dat die meisjes (JONGENS WAREN ANDERS) gruwelijk hun best deden op school, niet vanuit huis gemotiveerd werden, maar wel altijd de hoogste cijfers behaalde en waarom....omdat ze niet zo wilde eindigen zoals hun moeders en tante's en een betere toekomst voor zich uit gestippeld hadden.
En aantal van die meiden is arts, advocaat en notaris mmmmm
wie is er nou slimmer, ik zit de hele dag met mijn kont op een paard.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:25

mistral schreef:
Ik heb op een school gezeten waar 80% allochtoon is.
Mijn ervaring is dat die meisjes (JONGENS WAREN ANDERS) gruwelijk hun best deden op school, niet vanuit huis gemotiveerd werden, maar wel altijd de hoogste cijfers behaalde en waarom....omdat ze niet zo wilde eindigen zoals hun moeders en tante's en een betere toekomst voor zich uit gestippeld hadden.
En aantal van die meiden is arts, advocaat en notaris mmmmm
wie is er nou slimmer, ik zit de hele dag met mijn kont op een paard.

Nou en ik ken een heel gedeelte buitenlandse jongeren waarvan de ouders ook hoog zijn opgeleid.. en OUders die wel hun kinderen stimuleren om te gaan studeren en wat te maken van het leven. Het is niet zo dat ALLE buitenlandse kinderen van huis uit niet worden gestimuleerd. Ik begin me toch echt sterk af te vragen met wat voor mensen jullie eigenlijk om gaan.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:28

Ik zeg ook niet ALLE maar de meeste toen wel.
Maar dan praat ik ook over bijna 18 jaar geleden.
Misschien woon jij in een buitenwijk van de stad maar deze mensen woonde voornamelijk in gesubsidieerde huur woningen, hutje mutje.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:34

mistral schreef:
Ik zeg ook niet ALLE maar de meeste toen wel.
Maar dan praat ik ook over bijna 18 jaar geleden.
Misschien woon jij in een buitenwijk van de stad maar deze mensen woonde voornamelijk in gesubsidieerde huur woningen, hutje mutje.

Jah ik woon inderdaad in een ander soort gebied, maar bij ons zijn er genoeg buitenlandse mensen. En deze horen wel bij de buitenlandse populatie en dit soort cijfers die de TS heeft aangedragen slaan dan ook om deze hardwerkende mensen. Omdat vele alleen maar rond kijken in gesubsidieerde wijken waar mensen ''hutje mutje'' zitten. Mensen die rasistisch ingesteld zijn zien dan ook alleen maar wat ze willen zien.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:47

Maar als je in aantallen gaat kijken woont het gros wel hutje mutje en verhoudings gewijs in de villa wijken een stuk minder.
De hoog opgeleide mensen wonen niet hutje mutje, waarom zouden ze.
Het deel waar jij over spreekt is wel de minderheid.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:55

mistral schreef:
Maar als je in aantallen gaat kijken woont het gros wel hutje mutje en verhoudings gewijs in de villa wijken een stuk minder.

In de minderheid?? hoezo?, wil jij zeggen dan dat AL die mensen die hutje mutje wonen per definitie minder hoog opgeleid zijn dan? Ik ken er daar ook genoeg die mintens HBO doen.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:24

Ik denk wel dat de druk op studeren in bepaalde milieus hoger ligt en in andere weer lager.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:52

Ik vind het toch best veel. Al kan ik niet zeggen dat ik het wereld schokkend nieuws vind. Echt veeeeel mensen zijn racistisch..

Ikzelf niet, ga ook gewoon met 'buitenlanders' om hoor.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:58

Whiz schreef:
mistral schreef:

In de minderheid?? hoezo?, wil jij zeggen dan dat AL die mensen die hutje mutje wonen per definitie minder hoog opgeleid zijn dan? Ik ken er daar ook genoeg die mintens HBO doen.

Om uit die zooi te komen, maar geld verdienen doen ze nog niet.
Tot nog toe kost student zijn en verdien je niks
En ja die mensen die hutje mutje wonen verdienen niet genoeg om naar een villa wijk te gaan of een gewoon eensgezins woning te kopen.
Anders hadden ze dat wel gedaan

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:04

@Mistral geld verdienen heeft toch niks te maken met hoe je je gedraagd?? Denk je dat elke master afgestudeerde veel geld verdient??? Reken er maar niet op hoor. Die moeten ook gewoon hutje mutje beginnen of een eengezinswoning. Die zijn ook niet meteen multimiljonair hoor. Sommige mensen doen er minstens een halve eeuw over om zich naar een villawijk te plaatsen.(als dat al een zinnig levensdoel is) Sommige studenten verdienen trouwens genoeg hoor.. Althans ik wel.

esther_sonja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:06

ik denk idd dat het komt door de nare dood-ervaringen met de allechtonen.... ik vind het asociaal van Die mensen die die dingen doen... maar tegen de normale heb ik helemaal niks tegen..

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:34

Whiz schreef:
@Mistral geld verdienen heeft toch niks te maken met hoe je je gedraagd?? Denk je dat elke master afgestudeerde veel geld verdient??? Reken er maar niet op hoor. Die moeten ook gewoon hutje mutje beginnen of een eengezinswoning. Die zijn ook niet meteen multimiljonair hoor. Sommige mensen doen er minstens een halve eeuw over om zich naar een villawijk te plaatsen.(als dat al een zinnig levensdoel is) Sommige studenten verdienen trouwens genoeg hoor.. Althans ik wel.

Dat is waar. Een goede opleiding betaal heus niet zo geweldig in het begin. Het is heus niet zo dat als je een universitaire opleiding hebt, dat je gelijk een duur huis kunt kopen. Zeker niet in deze tijd. 20 jaar geleden misschien nog wel.

olafj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:37

Whiz schreef:

Je slaat werkelijk nog kant nog wal.
Je haalt werkelijk alles uit de kast en waarvoor om je gelijk te krijgen?!
Wanneer ben jij tevreden?
Misschien als we zeggen dat alle allochtonen super mensen zijn die er ook niks aan kunnen doen dat ze in een hokje gestopt worden?
Ga toch fietsen.
Ik irriteer me aan de tokkies in de samenleving ongeacht kleur of geaardheid.
En het is nou eenmaal zo dat als je in zo'n soort toestandleeft het moeilijk is om daar uit te komen. Accepteer dat nou gewoon.
Het lukt maar een enkeling. Maar zonder geld van paps of mams word studeren toch een stuk moeilijker.
En ik zeg niet dat elke net afgestudeerde een mega huis kan kopen, maar hutje mutje hoeft ook niet, mits je een goede baan hebt

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:45

Maar wat is jouw punt nu eigenlijk Mistral? Is de manier waarop je woont een excuus om de beest uit te hangen of zo? Of om niet te hoeven te studeren of wat dan ook? Ik denk dat dit helemaal niet relevant is. Iedereen heeft hier en krijgt hier de keuze om boven zichzelf uit te stijgen. Dat je qua intelligentie minder capaciteiten hebt is tot daar aan toe. MAar je kunt altijd je best doen.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:59

Nee dat is mijn punt niet.
Maar het racisme ontstaat juist door de gene die de beest uithangen.
(zelfde als met voetbal fans, er is een kleindeel die het vergallen voor de rest, waardoor alle voetbalfans,van bijv. ADO den haag, over 1 kam geschoren worden en de gene die het vergallen zijn meestal niet de artsen,advocaten of zaken mannen)
Mensen horen alleen maar de negatieve dingen over allochtonen in het nieuws en dat zijn over het algemeen niet de allochtonen die hogeropgeleid zijn of in een vila wijk wonen of een goede baan hebben.
Dat is mijn punt.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 21:40

@Mistral... Ik sla werkelijk nog kant nog wal. Ik vind dat eerder van jou. Aangezien jij zelf een heel beperkte kijk hebt op allochtone mensen. En jij zelf steeds allerlei kromme argumenten verzint om je gelijk te halen. Ik wil jou een andere kant laten zien.. maar jij zit te vast in je eigen denkwijze.

En omdat je nu in je laaste bericht zelf naar voren brengt dat je in de media alleen de negatieve allochtonen ziet en hoort. Is het juist van groot belang om in verband met het artikel van de TS ook eens een andere zijde naar voren te brengen. Een waarvan een aantal mensen onder ons weten dat die er ook zijn.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 21:56

Welnee! Je trekt het zelf in het negatieve
Ik heb nog nooit gezegd dat ik racistisch ben ik heb nog nooit beweerd dat ze allemaal het zelfde zijn.
Ik heb nog nooit gezegd dat het normaal is dat mensen racistisch zijn.
Maar wel de rede waarom en dat is gewoon een feit. En da is puur de media.
Wel heb ik gezegd en ik quote mezelf even

Citaat:
Ik irriteer me aan de tokkies in de samenleving ongeacht kleur of geaardheid.

(en de tokkies zijn naar mijn idee nog altijd blank )
Dat jij je persoonlijk aangevallen voelt kan ik ook niks aan doen.
Ik heb het niet 1 x negetief bedoelt en mijn meningen goed onderbouwt.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 22:55

het is wel zo dat allochtone mensen een naar verhouding veel te groot aandeel hebben in criminaliteit Whiz, en dat mag gerust gezegd worden.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 23:22

Desiree schreef:
het is wel zo dat allochtone mensen een naar verhouding veel te groot aandeel hebben in criminaliteit Whiz, en dat mag gerust gezegd worden.

Ik zeg ook niet dat dat niet gezegd mag worden. Als een gedegen onderzoek dat uitwijst dan hoor je mij niet het tegendeel bewijzen. Maar dat staat eigenlijk los van het zijn van andere etnische achtergrond. Want niemand heeft het op met criminelen of ze nou allochtoon of autochtoon zijn.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 01:03

Het is wel een gegeven dat het percentage hoger opgeleiden bij (1e, 2e en 3e generatie) allochtonen lager ligt dan bij autochtonen.

Tegelijkertijd zie dat het percentage groeit (vooral bij de meisjes), dit is de emancipatie waar ik het over had.

Uit de geschiedenis blijkt ook dat van bovenaf opgelegde emancipatie (waarvan integratie een onderdeel is) nog nooit heeft gewerkt, het moet vanuit de groepering zelf komen. Diezelfde geschiedenis leert ook dat dat ook altijd gebeurt en nu dus ook aan het gebeuren is.

merelberfe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:50

ik ben zelf in Bagladesh opgegroeid (ben wel nederlander qua 'heritage') en daar paste ik mij ook aan. Zo leerde ik ook bengaals en de bengaalse cultuur, deed mee met de cultuur (bv vasten) en op school zongen we s ochtends altijd eerst de bengaalse volkslied naar de bengaals vlag en daarna de amerikaanse volkslied naar de amerikaanse vlag (was een amerikaans internationale school).
Sinds ik in Nederland woon (14jaar) pas ik mij hier ook aan (ben zelf heel erg dus met de amerikaanse en bengaalse cultuur opgevoed). Ik ben nederlands gaan leren en pastte me in andere manieren ook aan. Ik ben nu, na 14 jaar nog niet gewend hier, maar Ik woon hier nu, voor hoe lang wet ik niet, maar dit is nu wel waar ik woon en dus past ik me aan de waarden en normen van deze cultuur. Tuurlijk is het waarschijnlijk maakelijker aanpassen voor mij als iemand van Turkije, maar ik ben wel van mening dat als, je hier wilt wonen, je je dan ook zal moeten aanpassen.
Toen wij en Arabie waren voor mijn vaders werk, hebben we ons ook aangepast en zijn met hoofddoeken rond gaan lopen enz.
Je bent nog altijd een gast in het land. Je dient respect te hebben voor dat land en je aan te passen. Je hebt de keuze genomen om jouw land te verlaten, en in nederland te vestigen. Je zult je dan ook aan moeten passen.

Ik schrik eigenlijk helemaal niet van de getallen. Ik ben eigenlijk verbaasd dat het niet meer is. Maar ik vind het ook zeer begrijpelijk. Het is toch eigenlijk te zot voor worden dat je je eigen doen en laten moet aanpassen omdat iemand besluit om zijn land te verlaten en zich in jouw land te vestigen maar verder zich niet wil aanpassen?