Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sorane schreef:Vrijheid van meningsuiting oke, maar dit is gewoon een stap te ver. Weet je wat ik nog het meest enge hier aan vind? Als ze er een soort van Pim neer zetten wordt er nog op gestemd ook.
Ellende schreef:Even goed lezen, dit is het enige punt wat over Fortuyn gemaakt wordt:Sorane schreef:Vrijheid van meningsuiting oke, maar dit is gewoon een stap te ver. Weet je wat ik nog het meest enge hier aan vind? Als ze er een soort van Pim neer zetten wordt er nog op gestemd ook.
Sorane is bang dat als deze partij een 'charismatische leider' heeft, er mensen op gaan stemmen omdat de boodschap dan minder belangrijk is dan de leider. Lijkt me een heel valide punt en is op geen enkele manier negatief ten opzichte van Fortuyn.
MissJ schreef:Ellende, ik verschil toch met je van mening. Ok, mensen zullen zich nu massaal tegen dit programma keren, maar ik ben toch bang dat je helaas ook weer een groepje zieken bereikt die zien: he, kijk, een partijl, dit is normaal. Zal dit niet meer pedofielen uit hun schuilplaats lokken?
youngster schreef:Ik denk niet meer dan dat er al zijn, misschien dat ze nu naar buiten treden, maar opzich is dat dan een voordeel. Kunnen ze de lijst bij justitie langer maken en ze in de gaten houden/oppakken en opsluiten!
Citaat:1. Instemming van zowel het kind als de volwassene.
2. Openheid naar de ouders van het kind.
3. Vrijheid voor het kind om zich terug te trekken uit de relatie op elk willekeurig moment.
4. Harmonie met de ontwikkeling van het kind.
(www.martijn.org)
Citaat:Vereniging MARTIJN is tegen geweld, dwang en overmacht in relaties, zij staat open voor eerlijkheid, openheid, lust en liefde. Vereniging MARTIJN raadt een ieder aan zich aan de wet te houden.
Ellende schreef:@ Winkie; maar je weet al dat die mensen bestaan. Ze hebben een website, komen regelmatig in het nieuws. Ik ben het met je eens dat het traumatisch kan zijn als je er steeds over blijft horen. Maar het oprichten van een partij maakt dat niet 'extra erg'.
En om even de advocaat van de duivel uit te hangen: Martijn is in principe tegen misbruik van kinderen en tegen kinderverkrachting:Citaat:
1. Instemming van zowel het kind als de volwassene.2. Openheid naar de ouders van het kind.
3. Vrijheid voor het kind om zich terug te trekken uit de relatie op elk willekeurig moment.
4. Harmonie met de ontwikkeling van het kind.
(www.martijn.org)
Ze gaan alleen voorbij aan het feit dat (in mijn ogen) een relatie (sexueel of niet) tussen een kind en een volwassene nooit eerlijk kan zijn, er is altijd sprake van een machtsongelijkheid. Zelf zeggen ze er dit overCitaat:Vereniging MARTIJN is tegen geweld, dwang en overmacht in relaties, zij staat open voor eerlijkheid, openheid, lust en liefde. Vereniging MARTIJN raadt een ieder aan zich aan de wet te houden.