Asielbeleid moet soepeler?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Asielbeleid moet soepeler?

Ja
3 (20%)
Nee
12 (80%)

Totaal aantal stemmen: 15

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:13

Laat ze al die vluchtelingen maar naar Canada sturen. Daar is ruimte ZAT!
Ik heb het zo gehad met dat asielbeleid in NL, van mij mogen ze er een groot hek omheen bouwen.

Bas232

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:15

Shadow0 schreef:
Als je echt reeel kijkt, dan blijkt dat veel van de oorlogen die nu woeden voortkomen uit door ons (het Westen) aangewakkerde vuurtjes omdat ons dat in de kolonien wel makkelijk uitkwam. En het komt ons nog steeds wel makkelijk uit in sommige gevallen.

Citaat:
Er is in veel van die landen geen vrijheid, so what?

Een duidelijker voorbeeld dat de 4-en-5-mei-viering nog niet echt overgekomen is, is volgens mij niet mogelijk.

Ik vier die niet....waarom zou ik?
Heeft niets met mij van doen, ik ben veel later geboren.
Wat me wel stoord is dat de huidige duitse generatie nog steeds aangekeken wordt, en volledig onterecht, want die hebben er ook niets mee te maken.

Bas232

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:18

Justy schreef:
Bas232 schreef:
Afrika + Middenoosten barsten van de olie, goud en diamanten.

Wij hebben zeer weinig van dat spul, en toch gaat het ons beter.

Waar denk je dat al die olie naartoe gaat? Oftewel, hoe denk je dat wij aan die spullen komen? Als we het dan over een onevenredige verdeling van rijkdom gaan hebben...

Citaat:
Echte vluchtelingen zijn mensen die vluchten vanwege een oorlog ofzo, iets waar ze geen keus hebben.
Homoschap valt daar voor mij niet onder

Homo zijn is ook geen keus. En ik vind het nogal ver gaan om te zeggen dat iemand dan maar pech heeft en in een land moet blijven waar hij onthoofd of gestenigd wordt of god weet wat allemaal nog meer.

Het zijn is geen keus, inderdaad, maar je kan wel je mond houden, en dat is wel een keus.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 19:06

MMaxje schreef:
Laat ze al die vluchtelingen maar naar Canada sturen. Daar is ruimte ZAT!
Ik heb het zo gehad met dat asielbeleid in NL, van mij mogen ze er een groot hek omheen bouwen.

Huh, die zijn gek! JE moet wel aan bepaalde voorwaarden voldoen om daar te mogen wonen. Niet alleen integratie, maar bepaalde diploma's waar zij iets mee kunnen, startkapitaal etc. Je kunt daar echt niets met niks komen hoor. Ik ken mensen die er naar toe willen emigreren en die zijn al heel lang aan de toelatingseisen aan het werken.

Canada is bepaald geen nederland. Ze willen het daar houden zoals het is. Het is daar goed en dat moet zo blijven.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 19:11

Bas232 schreef:

Het zijn is geen keus, inderdaad, maar je kan wel je mond houden, en dat is wel een keus.

Ja, die heb je hier ook, die het stil houden. En oh wat zijn ze gelukkig!
(not)

Bas232

Re: Asielbeleid moet soepeler?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:29

Hi Desiree,

Kan je daar dan gelukkig zijn?
Of je nu wel homo bent of niet?

Maakt volgens mij geen donder uit....

In die landen is het simpel: Bek houden en leven of je mond open doen (over eender wat) en je leven in de waagschaal stellen.

Sorry, ik zie het verband even niet, het is nog steeds geen reden waarom wij ze moeten nemen.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 14:01

Eh, omdat hun leven in gevaar is>? Lijkt mij een sterke reden hoor. Ik vind dat mensen recht hebben om op een manier te leven dat hun gelukkig maakt. Een homo zal in zo'n land moeten trouwen, maakt hij ook nog een vrouw erbij ongelukkig. Zijn er 2 samen gezellig ongelukkig.

Bas232

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:56

Desiree schreef:
Eh, omdat hun leven in gevaar is>? Lijkt mij een sterke reden hoor. Ik vind dat mensen recht hebben om op een manier te leven dat hun gelukkig maakt. Een homo zal in zo'n land moeten trouwen, maakt hij ook nog een vrouw erbij ongelukkig. Zijn er 2 samen gezellig ongelukkig.

Ik vind dat iedereen gelukkig moet kunnen zijn.
Maar dat is nu eenmaal niet zo, daar moet je je bij neerleggen.
De wereld is te groot om iedereen te helpen.

Trouwens, je kan die mensen wel helpen hoor, moet je de producten van die landen niet meer kopen.
Maar dat doen we dan ook weer niet, want dat is te lastig ofzoiets.
Ik noem dat boter-op-je-hoofd hebben.
Als je mensen in Iran, Irak etc wilt helpen, koop hun olie dan niet meer....
Doe je auto weg, dan krijgen die regeringen minder geld om hun volk te onderdrukken.
We kunnen al die mensen niet helpen, hoe graag je het ook zou willen.

Neem bv Afrika.....die hebben een enorm AIDS probleem....yep we geven geld....maar tegelijk komt Popie-jopie daar rotzooi trappen dat ze geen maatregelen mogen gebruiken om te voorkomen dat ze het wel krijgen.

Waarom klaagt niemand de Paus aan? Dat is indirect een enorme moordenaar.
Waarom vangen we alle AIDS gevallen uit Afrika niet direct op, want aan de Paus doen we niets, die mag rustig verder gaan met zijn missie voor AIDS.

Trouwens, de Paus ziet ook Homo's als een ziekte.....
Bovendien discrimineerd de kerk ook vrouwen.

Lijkt het je niet beter om de Kerk eens op te ruimen? Lost meteen een boel problemen op.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 23:07

Ik ken door heerooms en tante zusters een beetje de katholieke kerk van binnenuit. Deze mensen hebben de wereld gezien en kijken ondanks hun katholieke leer heel anders aan tegen de paus en zijn verkondigingen dan jij denkt. DE kerk moet je niet neerhalen als geheel. EEn onderdeel ervan deugt gewoon niet maar je hoeft je daar niet naar te conformeren. Vele pastors en priesters en pastoren doen dat ook niet. Zij doen wat zij denken dat goed is. En dan verkondigen zij het katholieke geloof ook, op hun manier.

Maar ik vind het niet verantwoord om mensen terug te sturen naar hun land als zij daar vermoord zullen worden. IK zou het niet op mijn geweten willen hebben. Minister Verdonk zit daar iets minder mee. Zij bagatelliseert problemen op bepaalde plaatsen in de wereld.

Bas232

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 23:12

Jawel, de kerk, als instituut heeft de Paus als "leider" zolang mensen hem volgen, ondanks wat jij zegd of denkt....
Blijft het voor mij hetzelfde als een moordenaar.
Eerst de paus veroordelen, dan verder kijken, hij is een moordenaar.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:11

Je hebt het niet begrepen. Vele mensen die de theologie en de katholieke leer hebben gevolgd en volgen, zijn helemaal geen voorstander van de paus.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:32

Nog even over de overbevolking ...

Nederland bestaat uit 34.000.000.000 m2
In Nederland wonen 16.000.000 mensen.

Dit houdt dus in dat elke Nederlander (als je het land ''eerlijk'' zou verdelen ) een stukje van 2000m2 zou krijgen. Dat is dus 44m x 44m (en dat is dus, als er niemand, naast, boven, op, onder of bij je woont)

Kortom: NL is best vol ... als je het zo bekijkt en iedereen plusmin een vierkante buitenbak zou kunnen bezetten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:48

En dat gaat dus niet op.

Een groot deel wordt alleen al in beslag genomen door infrastructuur, Nederland is dus idd best vol

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:49

Yep, daar moet je natuurlijk ook rekening mee houden. We zijn hier gelukkig goed in 'opstapelen'

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:52

wat mij betreft kan het asielbeleid niet streng genoeg zijn,daar tegenover moet ook staan dat iemand direct,of natuurlijk zo snel mogelijk,te horen krijgt of hij/zij mag blijven,en iemand die hier wacht op antwoord moet ook een baantje kunnen hebben om zichzelf van geld te voorzien.
en nee is nee!
anders krijg je van die taida-taferelen.

en als je je hier als buitenlander(waar vandaan dan ook,natuurlijk)niet weet te gedragen,dan terug naar je eigen land.heel simpel.
nederland is in mijn ogen veel te soepel.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 19:36

Nederland is inderdaad vol ja, dat zeg ik al jaren. DAarom erger ik me OOK aan mensen die meer dan 2 kinderen hebben. DAt is nergens voor nodig. Kunnen ze niet gewoon tevreden zijn met 2 kinderen, waarom meer? Diezelfde kinderen van ze moeten straks ook vechten voor een voor hun prettige plek in deze maatschappij. Misschien willen ze ook wel graag buiten wonen, paardrijden in de bossen. MAar ja, de natuur moet steeds scherper bewaakt worden en alles wordt verboden voor ruiters.... En buitenwonen wordt schaarser en dus duurder.... Toch gaan mensen door met fokken als konijnen.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 19:40

Desiree schreef:
Nederland is inderdaad vol ja, dat zeg ik al jaren. DAarom erger ik me OOK aan mensen die meer dan 2 kinderen hebben. DAt is nergens voor nodig. Kunnen ze niet gewoon tevreden zijn met 2 kinderen, waarom meer? Diezelfde kinderen van ze moeten straks ook vechten voor een voor hun prettige plek in deze maatschappij. Misschien willen ze ook wel graag buiten wonen, paardrijden in de bossen. MAar ja, de natuur moet steeds scherper bewaakt worden en alles wordt verboden voor ruiters.... En buitenwonen wordt schaarser en dus duurder.... Toch gaan mensen door met fokken als konijnen.

Hahahah Wil je het 1 kind of 2 kind politiek van china overnemen.

Mijn ouders hebben 5 kids.. Mjah wij wonen op 20.000 m2 dus 2875 m2 per persoon.. Dat is boven het landelijke gemiddelde dacht ik zo.

Neeh ik vind dat mensen wel veel kinderen mogen krijgen. Mits ze er volledig voor kunnen zorgen.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 19:44

Wil jij niet wat ruimte inleveren Whiz?

@ Desiree: houd je wel rekening met de ''vergrijzing''?
De babyboom generatie is op een gegeven moment niet meer, dan raakt Nederland al aardig 'leeg'. Ook emigreren er steeds meer mensen...

Ikzelf vind het allemaal wel gezellig, zolang we elkaar in elkaars waarde kunnen laten

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 23:37

Whiz schreef:
[

Hahahah Wil je het 1 kind of 2 kind politiek van china overnemen.

Mijn ouders hebben 5 kids.. Mjah wij wonen op 20.000 m2 dus 2875 m2 per persoon.. Dat is boven het landelijke gemiddelde dacht ik zo.

Neeh ik vind dat mensen wel veel kinderen mogen krijgen. Mits ze er volledig voor kunnen zorgen.
[/quote]

Zou het voor jullie straks ook allemaal nog mogelijk zijn om op zo'n groot stuk grond te wonen?

Ik vind niet dat mensen veel kinderen zouden moeten krijgen. Een beetje je verstand gebruiken en je snapt waarom. De aarde oppervlakte groeit namelijktoch ECHT niet mee en je creeert een probleem.

agerrits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 23:14

Asielbeleid is een lastig punt, ik vindt niet dat ****** daar echt geweldig over kan discusseren.
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 19-06-06 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Kaatie

Re: Asielbeleid moet soepeler?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:46

Tjah...asielbeleid...zoveel mensen, zoveel meningen...

Ik ben er voorstander van dat het asielbeleid verscherpt wordt. Niet alleen voor onze maatschappij, zodat we toezicht kunnen houden op wie er hier allemaal binnenkomt, maar ook voor de asielzoeker. Met duidelijke criteria krijgt die vanaf het begin een goed beeld van zijn/ haar 'kansen'.

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje onzin om te zeggen dat we ze allemaal moeten helpen, 'omdat ze het zo slecht hebben'. Er zijn ongelooflijk veel mensen op de wereld die in een slechte situatie moeten leven. Moeten we die ook allemaal maar naar hier halen dan? Mijns inziens kan je zoiets beter bij de wortel aanpakken: corruptie, conflictbestrijding, eerlijkere verdeling van de natuurlijk rijkdommen van de landen van oorsprong. Dàt zou een flinke sprong in de goede richting zijn. Want zodra je hier de poorten openzet, is het hek van de dam.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:01

Gaan we nou weer helemaal over nieuw beginnen???

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:26

Het probleem speelt nog hoor Whiz. Asielbeleid, verschillende meningen erover.... STeeds verschillende aanpak, wat is nou het beste.

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:12

ik denk dat het altijd een moeilijk punt zal blijven,er zitten wettelijk veel haken en ogen aan het asielbeleid.
maar wat mij betreft mogen ze het beleid wel flink verscherpen

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:23

ik blijf ernij dat het iig menselijk moet blijven.