Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Als je echt reeel kijkt, dan blijkt dat veel van de oorlogen die nu woeden voortkomen uit door ons (het Westen) aangewakkerde vuurtjes omdat ons dat in de kolonien wel makkelijk uitkwam. En het komt ons nog steeds wel makkelijk uit in sommige gevallen.Citaat:Er is in veel van die landen geen vrijheid, so what?
Een duidelijker voorbeeld dat de 4-en-5-mei-viering nog niet echt overgekomen is, is volgens mij niet mogelijk.
Justy schreef:Bas232 schreef:Afrika + Middenoosten barsten van de olie, goud en diamanten.
Wij hebben zeer weinig van dat spul, en toch gaat het ons beter.
Waar denk je dat al die olie naartoe gaat? Oftewel, hoe denk je dat wij aan die spullen komen? Als we het dan over een onevenredige verdeling van rijkdom gaan hebben...Citaat:Echte vluchtelingen zijn mensen die vluchten vanwege een oorlog ofzo, iets waar ze geen keus hebben.
Homoschap valt daar voor mij niet onder
Homo zijn is ook geen keus. En ik vind het nogal ver gaan om te zeggen dat iemand dan maar pech heeft en in een land moet blijven waar hij onthoofd of gestenigd wordt of god weet wat allemaal nog meer.
MMaxje schreef:Laat ze al die vluchtelingen maar naar Canada sturen. Daar is ruimte ZAT!
Ik heb het zo gehad met dat asielbeleid in NL, van mij mogen ze er een groot hek omheen bouwen.
Bas232 schreef:
Het zijn is geen keus, inderdaad, maar je kan wel je mond houden, en dat is wel een keus.
Desiree schreef:Eh, omdat hun leven in gevaar is>? Lijkt mij een sterke reden hoor. Ik vind dat mensen recht hebben om op een manier te leven dat hun gelukkig maakt. Een homo zal in zo'n land moeten trouwen, maakt hij ook nog een vrouw erbij ongelukkig. Zijn er 2 samen gezellig ongelukkig.
Desiree schreef:Nederland is inderdaad vol ja, dat zeg ik al jaren. DAarom erger ik me OOK aan mensen die meer dan 2 kinderen hebben. DAt is nergens voor nodig. Kunnen ze niet gewoon tevreden zijn met 2 kinderen, waarom meer? Diezelfde kinderen van ze moeten straks ook vechten voor een voor hun prettige plek in deze maatschappij. Misschien willen ze ook wel graag buiten wonen, paardrijden in de bossen. MAar ja, de natuur moet steeds scherper bewaakt worden en alles wordt verboden voor ruiters.... En buitenwonen wordt schaarser en dus duurder.... Toch gaan mensen door met fokken als konijnen.
Whiz schreef:[
Hahahah Wil je het 1 kind of 2 kind politiek van china overnemen.
Mijn ouders hebben 5 kids.. Mjah wij wonen op 20.000 m2 dus 2875 m2 per persoon.. Dat is boven het landelijke gemiddelde dacht ik zo.
Neeh ik vind dat mensen wel veel kinderen mogen krijgen. Mits ze er volledig voor kunnen zorgen.
[/quote]