woonruimte probleem kopen duur huurwoning duurt lang......

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aileen_Noël

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 23:27

Shadow0 schreef:
Dat vind ik ook zo kwalijk aan het beleid... Dekker vindt dat iedereen die ook maar een beetje meer betaalt dan het minimaalste, maar moet gaan kopen. Maar ziet over het hoofd dat er genoeg mensen zijn die misschien wel genoeg kunnen betalen, maar toch geen hypotheek kunnen krijgen!

dat is nou net het kromme inderdaad!! We kunnen makkelijk(nou ja makkelijk) 850 euro hypo wegdragen per maand maar dan nog krijgen we nu nog geen hypotheek , ik snap soms niet zo goed waar banken nou zo bang voor zijn we zijn nog jong , we hebben ons hele leven nog om het huis te betalen , toch??

Bas232

Re: woonruimte probleem kopen duur huurwoning duurt lang....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:31

Kom je toch lekker in Belgie wonen, zoals reeds veel Nederlanders doen.....
Huizen zijn echt spot goedkoop....
Ik heb zelf bv een huis gekocht, paar jaar geleden.....

850 vierkante-meter grond....
Vrijstaande Villa.

Toen nog 115000 euri.....
Nu is het iets duurder geworden, maar voor 200000 koop je ze hier nog, enorme villa's en vrijstaand.....

Weet je meteen waarom velen naar Belgie gaan, da's echt niet meer voor de belastingen, maar omdat het hier veel goedkoper wonen is.
De prijzen in nederland zijn echt niet meer normaal, debiel is een beter woord.

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 23:33

tja zou ik niet erg vinden om in belgie te wonen , maar ja denk dat mn familie het niet zo leuk vind en je moet natuurlijk wel een baan hebben daar

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 01:09

Is het niet zo dat je in Belgie geen hypotheek kunt krijgen voor de koop van een huis (dus financiering prijs + kk)?

Ik ken het probleem hoor: in december 2004 leverde ik mijn sleutel in van mijn schitterende huurhuis met diepe tuin op het zuiden in een jonge wijk. Huurprijs toen was 385,- per maand. Helaas moest ik 6 maanden later toch weer op zoek naar woonruimte in deze omgeving. Huurprijzen van diezelfde huizen zijn inmiddels door de 500,- gegaan!

Heb nu een 4- kamer flat kunnen kopen in een grotere stad, voor 125.000,- Wel een opknapper trouwens, dus heb extra hypo als bouwdepot moeten nemen. Ik ben alleen en verdien wel goed, maar nog lang niet genoeg Op papier ziet het er allemaal wel leuk uit, maar met een paard en een auto blijft er in praktijk een stuk minder te besteden.

Enne, niet iedereen kan dat landhuis met lap grond betalen hoor! Zeker veel 'simpele' paardenmensen niet...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:01

Bas232 schreef:

Dat is gewoon niet waar. Ja, als je naar Wallonie gaat, daar zijn de huizen nog goedkoop, maar goed, dat is niet voor niks. Er moet ook gewerkt kunnen worden natuurlijk.

Wij zijn op zoek naar iets in Oost-Vlaanderen, omgeving Sint-Niklaas maar dan wel het platteland. De grotere huizen beginnen rond de 3 ton. Bouwgrond kost ongeveer 2 ton. Voor anderhalve ton heb je een appartementje of een arbeidershuisje. Een villa vanaf 4 ton, of je moet zelf handig zijn, dan kun je voor 3 ton een opknappertje kopen.

De prijzen in Belgie zijn helemaal niet meer zo ideaal, al liggen ze nog iets lager dan in Nederland.

Was het maar waar, dan las ik niet mee in dit topic

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:37

Ik zou ook een supertof appartement gaan huren particulier, is op het laatste moment niet door kunnen gaan. De ''huurder'' kwam op het moment van tekenen met allemaal extra kosten aan, waar die vantevoren niks van had gezegd. We vertrouwden het niet en zijn afgehaakt, goed achteraf. Maar wel balen, want via woninginstanties moet je heeeeeel lang wachten voordta je iets hebt en aangezien we nog maar net werken krijgen we nog geen hypotheek.

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 13:15

manonnetjoe schreef:
Ik zou ook een supertof appartement gaan huren particulier, is op het laatste moment niet door kunnen gaan. De ''huurder'' kwam op het moment van tekenen met allemaal extra kosten aan, waar die vantevoren niks van had gezegd. We vertrouwden het niet en zijn afgehaakt, goed achteraf. Maar wel balen, want via woninginstanties moet je heeeeeel lang wachten voordta je iets hebt en aangezien we nog maar net werken krijgen we nog geen hypotheek.

Wij hebben hetzelfde probleem manonnetjoe heel vervelend ....... kijk het is niet dat we op straat staan , maar ik woon nu in zaandam , waar ik me totaal niet thuisvoel en ik ben bijna nooit thuis , ik vlucht liever weg en als het kon zat ik elke dag in Purmerend....... maar ja helaas.... ik ben bang dat het nog wel 2 jaar kan duren voor ik een eigen woning heb ............ duimen maar........

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:39

Och, wij wilden het liefst ook iets vrijstaands, met ruimte voor het paard in de tuin. Maar ja, dat konden wij niet betalen.
Toen wilden we graag in ons oude dorp blijven wonen, maar ook daar konden we het niet betalen.

Nu zijn we naar een (vergruisde) stad verhuist naast ons oude dorp, waar we voor een (voor ons althans) tophypotheek een leuk huis gekocht hebben. Niet t vrijstaande huis, maar een hoekwoning, wel met tuintje gelukkig

Soms moet je ook je eisen een beetje bijstellen denk ik? Hier in de stad kan je voor 120.000 euro wel een appartementje kopen..

Maar dat het belachelijke prijzen zijn, ja, daar ben ik het erg mee eens ja... Voor starters helemaal

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 12:53

We proberen nu voorlopig in de vrije sector wat te gaan huren maar ja we kunnen niet 900 euries per maand gaan betalen , dus zoeken we iets in Purmerend voor 700 ofzo , al is het maar voor een jaartje .... word gek van dat heen en waar gereis ......

tinkerabc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:59

Het is uiteraard afhankelijk van de plaats waar je woont (of wilt wonen). Ik woon mijn hele leven al in Lelystad en ik zou hier niet meer weg willen. (daarintegen zijn er genoeg mensen die hier niet eens zouden willen wonen ) De huizenprijzen vallen hier mee: een 2-kamerappartement voor 115.00,- of een eengezinswoning vanaf 135.000,- . Hier is het tenminste nog te doen voor de starters op de woningmarkt. Maar ook in Lelystad is de wachtlijst voor huurwoningen lang.

Aileen_Noël

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 19:30

tinkerabc schreef:
Het is uiteraard afhankelijk van de plaats waar je woont (of wilt wonen). Ik woon mijn hele leven al in Lelystad en ik zou hier niet meer weg willen. (daarintegen zijn er genoeg mensen die hier niet eens zouden willen wonen ) De huizenprijzen vallen hier mee: een 2-kamerappartement voor 115.00,- of een eengezinswoning vanaf 135.000,- . Hier is het tenminste nog te doen voor de starters op de woningmarkt. Maar ook in Lelystad is de wachtlijst voor huurwoningen lang.

Ja, in Lelystad kan je heel goedkoop kopen , klopt, maar hoe verder je van de Randstad zit, hoe duurder alles wordt. Nou moet ik zeggen dat het in Purmerend nog meevalt met de huizenprijs, maar ja dan moet je wel een hypotheek kunnen krijgen en dat valt niet mee.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:34

Urielle schreef:
Bas232 schreef:

Dat is gewoon niet waar. Ja, als je naar Wallonie gaat, daar zijn de huizen nog goedkoop, maar goed, dat is niet voor niks. Er moet ook gewerkt kunnen worden natuurlijk.

Wij zijn op zoek naar iets in Oost-Vlaanderen, omgeving Sint-Niklaas maar dan wel het platteland. De grotere huizen beginnen rond de 3 ton. Bouwgrond kost ongeveer 2 ton. Voor anderhalve ton heb je een appartementje of een arbeidershuisje. Een villa vanaf 4 ton, of je moet zelf handig zijn, dan kun je voor 3 ton een opknappertje kopen.

De prijzen in Belgie zijn helemaal niet meer zo ideaal, al liggen ze nog iets lager dan in Nederland.

Was het maar waar, dan las ik niet mee in dit topic

Wel hoor, lukt prima....je moet enkel geen Nederlandse of Nederlands gerichte makelaar gebruiken.....
Maar bv via een Notaris die een openbare verkoop doet, kan je enorm veel krijgen tegen een lage prijs.
Het is onzin dat je niets kan vinden voor 3-4 ton, moet gemakkelijk gaan.

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 19:49

Ja, maar als je nou iets van 200.000 zoekt?? En je moet wel kunnen werken in België...........

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:53

Aileen_Noël schreef:
Ja, maar als je nou iets van 200.000 zoekt?? En je moet wel kunnen werken in België...........

Waarom moet je werken in Belgie?
Je kan toch net zo goed een baan in Nederland hebben en toch hier wonen....
Ik zie het probleem niet hoor.

En voor 200.000 vind je hier genoeg, en ja, zeer groot en ruim.....

Kijk maar eens op >>click hier<<

Ga je zien dat het best lukt hoor

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:14

Bas232 schreef:
Wel hoor, lukt prima....je moet enkel geen Nederlandse of Nederlands gerichte makelaar gebruiken.....
Maar bv via een Notaris die een openbare verkoop doet, kan je enorm veel krijgen tegen een lage prijs.
Het is onzin dat je niets kan vinden voor 3-4 ton, moet gemakkelijk gaan.

Hey bedankt voor de tips
3 a 4 ton kunnen we niet opbrengen, op dit moment maar 1 - 1,5 ton (ik heb onbelastbaar inkomen dus dat telt niet mee), over twee jaar komt daar extra inkomen bij van mijzelf, maar het mag een opknappertje zijn dus wie weet wat ik nog tegen ga komen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:19

Aileen_Noël schreef:

Ik zelf ga ook in Nederland werken hoor
Je hebt vanuit verschillende regio's goede aansluitingen met Breda/Tilburg, Eindhoven, Bergen op Zoom en Zeeuws-Vlaanderen dus dat is echt goed te doen zolang je een auto hebt.
Wij zoeken speciaal iets in het grensgebied omdat mijn vriend in Belgie werkt, ik in Nederland en Nederland zo duur wonen is.

jacco_h

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 10:48

Ik heb een bruto jaarsalaris van € 34.000,- (incl 13e maand, vakantiegeld en onregelmatigheidstoeslag)
Ik heb een schuld van € 200.000,- (hypotheek en lening) en het is echt de incassobureaus van me afslaan.

Het was de bedoeling dat ik er met mijn toenmalige vriendin in zou trekken (we waren al 5 jaar samen) maar die besloot dat ze liever zwanger raakte van iemand anders en toen heb ik haar eruit getrapt. Voor 1 inkomen is zoiets met heel veel moeite te doen maar is verre van ideaal

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 10:57

@ jacco_h

Zoiets is inderdaad verre van ideaal, maar ik lees wel in je profiel dat je net een paard hebt gekocht?

jacco_h

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:00

ja, idd van mijn vakantiegeld heb ik een paard gekocht omdat je ook een vrijetijdsbesteding moet hebben. Anders wordt je helemaal gek.

Omdat we bij aankoop van de flat ervan uitgegaan waren dat we 2 salarissen hadden ben ik na de breuk flink in de schulden geraakt. Daar ben ik nu na 1,5 jaar bijna uit (lees: geen deurwaarders en incassobureaus meer)
en dan wordt het tijd om ook eens aan mezelf te gaan denken

Ik zou hier best de flat willen verkopen en tijdelijk weer bij mijn vader bijv. intrekken om helemaal op orde te kunnen komen maar dan zou ik me failliet moeten laten verklaren. Heb namelijk een tophypotheek en door de schulden een BKR-codering. Ik kan bij verkoop dus niet de restschuld lenen. Dus zit nog eens noodgedwongen in deze flat ook voor 5 jaar
Laatst bijgewerkt door jacco_h op 03-06-06 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:02

@ jacco_h

Op die fiets ... Vond het al een beetje raar klinken (flink in de schulden en dan toch een paard )
Zo hoor ik altijd mensen op Bokt klagen, hehe. Een paard is toch iets dat ik beschouw als een luxe artikel.
Goed dat je zo snel uit de schulden raakt!

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 15:41

wij hebben ook schuld en ook een paard...... mensen hebben zo gauw een oordeel als je zegt dat je schuld hebt en ook nog een paard..... waarom verkoop je je paard dan niet?? Je doet zo'n dier echt niet zomaar weg, tenzij we echt in de oliebol zouden zitten ....... maar ja GOED nieuws!!!! We hebben inmiddels een huurwoning aangeboden gekregen!!!!!!!!!! Dus dit topic heeft toch nog wat goeds gedaan!!!!!!!!!

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 15:45

Gefeli Aileen!

Inderdaad, ik vind paarden houden en een schuld hebben niet verantwoord

Aileen_Noël

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 15:53

Schimmelig schreef:
Gefeli Aileen!

Inderdaad, ik vind paarden houden en een schuld hebben niet verantwoord

sommige mensen hebben hun hele leven een schuld.... en kunnen toch gewoon alles doen wat ze willen en tegenwoordig ; wie heeft er geen lening, toch? Het leven is al zo duur geworden ...je kan je anders niks meer permitteren , maar er bestaat een verschil van verantwoord lenen en het gewoon binnen een jaar of 5 a 10 afbetalen of een schuld hebben en iedere x maar een deurwaarder aan je deur hebben , daar hebben wij geen last van ....... tis alleen vervelend dat je elke maand 200 moet wegdragen met rente.....maar ja voor de rest... we zitten er niet door in de problemen.......

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 16:00

Ik probeer aan de gevolgen te denken, de 'stel wat' en 'als' situaties.

Wat kun je met schulden voor je paard betekenen als deze snel medische (lees: dure) hulp nodig heeft (om even een voorbeeldje te noemen)?

Schulden maken het leven niet makkelijker, dus kun je er beter zo snel mogelijk uit raken. Door bv. maandelijks meer af te lossen dan het afgesproken bedrag. Éénmaal uit de schulden, dan is het een heel ander verhaal, toch?

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 16:07

Je moet niet lenen om iets te kopen....

Een huis kan ik nog begrijpen.
Maar verder NIET doen, domweg even sparen tot je wel het geld hebt.
Schulden maken is makkelijk, maar velen vergeten wat voor impact het op je leven heeft als je ze effe niet kan betalen.
Zelfs voor een auto zou ik niet lenen, gewoon wat langer sparen en eventueel een tweedehandsje kopen.
Leven zonder schulden is veel prettiger, bovendien hou je maandelijks meer over om leuke dingen te doen.