Stier ontsnapt uit slachthuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 19:26

keetieee schreef:
en dan te bedenken dat ik er 3 dagen daarvoor nog ben geweest je zou ze maar tegen komen..duik snel de bosjes in (alsk snel genoeg ben :S )

hahaha sorry ziet kaar nu voorbij rennen met een aantal stieren achter haar aan!

keetieee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 23:15

Ellebel

Re: Stier ontsnapt uit slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 10:01

Citaat:
tja, naar mijn mening hadden ze maar wat meer pijltjes moeten schieten!! dat is een stul minder erg dan een stroomschok! Moet dat dier voordat hij op iemands bord terrechtkomt ook nog doodsangsten uitstaan voordat hij doodgaat!?

Nee dat is lekker, dat beest voldarten met pijltjes tot ie uiteindelijk na een heel eind rennen met die dingen in zn lijf door de poten zakt.Dat levert pas echt stress op. Met een stroomstoot zijn ze meteen weg.

Vind het wel grappig dat er dagelijks ik-weet-niet-hoeveel menselijke ellende op tv is, stervende kinderen, mensen die hun hele familie kwijt zijn geraakt, en dat niemand daar blijkbaar geschokt genoeg van is om er een topic over te openen. Maar als er dan een beest gedood wordt is het ineens zo schokkend en dramatisch...terwijl er veel mensen zijn die vanavond gewoon weer zonder gewetensnood een stukje vlees naar binnen schuiven. Ik vind dat zo hypocriet, het moet wel gebeuren maar we hoeven het niet te zien, want iedereen die in het slachthuis werkt is een dierenbeul en het is zooo zielig voor die dieren etc. Ik ben al behoorlijk vaak in het slachthuis geweest en eet er geen stukje vlees minder om. Maar ik weet tenminste hoe het zit en klets niet maarzo een eind raak.

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 12:04

tjah.. meningen verschillen nou eenmaal!

MissFoetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 23:55

Ellebel schreef:
Citaat:
tja, naar mijn mening hadden ze maar wat meer pijltjes moeten schieten!! dat is een stul minder erg dan een stroomschok! Moet dat dier voordat hij op iemands bord terrechtkomt ook nog doodsangsten uitstaan voordat hij doodgaat!?

Nee dat is lekker, dat beest voldarten met pijltjes tot ie uiteindelijk na een heel eind rennen met die dingen in zn lijf door de poten zakt.Dat levert pas echt stress op. Met een stroomstoot zijn ze meteen weg.

Vind het wel grappig dat er dagelijks ik-weet-niet-hoeveel menselijke ellende op tv is, stervende kinderen, mensen die hun hele familie kwijt zijn geraakt, en dat niemand daar blijkbaar geschokt genoeg van is om er een topic over te openen. Maar als er dan een beest gedood wordt is het ineens zo schokkend en dramatisch...terwijl er veel mensen zijn die vanavond gewoon weer zonder gewetensnood een stukje vlees naar binnen schuiven. Ik vind dat zo hypocriet, het moet wel gebeuren maar we hoeven het niet te zien, want iedereen die in het slachthuis werkt is een dierenbeul en het is zooo zielig voor die dieren etc. Ik ben al behoorlijk vaak in het slachthuis geweest en eet er geen stukje vlees minder om. Maar ik weet tenminste hoe het zit en klets niet maarzo een eind raak.

Komt denk ik ook wel doordat je vaker op tv al die ellende enzo ziet. Dat wordt uit eindelijk "geaccepteerd". Er wordt niet meer zo`n drama van gemaakt.
Hier zijn aardig wat dierliefhebbers. Mensen weten wel dat ze worden geslacht en eten ook het vlees. Maar denken er niet bij na. En als ze het dan zien, is het verschrikkelijk om te zien.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:39

Laat ze maar lekker dat soort beelden uitzetten...ik vind best dat vleeseters geconfronteerd mogen worden met de dingen die er aan vooraf gaan
Sneu voor de stier though

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 16:03

though? en wat is dat voor taal?

piet_Ethel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 19:17

Ik reageer hier op de stier. Mijn reacite is uit me hart gegrepen, Zolang er slachthuizen zijn. Zolang blijft de mens een beest. voor de stier was geen vluchten mogelijk, maar hij is onschuldig later toch nog afgemaakt na zijn vlucht, er komt een tijd voor de mens die de dood van de stier op zijn geweten heeft eens ook wil vluchten maar deze lieden worden alsnog schuldig afgemaakt. de stier daar wil ik mee in de hemel zijn want de mensen die het dier hebben gedood zal daar niet zijn dus VREDE in de nieuwe hemel en nieuwe aarde zonder dierenmoordenaars SJALOOM

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 20:29

pfff... sorry hoor.. maar weer een raar antwoord jij weet niet zo goed als ik dat je nu de boel probeerd op te naaien.. zoals zoveel van je topic piet_ethel

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 20:30

Hahaha nee vooral blijven doen! Heb ik tenminste ook iets om om te lachen Wat een idioten heb je toch op deze wereld

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 14:14

piet_Ethel schreef:
Ik reageer hier op de stier. Mijn reacite is uit me hart gegrepen, Zolang er slachthuizen zijn. Zolang blijft de mens een beest. voor de stier was geen vluchten mogelijk, maar hij is onschuldig later toch nog afgemaakt na zijn vlucht, er komt een tijd voor de mens die de dood van de stier op zijn geweten heeft eens ook wil vluchten maar deze lieden worden alsnog schuldig afgemaakt. de stier daar wil ik mee in de hemel zijn want de mensen die het dier hebben gedood zal daar niet zijn dus VREDE in de nieuwe hemel en nieuwe aarde zonder dierenmoordenaars SJALOOM

Ik reageer hier in de naam van de omwonenden! Wedden dat die liever zien dat die stier een stroomstoot krijgt dan dat die hun lieve kindje op de driewieler omver loopt, omdat er van die mensen zijn die het dier hun vrijheid gunnen. Alles wat beweegt, zullen ze gewoon aanvallen. En zolang mensen en dieren samenleven, zullen er in jou woorden altijd dierenmoordenaars zijn. En ik kan me zo kwaad om die reacties maken, je hebt geen idee waarover je praat!

Kom eens een dagje meelopen op ons bedrijf, alles gebeurd hier diervriendelijk. Van geboorte, tot productie, tot transport. Moeten wij, als fokker, dan ook nog toezien hoe het slachthuis deze dieren afmaakt, waarvan we weten dat het 99 van de 100 keer echt wel goed verloopt, maar net die ene keer fout gaat? Het hoeft maar te gebeuren dat de stier van de laadplank glijdt, van schrik over het laadplankschot springt en losloopt... is dat dan de schuld van het slachthuis?!

Gadverdamme... ik heb zo'n hekel aan kortzichtige reacties! Stel je niet zo aan, dood gaat die toch en stress is er op dat moment ook. Reken maar dat die met een stroomstoot beter af is, dan met "vangers" achter zich aan...

yyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 11:33

Hermesdeux ben het helemaal met je eens, als een stier door het lint gaat dan voelt hij bijna niks meer, je kan prikken wat je wilt met de greep maar hij ziet alleem maar zwart en wit..

opzich lijkt me het wel een goed idee dat alle boeren zon stroom ding aan gaan schaffen..het is veelste vaak dat een stier zomaar maf gaat doen..
mijn tante zou overleden zijn als ze alleen was geweest gelukkig is het goed afgelopen.

de stier was normaal altijd heel lief..
de stier is ook naar het koude land nu.. je kinderen zouden er maar moeten lopen dan praten de meeste mensen hier wel anders denk ik..