Turken pakken mijn vader terug?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annelies200

Re: Turken pakken mijn vader terug?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:52

wat een enge situatie...
Zou me echt doodschrikken als ik zo'n telefoontje kreeg.
Ga iig naar de politie (meestal heeft dat niet veel zin) maar doe het toch..wie weet gebeurt er iets!

Ik zou ze geen geld geven! die turken denken dan alleen maar dat dat dreigen helpt...(bedoel alleen DIE turken)
Misschien is het een idee als je vader iemand mee vraagt ofzo die even met hem mee loopt...(weet niet of dat helpt??? tis maar een idee)
Ik denk eerlijk gezegd dat ze je vader bedrogen hebben, ik vind het echt niet kunnen dit!

FlynnlOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:54

Ohh wat eng!!
Ik zal meteen naar de politie gaan Als ik jou was..
Echt eng zeg!

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:04

Niet betalen, gewoon naar de politie gaan. Net wat Ilindra ook al aangeeft, als de auto is overgeschreven dan zijn er gegevens genoeg van de koper.

Leuk geprobeerd van ze, maar helaas, zo werkt het niet.

1horsmen1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:18

je pa moet gewoon naar de politie gaan van bedrijging ik heb zelf ook zo iets aan de hand gehad ik had een exclusive auto die bij een dailer 4000 uero zou opbrengen ik had deze op internet staan voor 2500 nu belde er ook iemand die hem wilde koopen dat hij bij me was bleek het een turk zij waaren met 5 man sterk en wilde een testrit maaken dit heb ik geijgert omdat hun auto met 1 iemand er in bleef loopen toen hebben ze mij ook bedrijgt dat ze dat wel wilde en zo en ze wilde ook niet meer dan 50 uero geven ik heb erna ook 3 maanden last van ze gehad en ook alles bij politie neergelecht veel sterkte

Patty14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:25

Ik heb niet alle reactie's gelezen. Misschien kun je zorgen dat maandag de politie voor de zekerheid op zn werk is. Als ze echt komen kunnen ze ingrijpen. Misschien is de auto niet kapot maar doen ze het gewoon om extra geld te krijgen? iig sterkte ermee.

torette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:41

maximiliaan schreef:
Niet naar de politie gaan!!!!!!!!
Dan maak je ze boos en dan zijn het geen loze dreigementen meer.
Die k*t politie in Nederland doet er niks aan omdat ze niet nederlands zijn en kunnen ze dus moeilijk opsluiten of contact opnemen.
Wanneer heeft je pa ze laatste APK keuring gehad?
Daaruit blijkt dat de auto in goede staat is en motorisch goed in elkaar zit. Mits de auto niet APK goedgekeurd is.
Ga nie naar de politie maar laat bewijze aan die turken zien

Geen persoonlijke aanval, maar dit vind ik echt een loos advies! De politie laat inderdaad vaak steken vallen, maar ze zijn er wel voor om jouw vader in zo'n situatie te beschermen! Je weet ook niet zeker of ze echt niet Nederlands zijn? Zoals je zelf al merkt zijn dit erg brutale mensen, die deinzen er ook heus niet voor terug om zoiets te verzinnen!
Geld geven zou ik al zeker niet doen! Sowieso al niet om dat het tegen je werkt als je werk maakt van deze zaak, maar al helemaal niet omdat het gewoon onterecht is! Zo houdt je criminaliteit in stand!
Verzin er wat op! Maar wijken voor zoiets vind ik wel het laatste wat je moet doen!
sterkte meid!

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:21

Ja maar weet je wat het is. Tuurlijk kan je naar de politie gaan maar daar maak je ze boos door.. dan zullen de dreigementen geen dreigementen blijven, dan krijg je alleen maar meer gezeik omdat de politie zich met hun gaan bemoeien en eerlijk gezegd schiet je er niks mee op want wat doet de politie.. leg je mij dat even uit? ze bieden geen bescherming, als die turken je echt willen pakken dan doen ze dat wel. je daagt ze hierdoor alleen maar uit.. ik zou het even laten bekoelen en als je nog meer telefoontjes krijgt dan kan je ze aanspreken op bijvoorbeeld de APK keuring en dat de auto niet met garantie is verkocht en als ze je dan echt komen lastig vallen de politie inschakelen..

Grietzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:56

Echt naar de politie gaan hiermee! Dit is toch van de zotten .
Zo kan ik ook wel wat kopen en daarna nog ff lekker geld bietsen!
Nee, zo hoort dat niet en zo moet het ook niet gebeuren!
Dreigementen worden vaak en snel geuit. Het wil alleen ook nog niet altijd zeggen dat dit ook gebeurd. Succes ermee in ieder geval!

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:12

Ik zou het ook direct aangeven bij de politie.
Maar ik vrees dat ze er niets mee gaan doen.
Ze schrijven het op en dat was het dan.

Vermoedelijk begint de politie zoiets te vertellen als, zolang er niets concreets gebeurd is kunnen we niets doen.
Echter, je moet het laten opnemen door de politie, want als er wel iets gebeurd is er bewijs dat ze op de hoogte waren.
En dat is zeer belangrijk!

Ik ben wel van mening dat er niets gebeurd en dat die gasten enkel je vader proberen meer geld uit zijn zak te kloppen.
Zelf zou ik het aangeven en die gasten laten weten dat de politie hun namen kent.
Dat zou wel eens het beoogde effect kunnen geven.
Of aan de Politie vragen om eens met ze te gaan praten, maar daar zullen ze wel geen zin in hebben.

torette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:36

Ik wil het wel even uitleggen, naar mijn mening behoort de politie wel te beschermen! Dat dat niet gebeurt is een ander verhaal. Dit geval kan op zn minst even gemeld worden. Zoals bas hier ook al zegt, achteraf kan het ook altijd nog nut hebben. Je hebt in ieder geval al een soort van getuige!
Grote kans dat deze bedreigingen maar bedreigingen blijven, maar ik betwijfel of ze het erbij laten zitten. Maar!! geld geven werkt chantage in de hand! Als deze idioten weten dat ze dit voor elkaar kunnen krijgen, is een stap verder ook zo gezet!

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:42

politie. Die mensen dreigen vaak alleen maar dus daar moet je - hoe moeilijk het ook is - niet zo heel veel aan denken..

Bas232

Dank je....

Echter, niets doen of betalen is de slechtste manier.

Wat je ook kan doen is de Politie betrekken en aangeven dat je gaat betalen.
Dan kan de Politie ze betrappen op afpersing....
Echter ik blijf van mening dat de Politie liever brave burgers pest dan boeven te vangen.

Melisjee

Re:

afbetalen niet doen idd

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 11:40

ben benieuwd of je vader inmiddels van gedachten veranderd is, laat hem anders dit topic lezen, dan ziet hij dat (bijna..) iedereen dezelfde mening heeft.

ShadOwMe19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 12:17

Bedankt voor jullie reacties allemaal!!

Zal proberen mn vader over te halen..

Cinderella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 14:39

veel suc6, laat ons de afloop weten, ik weet zeker dat die turken hun verdiende loon gaan krijgen!

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 14:42

Ik zou geen geld geven! Wie weet hebben ze de auto allang doorverkocht en proberen ze op zo´n manier aan nog meer geld te komen. Ze wonen immers niet dichtbij zei je ... dus je kunt ook niet controleren of ze er nog gewoon mee rond rijden. Het is een bagger situatie! Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat het loze dreigementen zijn!

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 14:53

9 van de 10 keer zijn het loze dreigementen. En proberen ze op zo'n manier aan geld te komen :S.
Snap eigenlijk niet waarom je een schaduw-account heb , maarja.
En (wat al heel vaak gezegd is) laat je vader absoluut geen geld geven aan ze. Want dan komt hij waarschijnlijk helemaal nooit meer van ze af!

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 14:56

appaatje schreef:
wat een mentaliteit zeg
ik wil niemand discrimineren
zelf zelf een italiaanse vriend
maar juist door dit soort praktijken
gaan wij nederland uit
walgelijk gewoon

Nederlanders zouden dit nóoit doen nee

Carolinef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:07

nou sluit me aan bij de rest, niet betalen, politie erbij betrekken.

zeker niet gaan betlaen , want dan blijven ze komen.

wat hun afkomst is staat hier buiten maar tuig is t wel, bah

(laat ej weten hoe t afloopt?)

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:18

VanillaQueen schreef:
appaatje schreef:
wat een mentaliteit zeg
ik wil niemand discrimineren
zelf zelf een italiaanse vriend
maar juist door dit soort praktijken
gaan wij nederland uit
walgelijk gewoon

Nederlanders zouden dit nóoit doen nee

Je hebt overal zulke mensen, heus niet alleen buitenlanders!
Nederlanders ook, maar die worden graag over het hoofd gezien..

Lady_Tamzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:21

even naar d epolitie gaan... ik denk dat dat het beste is

Yessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:31

Sowieso naar de politie gaan, en niet betalen! Jammer voor hun, hadden ze die auto niet moeten kopen, zelfs als je vader ze een kapotte auto heeft verkocht, is dat nu hun probleem, hadden ze er gewoon eentje via de dealer moeten kopen!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:15

Ik zou zeker naar de politie gaan, die weten beter wat je wel en niet moet doen in zo'n situatie. Geld zou ik in elk geval nooit geven! Ze hebben de auto gekocht daarmee is t verhaal klaar. Ze zijn er toch ook mee naar de andere kant v NL gereden: dus deed de auto t nog toen je pa m verkocht. Dat is hun risico. Maar het en blijft strafbaar om mensen met de dood te berdeigen, daar zou je pa ook aangiften over moeten doen. Hoe weet je dat die Turken niet in NL wonen? Omdat ze dat gezecht hebben? Dat kan de politie ook zo uitzoeken en dan nog maakt t wat uit waar ze wonen? Bedreiging is bedreiging, en dat mag niet!
Sterkte voor jullie allemaal want ik denk dat jullie allemaal bang zijn, zulke dingen zijn eng. Ik hoop dat t loos gezeik is, dat zou t mooist zijn.

Sietez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:51

BeLoVeD schreef:
Citaat:
Met dit verhaal wil ik zeker geen buitenlanders min maken ofzo. Ik ken wel meerdere buitenlanders, maar dit gaat me toch echt te ver!

Als je het hebt over "een stelletje turken" en "die turk" dan bespeur ik toch een snufje negativiteit tegenover mensen van turkse afkomst.

Ik hoop voor jullie dat het loze dreigementen zijn.

Nou sorry ik ben zelf ook turks, maar ik vind het helemaal niet ernstig overkomen Ze legt gewoon d'r verhaal uit, en dat het mensen met Turkse afkomst zijn.. So what ?

Ik snap het verhaal echt volkomen. En de bedreigingen gaan gewoon te ver. En al zou het zijn dat de auto kapot is gegaan, zijn bedreigingen natuurlijk absoluut niet op zijn plaats.
Je weet dat het riscio er altijd is als je wat van internet koopt. En als hun komen om geld te eisen, gaat dat toch echt te ver. Ze hebben geen enkele recht om dat geld te krijgen. Dus als ik jou vader was, zou ik het toch echt niet gaan betalen.

Verder kan je aangifte doen, maar ik denk niet dat de politie er zoveel aan zal doen. Zo gaat dat hier meestal wel. Maar het is altijd wel stukje veiliger. Ook gewoon doorgeven aan wat collega's die de boel ook goed in de gaten kunnen houden.

Sterkte ermee!