Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ruiterinrust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:07

Bealy schreef:
Ik hoop ook dat ze het besef krijgt dat ze de misstanden rondom de positie van de vrouw beter op een andere manier kan bestrijden dan de manier waarop ze nu bezig was. Want die 'strijd' an sich is natuurlijk goed.

Wat bedoel je hier precies mee, ik vind de strijd die Hirsi Ali voerde namelijk verre van goed, in mijn ogen is ze met een persoonlijke vendetta bezig, met als drijfveer slechts persoonlijk gewin. Voor de duidelijkheid, natuurlijk zijn er genoeg plaatse, waar vrouwen duidelijk steun nodig hebben. In mijn ogen echter niet van mensen als Hirsi Ali, die naar mijn mening veel te "aandachtsgeil". De zaak die zij zegt te behartigen dient zij meer, door juist eens wat genuanceerder te werk te gaan. In plaats van dat populistische dat zij er altijd van maakt. Bah.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 23:14

ruiterinrust schreef:
In mijn ogen echter niet van mensen als Hirsi Ali, die naar mijn mening veel te "aandachtsgeil". De zaak die zij zegt te behartigen dient zij meer, door juist eens wat genuanceerder te werk te gaan. In plaats van dat populistische dat zij er altijd van maakt. Bah.

Ben het niet vaak met je eens , maar als je de beelden ziet van toen ze net in Nederland was. Volgens haar "verhaal" ondergedoken voor de eerwraak van de familie, maar toen al de media opgezocht. Het is een uitgekookte tante, die iedereen gebruikt heeft.

Maar ik ben niet wraakgierig , laat ze alleen maar al het geld terug betalen dat ze de Nederlandse belastingbetaler gekost heeft.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:22

sarabande schreef:
maar als je de beelden ziet van toen ze net in Nederland was. Volgens haar "verhaal" ondergedoken voor de eerwraak van de familie, maar toen al de media opgezocht. Het is een uitgekookte tante, die iedereen gebruikt heeft.

Heel eerlijk gezegd... Ze heeft alle wegen op de, voor haar, best mogelijke manier bewandeld. Daar heb ik eigenlijk wel respect voor.

Aan de andere kant vind ik liegen en bedriegen het laagste wat iemand kan doen.
Ik ben er voor mijzelf nog niet helemaal uit wat ik er van vind en begin steeds meer te twijfelen.

Karl66

Re: Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:23

Laten we hopen dat deze zaak nog een flinke tijd doorettert, dan kan je er tenminste van op aan dat ze niet op een verkiesbare plek geplaatst zal worden.

Het enige wat zij de afgelopen jaren heeft gedaan is het vuurtje opstoken en op basis daarvan de tegenstellingen verscherpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:27

Tegenstellingen verscherpen roept ook meteen een discussie op. Heeft ze dan toch nog iets goeds bereikt?

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 23:28

Marreke schreef:
Heel eerlijk gezegd... Ze heeft alle wegen op de, voor haar, best mogelijke manier bewandeld. Daar heb ik eigenlijk wel respect voor.

De manier waarop ze mensen die zich om haar lot bekommerd hebben gebruikt heeft is misselijk makend

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:28

Dit is vuurwater voor degene die al wat tegen haar hebben.
Al haar uitspraken waardoor ze "beveiligd"moet wonen (waar wij overigens met z'n allen voor betalen) die mensen lachen haar nu uit.

Ze heeft gelogen om haar eigen bestewil, maar liegen is liegen, ze heeft zelfs over haar naam gelogen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:31

Ik hoor net op het nieuws dat ze waarschijnlijk geen nederlandse is, omdat zij niet Ayaan Hirsi Ali is en dus nooit genaturaliseerd is.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:33

Karl66 schreef:
Ik hoor net op het nieuws dat ze waarschijnlijk geen nederlandse is, omdat zij niet Ayaan Hirsi Ali is en dus nooit genaturaliseerd is.

O, o, wat nu?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 23:34

Karl66 schreef:

Gut en wel 2e kamerlid zijn

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:35

Gewoon het zelfde zoals iedereen, illigaal dus land uit net zo krom als dat meisje uit rusland die haar VWO examen niet mag doen en in de bak gezeten heeft.

Omdat ze fraude heeft gepleegd door een andere naam aan te nemen is zij dus eigenlijk niet genaturaliseerd, want ze heet geen Ayaan Hirsi Ali

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:35

Karl66 schreef:

wie is ze dan wel?

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 23:37

Ben benieuwd of de Amerikanen haar nu nog zo liefffff vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:44

Liezel1, haar echte naam is Ayaan Hirshi Magan. Ze heeft haar naam verandert om makkelijker asiel (en naturalisatie) te krijgen. Dat is de korte uitleg, er zit meer achter.

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:45

dank je marreke, ik loopt blijkbaar alweer achter

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:46

Liezel1 schreef:
Karl66 schreef:

wie is ze dan wel?

Ze heeft een andere naam, vraag me niet welke, maar heeft onder een valse identiteit het nederlanderschap gekregen. Het schijnt dat volgens een eerdere uitspraak van de hoge raad in een andere zaak dat Ayaan Hirsi Ali nederlandse is, maar dat zij, omdat zij Ayaan Hirsi Ali niet is, het nederlanderschap dus niet heeft gekregen.

Maar waarom heb ik toch het idee dat zij het land niet uitgezet zal worden?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 23:48

Karl66 schreef:
Maar waarom heb ik toch het idee dat zij het land niet uitgezet zal worden?

Omdat dan een heleboel mensen voor paal staan

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:52

Ik vraag me wel af hoe dat met haar tweede kamerlidmaadschap zit.

Iemand de tweede kamer uitgooien is (terecht) bijna onmogelijk omdat ze volledig onafhankelijk moeten kunnen stemmen.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:52

Of leuk gezelli op de asiel zoekersboot.
Vergis je niet in Verdonk, dat is net een pittbul

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:54

mistral schreef:
Of leuk gezelli op de asiel zoekersboot.
Vergis je niet in Verdonk, dat is net een pittbul

In dit geval zal Verdonk echt wel kijken wat haar de meeste stemmen oplevert om fractieleidster te worden, dus wat de VVD-ers er van vinden.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:59

boot vrees ik, haha
Vooral de fanatieke voetbal vvd-ers

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 14:43

Het dilemma Hirshi Ali:
De overheid moet haar handen ervan af trekken, daar Hirshi Ali nu niet meer kan aanblijven in de politiek.

De overheid KAN haar handen er niet van af trekken daar Hirshi Ali zonder de door de overheid betaalde persoonlijke bescherming, subiet geliquideerd zal worden, ook binnen landsgrenzen.

Catch 22, damned if you do and damned if you don't...
We zijn mooi klaar met deze situatie.

Carolinef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 15:10

is ook een blunder dat we iemand met valse naam ed toch hebben geaccepteerd en niet eerder achter die leugen zijn gekomen, het is een en al missers.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 15:11

Carolinef schreef:
is ook een blunder dat we iemand met valse naam ed toch hebben geaccepteerd en niet eerder achter die leugen zijn gekomen, het is een en al missers.

De VVD tot was op de hoogte

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 15:16

Ik heb daarnet een interessante discussie in Buitenhof gezien tussen Femke Halsema en Hans Dijkstal over deze kwestie.

Punt was: Ayaan heeft altijd gewoon eerlijk gezegd dat ze gelogen heeft tijdens haar procedure. Ze is in 1997 genaturaliseerd en totdat ze in de kamer kwam heeft ze dat regelmatig open en bloot gezegd.

De VVD wist dit.

Het is dus eigenlijk nogal schijnheilig dat ze dit nu gaan onderzoeken terwijl ze daar in een veel eerder stadium iets mee hadden moeten doen. En dan een besluit hadden moeten nemen of ze dan toch Ayaan op de lijst hadden willen hebben of niet.

Daar nu nog eens mee komen omdat het toevallig verkiezingstijd wordt en er wat highprofile nodig is vind ik eigenlijk achterbaks.

Dan nog, veel asielzoekers 'liegen' bij hun intakeprocedure (een asielzoekster die herhaaldelijk verkracht is zal dat bijvoorbeeld niet noemen in een eerste gesprek als de interviewer een man is, dit komt pas later in de procedure omhoog maar telt dan als 'liegen', want verzwegen tijdens eerste gesprek).