Homoseksualiteit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 23:15

daarom zeg ik al
ho he le bi...whatever
het 1 is niet gekker/normaler dan het ander
waarom zo een ophef ,

Yabloko

Re: Homoseksualiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 00:43

verootjoo schreef:
Om eerst maar even voorop te stellen: ik heb er absoluut geen problemen mee als iemand zijn leven wil delen met iemand van hetzelfde geslacht. Integendeel, ik vind juist dat iedereen moet zijn wie die wil zijn, doen wat hij wil doen met zijn leven. Ik zal er ook nooit kritiek op leveren of oordelen.

Zo, en na dat gezegd te hebben kom ik even terug op de vraag

Ik vind het niet natuurlijk. Ik ben van mening dat er 2 seksen nodig zijn in een relatie. Dit om elkaar aan te vullen en uiteraard voort te kunnen planten. Ik denk dat de natuur het zo bedoeld heeft. Een man en een vrouw bij elkaar, om zo de soort in stand te houden. Waarom er dan toch mensen zijn met gevoelens voor hetzelfde geslacht weet ik niet. Maar een 'goede vriendschaprelatie' en een 'liefdesrelatie' ligt natuurlijk erg dicht bij elkaar. Daarom heb ik af en toe het idee dat dit met elkaar verward wordt. Maar dat kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen, want ik heb het zelf nog nooit zo meegemaakt.

Nog even voor de duidelijkheid: dit stukje is niet aanvallend bedoeld, of veroordelend bedoeld!

Nou Vero, die menselijke soort blijft echt wel in stand hoor we kampen immers met overbevolking! Ik zeg, liever wat homoseksuelen erbij dan onderdrukt! En het is ook niet natuurlijk om voorbehoedsmiddelen tijdens de seks te gebruiken... "natuurlijk" is erg ver verwijdert van de mens, en ik vraag me af of het ook nuttig is dat de mens hiernaar teruggaat? Écht natuurlijk zou betekenen dat we meer dan 20% van de dag bloot zijn gesteld aan directe bedreigingen van ons leven, maar dat zijn we allang niet meer. Dat gebeurt nu alleen nog indirect... en zo kan ik nog wel even doorgaan!

Sonja_vR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:38

natuurlijk?
er komt zoveel homosexualiteit in de natuur...dat is echt niet aan de mens voorbehouden
niks minder natuurlijk als homo sexualiteit..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:17

Paraat schreef:

Nou Vero, die menselijke soort blijft echt wel in stand hoor we kampen immers met overbevolking! Ik zeg, liever wat homoseksuelen erbij dan onderdrukt! En het is ook niet natuurlijk om voorbehoedsmiddelen tijdens de seks te gebruiken... "natuurlijk" is erg ver verwijdert van de mens, en ik vraag me af of het ook nuttig is dat de mens hiernaar teruggaat? Écht natuurlijk zou betekenen dat we meer dan 20% van de dag bloot zijn gesteld aan directe bedreigingen van ons leven, maar dat zijn we allang niet meer. Dat gebeurt nu alleen nog indirect... en zo kan ik nog wel even doorgaan!

Ik denk dat de natuur minder ver verwijderd is van de mens dan je denkt. Gevoelens als stress, het hele stressysteem en de 'oerinstincten/ gevoelens' zitten in de natuur van de mens. Emoties e.d. komen idd pas veel later in de evolutie. Daardoor wordt door de mens seks verbonden met liefde, waardoor er tegenwoordig voorbehoedsmiddelen gebruikt worden. Verliefdheidsgevoelens zijn oergevoelens van de mens, en deze worden van nature gebruikt om voort te planten. Het zou natuurlijk kunnen dat de natuur homoseksualiteit heeft ingezet om voor een deel overbevolking tegen te gaan, dat sluit ik zeker niet uit, want zoals al gezegd zit de natuur vol verassingen

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:32

ik vind het erg te lezen dat er ouders zijn die hun kind gewoon laten "vallen" omdat deze lesbisch of homo is...

Het kan elke ouder overkomen, waarom zou je je kind niet gelukkig kunnen zien met een van dezelfde sexe?

Een oud klasgenootje van mij waar ik altijd nog bevriend mee ben is lesbisch en dat weet ze al vanaf jongs af aan (14). Haar ouders hebben haar letterlijk het huis uit gezet. Inmiddels is ze 27, getrouwd met haar vriendin en verwachten hun tweede kindje. Nog niet zo lang geleden sprak ik haar en ze vertelde dat het contact met haar ouders herstellende is nadat haar broer verongelukt is, vorig jaar zomer.

Het kwam op mij een beetje over alsof die ouders "ineens" beseften dat ze nog een kind hadden nu die andere er niet meer is...triest vind ik dat.

Wat verootje zegt kan ik me in vinden, de natuur heeft een man en een vrouw nodig om zich te kunnen voortplanten...maar er zijn ook dieren die "lesbisch" of "homo" zijn...en toch sterft het niet uit

Ik heb niks tegen homo`s of lesbiennes...ik heb een hekel aan mensen die anderen in hokjes stoppen

Jeroentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:00

Ik vind dat je het heel netjes verwoord RW... en idd kwam het ook gelijk op mij over alsof die ouders toch maar weer contact met r wilden daarom, das wel erg achterbaks vind ik...

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:45

Ik vind het niet erg, ik vind het knap dat ze er zo voor uit durven komen.

Ik vind dat ook heel erg .. ouders die hun kinderen uit huis zetten. Het is toch je kind? Die laat je toch niet zomaar vallen, alleen maar omdat die op hetzelfde geslacht valt? Heel triest.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:08

In mijn vriendenkring heb ik verschillende mensen die bi of homosexueel zijn. De meeste ken ik vanaf mijn jeugd. Ik heb ze nooit gezien als "anders" en ik snap niet waarom mensen ze bestempelen met "homo-" of "bi" jongeren/mensen.

Ik heb een paar zien worstelen met de zgn coming out...Wat een verdriet hebben diegene gehad omdat ze eigenlijk bepaalde gevoelens willen uitten maar bang zijn dat ze hun naasten kwetsen of in ergere gevallen, zich daarna niet meer gewenst voelen.

Als je kijkt dat er toch relatief veel "homosexuelen" een hetro huwelijk aangegaan zijn omdat ze het niet durfden of niet konden zeggen...dan denk ik wel eens bij mijzelf, in wat voor land leven we?

Je zet toch kinderen op de wereld omdat je er enigsinds bewust al dan niet bewust voor kiest. Je voedt ze op met de liefde die je ze geeft en als ze je dan na 18jaar vertellen "ik ben homo" hebben ze dan ineens afgedaan?

Ik snap niet dat er ouders zijn die hun bloed eigen kinderen verstoten. Ze afdanken als iets onmenselijks en geen contact meer wensen. Weet je, het verandert nl niks aan hun gevoelens Dan kun je er toch maar beter vrede mee hebben en het beste er van maken dan andersom?

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:44

verootjoo schreef:
Paraat schreef:

Ik denk dat de natuur minder ver verwijderd is van de mens dan je denkt. Gevoelens als stress, het hele stressysteem en de 'oerinstincten/ gevoelens' zitten in de natuur van de mens. Emoties e.d. komen idd pas veel later in de evolutie. Daardoor wordt door de mens seks verbonden met liefde, waardoor er tegenwoordig voorbehoedsmiddelen gebruikt worden. Verliefdheidsgevoelens zijn oergevoelens van de mens, en deze worden van nature gebruikt om voort te planten. Het zou natuurlijk kunnen dat de natuur homoseksualiteit heeft ingezet om voor een deel overbevolking tegen te gaan, dat sluit ik zeker niet uit, want zoals al gezegd zit de natuur vol verassingen

Ik denk niet dat het belangrijk is om overal een doel voor te zoeken, vergeet niet dat lesbische stellen óók kinderen kunnen krijgen, en homoseksuelen draagmoeders kunnen inschakelen

En ik vraag me stellig af of emoties pas later in de evolutie komen, maar dat ben ik!

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:03

Dit is echt een oneindige discussie denk ik, maar ja .

Dat homoseksuele stellen kinderen kunnen krijgen is ook niet natuurlijk Dat komt door de wetenschap.

Emoties komen zeker weten pas later in de evolutie Dat is al onderzocht, en is te verklaren aan de hand van de opbouw van de hersenen, waar ik me nu niet over ga uitwijden.

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:06

Homo's zijn meestal zo knap

Het is mij te vaak gebeurt dat ik knipoogde/flirtte met een homoseksuele jongen .

Ik vind ze trouwens superaardig! En lesbische vrouwen, niets mis mee. Ik ben ook totaal niet bang dat ze verliefd op mij zouden worden. Ik kan ook gewoon met massa's jongens omgaan zonder dat ik denk: oh, ga even niets voor mij voelen .

Nope, geen problemen mee.

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:11

Mijn moeder is lesbisch; verder kennen we dan natuurlijk veel homo-mensen veel kenissen van mijn moeder zijn lesbisch en dus heb ik er dagelijks mee te maken.. ik vind homo's ( mannen dan ) er vaak leuk en verzorgd uitzien. wat minder vind ik van die echte nichten zeg maar, die echt praten en gillen enzo als een vrouw.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:26

Wat vinden jullie ervan?
Ik heb er totaal geen problemen mee. In mijn omgeving zijn genoeg mensen homo, en dat vind ik allemaal prima. Ik merk alleen dat ik soms wel de neiging heb positief te discrimineren: ik vind homo jongens vaak aardiger, beter gekleed en gewoon liever op een of andere manier. Ook kan ik er erg om lachen wanneer bij een jongen op 10 km afstand al zichtbaar is dat hij homo is, met wapperende handjes enzo
wat voor invloed heeft het op je dagelijks leven?
geen, ten minste, niet dat ik mij kan bedenken
Wie is er homo?
Een aantal leraren op mijn middelbare school, mijn neef, 1 van mijn vrienden, coole mensen op tv
wat voor invloed heeft het op je hormonen?
Geen idee. Misschien bedoelen ze met deze vraag of je je als meisje tegen een homo anders opstelt dan tegen een hetero jongen? In dat geval denk ik dat daar wel een kern van waarheid in zit. Die vriend van mij had altijd wel veel aandacht van de meiden en er werd ook vrij veel aan hem ' geplakt' om het zo maar te zeggen dat zouden ze toch bij een hetero jongen minder snel doen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:18

snowdon schreef:
'is ook zo goed als homo'? haha hoe bedoel je die?

Heb ik mezelf weer eens lekker verkeerd uitgedrukt

Ik bedoel, best lúllig op zich, maar hij gedraagd zich als homo, praat als een homo, kleedt zich als een homo, enz.
(hoe bevooroordeeld, ik schaam me bijna zoals ik dit hier neer zet, maar ik bedoel hoe homo's zich over het algemeen gedragen)

Het is alleen nooit echt gezegd, dat hij dat is. Niet dat dat uitmaakt ook. Maar zijn enige vrienden zijn meisjes. Hij doet opleiding verpleegkunde ofzo, is de enige jongen uit de klas. En vriendinnetje heeft ie nooit gehad, enz.

Op die manier Snap je? (niet...)

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 17:57

Nou ik kan homo's absoluut niet over één kam scheren, ik ga ook niet zeggen "alle homo's zijn oke" want een nare homo is net zo naar als een nare hetro, er zijn zo veel verschillende homo's, van extreem vrouwelijk naar extreem matcho, zo vind ik deze beide extremen vaak wat provocerend, net als die "extreem hetro mannen en vrouwen" met van die open overhemden met borsthaar en gouden kettingen, van die "niet respect voor vrouwen types" ... en van die vrouwen met opgeblazen borsten en veeeeeeeelte kleine kleren aan.. Die homo's die met een string aan op podiums staan te dansen begrijp ik nooit, zo jaag je mensen toch juist tegen je in het harnas en denken ze juist dat ze "anders" zijn... en dat zijn ze helemaal niet, homo zijn is net zo normaal als hetro zijn, het is iets natuulijks, homoseksualiteit komt ook voor bij dieren. Ik accepteer iedereen altijd gewoon als mens, homo of hetro maakt me niet uit, en het meest belachelijke vind ik nog wel dat jongens zich altijd bedreigd voelen door homo's, alsof ze ieder moment aangerand kunnen worden ofzo.. :S ik kan als hetro toch ook gewoon met hetro mannen praten zonder dat ik me bedreigd hoef te voelen?

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:55

verootjoo schreef:
Dit is echt een oneindige discussie denk ik, maar ja .

Dat homoseksuele stellen kinderen kunnen krijgen is ook niet natuurlijk Dat komt door de wetenschap.

Emoties komen zeker weten pas later in de evolutie Dat is al onderzocht, en is te verklaren aan de hand van de opbouw van de hersenen, waar ik me nu niet over ga uitwijden.

Maarw at ik bedoel: wat is het voor een argument om iets af te keuren aan de hand van wel of niet natuurlijk? Daar heb je een aardige discussie, maar geen eindeloze.

Dat we naar de supermarkt gaan is onnatuurlijk.
Het vlees wat we daar vinden, is onnatuurlijk.
Televisie kijken is onnatuurlijk.
En discussiëren op iets fictiefs als bokt is al helemaal niet natuurlijk.

Ik vind het dus geen argument

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:58

Idd Paraat

Way to Go, Bombarie btw!!

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:57

Ik keur het niet af, iedereen moet doen waar hij gelukkig van wordt. Ik geef alleen aan dat het imo niet natuurlijk is

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 22:50

Ik ben absoluut niet tegen, ik ken zelf lesbies, erg aardige mensen.
En ook homo's die vind ik echt geweldig.

Ik heb zelf oo kwel met meisjes gezoend enz.
Maar gewoon om uit te proberen,en ben gewoon hetero.

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 22:56

ik heb zelf het gevoel dat homo's juist over het algemeen vriendelijker zijn dan andere mensen.
maar wat is er dan mis met homo's.
het zijn gewoon mensen, alleen vallen ze op hun eigen geslacht.

snap niet dat er mensen zijn die dat raar vinden
of zulke mensen misschien haten.

want het zou jou ook kunnen overkomen

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 00:51

Uhm...wat vind ik van homo's...nou...het zijn mensen, net als jij en ik

En je hebt er leuke en minder leuke tussen! (ook weer net als bij de hetero's)
Ik had op stage een hele aardige collega die lesbisch is.Kon echt ontzettend met dr lachen enzo gewoon een leuke meid om mee op te schieten.

Maar; ik ken ook een jongen, kom hem met uitgaan wel eens tegen.
Hij is ook homo.En ik mag hem totaal niet, het is echt een vals kreng.
Het is net een (heel gemeen) meisje af en toe

Geaardheid maakt me totaal niets uit, het is het karakter en hoe iemand in t leven staat wat er toe doet.
Ik ben zelf trouwens "gewoon" hetero

LesleyLady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:06

Mijn allerbeste vriendin is lesbisch en om eerlijk te zijn kon ik dat al aan zien komen. Ik ben ook heel blij dat ze er voor uit is gekomen, want sinds die tijd is bij haar ook het laatste puzzelstukje gevallen. Ze ging wel met jongens om maar voelde zich er niet gelukkiger door. Nu ze haar eerste relatie met een meisje heeft gehad kom ik er pas achter hoe erg het zou zijn als zij er niet voor zou mogen uitkomen.
Ik vind het belachelijk dat er mensen zijn die mensen die niet 100% hetero zijn anders behandelen. Kom op, als je het nu nog vies of raar vind dan loop je wel heel erg achter!

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:11

Ik heb dr ook totaal geen problemen mee. Alleen wat ik wel minder vind, is dat ik bijv. ze samen zie zoenen of andere dingen zie doen. Daar kots ik dan wel van. En sommige homo's zijn net iets té maar net zoals joling en gordon enzo.. Dat zijn gewoon leuke vrolijke grappige mensen waar je volgens mij ook super veel lol mee kan beleven.

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:19

Ik ben hetero, Maar opzich heb ik helemaal niks tegen homo's.. ik zal wel even raar opkijken, Maar het zijn ook mensen. en vind ontzettend knap dat hun dat durven te tonen.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:27

Urbann schreef:
Ik heb dr ook totaal geen problemen mee. Alleen wat ik wel minder vind, is dat ik bijv. ze samen zie zoenen of andere dingen zie doen. Daar kots ik dan wel van.

Dank je, ik zal mn kots voortaan ook maar niet binnenhouden als ik hetero's betrap.