Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Om eerst maar even voorop te stellen: ik heb er absoluut geen problemen mee als iemand zijn leven wil delen met iemand van hetzelfde geslacht. Integendeel, ik vind juist dat iedereen moet zijn wie die wil zijn, doen wat hij wil doen met zijn leven. Ik zal er ook nooit kritiek op leveren of oordelen.
Zo, en na dat gezegd te hebben kom ik even terug op de vraag
Ik vind het niet natuurlijk. Ik ben van mening dat er 2 seksen nodig zijn in een relatie. Dit om elkaar aan te vullen en uiteraard voort te kunnen planten. Ik denk dat de natuur het zo bedoeld heeft. Een man en een vrouw bij elkaar, om zo de soort in stand te houden. Waarom er dan toch mensen zijn met gevoelens voor hetzelfde geslacht weet ik niet. Maar een 'goede vriendschaprelatie' en een 'liefdesrelatie' ligt natuurlijk erg dicht bij elkaar. Daarom heb ik af en toe het idee dat dit met elkaar verward wordt. Maar dat kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen, want ik heb het zelf nog nooit zo meegemaakt.
Nog even voor de duidelijkheid: dit stukje is niet aanvallend bedoeld, of veroordelend bedoeld!
Paraat schreef:
Nou Vero, die menselijke soort blijft echt wel in stand hoor we kampen immers met overbevolking! Ik zeg, liever wat homoseksuelen erbij dan onderdrukt! En het is ook niet natuurlijk om voorbehoedsmiddelen tijdens de seks te gebruiken... "natuurlijk" is erg ver verwijdert van de mens, en ik vraag me af of het ook nuttig is dat de mens hiernaar teruggaat? Écht natuurlijk zou betekenen dat we meer dan 20% van de dag bloot zijn gesteld aan directe bedreigingen van ons leven, maar dat zijn we allang niet meer. Dat gebeurt nu alleen nog indirect... en zo kan ik nog wel even doorgaan!
verootjoo schreef:Paraat schreef:
Nou Vero, die menselijke soort blijft echt wel in stand hoor we kampen immers met overbevolking! Ik zeg, liever wat homoseksuelen erbij dan onderdrukt! En het is ook niet natuurlijk om voorbehoedsmiddelen tijdens de seks te gebruiken... "natuurlijk" is erg ver verwijdert van de mens, en ik vraag me af of het ook nuttig is dat de mens hiernaar teruggaat? Écht natuurlijk zou betekenen dat we meer dan 20% van de dag bloot zijn gesteld aan directe bedreigingen van ons leven, maar dat zijn we allang niet meer. Dat gebeurt nu alleen nog indirect... en zo kan ik nog wel even doorgaan!
Ik denk dat de natuur minder ver verwijderd is van de mens dan je denkt. Gevoelens als stress, het hele stressysteem en de 'oerinstincten/ gevoelens' zitten in de natuur van de mens. Emoties e.d. komen idd pas veel later in de evolutie. Daardoor wordt door de mens seks verbonden met liefde, waardoor er tegenwoordig voorbehoedsmiddelen gebruikt worden. Verliefdheidsgevoelens zijn oergevoelens van de mens, en deze worden van nature gebruikt om voort te planten. Het zou natuurlijk kunnen dat de natuur homoseksualiteit heeft ingezet om voor een deel overbevolking tegen te gaan, dat sluit ik zeker niet uit, want zoals al gezegd zit de natuur vol verassingen
snowdon schreef:'is ook zo goed als homo'? haha hoe bedoel je die?
verootjoo schreef:Dit is echt een oneindige discussie denk ik, maar ja.
Dat homoseksuele stellen kinderen kunnen krijgen is ook niet natuurlijkDat komt door de wetenschap.
Emoties komen zeker weten pas later in de evolutieDat is al onderzocht, en is te verklaren aan de hand van de opbouw van de hersenen, waar ik me nu niet over ga uitwijden.
Urbann schreef:Ik heb dr ook totaal geen problemen mee. Alleen wat ik wel minder vind, is dat ik bijv. ze samen zie zoenen of andere dingen zie doen. Daar kots ik dan wel van.