ben jij bang voor de dood?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 23:06

Ik ben enorm bang voor de dood. Gewoon het idee dat er daarna niets meer is, dat alles wat je bent geweest en alles wat je hebt gedacht, weg is. Dat jij er gewoon niet meer bent en dat nooit zult beseffen.

Nog banger ben ik voor de pijn die de dood van geliefden met zich zou meebrengen. Ik heb het al moeten meemaken, en liever echt niet met iemand die me nog meer na aan het hart staat.

Kortom, ik huil mezelf elke nacht in slaap uit angst voor de dood, de manier waarop, etc. Dat heb ik al jaren en ik geloof niet dat het ooit weg zal gaan...

Noeps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:38

Ethelate schreef:
Ik ben niet bang voor mijn eigen dood. Wel voor de dood van sommige mensen die veel voor mij betekenen.

Same here.
Alleen ben ik wel eens bang dat ik niet oud word ofzo.

Joyce1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 11:27

Ik ben heel erg bang voor de dood.
Als ik er te lang over filosifeer, dan kan ik gewoon niet meer slapen.

Dus ik probeer er niet te lang bij stil te staan.

Ik ben vooral bang voor de manier waarop ik zal sterven, ben bang dat ik veel pijn heb en dat vind ik een eng idee.
Ook ben ik bang over waar ik heen ga na m'n sterven.
Ondanks m'n geloof, twijfel ik best wel soms over het hiernamaals.

Ier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 11:53

Nee, ik ben eigenlijk totaal niet bang voor de dood & ben er ook totaal niet mee bezig. Als je dood bent merk je er zelf toch niets meer van dus ik zie momenteel geen reden om dood te zijn.

nienke1208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:29

ik ben niet bang voor de dood zelf...
ik kan niet zeggen dat ik er bang voor ben om te moeten lijden en veel pijn te moeten hebben voordat ik dood ga, maar moet er niet aan denken...

ben op dit moment 'ziek', niet levensbedreigend, maar wel gepaard met heel veel pijn, en zo beperkt als dat ik nu ben, wil ik niet zijn voordat ik dood ga!
ik wil echt geleefd hebben, dingen gedaan hebben die ik altijd heb willen doen enzo..

en dat gaat zeker weten nog komen, als ik beter ben!! (alleen de vraag is wanneer...)

_Ismay__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:34

nienke1208 schreef:
ik ben niet bang voor de dood zelf...
ik kan niet zeggen dat ik er bang voor ben om te moeten lijden en veel pijn te moeten hebben voordat ik dood ga, maar moet er niet aan denken...

ben op dit moment 'ziek', niet levensbedreigend, maar wel gepaard met heel veel pijn, en zo beperkt als dat ik nu ben, wil ik niet zijn voordat ik dood ga!
ik wil echt geleefd hebben, dingen gedaan hebben die ik altijd heb willen doen enzo..

en dat gaat zeker weten nog komen, als ik beter ben!! (alleen de vraag is wanneer...)

Helemaal mee eens , ik ben niet bang voor de dood , maar meer op de manier hoe ik dood zou gaan ... , dat ik dalijk opeens geen lucht meer krijg ofzo ..

Mandarijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:22

Ethelate schreef:
Ik ben niet bang voor mijn eigen dood. Wel voor de dood van sommige mensen die veel voor mij betekenen.

zelfde antwoord

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:26

Ik ben er bang voor ja. Ik kan slecht tegen dingen die niet helemaal duidelijk zijn, ik moet alles precies weten voordat ik wat durf of zal doen. Wat er na de dood is weet ik niks iets van, geen verhalen van hoe het is of wat dan ook. En dat onbekende maakt mij bang. Ook voordat ik geboren werd, wát was er dan? Waarom weet je er gewoon niks van.

Wat ik me dan afvraag, mensen die met geesten kunnen praten, kunnen die geesten dan ook vertellen hoe het leven na de dood is?

Girllzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:32

ik ben zeker wel bang voor de dood ik weet gewoon dat ik niet lang meer te leven heb
omdat ik leukemie heb het is ook elke dag weer gelukkig ik leef nog
en ik weet ook dat ik geen mooie dood zou krijgen maar dat het met heel veel pijn zou zijn

Ramona1982

Re: ben jij bang voor de dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:33

eng onderwerp bah ik sla ff over hoor mensen ik weet dat ik mn koppie in zand steek

Dooortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:17

ik ben niet bang voor de dood vind het veel erger als iemand anders dood gaat
girllzz sterkte

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:18

Nee.

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 20:09

Ik best wel...

Alleen denk dat ik het minder erg zou vinden als ik echt 75+ ben, of ziek zou zijn. Mij lijkt het best eng, al merk je er waarschijnlijk helemaal niets van (hopelijk).

xxx

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 20:25

Ik hoop dat ik dood ga tijdens het wippen, je weet wel met een glimlach op je gezicht.
Ik vind de dood van anderen veel erger, al die komedie daar rond en je moet er heen gaan enzo.
Dood gaat iedereen, enkel ik hoop dat ze mij herinneren als een toffe gast, meer hoeft van mij echt niet.

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 20:32

Vreselijk bang ja!
maar ook heel erg voor de dood van anderen, daar merk je nog wat van.
van je eigen dood misschien niet meer.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:41

Ik doe aan struisvogelpolitiek, dus ik denk er niet te veel overna.

Of ik echt bang ben weet ik niet, vind het niet prettig dat ik niet weet wat er gebeurt. Ik geloof eigenlijk nergens in, ik denk dat het netzoiets is als in slaap vallen en dat er dan niets meer is.

Ik ben idd wel bang voor het verliezen van dierbaren, maarja tegenhouden kun je het toch niet. Dus maar extra van ze genieten als ze er nog wel zijn

kwadraatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 22:32

Ik ben er niet echt bang voor.
Als het mijn tijd is dan is dat gewoon zo en daar leg ik me bij neer.
Als ik maar een gelukkig en goed leven heb gehad, waar ik met veel vreugde op terug kan kijken.
En als het maar op een vredige manier gebeurd, dus niet door een ongeluk of ziekte ofzo, dan vind ik alles prima.

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 13:20

nee ik ben niet bang voor de dood. Wel voor de manier waarop. Ik hoop dat ik niet door een rnstige langdurige ziekte dood ga, bijvoorbeeld ms of kanker. Je ziet mensen langzaam aftakelen.

Wel ben ik van mening dat de psyche veel invloed heeft op het lichaam. Als mensen ernstig ziek zijn en alles nog niet afgerond hebben toch nog dat doen en daarna vredig inslapen.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:59

Ja ben ik wel een beetje bang voor.

Daarom denk ik er liever ook niet over na!

LadyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 19:43

Ik ben eerder bang om de mensen om me heen te gaan verliezen, lijkt me echt vreselijk!

joel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 19:54

ik ben eerder bang om oud en versleten te worden dan van de dood, doodgaan doe je toch, en als er een leven hierna is, gelukkig, i'll be back, zoniet, tjah merken we dan toch niets van.

Faelivrin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 19:56

joel schreef:
ik ben eerder bang om oud en versleten te worden dan van de dood, doodgaan doe je toch, en als er een leven hierna is, gelukkig, i'll be back, zoniet, tjah merken we dan toch niets van.

Precies.
Joël, wat heb je weer gelijk met deze woorden.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 21:34

Nee ik ben niet bang voor de dood.
Ik denk er wel over na. Ik weet bijvoorbeeld precies al hoe ik mijn begrafenis wil. Ik ben nog maar 16 en hoop nog lang te leven maar stel dat het einde nadert dan weten de nabestaanden in ieder geval hoe mijn begrafenis er uit moet zien en dat vind ik een prettig gevoel

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 21:54

Ik ben niet bang voor de dood zelf. 'Zie wel wat er gebeurd als ik ook daadwerkelijk dood ben'. Maar wel bang op de manier waarop ik dood zal gaan ..

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 12:13

Ik sluit me aan bij Jaduuh. Voor de dood zelf ben ik niet bang, ik hoop alleen dat hij pas komt als ik alles heb gedaan wat ik in mijn leven nog wil gaan doen. Het is zo zonde om niets van je leven te maken, want je beseft elke dag maar weer hoe kort het eigenlijk is...