Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joel schreef:het waren idd 2 polen, 2 broers, en ik meende dat ze zelfs iligaal in ons land waren.
reininglover schreef:Citaat:om een mp³ ! lijkt me toch we dat dat opvalt ofniet? ik denk dat het mij wel zou opvallen als iemand neergestoken word op klaarlichte dag
vreselijk !
veel mensen hebben het gezien maar niemand heeft geholpen. Als ik eerlijk mag zijn dan zou ik , als ik er alleen was, mij er ook niet in gemoeid hebben. Als meisje van 15 ga je je niet mengen als er 1 iemand doodgestoken wordt door 2 noord-afrikanen. Ik vind dat iedereen er eerlijk in moet zijn maar als je bv met een grote groep was dan had ik me er wel in gemengd.
wizewo schreef:Hoewel ik het goed vind dat er zo fel op gereageerd wordt, moet ik er wel een vraagteken bij zetten.
Er vallen zoveel slachtoffers van zinloos geweld... waarom heeft Joe dit wel verdiend en de zwarte jongen van een paar weken terug niet? Beetje dubbel.
Ik vind het triest. Hoe kun je nu iemands leven nemen voor een iets, los van het feit of het duur is of niet?
joel schreef:het waren idd 2 polen, 2 broers, en ik meende dat ze zelfs iligaal in ons land waren.
Whiz schreef:ponyzotje schreef:echt een schande
En als ze met deze mediadruk de daders nóg niet kunnen vinden... de beelden zijn duidelijk genoeg!! Iemand die hen kent, herkent hen ook.
Goh, beeld je eens in, dat het nu twee blanken zouden zijn, die een marokkaan doodden... Ik denk dat al onze grootsteden platgebrand zouden zijn (Racisme, racisme)![]()
Jaja, waar gaat het naartoe
Het waren Polen. *zucht*
ponyzotje schreef:Excuses zijn werkelijk compléét ongepast, het waren veronderstellingen afgaande op beelden, pogingen tot hulp met identificatie, als je je daarvoor al moet verontschuldigen...
't Is precies niet zo dat ze zegden, 't zullen N-Afr zijn, even checken op de video, jawel, het zijn ze!
Nee, ze zijn objectief gestart en de beelden 'spraken voor zich'![]()
jessje schreef:ponyzotje schreef:Excuses zijn werkelijk compléét ongepast, het waren veronderstellingen afgaande op beelden, pogingen tot hulp met identificatie, als je je daarvoor al moet verontschuldigen...
't Is precies niet zo dat ze zegden, 't zullen N-Afr zijn, even checken op de video, jawel, het zijn ze!
Nee, ze zijn objectief gestart en de beelden 'spraken voor zich'![]()
Hier ben ik het niet mee eens
Ze kunnen beter gewoon zeggen: ze hadden donker haar, donkere ogen, ... in plaats van een bepaalde bevolkingsgroep te stigmatiseren, zonder dat men dat zeker weet.
Volgens mij ging het wel zo hoor: "ze hebben donker haar, zijn donker getint en doen iets fout, het zullen wel Marokanen zijn"
Hoe kun je in godsnaam op zo'n beelden (zeker met die kwaliteit) zien of het marokanen, italianen, spanjaarden, zigeuners, ... zijn?
Maar het belangrijkste is idd dat ze opgepakt zijn!
Ik hoop dat de familie nu rust krijgt en dat ze alles kunnen verwerken
jokari schreef:Blijkbaar speelt media-aandacht hier erg mee in het bepalen van de straf.
ponyzotje schreef:Ergens vind ik het niet fair.. Die jongen heeft 1 iemand vermoord, en moet daarvoor veel zwaarder boeten dan meningeen hier, die bv een REEKS verkrachtingen heeft gedaan (imo 'erger', veel bewuster kwaad doen), of zelfs een REEKS moorden. Zelfs die personen komen hier vroeger vrij.
Een moord is een moord, maar ik vind het cru dat deze jongen meer moet boeten dan diegene die ik hierboven noemde.
Hier doen ze echt iets om de bak in te mógenbed, eten, alles wat je wilt, als je in het echte leven op straat leeft.
Deze jongen heeft zich echter misrekend, Polen is anders...
Lunas schreef:En onder wat vallen zigeuners?
De beelden spreken voor zich, vind ik.
Whiz schreef:KUnnen jullie het verschil zien tussen turken, marokanen, irakezen, iraniers, algerijnen, afganen, syriers???? Ga zo maar door...
ik weet zeker dat meer dan de helft van jullie het verschil hier tussen niet kunnen zien.