Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Megamutsj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:04

Ik heb ook een piercing, en ik ben 14 jaar. Het was een kerstkado, mijn moeder en 2 vriendinnen gingen mee bij het zetten
De shop waar ik ging, is ook een goede en bekende shop. Ze zetten hem met een schone steriele naald, en met handschoenen, dus het is allemaal veilig. Die shop steld ook een minimale leeftijd van 14 jaar MET begeleiding van een ouder/verzorger.
Daar ben ik het dus ook mee eens.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:11

Ik vind het prima dat ze dit willen invoeren
Zie eerlijk gezegd geen problemen ermee, dus lekker doen.. een stuk veiliger en beter waarschijnlijk, voor iedereen

Prince_

Re: Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:25

eigenlijk vind ik het wel beter dat je ouders toestemming moeten geven ,want anders gaan al die kinderen overal tatoo's en piercings laten zetten en hebben ze er later spijt van.
Ik wilde vanaf me 12 een navelpiercing ,maar mocht hem nooit van me moeder,nou ben ik 15 en heb ik hem eindelijk ..omdat me ouders weten dat ik hem heel graag wilden hebben sommige mensen doen het stiekem maar dat vind ik echt zielig .. wacht dan gewoon tot je 16 bent

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:04

Mm tsja ..
Ik weet niet, snap wel waarom ze het willen. Maar denk eerder van 'het is het probleem van de ouders, en niet van de overheid' En net alsof ze de boel zo niet kunnen belazeren? Ik bedoel, kijk hoeveel mensen er van rond de 14 gewoon uit kunnen gaan zonder ook maar 1x gecontroleerd te worden op ID e.d. Zou dat dan ook niet zo gaan met piercings en tatoo's ?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:11

Bij goede tattoo- en piercingshops niet, in ieder geval. Er zijn nu ook al shops die geen piercings willen zetten onder een bepaalde leeftijd, en altijd ID vragen en een ouder nodig hebben met ID die toestemming geeft via een handtekening onder een brief.

Zelf denk ik dat mensen hun piercing het liefste toch veilig gezet willen hebben, en dat gaat het beste bij shops die zich aan de regels houden Mensen die dat niet doen en stiekem op hun 13de een navelpiercing laten zetten zonder ouderlijke toestemming, en die dat gewoon ergens kunnen.. die zullen waarschijnlijk zelf de consequenties moeten dragen. Ik denk zelf nl. niet dat een shop die zich niet aan de wet houdt, wel goede voorlichting etc. gaat geven aan een 13-jarige.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:27

Wat een onzinregel zeg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:35

LilyLuna schreef:
Wat een onzinregel zeg..

Wat een goed onderbouwde mening zeg..

Not.

kelcy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:43

maar vallen oorbellen boven in je oor ook onder piercings?? dus door het kraakbeen? zo ja... dan word het lastig want als je bij een juweliers zaak binnen loopt die SCHIETEN hem ook (terwijl dat officiel ook niet meer mag) ok ik ben 21 maar als er een 15 jarige binnen loopt en het vraagt weet ik ook zeker dat hij het doet
voor de mensen die daat ook een oorbel willen LAAT HET PIERCEN!!! niet schieten!! ik heb hem nu bijna 1 jaar en hij is nogsteeds niet helemaal goed wil hem er niet uithalen omdat hij al zoveel pijn heeft gedaan en nu gaat het WAT beter nog niet perfect maar ach we hebben gedult

Exit13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 23:57

spoekie schreef:

Ja, maar om het strafbaar te maken? Sowieso wat winnen ze ermee? Dat de al boze ouders ook nog eens een boete moeten betalen? Want een kind van 10 kunnen ze nergens voor op laten draaien... Dus dan vervalt het nut van die wet al helemaal in mijn ogen...

Ik denk dat de shops strafbaar zullen zijn, niet de ouders. Dat shops niet bij iedereen maar zullen piercen omdat het lekker geld oplevert, maar dat dit ze ervan kan weerhouden.

Tanya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:37

Toen ik mijn navelpiercing ging laten schieten moest mijn moeder ook mee... Voor bovenin mn oor had ik toestemming nodig, dus kreeg briefje mee.. Briefje kan je trouwens makkelijk vervalsen (had ik niet gedaan, maar het kan)...

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:40

Súpers dat ze dit invoeren

Mijn eerste echte piercing (navel) heb ik laten zetten op mijn 15e, samen met mams. En aangezien piercings na je 16e gewoon mogen, heb ik de volgende 11 alleen laten zetten. Mijn tattoo heb ik een dag voor mijn 18e verjaardag laten zetten en daar heb ik mams goed mee geshockeerd

Ik vind het heel erg goed dat ze dit invoeren. Hoevaak zie je meisjes van <10 met een navelpiercing. Vind ik echt ziek.

Michelle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:51

ik vind het geen goede regel
ik was zelf ook 13 met mijn eerste tatoeage en 14 met me navelpiercing.. en ik heb er volopig nog geen spijt van

(me ouders zijn met alles meegeweest)

pressent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:54

Ik vindt dat de overheid daar niet veel mee te maken heeft.
Dat van tattoos snap ik idd nog wel maar piecings kun je zo weghalen, dat is de vrantwoordelijkheid van de ouders als die het niet willen.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:23

Vind het op zich wel een goed plan. Veel ouders weten niet dat piercings eruit kunnen groeien en daar wordt ook niet altijd even goed op gewezen. Ik heb toen ik 13/14? was een wenkbrauwpiercing gehad, die is er na een aantal maanden uitgegroeid. Feit is wel dat ik nu een litteken op mn wenkbrauw heb. Tuurlijk kan ieder lichaam een piercing afstoten, maar als je in de groei bent zal dit eerder voorkomen dan wanneer je uitgegroeid bent. Verder blijft het altijd wel zichtbaar als je een piercing eruit haal.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:38

pressent schreef:
Ik vindt dat de overheid daar niet veel mee te maken heeft.
Dat van tattoos snap ik idd nog wel maar piecings kun je zo weghalen, dat is de vrantwoordelijkheid van de ouders als die het niet willen.

Helaas kan een ontstoken piercing, of eentje die uitgroeid (omdat je bijv. nog te jong bent en nog groeit) en waarbij de wond snel ontstoken kan raken voor veeeel problemen zorgen. Niet alleen maar een stom litteken, zo'n ontsteking kan ook nog wat verder doorgaan naar je buik (bij navelpiercing, bijv.). En dan ben je flink ver van huis.

spoekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 23:56

Misser schreef:
spoekie schreef:

Ja, maar om het strafbaar te maken? Sowieso wat winnen ze ermee? Dat de al boze ouders ook nog eens een boete moeten betalen? Want een kind van 10 kunnen ze nergens voor op laten draaien... Dus dan vervalt het nut van die wet al helemaal in mijn ogen...

Ik denk dat de shops strafbaar zullen zijn, niet de ouders. Dat shops niet bij iedereen maar zullen piercen omdat het lekker geld oplevert, maar dat dit ze ervan kan weerhouden.

Dat bedacht ik me later ook.. ik ben af en toe een beetje blonT

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 01:51

Heel flauw voorstel. Laat die kids zichzelf helemaal onderprikken, als ze het niet mogen als ze minderjarig zijn, halen ze het wellicht driedubbel in als ze eindelijk van hun ouders af zijn. Piercings en tattoos zijn het ultieme middel om je van je ouders te distantiëren (en dat is niet banketstaaf bedoelt, aangezien het goed is om van ouders los te komen). Zelf vind ik ze ontzettend lelijk, maar ieder heug zijn meug!

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 13:27

mijn mama heeft altijd gezegt: geen piercings zolang je in huis woont. En geen gaatjes in je oorlellen voor je 12e

Ik heb net vorige week een gaatje laten prikken bovenin mn oor. En woon ook niet meer thuis

JoeyRosso

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 13:43

Ik vind het ook niet echt een snugger voorstel eigenlijk. Denk dat ze beter de piercewinkels kunnen conroleren op wat ze doen...

En ja, niet "mogen" zetten onder een bepaalde leeftijd... Lijkt me gewoon niet "slim" om piercings te laten zetten, onder een bepaalde leeftijd. Dit gewoon gezien het feit dat het echt heel goed verzorgd moet worden. En je nog groeit misschien. Dat kan ZOveel ellende opleveren....
Mijn laatste piercing (oorbel door kraakbeen, bovenin oor) is ook behoorlijk moeilijk te verzorgen. 2 maanden lang iedere dag wassen met speciale zeep en 1 keer per dag (eerste maand ook twee keer) betadine erop doen. Pffff

Ik heb die al eerder zo'n piercing laten zetten, bij een juwelier. Ik weet nu waarom ze dat daar eigenlijk niet mogen. Dat was doffe ellende. Krijg je lelijke littekens van als je niet uitkijkt.

Dus moet er controle komen op hoe piercings worden gezet en hoe de voorlichting is.

_Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:26

Helpt toch geen reet. Zo'n regel is er toch al of niet?
Je ziet tegenwoordig zoveel 12/13 jarige rondlopen met navel, tong, wenkbrauwpiercings etc....

Ze zoeken het maar uit maar ik denk toch dat ze moeite voor niks doen.

ja_nee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 11:04

spoekie schreef:
draumpje schreef:
weet je wat het is ...de regering bemoeit zich met dingen waar ze niets mee te maken hebben
ouders klagen dat hun kids dit kunnen laten doen
dat is het probleme van die ouders
die moeten dat met hun kind oplossen en niet een ander daarmee opzadelen

Ben ik het mee eens.

Ik vind écht dat de overheid daar gewoon totaal niks mee te maken heeft. Het moet niet gekker worden, nog even en ze gaan ook wetten maken over wat je mag denken, als ze nu ook al wetten gaan maken over wat je met je lichaam wanneer pas mag doen. Stelletje idioten...

Nee, de overheid bemoeit zich er toch niet mee of jij wel of geen piercing mag laten zetten? De overheid legt de verantwoording bij de ouders. En gelijk hebben ze

Tegenwoordig hebben sommige ouders al te weinig invloed op hun kinderen. Tuurlijk ligt dit ook aan de opvoeding (maar daar gaat deze discussie niet over )

Dus ik vind het goed dat de ouders een piercing moeten goedkeuren. Vanaf je 18e kun je nog zoveel piercings zetten totdat er geen plek meer over is

Wat moeten kids van 12 nu met een tatoo of piercing? Bijven ze alleen maar mee aan takken hangen tijdens het in bomen klimmen

SummerRemedy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 14:18

Ik vind het belachelijk dat kinderen onder de 12 geen piercings zouden mogen.. De regel dat kinderen onder de 16 toestemming van hun ouders moeten hebben lijkt me beter, een ouder kan zelf wel zien of zijn kind echt zeker weet dat het een piercing of tattoo wil. Ik heb op mijn 3e mijn 1e oorgaatjes gekregen, en ik heb er 16 jaar later nog steeds geen spijt van.

Exit13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:53

Wat moet een kind van onder de 12 jaar überhaupt met een piercing??

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:24

ik ben nu 14 en 2 jaar geleden heb ik mn navelpiercing laten zetten
ik heb er abbsoluut geen spijt van en ik denk oo kdat veel jonge mensen van ongeveer mijn leeftijd een piercing zetten omdat t in de mode is . ik heb m laten zetten omdat ik m zlef mooi vindt

Brittol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:55

Ik ben een kind van 12 jaar en ik heb wel een piercing (niet zo'n erge hoor, boven in m'n oor, maar het wordt mee gerekend als een piercing). Ik moest ook geen brief van mijn ouders hebben, ik vind piercings opzich wel mooi.

Ik vind het wel goed dat ze deze regel invoeren, maar het zou opzich niet nodig zijn geweest. Ik ben het wel met Misser eens. Wat moet een kind onder de 12 jaar met een piercing? Ik weet niet of hij/zij het dan wel durft.