Tieners en drankgebruik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 13:30

Nerwen schreef:
Ik ben 18, bijna 19, en nog geen druppel alcohol aangeraakt. Ik mag van mijn ouders best alcoholische dranken drinken, maar ik heb er gewoon geen enkele behoefte aan. Ik vermaak me net zo goed met een colaatje

Net hetzelfde hier. Geen behoefte aan, en ik vermaak me echt best zonder!!!

Peperkroket

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 18:40

Ik heb bij oud en nieuw 3/4 flesje Breezer gedronken..
Verder af en toe (heel weinig) een slokje van me ouders.. maar dat ook erg weinig. Ik ken zoveel mensen van mijn leeftijd die zelfs onder schooltijd gaan drinken. Ik vind het echt ziek
Ook een meisje van mijn jaar.. was op het schoolfeest helemaal van de wereld, toen was ze weggehaald van het schoolfeest(je mag dan het volgende feest niet komen..) . Je zou denken.. ouders boos, maar nee; die gingen klagen bij de schoolleiding, over dat dat meisje niet naar dat feest mocht
dat vind ik ook beetje raar.
Ik ben trouwens 13 en zit in de 2de..

vicky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:09

Ik verbaas mij er vaak over als ik uit ga wat de jongeren weg drinken (12-16 jaar)..
Ze zijn vroeg op de avond al zo dronken dat ze niet meer normaal op de benen kunnen staan, of al kotsend boven de wc hangen.
Of te dronken zin dat ze de discotheek niet meer in mogen.
Ik kijk mijn ogen iedere week weer uit.

IkenKas

Re: Tieners en drankgebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:19

Ik word in september 16 en drink geen druppel daar voor!!! Het mag niet van me ouders (voor me 16e drinken) en ik hoef het ook niet. Ten eerste ben ik gek zat zonder:P Ten tweede ik kom al los met een colaatje, Ten derde vind ik het best wat als je het kan volhouden om tot je 16e geen alcohol te drinken(H) en als laatste hoor, zie en lees ik overal wat voor 'n nare en erge gevolgen het kan hebben om op jonge leeftijd al heel veel alcohol te drinken. Die paar maandjes zal het niet verminderen maar dan heb ik wel een minimumleeftijd gehaald voor mezelf niet dat ik dan ineens me zelf helemaal vol ga gieten ofzo:p Maar gewoon het idee. En dan moet je niet denken dat ik een of ander braaf kind ben8-)

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:07

Ik ben 16 en ik hou best van n drankje op zn tijd. Ik ken gelukkig mn grenzen en ben nog nooit dronken geweest. Ik vind het ook niet normaal hoeveel sommige jongeren drinken! Ik was met school in Rome en op de Spaanse trappen was een jongen van een andere school die anderhalve fles vodka op had. Die is toen ook met alcoholvergiftiging naar het ziekenhuis gebracht. Zijn vrienden waren gelukkig wel nuchter en hebben snel en goed gehandeld.
Ik zie de lol van dronken zijn ook niet in... Je weet er niks meer van, voelt je k*t en t is zonde van je geld
X

neetje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:43

@maya1990: ja ben jij zo braaf? en wat er leuk is aan dronken zijn. de gekke dingen die je doet enz. en ja de volgende dag is wel wat minder niet dat ik elk weekend anderhalve fles vodka naar binnen giet, maar hou wel val veel drinken

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 23:33

Braaf? Als je het niet normaal vindt dat een jongen alcoholvergiftiging oploopt ben je meteen 'braaf'? Oke.. weer wat geleerd. Als een jongen anderhalve fles wodka drinkt en vervolgens met alcoholvergiftiging in het ziekenhuis terechtkomt is dat tegenwoordig heeeeel normaal!

Ik kan zonder drank ook heel gek zijn en hele leuke dingen doen, geloof me - maar dan heb ik tenminste nog wél mijn koppie erbij, zorg ik ervoor dat niemand -including me- in gevaar raakt of gekwetst kan worden etc.. En bovendien heb ik dan de volgende ochtend geen kater!

En in realiteit is het zo dat ik ook best een biertje of een wijntje op z'n tijd lust. Maar gewoon, wijntje voor de gezelligheid thuis voor de TV of in een restaurant, een biertje na het sporten is gewoon lekker verfrissend. De ene keer houd ik het gewoon op ice tea, de andere keer lekker een biertje.
Op een feestje drink ik eerlijk gezegd ook wel eens een paar glaasjes teveel (als ik er eenmaal één teveel op heb gaat het door, want dan denk ik niet helder meer na over gevolgen). En dat is ook vaak reuze gezellig- maar dat betekend niet dat ik zonder alcohol geen gezellig feestje kan hebben! Eerlijk gezegd heb ik het zonder alcohol -of binnen de perken, 1 of 2 biertjes - altijd net zo gezellig!!

Ik drink wel eens alcoholhoudende dranken omdat ik het lekker vindt- niet om dronken te worden of omdat ik er zo gezellig van wordt. En zoals al gezegd, een ice tea kan net zo goed lekker zijn als een biertje, het is maar net waar je zin in hebt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:06

Ik heb niet alle berichten na gelezen, want dat kost me teveel tijd

Ik denk niet dat ik het recht heb om te zeggen dat de jeugd van tegenwoordig veel te veel en veel te vaak drinkt. Hier in het oosten is het meer regel dan uitzondering. Mijn broertje bijvoorbeeld is net 15 en zn kameraden iets jonger of wat ouder. Ze drinken in het weekend zeker 2 avonden en dan niet weinig. Ze drinken dan zo 8 pijpjes, dan wat sterke drank en danweer aan het bier. Eerder ging dat bij mij net zo. Nu ben ik een stuk rustiger, maar drink nog bijna elke weekend wel 10-15 glazen bier (als ik uit ga). Het smaakt mij en vele vrienden zeer goed. Ik weet dat het niet goed is en jullie zeggen natuurlijk van; slecht van je ouders. Maar ja, mn ouders zijn er nooit bij en sja mn broertje heeft er zelf last van. Ik denk niet dat hij er later last van heeft, want mn ouders en opa en oma leven ook nog steeds.
Wat ook een tijd geleden in het nieuws was zijn die zuipketen en het indrinken voor het uitgaan. Ik vind dat dit toch zeker voor een grot deel te wijten is aan de hoge drankprijzen tijdens het uitgaan.

Ik denk dat ik veel commentaar over me heen krijg.. IK ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:45

Ik heb me ook wel eens zorgen gemaakt om het drankgebruik van tieners of zelfs kinderen. Maar ach, wie ben ik om me daar zorgen over te maken, ze moeten het maar helemaal zelf weten.

Ik zelf drink helemaal niet (en ook nooit gedaan)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:47

Nouks schreef:
Ik heb me ook wel eens zorgen gemaakt om het drankgebruik van tieners of zelfs kinderen. Maar ach, wie ben ik om me daar zorgen over te maken, ze moeten het maar helemaal zelf weten.

Ik zelf drink helemaal niet (en ook nooit gedaan)

Een meisje uit mn klas (20) heeft ook nog noooit gedronken. Ik moet eerlijk toegeven dat ik dat erg knap vind. Ik vind dat je alles een keer geprobeerd moet hebben, okee geen harddrugs ofzo want ik ben echt anti-drugs, een jointje kan dan nog.
Dus echt respect voor iedereen die nog nooit gedronken heeft en dat meen ik echt... _/-o_

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 16:35

Hmm ach, zo moeilijk is het niet zolang je voor jezelf duidelijk hebt waarom je niet wilt drinken, lijkt me..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:21

Ik zeg ook niet dat het moeilijk is, als je het echt niet wilt dan moet je dat ook makkelijk kunnen. Maar als je kijkt naar tegenwoordig, hoeveel er wordt gedronken onder de jongeren (en dan bedoel ik het aantal jongeren), dan vind ik het knap dat jij kan zeggen tussen al die mensen van ik doe het niet. Maar meningen verschillen he!!

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:50

Ik heb het ook nooit lastig gevonden iets van alcohol te weigeren Soms als iedereen wat drinkt en ik niks of limo vraag, denk ik weleens van waarom in godsnaam doe ik dit.
Maar als er dan weer zo'n ladderzatte bende voorbij komt, weet ik het weer

Char_elle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:55

ik ben 13 en heb ooit een heeeeeeeel klein slokje alcohol gehad maar verder ook nog nooit.

TouchAndGo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:08

doeraklover schreef:
ik ben 13 en heb ooit een heeeeeeeel klein slokje alcohol gehad maar verder ook nog nooit.

Hoelang ben je 13?
Als je bijna 14 bent dan vind ik het knap

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:13

Drank doet mij echt niks, als we weg gaan ben ik automatisch bob en vind het absoluut niet erg terwijl iedereen je aankijkt met een hoofd van jij bent gek

Misschien heet dat gewoon verstandig

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:15

Ik ben 15 en gerust wel eens dronken geweest.
Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand naar t ziekenhuis gebracht moest worden met alcoholvergiftiging

little_star

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:17

ik ben nu 14:P en ik zeg niet dat ik nooit wat drink maar ik ga elke week 2x uit, daar drink ik dan altijd wel iets. ik heb het niet nodig, ben ook niet verslaafd maar af en toe is het wel lekker. ik heb nooit echt problemen gehad als ik echt straalbezopen was ik heb wel gehad dat ik een beetje heel erg zat thuiskwam en op de bank lag en vervolgens in bed wilde gaan liggen maar ik stond op en ik dwars over een tafel viel met glas:S. ik weet de gevaren van drank. maar als ik zat ben kan ik mezelf wel nog in de hand houden uitoznderingen daargelaten. wel ken ik veel mensen en die gaan helemaal flippen als ze zat zijn, zo denken jongens heel snel dat als ze zat zijn dat je alles mag en kan. ik vindt het wel dat als ik wat op heb als is het maar 1 glas, ik veel eerder echt los kan komen en echt kan gaan feesten of er nooit meer een morgen komt. maar ik heb nooit last van een kater omdat ik gewoon water tussendoor drink en sochtends altijd eerst een rondje ga trimmen om weer helemaal helder te denken.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:20

Ik ben zelf 14 jaar en lust af en toe wel een drankje. Een breezertje/biertje maar dat is het ook. Kheb het niet nodig om lol te maken, maar het is af en toe wel lekker. Ben ook nog nooit dronken of iets geweest en hoef ik ook niet.
Maar schrik er wel van dat 12/13 jarigen al alcahol vergiftigingen hebben

little_star

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:23

ik heb trouwens nooit een alcahol vergiftiging gehad:) maar wel vaak genoeg echt zat geweest

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:26

little_star schreef:
ik heb trouwens nooit een alcahol vergiftiging gehad:) maar wel vaak genoeg echt zat geweest

kbedoel het echt niet banketstaaf ofzo hoor, maar waarom dronk je dan zoveel? je kan toch ook lol hebben zonder dronken te zijn? Of drink je omdat je vrienden dat ook doen?
Laatst bijgewerkt door noekje op 27-04-06 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:26

noekje schreef:
Ik ben zelf 14 jaar en lust af en toe wel een drankje. Een breezertje/biertje maar dat is het ook. Kheb het niet nodig om lol te maken, maar het is af en toe wel lekker. Ben ook nog nooit dronken of iets geweest en hoef ik ook niet.
Maar schrik er wel van dat 12/13 jarigen al alcahol vergiftigingen hebben

Hier hetzelfde

In mn klas zijn er wel wat die best veel drinken.. en dus ook weleens dronken zijn

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:29

Ik ben vijftieneneenbeetje en ik ben gezelligheidsdrinker.
Op feestjes drink ik wel eens wat, maar nooit zoveel dat ik dronken of aangeschoten raak.

little_star

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:30

ik kan inderdaad ook lol hebben zonder drank, maar soms dan wil het wel eens wat uit de hand lopen, niet erg maar wat meer dan normaal. met de carneval afgelopen jaar had ik echt veel gedronken maar dat was omdat we echt aan het feesten waren, omdat ik veel connecties heb en gewoon om bijv. gewoon effe lekker gek te doen:P met carneval zat ik op een bankje langs me zaten mensen te blowen, deze waren heel erg bezorgd over mij en dachten ook echt dat ik moest overgeven maar dat hoef ik nooit.

Kimbers

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:40

Ik ben zelf ook nog nooit dronken geweest, aangeschoten ook niet echt. Ben van mezelf al gezellig genoeg Dat mensen drinken is geen probleem, vind het zelf afentoe ook lekker, maar wel met mate.
Vind het trouwens ook absurd dat ouders het kunnen toelaten dat hun kinderen drinken. Hoewel ik dan ook wel weet dat veel kinderen dit toch stiekem doen. Maar hoe komen ze hier dan in godsnaam aan? Via ouders, broers/zussen, oudere vrienden? Je moet ook wel compleet achterlijk zijn om kinderen van 12 van alcohol te voorzien.
Snap ook niet dat mensen die vaker drinken nog steeds zo dronken kunnen worden dat ze moeten kotsen. Je weet toch wel waar je eigen grens ligt? Waarschijnlijk is het 'stoer' .
Vind er dus helemaal niks stoers aan, gewoon dom en ongelofelijk smerig. Bovendien is zo je hele avond verprutst omdat je uit de kroeg/discotheek wordt gekickt en je er daarna toch geen bal meer van herinnert.