Vrouwen met Boerka geen recht op bijstand?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:19

Wat is dat verschil dan? Want ik vind dat easy money voor mensen die niet willen werken verboden zou moeten worden..

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:21

Een uitkering ontvang je pas als je al voor een werkgever hebt gewerkt. En daar bent ontslagen... Dan heb je recht op een uitkering.. dit is meestal een periode van een jaar. Je krijgt dan 70% van je laatst verdiende loon.. Hierbij komt ook nog dat je een sollicitatie plicht.. Ik geloof 3 sollicitaties per maand.

Bijstand is minimaal dit is nog veel minder dan een uitkering.. Dit krijg je als je geen vooruitzichten hebt op een baan.. Of dat door bepaalde factoren ook niet kan doen.

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:23

ik heb een turkse collega en zij zegt net tegen mij dat het in turkije zelfs verboden is om met een burka te lopen..

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:25

CielitoLindo schreef:
ik heb een turkse collega en zij zegt net tegen mij dat het in turkije zelfs verboden is om met een burka te lopen..

Jah dat is ook zo.. zelf is het niet verplicht om in turkije en marokko in een sluier te lopen..
Maar dat is besides the point..

Maar jij haalt alles door elkaar heen. Jij haalt uitkering en bijstand door elkaar heen..

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:32

Ja, daar heb je gelijk in, ik haal het door elkaar.. Maar dan nog vind ik dat easy money niet goed gepraat wordt omdat die vrouwen geen werk kunnen krijgen omdat ze een burka dragen.. Ze zijn verder goed gezond en kunnen werken, dan doen ze die burka maar af..

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:35

CielitoLindo schreef:
Ja, daar heb je gelijk in, ik haal het door elkaar.. Maar dan nog vind ik dat easy money niet goed gepraat wordt omdat die vrouwen geen werk kunnen krijgen omdat ze een burka dragen.. Ze zijn verder goed gezond en kunnen werken, dan doen ze die burka maar af..

Jah maar .. Ik vind dat dat voor veel meer groepen in de bijstands regeling geld. Ik vind niet dat je de een wel dat recht geeft en de andere niet. Geloof me er zitten nog veel meer groepen in de bijstand.. voor wie het gewoon easy money is. En het is kort door de bocht om dan te zeggen dat alleen de vrouwen met een burka daar geen recht op hebben

Wat mij betreft zijn er nog veel meer... De burka's moeten? Dan de rest ook.

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:46

Ik heb ook niet gezegd dat ik dat alleen maar voor hun vind gelden.. Volgens mij heb ik in een eerdere post gezegd dat easy money verboden moet worden..

Ik heb ook een hekel aan mensen waarvan pa en moe uitkering trekken, maar wel een (oude) mercedes rijden, kind te lui is om naar school te gaan en ook een paard hebben staan die ze eigenlijk niet kunnen betalen. En dan vaak nog klagen dat ze het slecht hebben ook..
Laatst bijgewerkt door Abercrombie op 18-04-06 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:46

CielitoLindo schreef:
Wat is dat verschil dan? Want ik vind dat easy money voor mensen die niet willen werken verboden zou moeten worden..

Ik quote mezelf even

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:47

CielitoLindo schreef:
CielitoLindo schreef:

Ik quote mezelf even

Jah en je vond mij kort door de bocht.. dat wou ik ook ff rechtzetten.

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:50

Urielle schreef:
sandr0 schreef:
als ik daar zou willen werken in mijn favoriete korte rokje en topje zou ik ook nergens aan de bak komen. Aanpassen!!! daar komt t toch elke keer weer op neer.

Waar is 'daar'. Het gebied van de Islamitische landen is groot hoor

daar waar de burka gedragen word

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:50

Ja maar zwangerschap en het dragen van een burka is nog steeds geen terechte vergelijking.. Jij vind dus dat iemand die zwanger raakt en daardoor (tijdelijk) niet meer aan een baan kan komen daarom maar het kind zou moeten laten verwijderen en geen uitkering zou moeten krijgen..

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:51

CielitoLindo schreef:
Ja maar zwangerschap en het dragen van een burka is nog steeds geen terechte vergelijking.. Jij vind dus dat iemand die zwanger raakt en daardoor (tijdelijk) niet meer aan een baan kan komen daarom maar het kind zou moeten laten verwijderen en geen uitkering zou moeten krijgen..

Dat is dus niet tijdelijk he.... Dat is wel ff heel wat langer... Ga de cijfers maar nakijken.

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:55

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje sensatiezoekerij van Aboutaleb.
Ik zou dan toch eerst graag willen weten hoeveel vrouwen met burka een uitkering krijgen.
Daarbij kun je dan veel beter de groepen aanpakken die niet willen werken maar wel een uitkering krijgen, ik denk dat die groep veel groter is dan de burkadragende vrouwen die een uitkering krijgen.
Bovendien denk ik dat er ook vrouwen met burka zijn die wel degelijk een baan kunnen vinden, lang niet op alle gebieden maar dat geld voor meer mensen.
Dan zouden mensen met veel piercings of veel tatoages ook geen uitkering mogen ontvangen.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:56

Lieke schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje sensatiezoekerij van Aboutaleb.
Ik zou dan toch eerst graag willen weten hoeveel vrouwen met burka een uitkering krijgen.
Daarbij kun je dan veel beter de groepen aanpakken die niet willen werken maar wel een uitkering krijgen, ik denk dat die groep veel groter is dan de burkadragende vrouwen die een uitkering krijgen.
Bovendien denk ik dat er ook vrouwen met burka zijn die wel degelijk een baan kunnen vinden, lang niet op alle gebieden maar dat geld voor meer mensen.
Dan zouden mensen met veel piercings of veel tatoages ook geen uitkering mogen ontvangen.

Mee eens...

jimdebrit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:01

Ik ben het heeelemaal met die wethouder eens.

Als die lui zonodig hierheen willen komen, okee. Maar dat hoeft niet op onze belastingcenten. Laat ze maar lekker werken, en lukt dat niet met boerka, dan maar zonder. Als ze zonodig hun geloof moeten uitten, doen ze dat maar in de moskee. Als ze het er helemaal niet mee eens zijn, gaan ze maar lekker terug naar waar ze horen.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:03

[***] schreef:
Ik ben het heeelemaal met die wethouder eens.

Als die lui zonodig hierheen willen komen, okee. Maar dat hoeft niet op onze belastingcenten. Laat ze maar lekker werken, en lukt dat niet met boerka, dan maar zonder. Als ze zonodig hun geloof moeten uitten, doen ze dat maar in de moskee. Als ze het er helemaal niet mee eens zijn, gaan ze maar lekker terug naar waar ze horen.

Das precies de oppervlakkige reactie die hij verwacht.. Snel zieltjes winnen door bepaalde bevolkingsgroepen aan te spreken.

Het echte probleem ligt echter veel dieper..

Zoals hier boven al meerder malen omschreven is.

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:05

Nederland is een multicultureel land.
Wat mij betreft zijn alle geloven hier welkom, zolang ze zich maar aan onze wet houden.
Bovendien zijn er ook Nederlandse moslims, die hier geboren zijn en hier opgegroeit. Er zijn ook vrouwen die niet zijn opgegroeit als moslim, maar zich later bekeren, zijn dit dan mindere Nederlanders?
Bovendien een uitspraak als 'onze belastingcenten', in je profiel staat dat je 14 bent, op je 14 betaal je nog geen belasting maar krijg je juist heel veel van die belastingcenten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 19:10

Ik ben het helemaal met Lieke eens

Britty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:15

Ten eerste wil ik degenen die het interesseert nog wel eens het verschil tussen WW en WWB uitleggen...? Daarbij werd ook eerder aangegeven waarom we ons nou druk maken om die 3 uitkering-trekkende-burka-draagsters. Geloof me dat het er wel meer zijn, je zou ze maandelijks de kost moeten geven, het kost je toch een jaarsalaris denk ik...

Maar om op Aboutaleb terug te komen... In de wet werk en bijstand (WWB) staat als verplichting beschreven dat "men dient na te laten hetgeen arbeid belemmert". De vergelijking met de zwangerschap was wat zwak, maar stel je inderdaad voor dat iemand over zijn hele lichaam piercings of tatoo's heeft (zichtbare). Dit kan bij veel banen een belemmering zijn, voor werkgevers een reden om iemand niet aan te nemen. En zo kan een burka kan ook een belemmering zijn om iemand aan te nemen. Ik ken situaties waarin zeer dringend werd verzocht tatoos te bedekken en weg te werken, en piercings uit te doen. Dat iemand een bepaalde identiteit of geloof heeft, prima, maar dat dan in vrije tijd.

Of je iemand kan verplichten "nederlandse klederdracht" aan te nemen om een uitkering te kunnen krijgen, lijkt mij sterk. Maar je zou wel kunnen verplichten dat mensen die dingen uit doen bij bijvoorbeeld een sollicitatie, of als ze gaan werken: indien op een sollicitatie afgewezen vanwege het dragen van een burka, dan een fikse korting op de uitkering. En feitelijk is het al zo: voor wie verwijtbaar werkloos is/blijft, gelden strenge regels.

Aboutaleb komt een beetje kort door de bocht hier, maar hij slaat de plank echt niet helemaal mis.

Karl66

Re: Vrouwen met Boerka geen recht op bijstand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 01:06

Even een paar dingen rechtzetten.

Een burka heeft niks met geloof te maken maar met cultuur. Het is een kledingstuk dat in twee landen gedragen wordt, Afghanistan en Pakistan. Als vrouwen deze vanwege hun geloof zouden dragen dan zou je ze ook in de rest van de islamitische wereld tegenkomen.

Recht op WW heb je pas nadat je gewerkt hebt en dan nog maar voor korte tijd. Aangezien vrouwen met een Burka blijkbaar geen baan krijgen, kunnen ze ook niet gewerkt hebben en dus ook geen recht op bijstand. Mochten ze wel werk hebben gehad, dan is die burka blijkbaar geen belemmering om een baan te krijgen en dan wordt het helemaal een onzindiscussie.

Een vrouw die in een burka loopt zal over het algemeen niet in haar eentje wonen (ivm haar culturele achtergrond). Op het moment dat haar man een baan heeft en zij voor de kinderen zorgt krijgt ze geen bijstand omdat haar man al voor inkomen zorgt.

Volgens mij is het dus gewoon een onzindiscussie van iemand die heel goed weet waar hij over praat en die denkt gemakkelijk weer wat zieltjes te winnen.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:21

Karl, volgens mij sla je de plank nu zelf mis. Recht op bijstand heb je ook als je niet gewerkt hebt maar nu geen werk kunt vinden.
Jij bedoelt de WW.

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:26

Op wat voor een manier en onder welke wet het ook valt.. ik vind het onzin dat mensen die zichzelf van top tot teen verkleden en zich op elke mogelijke manier weigeren aan te passen aan onze cultuur het zeer moeilijk gemaakt moet worden om aan easy money te komen, en dan bedoel ik niet alleen maar burka's maar ook mensen die gewoon te beroerd zijn om te werken en dergelijke..

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:28

Dat is net zoiets als dat er steeds minder kinderen geboren worden.. Mooie oplossing voor het file probleem op de lange termjin, maar de enige gezinnen waar nog veel kinderen geboren worden zijn de allochtone gezinnen.. Als die allemaal hun school niet afmaken en later beroerd zijn om te werken dan komt er een nog zwaardere last op de kids die wel hun school afmaken en wel keihard gaan werken..

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:54

zouden die vrouwen dan 1 of 2 paspoorten hebben???
want of je bent nederlander of buitenlander. Want als je als nederlander op je paspoort staat, kan je die burka ook wel uitrekken!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:37

Esmeralda schreef:
Want als je als nederlander op je paspoort staat, kan je die burka ook wel uitrekken!

Zulke opmerking lokken bij mij nou echt de reactie uit om zelf in boerka te gaan lopen! Ik ben Nederlandse dus ik trek aan wat ik wil! Ook als dat een boerka is!