Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CielitoLindo schreef:ik heb een turkse collega en zij zegt net tegen mij dat het in turkije zelfs verboden is om met een burka te lopen..
CielitoLindo schreef:Ja, daar heb je gelijk in, ik haal het door elkaar.. Maar dan nog vind ik dat easy money niet goed gepraat wordt omdat die vrouwen geen werk kunnen krijgen omdat ze een burka dragen.. Ze zijn verder goed gezond en kunnen werken, dan doen ze die burka maar af..
CielitoLindo schreef:Wat is dat verschil dan? Want ik vind dat easy money voor mensen die niet willen werken verboden zou moeten worden..
CielitoLindo schreef:CielitoLindo schreef:Wat is dat verschil dan? Want ik vind dat easy money voor mensen die niet willen werken verboden zou moeten worden..
Ik quote mezelf even
Urielle schreef:sandr0 schreef:als ik daar zou willen werken in mijn favoriete korte rokje en topje zou ik ook nergens aan de bak komen. Aanpassen!!! daar komt t toch elke keer weer op neer.
Waar is 'daar'. Het gebied van de Islamitische landen is groot hoor
CielitoLindo schreef:Ja maar zwangerschap en het dragen van een burka is nog steeds geen terechte vergelijking.. Jij vind dus dat iemand die zwanger raakt en daardoor (tijdelijk) niet meer aan een baan kan komen daarom maar het kind zou moeten laten verwijderen en geen uitkering zou moeten krijgen..
Lieke schreef:Ik vind het eerlijk gezegd een beetje sensatiezoekerij van Aboutaleb.
Ik zou dan toch eerst graag willen weten hoeveel vrouwen met burka een uitkering krijgen.
Daarbij kun je dan veel beter de groepen aanpakken die niet willen werken maar wel een uitkering krijgen, ik denk dat die groep veel groter is dan de burkadragende vrouwen die een uitkering krijgen.
Bovendien denk ik dat er ook vrouwen met burka zijn die wel degelijk een baan kunnen vinden, lang niet op alle gebieden maar dat geld voor meer mensen.
Dan zouden mensen met veel piercings of veel tatoages ook geen uitkering mogen ontvangen.
[***] schreef:Ik ben het heeelemaal met die wethouder eens.
Als die lui zonodig hierheen willen komen, okee. Maar dat hoeft niet op onze belastingcenten. Laat ze maar lekker werken, en lukt dat niet met boerka, dan maar zonder. Als ze zonodig hun geloof moeten uitten, doen ze dat maar in de moskee. Als ze het er helemaal niet mee eens zijn, gaan ze maar lekker terug naar waar ze horen.
Esmeralda schreef:Want als je als nederlander op je paspoort staat, kan je die burka ook wel uitrekken!