Kom je elkaar weer tegen in de hemel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verwijderd09

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 03:52

ik hoop dat ik nog weer een aantal mensen die zijn gestorven tegen kom in hemel, ik zou ze graag nog een keer zien.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 03:57

ACSM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 06:56

Citaat:
De wereld is niet volmaakt omdat wij met z'n allen nog zoveel dingen moeten leren. Het is zo moeilijk om het uit te leggen want ik vind het zelf ook een hele moeilijke materie. Als er dingen onduidelijk zijn en je vragen hebt over waarom bepaalde dingen gebeuren kijk dan eens op die site. Er zijn ook genoeg mooie boeken maar die lezen soms best moeilijk weg.
Ik sta ook niet altijd vol vertouwen in het leven hoor. Ik doe mijn best maar vind het soms best heel moeilijk.
Maar als het wilt zien is het leven zo mooi. Je moet genieten en begin eens met lief te zijn voor jezelf en je naasten. Je zal zien dat het spreek woord: Wat je zaait zal je oogsten, ook echt zo is. Elke glimlach die je aan iemand geeft zal je terugkrijgen!!! En dat maakt weer dat je je goed voelt..
Als iedereen begint met zijn eigen kleine kringetje dan zijn we al een hele stap vooruit!

Wat ontzettend mooi gezegd!

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 12:01

Inderdaad!

Sunrise_

Re: Kom je elkaar weer tegen in de hemel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 12:44

Ja ik geloof in een hemel en dat Jezus voor ons aan het kruis is gestorven .
En ik heb gisteravond ook the Passion of the Christ gezien.

kwadraatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:54

Ik geloof erin dat je elkaar weer terug komt, maar of dat in de hemel zal zijn dat weet ik niet.
Ik denk dat dat te maken heeft met hoe je het hier op aarde hebt gedaan.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 14:25

Ik hoop dat ik iedereen weer tegen kom naderhand..
óf ik er daadwerkelijk in geloof.. Ik geloof wel dat de doden waar ik van hield me bijstaan in alles wat ik doe.. Dus ja.. ik geloof dat er iets meer is.

LadyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:51

Ik wil er heel graag in geloven, dat maakt de dood een stuk aanvaarbaarder.

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:24

ja idd, zou eht een fijn idee vinden als er echt iemand over ons 'waakt'. Als is er voor mij te veel leed in de wereld om in een god te geloven. God is in mijn ogen niets anders dan een denkbeeldige 'meester' die sommigen nodig hebben. Mensen willen graag iemand te dienen hebben blijkbaar. God is ook een simpele verkllaring voor het ontstaan van de wereld. Maar als je daar dieper over nakdenkt natuurlijk grote onzin.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:34

Nee als je dood ben ben je gewoon dood. Al zou ik liever willen geloven in een hemel oid.

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:31

Ik zou wel veel mensen eens ontmoeten.. dus als er een hemel is is dat alleen maar mooi. Jammer genoeg is die er niet.

Karamell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:00

Niemand kan dit op voorhand weten, Hafgirl15, dus jij mag het grote onzin vinden maar je zult het pas weten als je zover bent (en ik hoop dat dat nog wel eventjes zal duren )

Iedereen is vrij om er in te geloven of juist niet, maar niemand kan meer hebben dan een eigen idee, want een 'juist' antwoord zwart op wit kan niemand hier op het forum geven.

Ikzelf hoop allesinds dat de hemel bestaat ^^

ACSM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 18:04

[quote="Yuna"] kan niemand hier op het forum geven.

quote]

Helemaal niemand kan hier antwoord opgeven, maar het geeft wel hoop voor mij, want anders is er helemaal niks....

steeffie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:38

Ik hoop het

Jennyzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:37

Nah. Ik geloof sowieso niet in God, een hemel of een hel.
Dus ik denk niet dat je iemand in de hemel tegen komt.
Ik geloof in reïncarnatie.

Vanillala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:47

Ik vind het verhaal van de gebroeders Leeuwenhart (al eerder genoemd) mooi. Op zoiets hoop ik als ik dood ga. Een mooie, zorgenloze omgeving, en alle rotzakken in hun eigen hemel, waar ze elkaar mogen gaan slopen.

En ik hoop daar inderdaad de mensen tegen te komen uit mijn omgeving die zijn gestorven. En de dieren ook.

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:50

Ik weet niet of je elkaar wel weer tegen komt in de hemel. Ik geloof in de hemel maar ik geloof vooral dat dit een perfecte plaats is. Dit is dus voor iedereen anders. Wat voor mij een hemel is kan voor een andere een hel zijn
(ik zie nu mijn hemel voor me met veel bos, grote groene weiden en heel veel shetlandpony's)

Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:26

Ik geloof in de hemel (kgeloof ook in God.. )
maar ik denk dat je elkaar niet tegen komt in de hemel,
maar kijk, in de hemel is zegmaar geen verdriet, dus je zal diegene ook niet missen..

maar ja, niemand weet het natuurlijk zeker.

Maar voor de ongelovigen he, als er iemand overlijd ben je dan niet 'bang' waar je heen gaat?
Want als er bij ons n 'geliefde' overlijd, weet je dat ie in de hemel komt, en dat daar alles goed is.
Kben benieuwd. (of hoort dat meer in de 'ben jij bang voor de dood' topic?)

groetjes!

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 00:47

Nee.

Dood is dood, en als je dood bent vergaat alles gewoon, net als een dooie plant die verdort en wegrot

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 13:12

Ja ik geloof wel in de hemel. Ik geloof ook in God, maar dat komt niet naar buiten door elke week braaf in de kerk te zitten. Geloven moet je doen en dat komt bij mij op een andere manier naar buiten. Ik vind dat je elkaar moet helpen waar het kan. Dus voor je naasten klaar staan en helpen.

en zelf ben ik ervan overtuigd dat er meer is tussen hemel en aarde. Ik heb tijdens mijn stages in ziekenhuizen dingen meegemaakt die onverklaarbaar zijn. Mensen die klinisch dood zijn en toch weer terug komen. Zij wou wel dood. Zij hoorde muziek en gejuig en wou gaan. Maar ze werd toch weer wakker, blijkbaar was het haar tijd niet. Ook mijn opa heeft tot 2 keer toe een hart infarct gehad en heeft ook dingen gezien. Dus ja ik geloof dat. Ook geloof ik dat er op aarde dingen zich voordoen die onverklaarbaar zijn. Ik ben van mening dat de 'geesten'die hier rond hangen 'slechte'geesten zijn en om deze reden wil ik er niks mee te maken hebben. Ook geloof ik in engelen. Op jonge leeftijd is een vriendin van mij aan kanker overleden. op de begravenis zach haar moeder een wit licht... ik ben van mening dat deze engel het jonge meisje heeft opgehaald.

Zelf weet ik dat dit onecht klinkt en vele mij niet zullen geloven. Dqat hoeft ook niet maar respecteer wel ieders eigen mening en laat elkaar in hun waarde.

Voor mij is 1 ding duidelijker! er is meer! wat het ook mag zijn!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 14:24

ACSM schreef:
Ik heb misschien te veel enge horrorfilms gekeken, maar ik krijg altijd een beetje de kriebels van het woord geesten.

Mijn moeder is een half jaar geleden overleden en het idee dat zij rondzweeft als geest vind ik eng, maar het idee dat ik haar straks weer zie in de 'hemel', maakt blij wel weer blij.

Mijn moeder is al bijna 12 jaar (wat gaat de tijd toch snel...*zucht* ) overleden en ik hoop echt heel erg dat ik haar in de Hemel weer zie. Ik geloof niet in God ofzo maar ik geloof wel dat er iets is na de dood. Mede door Char. (ben 2x naar een workshop van haar geweest) Ik ben veel mensen en dieren waar ik van hield kwijt geraakt en ik hoop ze met heel mijn hart weer te zien na mijn dood. Vooral mijn moeder...na 12 jaar mis ik haar nog steeds net zo erg als toen het het gebeurd was...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 15:03

Citaat:
Ik wil er heel graag in geloven, dat maakt de dood een stuk aanvaarbaarder.

Dood is dood, heel simpel, maar ik zou inderdaad ook heel graag willen geloven dat je elkaar weer tegen komt "later"......De gedachte is mooi en maakt de dood een stuk minder "eng".

Megamutsj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 19:55

stalnijmegen schreef:
dit is de link naar het filmpje vd regenboogbrug.. thja laat mij maar pennymeisje zijn,ik krijg elke keer weer kippevel als ik erna kijk!!
geluid aan!!!!
http://www.prichard.nuklees.net/indigo/rainbow.swf

Zo mooi filmpje.. moest er eerlijk gezegd wel een traan om laten..
Ik weet niet of er iets na de dood is, hoop het eerlijk gezegt wel..
Maarja, niemand weet het, je weet het pas als je dood bent.

joel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 19:57

ACSM schreef:
De titel zegt wel genoeg, wat denken jullie? Kom je elkaar weer tegen in de hemel en denken jullie dat de hemel bestaat?
Misschien is hier al wel een topic over, maar kon het niet vinden....

ik hoop het, dat ik diene duits met zijn snor eens een pak rammel geef!.

en achja, natuurlijk ook de vrienden enzo gedag zeggen die je in je leven hebt ontmoet he , hebben dan toch veel bij te praten vrees ik

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:21

Geloof er niet echt in..
Maar er moet toch iets zijn?
Anders dan ehh blijf ik maar aan zon apparatuur in een ziekenhuis hoor