Moeder dood door genegeerde 911 call

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maya1990

Re: Moeder dood door genegeerde 911 call

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:17

nou ja! Je moet elk telefoontje serieus nemen vind ik!
Ik hoop dat degene die aan de telefoon zat een tijdje de bak ik moet! Dit had echt niet mogen gebeuren!
X

Cheeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 22:15

Wat verschrikkelijk voor dat meisje zeg!

Ik heb in mijn leven 1 keer 112 gebeld, een vriendinnetje had een hele erge aanval van hyperventilatie en kreeg geen adem meer en zij zei tegen mij dat ik 112 moest bellen, ik het verhaal uitgelegd aan die muts van 112, ik moest haar zelf maar aan de tel geven, vriendinnetje kreeg geen lucht meer, laat staan dat ze kon praten. Ze hebben de hoorn er opgegooid en ik heb een vriend gebeld en we zijn met de auto naar de EH gereden.

3 jaar geleden is mijn broertje beroofd van zijn scooter, een bekende van hem fietste langs en zag wat er aan de hand was, maar liet niks merken en is doorgefietst. Om de hoek heeft hij 112 gebeld en kreeg te horen dat ze niet van zulke geintjes gediend zijn en dat als hij nog een keertje zou bellen hij een boete kon verwachten en ze de politie zouden inschakelen. Gelukkig hebben ze mijn broertje niks gedaan en alleen zijn scooter afhandig gemaakt, maar moet er niet aan denken als hij neergestoken ofzo zou zijn.

Dus ik ben niet erg tevreden over 112.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 22:59

wat vreselijk!! arm jongetje, zo je best doen en 911 bellen, en iemand aan de lijn krijgen die je niet geloofd, toch nog ene keer bellen en weer niet serieus genomen worden, en dan nog 3 uur bij je overleden moeder in huis zitten voor er hulp komt

heb zelf ook slchte ervaring, onze stal stond in brand en mn moeder had 112 gebeld, maar 40 min later was er nog geen brandweer! nog een keer gebeld, omdat de vlammen over de grond tegen de muur van onze garage gingen en inmiddels een hele loods in brand stond en een jeep de lucht in was geknald(had volle tank en die ontplofte) stukken lagen 30 m verder nog in onze tuin
dus mn moeder belde nog een keer, en toen bleek dat de brandweer pas net vertrokken was uit reusel, 12 km verderop
en toen kwamen ze vol gas met sirene's etc de straat in gevlogen en reden te ver
ik erachter aan in mn pyama'tje(was om 4 uur uit mn bed getrokken dat de sta in brand stond) en auto 2 en 3 stopten wel, de voorste auto had het pas veel later door!
en naja uiteindelijk viel de schade mee, pony was al optijd uit stal gelukkig

en nog 3x ongeluk gehad waarbij ambulance en politie er bij kwam, 1x 35 min op het asfalt gelegen terwijl het ziekenhuis 10 min rijden er vandaan is en op 15 min zitten nog 2 ziekenhuizen, ook toen reed de ambu verkeerd
2e keer waren ze er met 25 min en in belgie was het super, binnen 5 min waren ze er!

ik vind dat iedere melding serieus genomen moet worden en er boetes moeten staan op het vals melden van iets!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:29

Wat vreselijk zeg!

Mijn nichtje kreeg hetzelfde te horen toen haar moeder een aanval kreeg en niet meer bij kwam. Ze belde 112 maar kreeg te horen dat ze geen grapjes uit mocht halen met deze lijn.
Gelukkig was mijn oom er ook en heeft hij nog eens gebeld met de mededeling dat dit geen geintje is.
Mijn tante heeft het gelukkig overleefd.

Ier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:16

Ik vind dat die persoon zichzelf wel diep mag gaan schamen. Vreselijk dat zoiets nog kan gebeuren; een kind dat belt om z'n moeder te redden & dan zo 'weggestuurd word' met als gevolg dat de moeder overlijd.. Het arme kind.
Ik vind dat ze ieder telefoontje serieus moeten nemen. Mochten ze het niet vertrouwen; zoveel moeite is het niet om even langs te gaan & te kijken of er serieus wat aan de hand is.

Al word er gespeeld met het nummer 112 ; gewoon flinke boetes uitdelen & diegene leren 't wel af.

Redrumfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:20

ik vind het echt supersneu voor dat kind, aan die rechtzaak heeft ze waarschijnlijk ook niet veel.. ze krijgt haar moeder er toch niet mee terug.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:50

Van de week nog meegemaakt dat een alarm nog niet goed blijkt te werken. Client waar ik kom heeft MS in vergevorderd stadium (bijna volledig verlamd). De verpleging is net weg, ik zou om twaalf uur komen. Ze was alleen thuis. Rond tien uur laat ze haar ontlasting lopen. En drukt daarvoor op de alarmknop. Niemand komt. Na een uur nog eens gedaan, maar er kwam niemand. Rond twaalven kwam ik en is er verpleging geregeld. Ze had onderhand al twee uur dood kunnen zijn

bontekeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 23:04

t kind word goed opgeleerd door de mama
en word daarvooor gestraft met de dood van haar moeder dan nog wel
schandalig gewoon
t kind ocharme

Liess__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 07:54

is niet alleen daar hoor! Zaterdag was er op de A7 een aanrijding, omdast iemand helemaal bezopen achter het stuur zat. Me vader zag het gebeuren, auto tolte over de hele weg, raakte een vrachtwagen en daarna knalde er een bus erop.
De vriend van mijn nicht zat er ook bij, en me vader zei: Bel 112 !!!
Dus hij bellen, zeggen ze: Sorry maar dit is alleen voor noodgevallen, en wilt u ons verder niet lastig vallen.

B-e-l-a-c-h-e-l-i-j-k!! Degene die erop was geknald (stuk was onverlicht) was mijn buurman

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 18:30

Dus als ik het goedheb, worden uiteindelijk alleen volwassen mannen serieus genomen. Net als bij een hartaanval. Een man voelt een pijntje in de borst en het wordt meteen als hartaanval gezien en met spoed op gereageerd, een vrouw heeft pijn op haar borst en zal wel hyperventileren en moet zich gewoon niet zo druk maken. Terwijl vrouwen over het algemeen sneller dood gaan aan een hartaanval dan mannen. Zucht. BEETJE of topic, maar het doet me er wel aan denken.

Noeps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:42

112, daar red je levens mee? Afbeelding
Bah, wat ontzettend zielig voor dat meisje.

Straks gaan ze eerst nog kijken of de persoon die belt nog een strafblad heeft "Eerst uw boete betalen, dan pas gaan we uw vriend redden" terwijl die een hartstilstand heeft ofzo.

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 20:34

Belachelijk!!

Volgens mij is dat met 112 niet zo. Ik ken een jongetj van 10 die 112 belde voor de brandweer, en die namen hem ook gewoon serieus.

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:51

ZIE JE WEL.
Als je SERIEUS belt neemt de alarmcentrale je NOOIT serieus, en moet je NIET serieus bellen dan nemen ze je wel serieus aan.

Ik hoop dat de alarmcentrale een FIKSE boete mag betalen.
zodat ze eerst eens leren nadenken
(als ze dat nog kunnen)
(heb wel medelijden met het meisje )

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:26

Wat erg zeg echt zielig voor dat kind..
En wat doe je dan he..

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 21:55

Echt vreselijk .. het arme kind.
Jeetje.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 09:20

Jeetje, dit is toch niet normaal. die moeder had misschien nog kunnen leven, Heb er echt geen woorden voor..

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:06

Oud topic...