Alleen over straat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elisatjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:05

Hmm.. volgens mij kan een meisje bij ons sávonds veiliger over staraat dan een jongen, ik ga vaak alleen over straat als ik terug kom van vrienden enzo dr is nog nooit wat gebeurt en ik heb dr ook geen problemen me ik vind het wel lekker.
Maar mijn broertje (15 maar lijkt meer 17/18) is al een keer vanzijn fiets getrapt en is gewoon zomaar geslagen.
Mijn neefje (15) heeft al een keer een mes op zijn keel gehad en is ook geslagen.
Terwijl er bij ons met meisjes haast nooit wat gebeurt dus ik snap niet waarom een meisje s'avonds niet alleen overstraat mag en een jongen wel.

Blunneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:41

jeannaa schreef:
Ik ga gewoon over straat anders kan ik s'avonds nooit de paarden voeren dus ik zal wel moeten al ga ik ook vaak met de auto. Ik heb ook geen onveilig gevoel als ik hier over straat ga.

Hahahah ik vind het wel komisch, zie die A al over straat lopen hahaha!
Nee in Ojik kom je ook geen enge kereltjes tegen, je komt eigenlijk alleen tegen hahahaa.

Maare, ik heb ook absoluut geen moeite om alleen over straat te hobbelen.. ik ben echt niet bang voor mannen, ook niet als ze 2 meter zouden zijn. Ik denk dat dat al scheelt als je met zo'n attitude en dus uitstraling op pad gaat.
Ik heb vaak zat wel meegemaakt dat er van die mafkezen je achterna lopen en joelen als je ergens alleen en afgezonderd loopt, nou...zal ik me eens even omdraaien en mochten ze nog vervelend zijn leg ik ze wel even in de houdgreep hahahaa.

Al loop ik in m'n uppie s' avonds in het donker in een afgelegen gebied...pffffff niemand maakt mij bang! Ik voel me 100% veilig, maakt me niet uit waar.
Ik rijd dan ook vaak met Blondy in het pikkedonker in het bos, GEWELDIG!!!
Het scheelt ook wel dat ik bijna 1.80 m ben en behoorlijk sterk

MarloesRixt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:49

ik vind het erg dat het zo moet, dat je 's avonds gewoon niet veilig over straat kan lopen om het zo maar te zeggen! Het zou toch helemaal niet zo hoeven??we kunnen toch gewoon met elkaar omgaan maar ja dan zijn er altijd een aantal gasten die daar totaal tegenin gaan... echt jammer..

Guinevere

Re: Alleen over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 01:29

Ik ga ook gewoon 's avonds alleen over straat. Ik zorg er wel altijd voor dat ik mijn mobiel bij me heb, verder niks. De kans dat er iets gebeurt is relatief gezien zo klein dat ik me daar verder niet druk over ga maken.

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:31

Ik vind wel dat het voor jongens veiliger is eerlijk gezegd... de kans is groter dat een meisje wordt verkracht dan een jongens.. als een jongen langs fietst bij een groep jongens dan zullen ze minder snel wat doen dan bij een meisje..
Ik voel me in onze stad niet echt veilig als ik later dan 11 uur over straat fiets.. omdat je hier zovaak hoort dat jongens meisjes in de bosjes slepen en verkrachte.. ik fiets altijd met ze 2en of zorg dat ik iets bij me heb om me te verdedigen

Jan_

Re: Alleen over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:56

ik zou nooit een meisje alleen over straat laten gaan... gewoon omdat er dingen hier gebeurt zijn in me stad (ook landelijk bekend) waarvan ik denk: dat nooit weer...

maar zelf heb ik er geen problemen mee om 's nacht over straat te gaan. Pas alleen op als ik andere mensen zie

sandra_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:42

Mag toch echt niet alleen over straat 's avonds laat..
Maar vind het toch ook niet zo'n heel fijn idee.. Stel dat er wel iets gebeurd??

_Tanja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:46

Ik ga ook alleen over straat, voel me niet altijd even veilig. maar wat moet je dan. Altijd iemand naast je hebben lopen is ook niks.

Mijn vriend en ouders hebben ook liever van niet maar wat moet dat moet.

Shannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:51

Als het donker is mag ik niet alleen over straat. En dat wil ik ook liever niet want niet zo lang geleden is een vriendin van mij nog van dr fiets getrokken en aangerand.. en daar schrik je dan toch wel even van. Daarvoor had ik er niet zoveel problemen mee, maar nu....

Overdag ga ik wel gewoon alleen over straat al voel ik me niet altijd even prettig als ik groepen hang jongeren ofzo tegen kom. Maar dat is vaak natuurlijk gewoon onzin

dwaallicht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 23:59

hardi schreef:
Ja ik ga ook wel alleen over straat 'avonds, maar liever niet hoor. Moet ook zeggen dat ik altijd een versnelling harder loop of fiets als ik alleen over straat ga 's avonds.

Het is natuurlijk te zot voor woorden dat je tegenwoordig niet meer alleen over straat kan in de donkere uurtjes. Bij ons in de buurt is een bepaalde plaats waar geregeld mensen worden beroofd en / of mishandeld worden. Mijn moeder moest naar een verjaardag en is ook echt met de auto gegaan omdat ze anders langs die felbegeerde plek moest fietsen. Dit terwijl je met de fiets eigenlijk veel sneller bent als met de auto. Dit is ook tegek voor woorden natuurlijk. Dat je tegenwoordig voor je eigen veiligheid de auto moet pakken en nietmeer op de fiets kan omdat je dan een hele grote kans hebt om de verkeerde figuren tegen te komen.

Totaal offtopic maar ik lag helemaal in een deuk door je onderschrift.. zelf verzonnen? Briljant haha!

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:03

Tsja, ik snap wel dat ik van m'n ouders niet over straat mag. [niet de grootste, meisje en hier met al die afgelegen landweggetjes enzo .. ] maar toch. Tjaa, wat je zegt eigenlijk is het belachelijk!
maargoed, wat doe je eraan ..

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:02

mijn ouders hebben liever niet dat ik snachts alleen over straat ga,m al ben ik dan 22.... maar ik vertik het door een stel van die idioten niet meer te kunnen doen, wat ik wil... ik bedoel, als ik snachts naar de kroeg ga, zal ik toch alleen over straat moeten omdat mn vriendinnen een andere richting op moeten. mafkezen weerhouden mij er niet van om een avondje gezellig te stappen etc

_Priscill_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:09

Mijn ouders en vriend hebben ook liever niet dat ik laat in de avond/nacht nog alleen ga over straat.
maar ik moet wel zeggen dat ik liever hier in Hengelo alleen over straat ga dan dat ik dat in Utrecht,rotterdam of amsterdam doe denk ik.
zelf fiets ik wel liever met iemand erbij maar moet ik echt een keer alleen vind ik dat niet zo heel erg.