Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
faye schreef:Kosten voor zwangerschapsverlof worden niet door de werkgever betaalt, dat valt onder de WW. Lijkt me prima als mannen daar ook gebruik van kunnen maken
Kitty schreef:Vergelijk het eens met de scandinavische landen. Daar krijgen vrouwen een jaar betaald (!!!) zwangerschapsverlof en kunnen daarna ook nog onbetaald verlof opnemen en ook de mannen krijgen veel langer betaald verlof dan de Nederlandse twee dagen.
En dan wordt er hier gezeurd over dat twee weken zwangerschapsverlof voor de man veel te veel is en dat dat dan maar van de weken van de vrouw af moet gaan.
Cloverdale schreef:Kamer wil invoering vaderschapsverlof
Vaders en moeders moeten de weken zwangerschapsverlof waarop de vrouw recht heeft, kunnen delen. Minister Aart-Jan de Geus (CDA, Sociale Zaken) gaat bekijken of dit mogelijk is.
Tijdens een debat in de Tweede Kamer over emancipatie stelde een meerderheid van VVD, D66 en PvdA voor dat mannen voor zo'n vaderschapsverlof in aanmerking moeten komen.
Bron:
www.elsevier.nl
wat vinden jullie hier nou van?
Vanessa24 schreef:Ik zou het een goed idee vinden als de mannen wat meer krijgen dan 2 dagen.
Ik vind het gewoon belachelijk dat de man, na twee dagen gewoon weer moet werken alsof er niets aan de hand is.
lekker als de vrouw bekken instabiliteit heeft en daardoor minimaal 5 dagen in bed moet blijven liggen.
ShirleyA schreef:Vanessa24 schreef:Ik zou het een goed idee vinden als de mannen wat meer krijgen dan 2 dagen.
Ik vind het gewoon belachelijk dat de man, na twee dagen gewoon weer moet werken alsof er niets aan de hand is.
lekker als de vrouw bekken instabiliteit heeft en daardoor minimaal 5 dagen in bed moet blijven liggen.
Een vrouw krijgt toch al kraamzorg?! Die man kan gewoon naar zijn werk hoor, zijn prestatie is al 9 maanden terug gedaan hahahaha. Ik vind t onzin dat n man verlof moet hebben op kosten van andere mensen. Het geld moet wel weer opgebracht worden door anderen. Als je als man bij je baby en vrouw wil zijn moet je dat maar op eigen kosten doen: vakante opnemen dus.
Kitty schreef:Inderdaad! En wat dacht je waar die man o.a. al die tijd belastingen en sociale premies voor betaalt?
Onder andere om recht te hebben op een ww-uitkering en dus in dit geval op langere vaderschapsverlof.
Karl66 schreef:Waarom moet toch altijd alles via wetten en regelingen voor ons geregeld worden?
faye schreef:Ach, ik betaal liever voor een man die zijn brood verdient en graag een weekje of twee aan zijn kind wil wennen, dan voor iemand die te lui is om te werken en waar permanent voor betaald moet worden. Of iemand die een vergrijp begaat (bijvoorbeeld met zijn takkies aan een kind zitten) en op kosten van de gemeenschap de gevangenis is gaat of een tbs kliniek
En zo betalen we allemaal wel mee aan iets waar we het niet mee eens zijn
faye schreef:Ach, ik betaal liever voor een man die zijn brood verdient en graag een weekje of twee aan zijn kind wil wennen, dan voor iemand die te lui is om te werken en waar permanent voor betaald moet worden. Of iemand die een vergrijp begaat (bijvoorbeeld met zijn takkies aan een kind zitten) en op kosten van de gemeenschap de gevangenis is gaat of een tbs kliniek
En zo betalen we allemaal wel mee aan iets waar we het niet mee eens zijn
Bealy schreef:Afschaffen dus maar, die verzorgingsstaat?
faye schreef:Vraagje: Wat doe jij als je kind ziek is en je hebt geen vrije dagen meer?
faye schreef:Vraagje: Wat doe jij als je kind ziek is en je hebt geen vrije dagen meer?
Kitty schreef:Vergelijk het eens met de scandinavische landen. Daar krijgen vrouwen een jaar betaald (!!!) zwangerschapsverlof en kunnen daarna ook nog onbetaald verlof opnemen en ook de mannen krijgen veel langer betaald verlof dan de Nederlandse twee dagen.
En dan wordt er hier gezeurd over dat twee weken zwangerschapsverlof voor de man veel te veel is en dat dat dan maar van de weken van de vrouw af moet gaan.
soesita schreef:En wie, denk je, betaalt die kraamzorg?