Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Polly schreef:Ik ben vooral benieuwd wat er gaat gebeuren als er echt brandstof tekorten gaan komen, waar ze het wel over hebben.
Wij hebben een vakantie geboekt naar Zuid Frankrijk maar overwegen omboeken naar dichterbij...
De prijzen zijn natuurlijk niet zo hoog omdat er een overschot is.
Daks schreef:Polly schreef:Ik ben vooral benieuwd wat er gaat gebeuren als er echt brandstof tekorten gaan komen, waar ze het wel over hebben.
Wij hebben een vakantie geboekt naar Zuid Frankrijk maar overwegen omboeken naar dichterbij...
De prijzen zijn natuurlijk niet zo hoog omdat er een overschot is.
Er liggen een hoop schepen voor anker voor de Nederlandse kust. Laf spelletje om prijzen hoog te houden en dat niet alleen door de overheid

MarlindeRooz schreef:Daks schreef:
Er liggen een hoop schepen voor anker voor de Nederlandse kust. Laf spelletje om prijzen hoog te houden en dat niet alleen door de overheid
Bron? Ik heb je dit al meermaals zien beweren. Maar je bent de enige.
. Edit: zijn vooral veel containerschepen.MarlindeRooz schreef:Dan word ik gek. Ik dacht dat je dit in het politiek topic al gezegd had ook haha. Maar ik ben wat duf vandaag. Sorry! Ga je bron lezen!
Edit: die bron zegt toch niet of er in de toekomst nog genoeg olie en gas is? Daar gaat het om. Dreigende schaarste drijft prijzen ook op.
Daks schreef:MarlindeRooz schreef:Dan word ik gek. Ik dacht dat je dit in het politiek topic al gezegd had ook haha. Maar ik ben wat duf vandaag. Sorry! Ga je bron lezen!
Edit: die bron zegt toch niet of er in de toekomst nog genoeg olie en gas is? Daar gaat het om. Dreigende schaarste drijft prijzen ook op.
De schepen liggen op de redes, daar wachten ze danwel op ligplaats danwel op betere prijzen. Dus nee geen schaarste.

.
Dus nee, ik rijd er zeker niet minder om. Maar ben wel iemand die altijd in t dorp tankt en zuinig rijdt. Langs de snelweg tank ik alleen bij vakanties (hele lange afstanden). Rijd gemiddeld 1 op 20 met mijn station.
Binnen het dorp doe ik meestal wel lopend of met de elektrische step. Daks schreef:Er liggen een hoop schepen voor anker voor de Nederlandse kust. Laf spelletje om prijzen hoog te houden en dat niet alleen door de overheid
https://www.vesselfinder.com/nl

ik ga met ze naar de renbaan en de dichtstbijzijnde is Amsterdam (wij wonen in Leiden) en degene die we het fijnst vinden is in Lelystad… opzich is de hobby zelf niet duur, maar het erheen rijden is toch een stuk minder grappig met deze benzineprijzen. Boodschappen doe ik altijd lopend.