Vastzitten door de bombardementen in het Midden-Oosten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:14

Arianne_94 schreef:
Fijn om reacties te lezen dat we wel op tui kunnen vertrouwen en dat de keuzes die we nu hebben gemaakt de “juiste” zijn. En dat we even moeten wachten.

We begrijpen zeker dat de wereld op zijn kop staat en dat het maar twee dagen verder zijn.
Natuurlijk ben ik “blij” dat we hier in Thailand op een veilige plek zitten. Tel je zegeningen zeker, het had ook anders gekund.
Maar ondanks dat we hier zitten, mag je je wel even zorgen maken en even je vraagtekens ergens kwijt.

We zouden zeker hier langer kunnen zitten. Maar op een gegeven moment ben je er ook wel klaar mee, en wil je duidelijkheid, vandaar mijn vraag of mensen deze ervaring ook hebben gehad en hoe hun dat hebben gedaan.

We zitten er op een gezonde manier bovenop en houden alles in de gaten. En voor de rest “genieten” we nog even van onze verplichte extra vakantie.

Meer dan dit kan je niet doen, dus ik zou er zeker nog even van genieten :) Succes!

ikkeniet

Re: Vastzitten door de bombardementen in het Midden-Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:18

Mijn man en zoon zouden vanmorgen vanuit Vietnam via China terug komen.
Op dit moment nog geen idee of hun toestel wel of niet vertrokken is.
Krijg tegenstrijdige berichten hierover.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:34

ikkeniet schreef:
Mijn man en zoon zouden vanmorgen vanuit Vietnam via China terug komen.
Op dit moment nog geen idee of hun toestel wel of niet vertrokken is.
Krijg tegenstrijdige berichten hierover.

FlightRadar in de gaten houden!

Paar weken geleden met de sneeuw in ons land was ook onduidelijk of familie kon landen in Nederland. Schiphol had de vlucht geannuleerd maar wij hadden geen bericht gehad dat ze niet vertrokken waren.
Uiteindelijk de vlucht opgezocht op FlightRadar en hij bleek wel te vliegen. Uiteindelijk op Rotterdam geland, daar was niemand van op de hoogte. Maar zo zie je in ieder geval of het vliegtuig vliegt of niet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:34

Electra63 schreef:
Als ik het net goed hoorde op het nieuws, is het luchtverkeer boven Dubai tot 5 maart gesloten.

Zolang ze met bommen blijven gooien gaat er geen luchtruim open vrees ik.
Wat een rotsituatie TS. Ik las gisteren op X dat Trump er al vanuit ging dat het een maand zou duren.

Arianne_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:41

We zijn nog niks verder. Het enige is dat we weten dat tot 3 maart 15:00 uur Dubai tijd niet wordt gevlogen.

En op de vraag of we hier misschien nog weken zitten en wat ze dan gingen doen gaven ze geen antwoord. Want ja het luchtruim.

En als we een eigen route nemen of we dat terug krijgen geven ze ook geen antwoord.

En Calimiteitenfonds zegt dat ze een briefing hebben gedaan aan tui. En tui zegt ja wij weten van niks en als dat zo is zullen ze vast wat aan het regelen zijn.

Maar die persoon van de calamiteiten telefoon gaat daar niet over.

En calimiteitenfonds zeg zelf regelen is niet slim. Want de kans dat je dan wat terug krijgt is klein.

Dus wachten we nog maar, en gaan we morgen weer verder bellen.

Maar zelfs onze peuter gaat het nu zat worden, en dat is wel vervelend om te zien.
Gelukkig had ik nog een week vakantie en kan mijn man een soort van werken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:47

Het probleem is soms ook dat vliegtuigen op lange afstanden in de Golfstaten tussenstops maakten \moesten maken om daar te tanken.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:48

Waar in Thailand zit je nu precies?

Arianne_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:57

BloemBloem schreef:

Phuket, Patong beach

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:54

Wat ontzettend lastig TS. Zeker met een kleintje.

Wij zijn in 2020 gestrand in New York toen corona uitbrak en er niks meer vloog. Uiteindelijk gingen we er dag later weg dan gepland dus viel het mee.
Wat bij ons hielp is aan de balie staan op het vliegveld. (Ook niet ideaal met een kleintje) daar hebben ze meer ingangen en waren ze toen daadwerkelijk dingen aan het regelen die wij telefonisch niet voor elkaar kregen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:35

Ik ben ooit gestrand in Frankrijk. Ook al zit je veilig, je vakantie is dan toch echt voorbij.
Ik denk dat ik gewoon zelf wat zou regelen. Je wilt ook een keer weer naar huis. Maar het ligt er natuurlijk wel aan wat het kost. Dat vanuit Frankrijk heeft me toen zo'n 300 euro gekost en dat vond ik ook veel geld.

Vrienden zijn ooit gestrand in Egypte met een kapot vliegtuig van Tui. Die hebben daar nog dagen vastgezeten, elke dag werden ze naar het vliegveld gebracht en konden ze toch niet weg. Na 4 dagen konden zij met een corendonvlucht mee, maar de meeste mensen moesten nog blijven. Ja, de vergoeding was inderdaad genoeg zodat de vakantie gratis was, maar ze waren niet blij.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:38

black_kelpie schreef:
Mijn vriend zit nu vast in Australië, zou over Doha terug. Alle alternatieven zitten voorlopig vol dus dat gaat ook zeker tot ergens volgende week duren helaas.

Hij heeft geluk dat hij daar bij zijn broer zit en qua verblijf verder geen kosten heeft. Hij zou alleen wel dinsdag weer aan het werk moeten, dat gaat in ieder geval niet gebeuren :=

In dit geval zou ik een vlucht boeken richting San Francisco, en vanuit daar terug naar Nederland. Hoogstwaarschijnlijk ook de voordeligste optie. Moet je alleen wel een ESTA aanvragen ..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:46

Eretria schreef:
black_kelpie schreef:
Mijn vriend zit nu vast in Australië, zou over Doha terug. Alle alternatieven zitten voorlopig vol dus dat gaat ook zeker tot ergens volgende week duren helaas.

Hij heeft geluk dat hij daar bij zijn broer zit en qua verblijf verder geen kosten heeft. Hij zou alleen wel dinsdag weer aan het werk moeten, dat gaat in ieder geval niet gebeuren :=

In dit geval zou ik een vlucht boeken richting San Francisco, en vanuit daar terug naar Nederland. Hoogstwaarschijnlijk ook de voordeligste optie. Moet je alleen wel een ESTA aanvragen ..

Of een visum als je niet op een esta kunt reizen. En weet niet of dat dan weer kan vanuit Australie. Ik zou denk ik dan kijken waar je naartoe kunt zonder te landen op 1 van de luchthavens die nu gesloten zijn. En dan van daaruit weer een vlucht naar huis boeken. Als je bijvoorbeeld wel in Turkije of Jordanie kunt komen, of Egypte, dan zou ik dat doen.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:49

Dat weet ik ook niet precies. Ik ga vanuit Australie door naar San Francisco om vanuit daar terug te gaan (als het niet zo ver gaat komen dat de USA gebombardeerd gaat worden)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:02

Arianne_94 schreef:
We zijn nog niks verder. Het enige is dat we weten dat tot 3 maart 15:00 uur Dubai tijd niet wordt gevlogen.

En op de vraag of we hier misschien nog weken zitten en wat ze dan gingen doen gaven ze geen antwoord. Want ja het luchtruim.

En als we een eigen route nemen of we dat terug krijgen geven ze ook geen antwoord.

En Calimiteitenfonds zegt dat ze een briefing hebben gedaan aan tui. En tui zegt ja wij weten van niks en als dat zo is zullen ze vast wat aan het regelen zijn.

Maar die persoon van de calamiteiten telefoon gaat daar niet over.

En calimiteitenfonds zeg zelf regelen is niet slim. Want de kans dat je dan wat terug krijgt is klein.

Dus wachten we nog maar, en gaan we morgen weer verder bellen.

Maar zelfs onze peuter gaat het nu zat worden, en dat is wel vervelend om te zien.
Gelukkig had ik nog een week vakantie en kan mijn man een soort van werken.

Van het kastje naar de muur dus. En weer terug maar het kastje.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:14

Ik heb met de aswolk bij IJsland in 2010 acht dagen langer op Bali gezeten dan de bedoeling was.

De eerste dagen waren niet leuk omdat KLM geen duidelijkheid kon geven over wanneer we terug konden. Heel veel gebeld, gelukkig konden we wel in hetzelfde hotel blijven maar wel een aantal keer van kamer gewisseld. Onder tussen moest ik ook van alles regelen voor mijn dieren thuis en mijn werk.
Toen we na een paar dagen meer duidelijkheid hadden over een terugvlucht konden we nog wel genieten van de extra vakantie.

Maar de onzekerheid en het van de kastje naar de muur gestuurd worden was vreselijk.

Overigens hebben wij alle kosten voor het hotel, telefoon en ons eten terug ontvangen van de reisverzekering.
Ik raad dus aan alle bonnetjes te bewaren!

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:15

Wat een vervelend verhaal TS! Heb met je te doen :knuffel: Vooral met een kleintje en op zeker moment wil je gewoon naar huis. Punt!

Op een of andere manier heb ik het meerdere malen getroffen dat ik net met het laatste nog vertrekkende vervoermiddel weg kwam. Dus een soort tegengestelde ervaring. Vind het wel heel interessant om te lezen hoe dat gaat met terugkomen en zo. Vooral blijven posten, heeft er in ieder geval 1 iemand plezier van.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:17

Arianne_94 schreef:
BloemBloem schreef:

Phuket, Patong beach

Letterlijk gestrand :=

Flauw, ik hoop dat je snel weer terug kan naar Nederland. Dikke knuffel :knuffel:

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:19

Hopelijk kunnen ze jullie over een andere route naar huis krijgen eventueel met een extra overstap.
Het is nu gelukkig niet zo dat er helemaal geen vliegverkeer naar Nederland mogelijk is!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:38

germie schreef:
Ik ben ooit gestrand in Frankrijk. Ook al zit je veilig, je vakantie is dan toch echt voorbij.
Ik denk dat ik gewoon zelf wat zou regelen. Je wilt ook een keer weer naar huis. Maar het ligt er natuurlijk wel aan wat het kost. Dat vanuit Frankrijk heeft me toen zo'n 300 euro gekost en dat vond ik ook veel geld.

300 euro is wel even wat anders dan de kosten die TS gaat hebben met 3 personen vanuit Thailand.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:50

Ik las dat ze proberen om mensen uit Azië via Istanbul te laten vliegen.
Hopelijk lukt dat voor jullie ook.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:52

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:07

Druif_01 schreef:
germie schreef:

300 euro is wel even wat anders dan de kosten die TS gaat hebben met 3 personen vanuit Thailand.

Daarom zeg ik ook: Het ligt er natuurlijk wel aan wat het kost. Ik had 1 keer 300. Als je dat 3 keer hebt wordt het al een ander verhaal natuurlijk.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:28

Eretria schreef:

Hij zit inmiddels bijna in Vancouver, dan via Londen naar Amsterdam. Hij zou een binnenlandse vlucht hebben in Canada en dan vanaf Toronto naar Amsterdam, maar ze hadden gelijk al 5 uur vertraging te pakken en die 2e vlucht dus bij voorbaat al gemist. Extra kosten vielen erg mee gelukkig, morgenmiddag thuis.

Wat ontzettend balen dat het niet opschiet TS, hopelijk horen jullie snel wat!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:27

Barramundi schreef:
Wat al eerder gezegd is: als je zelf vluchten gaat boeken, draai je zelf voor alle kosten op. Zou idd voorlopig Tui afwachten en ze regelmatig om een update vragen. Op dit moment kan niemand wat, maar vaak komt er met een paar dagen wel wat in beweging. Is zeker niet leuk en absoluut stressvol hoor, begrijp me niet verkeerd.

Enige tip die ik wil geven: als je uiteindelijk een alternatieve vlucht aangeboden krijgt en daar zit een overstap in: check het goed!!
Mijn ouders zijn in 2020 met de hakken over de sloot op een van de laatste vluchten uit Australie vertrokken nadat hun oorspronkelijke vluchten allemaal gecancelled waren. Reis organisatie (weet echt niet meer welke) had dat allemaal geregeld.
Alleen: de oorspronkelijke alternatieve vlucht zou vanuit Sydney vertrekken (950 km bij ons vandaan) en op het overstap punt zou de eerste vlucht landen 3 uur NAdat de tweede vertrokken was. De mensen van dat reisbureau hadden dat in alle chaos compleet verkeerd gedaan. Een mail en het is toen gecorrigeerd maar je zal het over het hoofd zien.

Ja of dat de overstap op een luchthaven is waar je geen visum voor hebt of een bepaalde prik moet hebben ofzo.. als ik bijvoorbeeld over Amerika moet heb ik een probleem

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:57

Valt me mee (of tegen?) dat er nog zo weinig bokkers zich hebben gemeld die in hetzelfde schuitje zitten. Wel vervelend dat alle kastjes zo naar elkaar wijzen. Je zou toch denken dat hier bepaalde procedures voor klaar liggen, maar het is altijd zo’n rommeltje.