Wie is er nog meer langzaam?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Re: Wie is er nog meer langzaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 12:29

Ik heb al gezegd, dat iedereen Zn eigen Tempo heeft en dat is prima. Mij stoort het niet , dat iemand langzaam is . Je hebt ook Mensen, die overdreven snel zijn en zowat rennen de hele tijd. Daar word ik nerveus van haha.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 13:12

Herfstblad schreef:
Dorine92 schreef:
Ik eet dus heel traag. Mensen denken altijd dat ik het eten niet lekker vind. Ik vind het zelf geen probleem want dan merk je beter wanneer je vol zit en blijf je dus slank. Maarja je hebt altijd van die azijnpissers die dan op het klokje gaan tikken omdat de pauze voorbij is
Verder kom ik altijd te laat. En ik ben heel precies dus ik krijg soms relatief weinig gedaan. Als er gerost moet worden ben ik niet de juiste persoon

Ik ben ook echt overal te laat en vindt het bloedirrirant. En als ik alles op tijd klaar heb, dan gebeurd er wel weer iets waardoor het in de soep loopt.

Mensen denken dat het gewoon onwil is. Maar ik kom ook te laat bij super leuke dingen, niet alleen bij verplichtingen

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-26 13:13

s6801881 schreef:
Ik ben zelf ook langzaam met veel dingen. Jammer dat dit topic de wending krijgt om het over de ergernissen die dat kan opleveren gaat. Anyhow, ik laat mensen bij de kassa vaak voor, zodat ik met wat rust ipv opgejaagd mijn boodschappen kan inpakken. Met andere situaties, zoals bij het sporten, vind ik het best lastig, omdat ik wat buiten de groep val. Met fietsen ben ik dan weer wel snel. Maar ik probeer juist dan netjes te blijven tegen mensen die hun tijd willen nemen.

Klopt inderdaad! Wat vindt jij de voordelen van langzaam zijn?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 14:23

Herfstblad schreef:
s6801881 schreef:
Ik ben zelf ook langzaam met veel dingen. Jammer dat dit topic de wending krijgt om het over de ergernissen die dat kan opleveren gaat. Anyhow, ik laat mensen bij de kassa vaak voor, zodat ik met wat rust ipv opgejaagd mijn boodschappen kan inpakken. Met andere situaties, zoals bij het sporten, vind ik het best lastig, omdat ik wat buiten de groep val. Met fietsen ben ik dan weer wel snel. Maar ik probeer juist dan netjes te blijven tegen mensen die hun tijd willen nemen.

Klopt inderdaad! Wat vindt jij de voordelen van langzaam zijn?

Ik denk dat het meer zorgvuldigheid met zich meebrengt. En op de mountainbike ook meer controle op de technische stukken. Bovendien merk ik dat ik bij leuke dingen ook meer tijd heb om te genieten! Dat ervaar ik zeker als voordeel.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 14:57

Het heeft ook niks met efficiëntie te maken.
Ik heb ook mijn handen vol als ik iets moet en ben eigenlijk altijd wel op tijd, vooral voor het werk en als er een duidelijke afspraak staat. Alleen bij de paarden vergeet ik de tijd wel eens, maar dat heeft ermee te maken dat er bij de paarden altijd wel wat te doen is en niet zozeer met het langzaam zijn. (ik sta op een doe het zelf plek)
Ik heb vaak het gevoel dat ik tegen een stormwind in fiets of loop, of door een moeras achtig gebied en doe mn best niet weggeblazen te worden of te zinken. Ik baal er ontzettend van dat ik niet snel ben, dus doe echt ontzettend mn best, maar op de een of andere manier lukt het gewoon niet.
Met eten ben ik nu wel sneller geworden, zat vroeger ook altijd als laatste nog aan tafel.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 17:05

karuna schreef:
Voor mezelf is het : Ik ben gewoon traag. Punt, geen reden of oorzaak maar gewoon in handelen niet snel. Denken wel maar lichamelijk slomer dan sloom. Soms heeft het geen oorzaak en lijkt het me ook geen drama toch om langzaam te zijn. Ik pas kwa handelen misschien beter in de zuidelijke warme landen. Altijd alles snel willen doen lijkt me ook niet heel tof. Beetje onthaasten in alles. Dan maar wat langer doen over alles. Een schildpad komt ook waar deze wil zijn. Maar leeft wel langer dan een haas :+

Edit twee keer toch in een zin is wat veel :')

Dit. Ik doe alles in mijn eigen tempo.
Wel zorg ik dat als ik weg moet of dat nou een prive afspraak of zakelijk is. Dat ik optijd klaar ben om te vertrekken. Ik sta twee uur op voor ik weg moet zodat ik uitgebreid de tijd kan nemen. Ik vind het echt verschrikkelijk als mensen op mij moeten wachten.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 17:19

Ooh herkenbaar, alleen ik ben de snelle!
Ik had een kennis met wie ik een paar keer op vakantie ben geweest. We zouden dan bv om 10u vertrekken om die dag wat te gaan doen. Ik zou dan zelf de wekker op kwart over 9 of half 10 zetten om ruim de tijd te hebben. Maar hij zet hem dan al om half 8, wat ik ook weer irritant vind want dan kan ik minder slapen :') maar zelfs dan zijn we niet om 10u weg. Zorg er dan in elk geval gewoon voor dat je om 10u weg kan, denk ik dan :'). Wekker is toch al vroeg, als je een half uur eerder moet beginnen doe dat dan. Maar om 10u ging hij dan nog bijvoorbeeld extra gel in zijn haar doen of andere sokken aantrekken omdat de huidige niet goed waren. Kom op zeg laat dat dan zitten :)). Als je frustratie proeft: klopt! Haha. Het tweede jaar was ik er meer op voorbereid en had ik meer voorzorgsmaatregelen genomen voor het wachten :)

Maar eigenlijk heeft dit minder met langzaam zijn te maken dan met het je houden aan afspraken en rekening houden met de ander.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 17:25

Een vriendin van mij is ook een stuk langzamer dan ik. En ze haat vroeg opstaan. Als wij samen weg gaan dan ga ik uit bed, klaarmaken etc. En dan ging ik bijvoorbeeld naar de winkel voor boodschappen. Ontbijt maken en even research doen voor de planning van die dag. :D

En dan kon zij rustig uit bed rollen om 9:00 ofzo en dan stond het eten klaar. _O-

Maar ik ken haar al sinds ik 6 ben ofzo? Dus dan is het geen verrassing meer. :P

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 17:28

Doe mij ook zo'n vriendin die alles al regelt en me zo uit bed laat rollen naar het ontbijtje. :j :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 17:29

Ja als ik om 7:00 klaarwakker ben is het een totale kwelling om nog 2uur in bed te moeten liggen. _O-

Ik zit niet graag stil. :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 17:56

MarlindeRooz schreef:
Ja als ik om 7:00 klaarwakker ben is het een totale kwelling om nog 2uur in bed te moeten liggen. _O-

Hier hetzelfde. Nog even liggen en dan lekker eruit.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 18:21

Supervixen schreef:
MarlindeRooz schreef:

Hier hetzelfde. Nog even liggen en dan lekker eruit.

Idem, gewoon vroeg opstaan, anders is het zonde van de dag. Ik slaap echt nooit uit, vind dat echt zo'n zonde van mijn tijd.

Maar ik vind het wel grappig om te lezen dat mensen die traag zijn beweren zorgvuldiger te zijn, maar is dat wel echt zo? Ik zie dat eigenlijk niet. En hoe moeilijk is het om als je om 9 uur afspreekt er gewoon om 1 minuut voor 9 te zijn? Dan hou je de rest niet op. Is dat niet gewoon een basis van afspraken nakomen?

Eind december stonden we in 4 graden water te wachten op 2 duikers, na 22 minuten waren ze er nog niet, terwijl de rest al klaar was en in het water stond. We zijn toen weggegaan. In mijn ogen geheel logisch, want je bent met deze temperaturen gewoon na 45 minuten koud en feitelijk waren er dus nog maar 23 minuten over omdat wij met z'n allen stonden te wachten. Geef dan aan dat je nog niet klaar bent. We hadden allemaal onze droogpakken aan en de sets op de rug. Dan is het voor mij en voor de meesten een kwestie van vinnen en masker grijpen en naar het water lopen. Wat moet je nog doen zodat je meer dan 22 minuten nodig hebt om in het water te komen? Waarom vertel je dat dan niet? Bij mij is dan het begrip van 'even wachten' weg hoor. Dan vind ik het gewoon asociaal gedrag geworden.

Met groepsrondreizen zijn er ook altijd mensen altijd te laat. Dan denk ik van rij gewoon weg, je houdt de rest ook op. Als je weet dat je veel tijd nodig hebt, sta gewoon eerder op, maar zorg er alsjeblieft niet voor dat de rest op jou moet wachten.

Ik organiseer ook wel eens dingen en dan is er gewoon echt tijdsdruk, dan moet je weggaan als iemand niet klaar is. Het is maar een beperkt aantal uren licht en als je in die tijd alles moet doen, dan past iemand die de boel ophoudt gewoon niet.

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 18:26

Ik kan juist niet vroeg opstaan of in 1 keer mijn bed uit…

Vanmorgen stond de wekker om 10 uur en ik had echt nog wel even willen blijven liggen. Het duurt bij mij ook echt 10 minuten voordat ik genoeg moed heb verzameld om mijn warme bed te verlaten.

Ik zou best wel graag een ochtendmens willen zijn en iemand die in een keer zijn bed uitstapt, maar ik ben gewoon echt niet zo. Ik zet zelfs bij een vroege wekker de wekker nog eerder zodat ik echt de tijd heb om nog even lekker te blijven liggen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 18:28

opisop_shop schreef:
Dat is toch gewoon asociaal Amado. Hij komt toch ook niet iedere keer te laat op zijn werk of bij de tandarts lijkt mij?

Hij doet echt z’n stinkende best. Zelf heb je ook eigenschappen die er elke keer weer in sluipen toch? Het is al een stuk verbeterd en ik zie hoe hij zijn best doet.
Tandarts haalt hij net op tijd omdat er mensen achter z’n broek aan zitten. Maar hij vergeet ook nog weleens zijn kappersafspraak ondanks dat ik hem er nog aan herinner. Zolang er echt druk achter zit en het belangrijk is is hij vaak net op tijd, maar dan begint hij erg vroeg zodat hij weet dat hij op tijd is. Als het een vrijblijvende afspraak is om gewoon lekker samen te chillen, dan vind hij het gewoon moeilijk om de tijd in te schatten die hij nodig heeft. Tja, vervelend en ik erger me er zeker aan, maar inderdaad, iedereen heeft zo z’n ding! Dus asociaal vind ik het niet. Dat zou ik vinden als iemand het bewust doet en het niet zoveel scheelt. Dat is gelukkig anders.

En je hebt gelijk hoor Dieuwke, maar het gaat wel over hetzelfde onderwerp :) Als TS het vervelend vindt moet ze het vooral aangeven.
TS ben jij dan iemand die 5 x sluimert voor je je bed uit gaat? :P

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 18:38

Amado7 schreef:
En je hebt gelijk hoor Dieuwke, maar het gaat wel over hetzelfde onderwerp :) Als TS het vervelend vindt moet ze het vooral aangeven.

Zeker is het hetzelfde onderwerp. Maar ik kan me best voorstellen dat het andere, soortgelijke mensen als TS, er wel van weerhoudt om hier te reageren. Want ik kan me best eens voorstellen dat ze hier niet voor het eerst "horen" hoe vervelend het is dat ze zo traag zijn of altijd laat.

TS vraagt naar soortgelijken, niet om hoe vervelend de tegenhangers het vooral vinden. En dat is toch wel het geluid wat ik hier vooral voorbij zie komen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 18:46

germie schreef:
En hoe moeilijk is het om als je om 9 uur afspreekt er gewoon om 1 minuut voor 9 te zijn? Dan hou je de rest niet op. Is dat niet gewoon een basis van afspraken nakomen?

Welkom in het leven met een neurodivergent brein. Nee dat is helaas niet altijd zo gewoon. En ja dat vinden we zelf ook reuze vervelend. :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 18:48

Celebi schreef:
germie schreef:
En hoe moeilijk is het om als je om 9 uur afspreekt er gewoon om 1 minuut voor 9 te zijn? Dan hou je de rest niet op. Is dat niet gewoon een basis van afspraken nakomen?

Welkom in het leven met een neurodivergent brein. Nee dat is helaas niet altijd zo gewoon. En ja dat vinden we zelf ook reuze vervelend. :j

Ja dat dus. Ik overschat de tijd áltijd. Het is altijd een strijd om op tijd te komen.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 19:48

Ik ben motorisch langzaam en weet dat ook, dus plan ik dat inderdaad in, zodat ik op tijd op mijn afspraken ben. Dat chronisch te laat komen herken ik dus niet en bij anderen erger ik me er ook aan.
Voor mij heeft langzaam zijn en te laat op afspraken zijn dan ook niets met elkaar te maken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 19:53

Sinds mijn NAH vind ik tijd ook een moeilijk ding.
Zet 10 wekkers in mijn telefoon omdat ik tijd anders vergeet.

En dan is het alsnog moeilijk en daarom ben ik als ik niet oplet overal een half uur te vroeg. Dus wacht ik in de auto.
Zo'n hekel aan te laat. Maar andere vinden te vroeg niks, dus dan maar zo.

Waarom kan neurodivergent brein dat ook niet zo oplossen?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 20:01

Oh ja dat kan zeker. Het is ook niet perse een excuus om te laat te komen, maar vooral een reminder dat het niet voor iedereen zo normaal is. Trager zijn, moeite hebben met transities tussen op gang komen en weer tot rust komen vereisen veel meer oefening en energie om 'normaal' mee te komen zoals maatschappelijk gewenst is.

Maar het is zeker te trainen door slim te plannen op een manier die voor je werkt en jezelf bewust te maken van tijdsbesef bijvoorbeeld.

Heb er zelf echt een hekel aan als ik te laat ben, maar het is ook iets waar ik dus al mijn hele leven mee worstel. Het kost me bizar veel meer energie dan gemiddeld om ergens op tijd te moeten zijn en ook op tijd te komen. Die energie heb ik helaas ook gewoon niet altijd. Zet voor mezelf inderdaad altijd een extra vroege wekker omdat ik van mezelf weet dat ik meer tijd nodig heb. Bij echt belangrijke dingen ben ik zelden te laat, maar het is dan soms nog steeds heel stressvol. :')

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 21:46

Eens Soesita! Voor mij heeft langzaam zijn en te laat komen ook niks met elkaar te maken.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 22:31

Ik vind het heel bijzonder dat traag zijn hier bijna gelijk gesteld wordt met te laat komen of mensen laten wachten..

Ik ben van nature motorisch traag. Inderdaad: doe langer over op/afzadelen.. vroeger bij het gymmen het laatste omgekleed

Maar: Ik ben zelden te laat. Als ik met iemand afspreek om samen te gaan rijden, en er hangt een tijd aan, dan sta ik op dat tijdstip klaar. Het betekent wel dat ik veel eerder met het opzadelen begin dan de ander.
Als ik samen met een vriendin iets ga ondernemen sta ik op het afgesproken tijdstip klaar ( en nee, ik hoef dan echt niet nog eens terug voor de sleutels oid).

In groepen iets doen wat een motorische activiteit omvat en dan tegelijk met die groep klaar zijn met iets.. Nope.. dat gaat hem niet worden. Hoe zeer ik ook mijn best doe.... Dat lukt me niet.

Niet uit nonchalance.. niet omdat ik iets perfect wil doen / foutloos wil doen..... maar gewoon domweg omdat ik motorisch traag ben ( heeft daardoor ook best lang geduurd voordat ik mijn supersnel reagerende merrie kon rijden _O- )

Ik compenseer dat dan weer met wél een extreem snelle denker zijn.... Dat wel.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 23:23

Dieuwke_ schreef:
Amado7 schreef:

Zeker is het hetzelfde onderwerp. Maar ik kan me best voorstellen dat het andere, soortgelijke mensen als TS, er wel van weerhoudt om hier te reageren. Want ik kan me best eens voorstellen dat ze hier niet voor het eerst "horen" hoe vervelend het is dat ze zo traag zijn of altijd laat.

TS vraagt naar soortgelijken, niet om hoe vervelend de tegenhangers het vooral vinden. En dat is toch wel het geluid wat ik hier vooral voorbij zie komen.

Volgens mij heb ik meer zinvol bijgedragen dan jij in je twee posts :D

TS, zolang jij er geen last van hebt is het helemaal niet erg om traag te zijn. Als je inderdaad ook te laat komt wordt het soms een ander verhaal, maar zolang je er niets aan kunt doen en je hebt er zelf ook geen last van, dan kunnen mensen er wat van vinden wat ze willen! De ene is eenmaal trager dan de ander! Soms is het zeker ook goed, zoals een paar posts hierboven, om juist eens te vertragen. Zodat je vaak ook goed over dingen na kunt denken en je niet in de haast stand bent.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 23:52

Vind je? Daarin verschillen we dan van mening. Jij komt hier het topic binnen als "team snel", zet je vriend vervolgens online te kakken en probeert dat dan recht te praten met "maar ik zie dat hij echt zijn best doet". Ik zie niet in wat dat voor nuttige bijdrage heeft voor TS, maar dat zal hem dan wel aan mij liggen.

:D

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-26 06:54

Dieuwke_ schreef:
Amado7 schreef:

Oh joh het topic heeft helemaal niet zn serieus randje hoor haha. Iedereen is anders en uniqeu op zijn/haar eigen manier toch?

Ik vind inderdaad wel een verschil tussen te laat komen en langzaam zijn. Ik bedoel ook met langzaam zijn bijvoorbeeld wandelen. Ik dacht altijd dat ik bijvoorbeeld best snel wandelde (bij sommige mensen doe ik dat idd vergeleken met hun tempo) maar ik heb op de camino gemerkt dat mijn tempo best lager licht.

Vanochtend was ik voor de wekker wakker (uitzondering!) en had de wekker al iets vroeger gezet dan normaliter omdat ik dus niet te laat wil komen (ik heb ook een spastische darm en vaak heb ik hier in de ochtend last van en dan ben ik zo 20 min verder, die tijd moet ik er wel bij in rekenen qua opstaan/klaarmaken, ook al heb ik er een ochtend geen last van) dus had de wekker om 06:05 staan. (Kwart over 7 vertrekken) nu is het 06:50 en heb net een koffie gemaakt, ontbijt gemaakt en ontbeten, gewassen en aangekleed, poes eten/drinken gegeven, even gordijnen en raam open en moet nog tanden poetsen en haar/make up. Dan is het haast wel kwart over 7 als ik in de auto zit. Dus ik merk elke keer weer dat ik die tijd echt nodig heb en niet moet snoozen tot half 7/20 voor 7 en dan alles snel snel, want nu voel ik mij veel relaxter. Oke, ik had ipv dit bericht te typen ook wat door kunnen werken. Maar nu loopt alles op tijd en kan het ook haha.