DuoPenotti schreef:
Ik vind het echt heel bijzonder. De uitleg zal ongetwijfeld onderzocht en bewezen zijn, maar is bij mensen de drang om te overleven dan zo ver weggestopt dat dat niet naar boven komt? Bij dieren komt dat echt direct naar boven.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BigOne schreef:Er zijn mensen die buiten staan te filmen hoe mensen in doodsnood proberen te ontsnappen, hoe dan, dan help je ze toch. Gruwelijk.
Texas02 schreef:DuoPenotti schreef:
Ik vind het echt heel bijzonder. De uitleg zal ongetwijfeld onderzocht en bewezen zijn, maar is bij mensen de drang om te overleven dan zo ver weggestopt dat dat niet naar boven komt? Bij dieren komt dat echt direct naar boven.
DuoPenotti schreef:
DuoPenotti schreef:Klopt als (ploegleider) BHV, kijk je daarna idd anders.
De filmpjes van hoe snel brand gaat. Daar schrik je van.
Of een oefening met rook.
Hoe snel je echt niets meer ziet.
Van mij zou Ehbo met reanimeren en BHV op de eerste van voortgezet onderwijs verplichte kost moeten zijn bij maatschappijleer of hoe dat tegenwoordig ook heet.
. Of de regels.
Ponytante schreef:Dit is volgens mij niet achter een betaalmuur, foto's van de eerdere bredere trap.
https://www.telegraaf.nl/buitenland/fot ... 33235.html
In het stuk staat ook: De bar Le Constellation is ’drie keer in tien jaar tijd’ geïnspecteerd, vertelde de eigenaar en manager aan de media. Hij hield vol dat ’alles volgens de voorschriften is gedaan’ en beloofde mee te werken aan het onderzoek.
Als dat waar is, dan moeten de inspecteurs ook onder de loep. Of de regels.
Cayenne schreef:Ik heb er nog geen topic over voorbij zien komen, maar ik merk toch dat het me erg bezig houd.
Net kwamen tijdens het journaal ook weer beelden voorbij van gillende mensen die vast zitten in het vuur.
Verschrikkelijk! Mijn gedachten gingen meteen terug naar Volendam, 25 jaar geleden.
En wat een gigantische hoeveelheid doden en gewonden, waarbij veel mensen met zeer ernstige brandwonden waardoor ze vrezen dat het dodental nog veel hoger gaat uitkomen.
Zoveel families en vrienden die hun zoon/dochter nog niet gevonden hebben...
Waarschijnlijk is het vuur ontstaan door sterretjes die in champagneflessen zijn gestoken en daarbij het geluidsisolerende materiaal aan het plafond hebben geraakt.
verootjoo schreef:Dit had niet geblust kunnen worden zodat het zou stoppen. Dat schuimrubber is net zo brandbaar als benzine en als je er op blust, verspreid het zich en wordt het groter. Is nu ook gebeurd, maar blussen had het niet kunnen vertragen.
Dat schuimrubber had nooit op het plafond mogen zitten.