Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pol013 schreef:Overigens ook voor de duidelijkheid: wat je ziet op deze video (ik heb alleen de foto's gezien) is ook gewoon absoluut niet binnen de regels.
Dus ook binnen de sector zelf is er consensus dat dit niet oké is.
Voordeel is dus dat je het (achteraf) kunt aanpakken. Fijner zou zijn: voorkomen.
lizard schreef:ik vind dit ook heel erg.
Maar,het is wel inbreken bij verschillende bedrijven.
Het illegaal plaatsen van camera's.
Nog een keer inbreken om de camera's weer op te halen.
Bij hoeveel berdrijven is er gefilmd?
Waren er ook bedrijven die wel goed met de dieren omgingen?
Popstra schreef:Ik dacht dat die stroom prikkers verboden waren!?
fransje23 schreef:https://www.nhnieuws.nl/nieuws/355138/verborgen-cameras-laten-ernstige-dierenmishandeling-zien-in-noordbeemster
Uit lokale media over het bedrijf in Noord-Holland.
anjali schreef:Als Hindoes in India zien dat iemand een koe iets wil aandoen dan lynchen ze die persoon soms. Waarbij de politie wegkijkt.In deelstaten in India waar een Hindoe-meerderheid is, is het wettelijk verboden en strafbaar om runderen te doden. Omdat de koe wordt gezien als "de moeder", immers vrijwel iedereen heeft zeker in zijn jeugd melk van koeien gedronken. Koeien worden daar dus ook gemolken maar ze mogen daarbij hun kalf houden. Stieren worden gecastreerd (wat ook als slecht maar onvermijdelijk wordt gezien) en dan als os als trekdier gebruikt. Voor bejaarde runderen zijn gesubsidieerde opvangen al laat men ze ook wel gewoon los overal rondlopen.
Kinke schreef:anjali schreef:Als Hindoes in India zien dat iemand een koe iets wil aandoen dan lynchen ze die persoon soms. Waarbij de politie wegkijkt.In deelstaten in India waar een Hindoe-meerderheid is, is het wettelijk verboden en strafbaar om runderen te doden. Omdat de koe wordt gezien als "de moeder", immers vrijwel iedereen heeft zeker in zijn jeugd melk van koeien gedronken. Koeien worden daar dus ook gemolken maar ze mogen daarbij hun kalf houden. Stieren worden gecastreerd (wat ook als slecht maar onvermijdelijk wordt gezien) en dan als os als trekdier gebruikt. Voor bejaarde runderen zijn gesubsidieerde opvangen al laat men ze ook wel gewoon los overal rondlopen.
en wat heeft dat met dit onderwerp te maken?
prompter schreef:fransje23 schreef:https://www.nhnieuws.nl/nieuws/355138/verborgen-cameras-laten-ernstige-dierenmishandeling-zien-in-noordbeemster
Uit lokale media over het bedrijf in Noord-Holland.
En dan de reactie van de eigenaar
https://youtu.be/-owOcly3uVg?si=jhRVT5LbNd25UgeK anjali schreef:Als Hindoes in India zien dat iemand een koe iets wil aandoen dan lynchen ze die persoon soms. Waarbij de politie wegkijkt.In deelstaten in India waar een Hindoe-meerderheid is, is het wettelijk verboden en strafbaar om runderen te doden. Omdat de koe wordt gezien als "de moeder", immers vrijwel iedereen heeft zeker in zijn jeugd melk van koeien gedronken. Koeien worden daar dus ook gemolken maar ze mogen daarbij hun kalf houden. Stieren worden gecastreerd (wat ook als slecht maar onvermijdelijk wordt gezien) en dan als os als trekdier gebruikt. Voor bejaarde runderen zijn gesubsidieerde opvangen al laat men ze ook wel gewoon los overal rondlopen.
pol013 schreef:Ja, maar dit kan ik ook niet goedpraten.
Met een camera op iemands oprit staan ís ook echt super bedreigend.
We leven hier hopelijk in een land waar we gewoon onze wetten het werk laten doen. Die hébben we gelukkig en die keuren niet goed wat daar met die koe gebeurt. Dáár moet dit probleem opgelost worden. Niet door willekeurige burgers op iemand zijn thuis erf.
Maar dit valt niet onder het aanpakken van dit probleem wat mij betreft.
Je kunt het er zeker over hebben of ze dan voldoende opgevolgd kunnen worden als dit bedrijf al onder toezicht stond.
Overigens heb ik wel echt goede hoop voor AI in deze. Het kán niet heel lang meer duren voor we zover zijn dat een camera in de stal kan herkennen of alles daar binnen goed verloopt. Dat als je onder toezicht gesteld wordt, je zo'n ding in je stal krijgt die meldingen bijhoud van hoe je het doet of in ieder geval discutabele momenten kan vaststellen voor beoordeling door een mens later.
juval schreef:ik vind het heel verdrietig om te zien. En ook om te weten dat misschien ook kalfjes van ons, die ik met veel liefde de eerste weken van hun leven heb verzorgd, hier terecht zouden kunnen komen.
Het is en blijft altijd rot als er een koe van ons bedrijf moet vertrekken. Onze veehandelaar heeft een eigen transporteur en die rijdt rechtstreeks naar het slachthuis waar ze direct geslacht worden, dus ze komen (wat mij is verteld dus) niet op verzamelplaatsen terecht. Hij is ook kritisch op kreupele koeien. Wij zijn zelf ook kritisch en laten een koe die niet goed is liever inslapen dan naar de slacht, ook al kost ons dat veel geld en krijgen we strafpunten van de melkfabriek.
Ik denk dat het goed is dat deze misstanden zijn gefilmd, en ik hoop echt dat er wat aan gedaan kan worden.