Aanslag Bondi Beach - Sydney

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:37

anjali schreef:
BeFunny schreef:
Ja ik moest daar dus ook gelijk al aan denken.

En ja Achmed is een held. Ik vind het juist nog mooier dat hij Moslim is.

Deze man is zeker een held! Een dapper mens. Zijn religie maalt daarbij niet uit, want je hebt goede en slechte mensen overal, maar om even correct te zijn: hij was geen Moslim maar een Maronitische Christen afkomstig uit Libanon. Hij had daar in de buurt een fruitwinkeltje waar een kruis aan de muur hing.

Waar baseer jij dit op?

Ik lees dat zijn eigen familie in de pers zegt dat hij Syriër is. En dat zij moslims zijn.

Edit: ik zie dat de Telegraaf verkondigt dat het een Christen is. Typisch.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:34

anjali

Re: Aanslag Bondi Beach - Sydney

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:05

@MarlindeRooz: Ik was er (gelukkig) zelf niet bij, maar heb mijn informatie van "X". Waar allerlei internationale berichten en meningen op staan. En als iemand er iets opzet wat niet waar is dan wordt die persoon ter plaatse meteen gecorrigeerd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:07

anjali schreef:
@MarlindeRooz: Ik was er (gelukkig) zelf niet bij, maar heb mijn informatie van "X". Waar allerlei internationale berichten en meningen op staan. En als iemand er iets opzet wat niet waar is dan wordt die persoon ter plaatse meteen gecorrigeerd.

Ik heb mijn informatie van gerenommeerde kranten die de familie zelf gesproken hebben…

Lijkt me iets betrouwbaarder dan X.

Edit, bron:
https://www.bbc.com/news/articles/ce3wkey5p33o.amp

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:19

BigOne schreef:
Netanyahu prijst de “ jonge Joodse man” die ingrijpt! Het was een 52 jarige moslim die daar een winkel heeft!
Je zal ook eens toegeven dat er goede moslims zijn, ondertussen wijst Israël naar Iran als dader, zegt de usa dat ze volledig achter Israël staan .
En een poos geleden werd er gewaarschuwd voor een false flag door de Mossad om te zorgen dat iedereen achter Israël blijft staan.
Ik weet het niet maar het zal mij, gezien wat er de afgelopen jaren gebeurd is, niets meer verbazen.

Tuurlijk geef Israël maar weer de schuld -:(-

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:20

MarlindeRooz schreef:
anjali schreef:

Ik heb mijn informatie van gerenommeerde kranten die de familie zelf gesproken hebben…

Lijkt me iets betrouwbaarder dan X.

Edit, bron:
https://www.bbc.com/news/articles/ce3wkey5p33o.amp

Bedankt voor het interessante artikel. Maar daarin staat niets vermeld over zijn eventuele religie, althans, ik zie het niet staan? Wat trouwens niets zou afdoen aan zijn heldendaad, maar de waarheid zou de waarheid zijn, en kennelijk wil iedereen dat die held tot hun community behoort!

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:21

heidy_wilco schreef:
Ik denk dat je mijn tekst verkeerd begrijpt. Ja, de mensen die de aanslag hebben gepleegd zijn Moslim, en ze hebben vanuit hun oogpunt ook vanuit hun religie gehandeld. Dit zegt echter niets over de Islam zelf, maar dit zijn juist wel gevallen waarbij veel verdeeldheid gecreëerd wordt, terwijl het grootste deel van de Moslims helemaal niet zo denken en extremistisch zijn. We moeten uitkijken dat we niet de kloof nog groter maken, door dit soort tragische gebeurtenissen.

Dit zegt alles over de islam. Ongelovigen bekeren en als ze dat niet willen de koppen eraf. Er zijn overal op het internet filmpjes geven van ex-moslims die ons hiervoor waarschuwen.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:22

hahahatsjoe schreef:
heidy_wilco schreef:
Ik denk dat je mijn tekst verkeerd begrijpt. Ja, de mensen die de aanslag hebben gepleegd zijn Moslim, en ze hebben vanuit hun oogpunt ook vanuit hun religie gehandeld. Dit zegt echter niets over de Islam zelf, maar dit zijn juist wel gevallen waarbij veel verdeeldheid gecreëerd wordt, terwijl het grootste deel van de Moslims helemaal niet zo denken en extremistisch zijn. We moeten uitkijken dat we niet de kloof nog groter maken, door dit soort tragische gebeurtenissen.

Dit zegt alles over de islam. Ongelovigen bekeren en als ze dat niet willen de koppen eraf. Er zijn overal op het internet filmpjes geven van ex-moslims die ons hiervoor waarschuwen.

Zeg Niesbui: lees je eigen onderschrift nog eens.
Niet elke moslim is een terrorist hè?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:26

Ik heb de beelden net bekeken en dat had ik niet moeten doen, wat heftig.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:26

Sachertorte schreef:
Zeg Niesbui: lees je eigen onderschrift nog eens.
Niet elke moslim is een terrorist hè?

Dat zeg ik niet, lezen is ook een kunst. Ik heb het over het geloof, niet over de mensen. En wat ik zei kun je terug lezen in de Koran. Een oude vriendin van me is al jaren van de Islam, loopt ook compleet bedekt, zij gaat echt geen koppen afhakken en het merendeel van de Islamieten niet vermoed ik. Maar buiten de Islam is geen geloof, mag er geen geloof zijn volgens de Koran. Dus ja...

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:29

Doe eens lief en niet zo agressief. Toch zijn er moslims die mensen van andere geloven prima kunnen handelen. Uitzonderingen dus?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:37

Sachertorte schreef:
Doe eens lief en niet zo agressief. Toch zijn er moslims die mensen van andere geloven prima kunnen handelen. Uitzonderingen dus?

Lezen is ook een kunst... Er zijn gelukkig ook normale mensen die moslim zijn schreef ik al. Maar uitzonderingen ? Misschien met dit soort extreme dingen als aanslagen, dat zijn gelukkig uitzonderingen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:42

Je schreef zelf: “ Dit zegt alles over de islam. Ongelovigen bekeren en als ze dat niet willen de koppen eraf.”

Dus je spreekt jezelf enorm tegen.

Hoewel ik absoluut geen fan ben van welke religie dan ook. Zijn er een heleboel moslims die gewoon vrede op de wereld willen. En mensen niet haten om hun religie.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:59

MarlindeRooz schreef:
Je schreef zelf: “ Dit zegt alles over de islam. Ongelovigen bekeren en als ze dat niet willen de koppen eraf.”

Hoewel ik absoluut geen fan ben van welke religie dan ook. Zijn er een heleboel moslims die gewoon vrede op de wereld willen. En mensen niet haten om hun religie.

Dit dus Niesbui.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:53

MarlindeRooz schreef:

Lezen is ook een kunst... ik heb het inderdaad over het geloof en niet over de mensen. En nee, ik spreek mezelf niet tegen.

Beste Sachertorte, leren lezen.

Succes allebei.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:29

Maar een geloof (zoals de Islam) is geen eniteit die mensen kan bekeren of vermoorden. Dat zijn dan toch echt Islamitische mensen die dat volgens jou doen. :7

Dat is een beetje hetzelfde als beweren dat alle Joden genocide plegen op Palestijnen. Dat is ook niet zo. Dat is ook een extreme groep zionisten.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:50

hahahatsjoe schreef:
BigOne schreef:
Netanyahu prijst de “ jonge Joodse man” die ingrijpt! Het was een 52 jarige moslim die daar een winkel heeft!
Je zal ook eens toegeven dat er goede moslims zijn, ondertussen wijst Israël naar Iran als dader, zegt de usa dat ze volledig achter Israël staan .
En een poos geleden werd er gewaarschuwd voor een false flag door de Mossad om te zorgen dat iedereen achter Israël blijft staan.
Ik weet het niet maar het zal mij, gezien wat er de afgelopen jaren gebeurd is, niets meer verbazen.

Vind jij Netanyahu een beste vent?

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:30

hahahatsjoe schreef:
MarlindeRooz schreef:

Lezen is ook een kunst... ik heb het inderdaad over het geloof en niet over de mensen. En nee, ik spreek mezelf niet tegen.

Beste Sachertorte, leren lezen.

Succes allebei.

Misschien de boodschap iets beter brengen? Want je zegt het een en bedoelt het ander blijkbaar.

We houden er over op!

Fijne avond.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:59

De daders zijn verknipte individuen die zich hebben laten vollopen met haatgevoelens. Whatever hun religie is; een kogel maakt geen onderscheid. Man vrouw kind. Is altijd een verschrikkelijke keuze.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:55

Religie is het ergste dat ooit is uitgevonden!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:03

hahahatsjoe schreef:
BigOne schreef:

Misschien toch eens tijd dat je verschil ziet tussen Joodse mensen en het zionistische regime dat in de knesset zetelt. Netanyahu’s regering leest de hele wereld de les maar ondertussen zijn zij de grootste reden dat antisemitisme overal toeneemt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:08

Laat me je uit die droom helpen
Iedere jood is zionist
Het betekend puur dat joden het recht hebben op een eigen land, niets meer of minder
En het antisemitisme is altijd aanwezig geweest, alleen nu blijkt hoe erg..
Als iedereen zijn kop eens uit valse berichtgeving op x enz uit zou halen en gewoon eerlijk andere bronnen zou lezen
Kinderen die Hamas zijn ontsnapt en vrouwen die ontsnapt zijn ..
Dan wordt het oordeel wat minder

Ik ga maar weer eens ontstippen want er valt niet te discussiëren hierover....
Wijzen en wijzen..
Terwijl zelfs Amnesty nu rapporten naar buiten brengt hoe erg.7.oktober was...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:27

Echt niet elke Jood is een Zionist. Dat kan je echt niet zeggen. Sorry.

En niemand zegt dat 7 oktober niet erg was? Maar dat is nog geen excuus om genocide te plegen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:42

Echwel schreef:
Iedere jood is zionist
Het betekend puur dat joden het recht hebben op een eigen land, niets meer of minder

Het betekent op dit moment het 'recht' op een eigen land door genocide te plegen op een ander volk. Dat is niet heel neutraal. Kritiek op dat zionisme is geen antisemitisme, maar als jij je wilt verenigen met dat zionisme dan krijg je de genocide erbij. Die kun je niet los van elkaar zien.

Er zijn overigens ook veel joden die zich hier uitdrukkelijk tegen uitspreken. Tellen die volgens jou niet mee?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:44

Iedere jood is wel zionist want we geloven allemaal dat we recht hebben op een land waar we kunnen wonen
Hoeveel joden ken jij zelf.........

En de VN zelf heeft gezegd geen genocide.....
In 1948 700.000 ontheemde Arabieren
Nu 6 miljoen...
En van de 60.000 overleden in gaza
30.000 hamas...
Maar ga lekker door met dit te roepen
Ipv in te lezen hoe het werkelijk is

Lees eens het boek zoon van Hamas

https://www.facebook.com/share/1FtNwJkmN3/
Ook intressant om te volgen

Bij de EO documentaire over unwra

https://www.eo.nl/artikel/eo-docu-unrwa ... chtelingen

Maar verder droom lekker verder allemaal