Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 12:57

Verantwoordelijk naar wat of wie Mar?

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 12:58

BigOne schreef:
Mevr de Vos, ik vind haar een schande voor alle vrouwen.
Thierry Baudet en Tate goedpraten, klimaatverandering ontkennen want ja dat is er altijd al geweest, wat een dwaas standpunt.

Ze ontkent geen klimaatverandering. Ze erkent het. En plaatst het in een breder perspectief.

Ze is voor mij een voorbeeld. Wat een vakvrouw. Zij kan heel ver komen in haar carrière.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 12:59

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 13:01

rien10 schreef:
Verantwoordelijk naar wat of wie Mar?

Naar de burger. De miljarden van de burger uitgeven voor 0,000036 graden verschil vind ik geen verantwoordelijkheid nemen. Dat is roekeloos. Dat geld wordt veel beter besteed in de zorg, onderwijs, veiligheid, enzovoort. Daar maakt dat geld wél een groot verschil.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 13:01

CharleyT schreef:
_Mar3 schreef:
Ik zal wel half bokt over mij heen krijgen. Ik stem op Lidewij de Vos. Wát een fantastische, beheerste vrouw. Helemaal eens met haar standpunten rondom klimaat, energie, asiel en Europa. En ook een vrouw met zelfbeheersing, intelligentie en nuchterheid.

Er zijn ook andere meningen over deze dame:https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/forum-geeft-ruim-baan-aan-extremisten-uit-antisemitische-appgroep

Daar ben ik van op de hoogte. :+
Gelukkig mogen er in NL verschillende meningen zijn!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 13:02

juval schreef:
Helemaal mee eens! Ze zegt ook heel zinnige dingen in mijn ogen, staat ook hoog op mijn lijstje. Ik hoop dat ze flink wat stemmen van wilders kan afpakken, of hebben veel partijen zich al uitgesproken absoluut niet met fvd te willen?

Fvd staat op 4 zetels in de peilingen. Dus die partij is niet interessant genoeg om uit te sluiten.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 13:02

ik denk ook wel dat ons belastinggeld beter kan worden besteed dan miljarden in een project pompen om de wereld 0.000036 graden minder warm te laten worden. Misschien dat zorg en onderwijs en betaalbaar voedsel wat hoger op mijn prioriteitenlijstje staan dan bij anderen. zou kunnen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 13:03

_Mar3 schreef:
Daar ben ik van op de hoogte. :+
Gelukkig mogen er in NL verschillende meningen zijn!

Ah ja ik dacht dat racisme en discriminatie bij de wet verboden was inmiddels. Maar blijkbaar niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 13:05

https://www.clo.nl/indicatoren/nl022615 ... -1907-2022

Afbeelding

Over opwarming , Juval, wanneer er niets gedaan wordt ( wereldwijd) dan kunnen de kinderen van huidige boeren over 50 jaar alleen nog boeren in de buurt van de poolcirkel.
Of op de eeuwig durende permafrost gebieden die op veel plekken aan het ontdooien zijn.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 27-10-25 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 13:05

juval schreef:
ik denk ook wel dat ons belastinggeld beter kan worden besteed dan miljarden in een project pompen om de wereld 0.000036 graden minder warm te laten worden. Misschien dat zorg en onderwijs en betaalbaar voedsel wat hoger op mijn prioriteitenlijstje staan dan bij anderen. zou kunnen.

Precies dat. Boodschappen weer meer betaalbaar maken. Investeren in de zorg. Enzovoort.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 13:06

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 13:07

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 13:08

BigOne schreef:
_Mar3 schreef:

Nogmaals, zij ontkent niet klimaatverandering. Ze pleit voor een andere manier van ermee omgaan.

Welke manier dan?

Heb ik net al verteld. Geen zin om mijzelf te herhalen als het gewoon terug te lezen is. :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 13:09

Ach ja, maak de fvd maar weer zwart om iets uit het verleden. Anderen krijgen een 2e, 3e, 4e en soms nog een 5e kans. Maar bij fvd blijft men het negatieve belichten.
Maar de 'geen actieve herinneringen' leugen van Rutte werd wel geloofd. En de mondkapjes deal en overige, inmiddels bewezen leugens over corona. Bruiloften die volgens de wet verboden waren.
Nee, dat wordt vergeten, maar een oude uutspraak van iemand van de fvd wordt extra naar boven gehaald.
Maar ja, de msm gunt Lidewey ook niets.ikdenk echt dat zij het beter gaat doen dan Thierry.

Enne, over het klimaat, vroeger was de zeespiegel hoger, zat er meer CO2 in de lucht dan nu, en dat geheel zonder menselijke invloeden.
Dus we moeten inderdaad stoppen met het klimaat als melkkoe zien. De link hieronder valt onder de msm, dus is niet verzonnen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/10/17 ... reenhouse/

Wil je wat voor het milieu doen, daar valt zeker winst te behalen, maar het probleem zit niet in Nederland of Europa, maar in Azie.

Zorg eerst voor je eigen Nederlandse volk zou weer een belangrijk standlunt moeten worden van alle partijen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 13:11

BigOne schreef:
https://www.clo.nl/indicatoren/nl022615 ... -1907-2022

[ Afbeelding ]

Over opwarming , Juval, wanneer er niets gedaan wordt ( wereldwijd) dan kunnen de kinderen van huidige boeren over 50 jaar alleen nog boeren in de buurt van de poolcirkel.
Of op de eeuwig durende permafrost gebieden die op veel plekken aan het ontdooien zijn.

ja, misschien wel, maar daar gaat 0.000036 graden toch niets aan veranderen?
Klimaatveranderingen zijn van alle tijden. Misschien dat de mens hier wel een invloed op heeft, maar daar gaan we in ons kleine land helaas niets aan veranderen. Een vulkaanuitbarsting of paar bommen op Oekraïne doet al onze inspanningen teniet.

Wat boeren over 50 jaar doen weet ik uiteraard niet, dat kun jij ook niet weten. Misschien komt al ons voedsel tegen die tijd wel uit de fabriek :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 13:12

germie schreef:
Ach ja, maak de fvd maar weer zwart om iets uit het verleden. Anderen krijgen een 2e, 3e, 4e en soms nog een 5e kans. Maar bij fvd blijft men het negatieve belichten.
Maar de 'geen actieve herinneringen' leugen van Rutte werd wel geloofd. En de mondkapjes deal en overige, inmiddels bewezen leugens over corona. Bruiloften die volgens de wet verboden waren.
Nee, dat wordt vergeten, maar een oude uutspraak van iemand van de fvd wordt extra naar boven gehaald.
Maar ja, de msm gunt Lidewey ook niets.ikdenk echt dat zij het beter gaat doen dan Thierry.

Enne, over het klimaat, vroeger was de zeespiegel hoger, zat er meer CO2 in de lucht dan nu, en dat geheel zonder menselijke invloeden.
Dus we moeten inderdaad stoppen met het klimaat als melkkoe zien. De link hieronder valt onder de msm, dus is niet verzonnen.

Wil je wat voor het milieu doen, daar valt zeker winst te behalen, maar het probleem zit niet in Nederland of Europa, maar in Azie.

Zorg eerst voor je eigen Nederlandse volk zou weer een belangrijk standlunt moeten worden van alle partijen.

Je bedoelt dat Azie waar veel mensen hun zooi vandaan halen?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 13:17

Ik noem het geen zooi, en zonder plastics kunnen we simpelweg gewoon NIET.
Maar in die landen, maar ook in Latijns Amerika wordt echt alles op straat gedumpt. Dat doe ik niet en jij hopelijk ook niet. Daar moet je beginnen. En in Europa een laagje minder plastic om je komkommer is natuurlijk ook niet verkeerd.
Maar zonder plastics gaan we nooit meer komen, die zijn gewoon nodig. Er is voor veel gewoon geen alternatief.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 13:19

Zooi noem ik al die onnodige Temu meuk.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 13:19

rien10 schreef:
germie schreef:

Je bedoelt dat Azie waar veel mensen hun zooi vandaan halen?

Ben oprecht benieuwd: wat vind jij ervan om miljarden(!) aan het klimaat uit te geven als het temperatuurverschil dat je ermee wint 0,000036 graden is?
Denk je niet dat we dat geld beter kunnen besteden aan zorg, onderwijs, huisvesting enzovoort?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 13:35

germie schreef:
Maar de 'geen actieve herinneringen' leugen van Rutte werd wel geloofd.

De 'geen actieve herinneringen' leugen van Rutte werd níet geloofd. Alleen vonden VVD-stemmers de leugen blijkbaar niet belangrijk genoeg. Net als de FvD-stemmers nu ...

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 13:36

_Mar3 schreef:
Ben oprecht benieuwd: wat vind jij ervan om miljarden(!) aan het klimaat uit te geven als het temperatuurverschil dat je ermee wint 0,000036 graden is?
Denk je niet dat we dat geld beter kunnen besteden aan zorg, onderwijs, huisvesting enzovoort?

Wat heb je aan huisvesting en onderwijs als je land volledig onder water staat?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 13:38

Lieser schreef:
_Mar3 schreef:

Wat heb je aan huisvesting en onderwijs als je land volledig onder water staat?

dat is toch geen antwoord op de vraag. Die 0.0000036 graden heeft echt geen invloed op de stijging van het zeewaterpeil.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 13:39

Ik kan iedereen die zogenaamd voor het klimaat is maar NL wel wil uitbreiden met nog meer woningen, wegen en asfalt ten koste van het groen en de bomen echt niet serieus nemen.

Klimaat begint bij mij met minder mensen, meer groen en meer bomen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 13:40

_Mar3 schreef:
Ze erkent wel degelijk dat er klimaatverandering is. Ze stelt echter de vraag of wij mensen daar significante invloed op hebben, aangezien klimaatverandering van alle tijden is. Dat doen sommige wetenschappers ook en dat is wel degelijk wetenschappelijk. :)

Het gaat er niet om of het altijd al bestaan heeft, het gaat om snelheid waarmee het nu gebeurt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 13:43

Het lijkt dat het hier vrij duidelijk uitgelegd wordt:

https://www.nu.nl/klimaat/6271157/28-mi ... rhaal.html

Waarvan dit denk ik de meest belangrijkste quotes zijn:
Het is belangrijk om te weten dat die 0,000036 graden alleen slaat op de maatregelen in het voorjaarspakket van het kabinet. De totale Nederlandse klimaataanpak is een veel groter plan. Zo is sinds 1990 de uitstoot van broeikasgassen al met een kwart gedaald. In dertig jaar hebben we daarmee in totaal 415 miljoen ton aan CO2-uitstoot bespaard. En dat cijfer gaat vanaf nu elk jaar met meer dan 50 miljoen ton omhoog.
......
Maar natuurlijk kun je ook proberen mee te liften: hopen dat andere landen dit oplossen en zelf zo min mogelijk doen. Als iedereen die houding heeft, wordt het deze eeuw 4 tot 5 graden warmer - met desastreuze gevolgen.