Rode diesel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 18:14

Boeren (en veel andere ondernemers) kunnen nog steeds makkelijk hun privé kilometers tanken op de zakelijke rekening. Scheelt toch 21%.

Dat is enorm lastig te controleren in de boekhouding (ik doe de boekhouding ;) ). Zeker als je diesel groot inkoopt als boer. Als je bijvoorbeeld 3 zware landbouwvoertuigen hebt staan dan merk je een paar auto’s niet. :+

Of dat officieel mag… tja, er mag wel meer niet wat veel mensen ook doen. Ik rijd ook wel eens te hard.

Dus ondernemers hebben nog steeds een persoonlijk voordeel op werknemers in loondienst zonder eigen bedrijf.

tengeltje11

Re: Rode diesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 18:21

Hier Belg en wij hebben een rode diesel tank voor de traktors en nog een om te verwarmen.

Nooit tanken we de auto, er is best wat controle en eens rood getankt die je dat nog heeeel lang en de boetes zijn echt hoog
Dus bij mijn weten zijn er echt heel weinig mensen die rood tanken in hun auto(en iedereen die een beetje boert, heeft in België een rode diesel tank)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 18:37

purny schreef:
Little_Gift schreef:
Daarom mag het ook niet meer hé :)*

In de tijden dat het wel mocht, was er nog veel meer onbebouwde weg dan nu.

Ik zei ook niet dat het moet of niet moet, ik zei dat het hypocriet is een ander van fraude te verwijten als je het zelf ook deed

Dan ben jij vast ook wel hypocriet, aangezien je vast en zeker ook wel dingen hebt gedaan die niet mogen. Of ben jij een heilig boontje?

Eens nadenken over wat hypocriet betekent :7 dingen fout doen of die niet mogen, is niet hypocriet. Het een ander verwijten en zelf ook doen, dat is hypocriet.

En voor er weer afgekomen wordt met "kind", tja dat stond niet zo in de oorspronkelijke tekst.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 18:53

Het mag al 12 jaar niet meer. Al was ik toen geen kind geweest dan had ik alsnog een andere mening kunnen hebben nu. :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 18:49

Suzanne F. schreef:
Wij hebben vroeger echt nooit controle gehad op de diesel in de auto. Niet op concours en niet op de weg.

Ik ben met mijn Patrol wel eens staande gehouden door een auto van de douane. Ik dacht echt wat gebeurt hier? Zowel controle op rode diesel als het grijs kenteken checken op achterbank.

Ontopic: het zijn volgens mij vooral die oude bakken die stinken. In mijn beleving vooral Mercedessen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 18:59

Ik ben met mijn dieselauto destijds ook wel eens gecontroleerd hoor door de douane, toen ik er een trailer achter had hangen. Er werd echt een beetje diesel uit de tank gehaald. Was gewoon in Den Haag.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 19:13

Ik heb met mijn veewagen 2x diesel controle gehad bij een grote controle waarbij ze alles nagekeken (ook bv belasting etc)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 21:04

20 jaar terug reed ik op een vrachtwagen die speciaal omgebouwd was voor wegwerkzaamheden. Dat was de eerste zo geheten zoab cleaner. Die moest ik tanken met rode diesel en had daar dan ook ontheffing voor. Hij had ook ontheffing voor de begrenzen van de tachograaf anders kon hij de toeren niet halen. Het had wel wat in de aarde om daarvoor die ontheffingen te krijgen, zowel de diesel als de snelheidsbegrenzer. En volgens mij was 't niet heel lang er na dat ze rode diesel ook niet meer mochten gebruiken...

Ben toch aardig wat keren gecontroleerd. En elke keer liet ik braaf de papiertjes zien en dan moest er gebeld worden want ja vrachtwagen, speciaal geval bla bla

Wat ik wel weet is dat ik als beginnelingetje een keer per ongeluk gewone diesel heb getankt. Daar was de baas niet zo blij mee. Gelukkig was dat m'n pa :') reed ie prima op overigens, ik denk dat ik een voorgevoel had voor de toekomst...