Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
verootjoo schreef:Met fictie geef je m.i. ook signalen af en normaliseer je zaken. Dit is gelukkig overduidelijk fictie, maar het weerspiegelt wél de maatschappij.
Want waarom wordt er geen man geveild?
We weten dat er overal en ook in NL vrouwen verkocht worden, we hebben besloten en vastgelegd dat we dat niet normaal vinden en niet willen in onze maatschappij.
Waarom wordt het dan gebruikt in een marketingcampagne?
In een horrorfilm zou ik het nog snappen, dan kiezen mensen ervoor om even te griezelen en schrikken en daar zie je de raarste dingen.
Maar in een campagne om mensen naar je park te lokken wordt hier wat mij betreft echt de plank misgeslagen.
Cer schreef:Ergens vind ik dat wel wat anders... van Jumbo is het doel om spullen te verkopen..
van Walibi is in oktober het doel om tickets te verkopen voor een horror event..
maar dus, als het een man was geweest, was het dan anders geweest (want er is ook geweld tegen mannen, en jongens worden ook getraffict), of is het het hele beeld wat niet (meer) kan?
Blue_Eyes schreef:verootjoo schreef:Met fictie geef je m.i. ook signalen af en normaliseer je zaken. Dit is gelukkig overduidelijk fictie, maar het weerspiegelt wél de maatschappij.
Want waarom wordt er geen man geveild?
We weten dat er overal en ook in NL vrouwen verkocht worden, we hebben besloten en vastgelegd dat we dat niet normaal vinden en niet willen in onze maatschappij.
Waarom wordt het dan gebruikt in een marketingcampagne?
In een horrorfilm zou ik het nog snappen, dan kiezen mensen ervoor om even te griezelen en schrikken en daar zie je de raarste dingen.
Maar in een campagne om mensen naar je park te lokken wordt hier wat mij betreft echt de plank misgeslagen.
Precies...
nine1987 schreef:Blue_Eyes schreef:
Precies...
Hou op hoor.. Waar trek je dan de grens? Zullen we dan ook meer geen call of duty meer verkopen, want oorlogen zijn ook de orde van de dag? Geen galgje meer spelen, want er zijn veel mensen die zelfmoord plegen?
En ik kan me niet voorstellen dat in de wereld van de mensenhandel niet gehandeld wordt in mannen/jongetjes..
Maar om nu op elke slak zout te leggen, bij een horrorevent waar mensen er net zo goed voor kiezen om aan deel te nemen of niet..
Dat vind ik wel een beetje meuten..
rien10 schreef:Naar het gewoon vinden van geweld tegen vrouwen.
Van naar de tandarts gaan, ga je niet dood. De tandarts is noodzakelijk. Een vrouw martelen niet.
nine1987 schreef:Hou op hoor.. Waar trek je dan de grens? Zullen we dan ook meer geen call of duty meer verkopen, want oorlogen zijn ook de orde van de dag? Geen galgje meer spelen, want er zijn veel mensen die zelfmoord plegen?
En ik kan me niet voorstellen dat in de wereld van de mensenhandel niet gehandeld wordt in mannen/jongetjes..
Maar om nu op elke slak zout te leggen, bij een horrorevent waar mensen er net zo goed voor kiezen om aan deel te nemen of niet..
Dat vind ik wel een beetje meuten..
KimD schreef:rien10 schreef:Naar het gewoon vinden van geweld tegen vrouwen.
Van naar de tandarts gaan, ga je niet dood. De tandarts is noodzakelijk. Een vrouw martelen niet.
Ligt er maar net aan, mijn schoonmoeder zou ik best willen opgeven voor zo'n veiling.![]()
Het gaat echter om de fictie ervan, wat Cer_ bedoeld is dat je van vorige edities spontaan in je broek zou klonteren als je net de week daarna een tandartsafspraak hebt vanwege de inhoud van het filmpje. Maar het is en blijft fictie, en die moet je los kunnen zien van de realiteit ongeacht het onderwerp.
goldenarrow schreef:Het is fictie, niet de echte wereld. Als we dat tegenwoordig al niet meer kunnen onderscheiden...
Benzz schreef:goldenarrow schreef:Het is fictie, niet de echte wereld. Als we dat tegenwoordig al niet meer kunnen onderscheiden...
Dat is dus precies het probleem, heel veel mensen kunnen fictie en realiteit niet meer onderscheiden. En eerlijk: Het is geen fictie, vrouwenhandel en femicide is een groot probleem in NL.
Benzz schreef:goldenarrow schreef:Het is fictie, niet de echte wereld. Als we dat tegenwoordig al niet meer kunnen onderscheiden...
Dat is dus precies het probleem, heel veel mensen kunnen fictie en realiteit niet meer onderscheiden. En eerlijk: Het is geen fictie, vrouwenhandel en femicide is een groot probleem in NL.
Wintu schreef:Benzz schreef:Dat is dus precies het probleem, heel veel mensen kunnen fictie en realiteit niet meer onderscheiden. En eerlijk: Het is geen fictie, vrouwenhandel en femicide is een groot probleem in NL.
Nou, dan enkel nog Disney op tv.
Waarom kunnen mensen fictie niet onderscheiden van realiteit, onder welke steen leven die mensen dan. Dan ben je volgens mij bij voorbaat al niet helemaal ok onder de hersenpan.