17 jarige Lisa vermoord

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:14

anjali schreef:
chanicha schreef:
Ik vind het vreselijk wat dat meisje is overkomen en hoop zó dat ze de dader pakken!
Als mijn dochters uitgingen moesten ze met de taxi naar huis, we woonden toen in Utrecht en ik werkte zelf op de taxicentrale.
Het kán niet meer als meisje alleen ‘s nachts over straat, net als dat er wolven loslopen lopen er oom roofdieren rond op zoek naar een willekeurig slachtoffer en die mogen ze van mij als voorbeeld ophangen aan de hoogste boom.

Als ik ,toen ik nog jong was, ook in Utrecht, s'avonds uitging dan bleef ik ergens overnachten zodat ik niet s'nachts over straat moest. Nu ben ik 71 en ga na zonsondergang niet meer de straat op tenzij er een avonddienst is in de kerk op 7 minuten lopen van mijn woning en dan neem ik een paraplu mee om eventuele aanvallers te kunnen wegmeppen. :+ . Echt erg dat het zo onveilig is voor vrouwen (en misschien ook wel voor mannen).

Snap ik hoor!

Stephanie_86

Re: 17 jarige Lisa vermoord

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:16

dit speelt al de hele dag in mn hoofd.....

vreselijk voor degene die haar aan de telefoon had ook toen het gebeurde
en die ouders... geen woorden voor hoe erg ik met ze meeleef

in een split second vele levens verwoest

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:16

Citaat:
. De straat waar het meisje werd omgebracht krijgt met spoed extra

Altijd. Mosterd na de maaltijd

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:25

Polarize schreef:
Ik heb nu met 24 nog steeds life360 gedeeld met mijn ouders hoor, en thuiskomen van uit gaan heb ik gelukkig een vriendin met een vriend die altijd sober blijft en ook mij met de auto tot aan de deur brengt.

En.....
Zij zat zelfs aan de telefoon met de politie. Als je pech hebt... dan maakt het niets uit of je aan de telefoon bent of je locatie hebt gedeeld.

edit: Ps... alleen de eerste zin is een reactie op jou hoor. Wij hebben ook life360, maar besefte me dat dat in deze situatie natuurlijk helemaal niets uit had gemaakt.

Te triest vooral dat het hier vooral over gaat wat ouders wel of niet doen met hun kinderen.
toen ik op mijn 45e alleen nachts over straat ging heb ik ook nog dezelfde ellende. Kan moeilijk van mijn ouders verwachten dat ze me ophalen ( andere kant van het land en 75)

Ja mijn zoon van 17 , we wonen in Amsterdam, haal ik ook overal op 's nachts. Maar in theorie kan het stukje dat hij van de metro naar mijn parkeerplek loopt nog steeds mis gaan.
Of als hij naar CS loopt ' snachts, nooit alleen zegt hij, maar weet ik dat 100% zeker , nee natuurlijk niet.

Ik vind het zo triest voor die ouders dat ze ook dit over zich heen krijgen. Misschien was hete net die ene keer alleen. Loog ze dat ze werd thuisgebracht. Kwam de uber niet opdagen en dacht ze , ik fiets wel even.
We hebben gewoon geen idee.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:34

Zo erg, dat tijdens 112 aan de telefoon zij vermoord is. Wat een onmacht. Hopelijk pakken ze de dader snel.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:35

Wat afschuwelijk. Ze was scherp genoeg om het op te merken, maar het was onafwendbaar.
Ik hoop voor haar dat het snel voorbij was, en ik hoop dat de dader snel wordt gevonden, zodat die niet meer slachtoffers kan maken.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:35

Sassy4barrel schreef:
DUIVENDRECHT – De 17-jarige Lisa uit Abcoude is woensdagochtend vroeg dood aangetroffen langs de Holterbergweg in Duivendrecht. Het meisje belde kort voor haar dood met het alarmnummer omdat zij onderweg naar huis werd achtervolgd en lastiggevallen. Tijdens het telefoongesprek kon de politie live meeluisteren, ook op het moment dat zij werd aangevallen. Dat meldt De Telegraaf.

Volgens bronnen van De Telegraaf waren agenten al onderweg toen de oproep binnenkwam, maar kwamen zij enkele minuten te laat om haar nog te kunnen redden schrijft de krant.

Bah, je zult haar maar aan de telefoon gehad hebben en niks kunnen doen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:36

Niet te bevatten
Wat een zieke geest had die moordenaar

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:38

Alpha89 schreef:
Ongelooflijk triest verhaal dit weer.

Politie had haar bizar snel gevonden trouwens... 03:30 weggefietst (+/- 30min fietsen?) en 04:10 al gevonden. Hebben ze de dader dan nét misgelopen, vraag ik me af...
hoop dat diegene snel gepakt wordt.

Babootje schreef:
We kennen de toedracht nog niet maar kan zijn dat iemand iets heeft gezien en alarm heeft geslagen (het is normaal best een drukke weg, dus mogelijk dat er iemand langs is gereden) of dat het meisje zelf met haar telefoon nog alarm heeft geslagen. Gezien de tijd dat het meisje afscheid heeft genomen van haar vrienden, de plek waar ze is gevonden i.c.m. de afstand vanaf het Leidseplein heeft er maar opvallend kort tijd gezeten (pakweg 10 minuten) tussen waar de dader heeft toegeslagen en het moment dat de politie het meisje heeft gevonden.

Zie je, ik dacht het al.
Wat verschrikkelijk, verschrikkelijk. Voor het meisje, dr ouders, dr vrienden, maar ook voor de alarmcentrale,,,
https://www.telegraaf.nl/binnenland/ver ... 14523.html
Het misdrijf, zo vertellen bronnen, vond plaats in minder dan tien minuten.
Laatst bijgewerkt door Babootje op Gisteren, 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:40

Eleeke schreef:
Polarize schreef:
Ik heb nu met 24 nog steeds life360 gedeeld met mijn ouders hoor, en thuiskomen van uit gaan heb ik gelukkig een vriendin met een vriend die altijd sober blijft en ook mij met de auto tot aan de deur brengt.

En.....
Zij zat zelfs aan de telefoon met de politie. Als je pech hebt... dan maakt het niets uit of je aan de telefoon bent of je locatie hebt gedeeld.

edit: Ps... alleen de eerste zin is een reactie op jou hoor. Wij hebben ook life360, maar besefte me dat dat in deze situatie natuurlijk helemaal niets uit had gemaakt.

Te triest vooral dat het hier vooral over gaat wat ouders wel of niet doen met hun kinderen.
toen ik op mijn 45e alleen nachts over straat ging heb ik ook nog dezelfde ellende. Kan moeilijk van mijn ouders verwachten dat ze me ophalen ( andere kant van het land en 75)

Ja mijn zoon van 17 , we wonen in Amsterdam, haal ik ook overal op 's nachts. Maar in theorie kan het stukje dat hij van de metro naar mijn parkeerplek loopt nog steeds mis gaan.
Of als hij naar CS loopt ' snachts, nooit alleen zegt hij, maar weet ik dat 100% zeker , nee natuurlijk niet.

Ik vind het zo triest voor die ouders dat ze ook dit over zich heen krijgen. Misschien was hete net die ene keer alleen. Loog ze dat ze werd thuisgebracht. Kwam de uber niet opdagen en dacht ze , ik fiets wel even.
We hebben gewoon geen idee.

Dat van mij was een reactie op wanneer je als ouders dan stopt met in de gaten houden. Toevoeging aan het gesprek wat toen gaande was. Ik weet best dat het mij geen ene flikker gaat helpen als iets gebeurt. Maar lekkere reactie om dan dat te zeggen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:40

Afschuwelijk ook ja, dat de ouders dan via social media ook nog zulke bagger veroordelingen over zich heen krijgen. Je hele wereld stort in elkaar, ik kan het me echt niet indenken... de gedachte alleen dat er zoiets met je kind gebeurd is gewoon verlammend en onvoorstelbaar. En dan ook nog van die toetsenbord ridders online die er nu overheen gaan. Wal-ge-lijk... Heb het echt te doen ook met de ouders.

Het lijkt me voor de agenten ter plekke, onderweg naar het voorval, ook echt traumatisch om dit te moeten verwerken. Ze zien veel in hun beroep, maar dit zijn wel echt van die oproepen wat blijven hangen denk ik zo. Vreselijk.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:44

Sassy4barrel schreef:
DUIVENDRECHT – De 17-jarige Lisa uit Abcoude is woensdagochtend vroeg dood aangetroffen langs de Holterbergweg in Duivendrecht. Het meisje belde kort voor haar dood met het alarmnummer omdat zij onderweg naar huis werd achtervolgd en lastiggevallen. Tijdens het telefoongesprek kon de politie live meeluisteren, ook op het moment dat zij werd aangevallen. Dat meldt De Telegraaf.

Volgens bronnen van De Telegraaf waren agenten al onderweg toen de oproep binnenkwam, maar kwamen zij enkele minuten te laat om haar nog te kunnen redden schrijft de krant.

Omg!! Wat heftig!!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:46

Dit soort oproepen zijn echt verschrikkelijk maar ze hebben hele goede hulp bij de bureau’s maar dat het blijft hangen is een ding dat zeker is.

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:48

Joltsje schreef:
vreselijk dat de ouders nu ook nog een trap na krijgen

Dit. 2 pagina's betweterig over taxiservice/overnachten/Gps-tracking etc. Bah!

Hopelijk pakken ze de dader snel.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:51

Ik denk dat geen ouder dit incalculeert.
Dat je nooit denkt dat dit op deze manier kan gebeuren..
Om hun nou de schuld te geven is minderwaardig
Als het meisje het had geweten had ze echt die fiets achtergelaten...

Dit is victim blaiming 2.0

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:52

Polarize schreef:
Dat van mij was een reactie op wanneer je als ouders dan stopt met in de gaten houden. Toevoeging aan het gesprek wat toen gaande was. Ik weet best dat het mij geen ene flikker gaat helpen als iets gebeurt. Maar lekkere reactie om dan dat te zeggen.

Mijn reactie was oprecht uit machteloosheid, niet omdat ik niet begrijp wat je doet uiteraard.
Want ik snap het helemaal. Mijn zoon was daar ( op die plek dus ) gister ook om 23 uur , in het donker, en ik had life360 aan en besefte dat ik niets kon betekenen.
Gelukkig was hij niet alleen, maar dat wist ik niet, Even naar de metro lopen lijkt iets onschuldigs, maar blijkbaar moet ik de me daar ook zorgen over maken.

Ik bedoel juist dat je als ouder zo weinig kan. Al doet je nog zo je best

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:55

De enige die hier de schuld kan krijgen is de dader, en natuurlijk is de discussie over hoe kan je jezelf veilig houden een goeie om te hebben, maar in the end...Lisa deed het ook allemaal goed door meteen 112 te bellen en alsnog is het zo afgelopen. Dan kunnen mensen vanachter hun scherm wel allemaal "what if" situaties gaan maken, maar daar help je helemaal niemand mee.

@Eelke, ik snap waar je vandaan komt, maar zo'n opmerking komt nog steeds enorm rot binnen omdat ik me *ook* machteloos voel als jonge meid.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:56

Mijn reactie was ook echt niet naar de ouders bedoelt. Meer van, als ik het zou vragen zou ze komen, je bent nooit te oud hier voor, of je nou 17 of 40 bent.
En Lisa wilde haar dure fiets niet laten staan, dus waarschijnlijk gewoon een incident geweest. Dan nog ken ik er genoeg die wel alleen fietsen, zelf vind ik dat altijd spannend en druk ze op het hart om voorzichtig te zijn. Ja, het moet kunnen. Nee, het kan dus niet als vrouw alleen.

En dus ook een meid die goed aan het scannen was. Wat er voor gezorgd heeft dat er geen maanden lange zoektocht is, maar helaas was een redding te laat.

Voor zelfverdediging hoef je niet sterk te zijn. Het zijn handigheidjes en muscle memorie.
Best kans dat deze idioot sowieso het plan tot moorden had, dan kan je wel denken "als ik meewerk", maar er zijn genoeg bij wie dat toch niet uit maakt. Ik heb ook heel lang een busje spuitdeo als pepperspray mee genomen. Gewoon omdat je het niet weet en je hoopt dat je tijd wint als het gebeurt.

En het is bizar dat dit gebeurt en dat we hier allemaal over na moeten denken. Maar het is wat het is en ik zou het fijn vinden bij mijn nakomelingen als zelfverdediging er goed in zit, gewoon zodat ze tools hebben in het geval dat het wel fout gaat.

Hoe poedersuiker en machteloos als je met spoed onderweg bent en het lukt niet, niet op tijd. Nog erger voor Lisa die hoopt dat ze optijd zijn om te helpen.
Enfin... die hufter mag van mij gevonden worden voordat de politie hem vindt....

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:58

Het is gewoon allemaal niet te voorkomen, ook met tracking idd niet *wij hebben ook Zoek mijn iphone bij ons allemaal aan staan hier in het gezin.

Dat jongetje uit kerkrade wat ontvoerd en vermoord is een paar jaar terug, had ook net zo goed mijn zoon kunnen zijn geweest. En de mevrouw wat jaren terug hier op de Brunssummerheide is neergestoken had ik kunnen zijn geweest aangezien ik daar Altijd liep rond dat tijdstip met de hond en net toevallig die dag voor het eerst besloot om eens ergens anders te gaan lopen. Die mevrouw, daar praatte ik vaak mee als we elkaar tegenkwamen en woonde hier in mijn wijk. Dat soort dingen gebeuren ook gewoon allemaal, zomaar uit het niks... Gewoon Vreselijk. En imo doet leeftijd en ook geslacht er nog niet eens perse toe, het is gewoon allemaal verschrikkelijk dat mensen een ander zulke dingen aan doet. Elk slachtoffer wat om het leven word gebracht is er gewoon een te veel |(

En inderdaad ja, de enige schuldige is de dader. Niemand anders. Ik vind het idd ook heftig om nu te lezen dat ze gewoon 112 aan de lijn had en het idd nog deze afloop had.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:59

Gruwelijk en afschuwelijk, eigenlijk zijn er geen woorden voor. Arme meid, wat een angst moet ze gevoeld hebben. Arme ouders die op zo'n manier hun dochter verliezen.

En wat heb ik het ook te doen met degene die haar 112 noodkreet heeft beantwoord, zo'n gesprek vergeet je je leven lang niet meer :\

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:59

Misschien goed voor mensen om te weten dat de psychologie achter dit soort 'ik deed dit anders' en 'waarom fietste ze dan ook alleen' een normaal mechanisme van het brein is om afstand te creeëren van de gebeurtenis en zo jezelf gerust te kunnen stellen: 'mij overkomt dit niet, want...'

Het is dus absoluut niet kwaad bedoeld, al ben ik het ermee eens dat het soms gewoon beter is om dingen te denken, maar niet op te schrijven. Het is een afschuwelijk drama op zichzelf.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:00

Echwel schreef:
Ik denk dat geen ouder dit incalculeert.
Dat je nooit denkt dat dit op deze manier kan gebeuren..
Om hun nou de schuld te geven is minderwaardig
Als het meisje het had geweten had ze echt die fiets achtergelaten...

Dit is victim blaiming 2.0

Of ik lees het verkeerd maar vlgs mij is hier niemand die de ouders of dat meisje ergens de schuld van geven.
Dit gebeuren laat ook zien dat hoe snel je ook bent er blijkbaar maar 10 minuten nodig is…
Laatst bijgewerkt door Babootje op Gisteren, 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:01

Die arme meid, wat zal zij bang zijn geweest de laatste momenten van haar leven.
Veel sterkte voor alle nabestaanden, het is gewoon afschuwelijk.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:08

Je hart huilt toch om dit soort leed.
En hopelijk is de dader snel gevonden. Ook daar alleen verliezers. Te vreselijk voor woorden

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:10

Zou me ook niet verbazen als er weer een TBSer met een kort lontje recent heeft mogen reïntegreren in de maatschappij. In 10 minuten zulk geweld terwijl hij weet dat ze de telefoon in dr handen had en belde.
Dit moet een totaal gestoord persoon zijn.