denisesilver schreef:Als ik een oud dier zou hebben welke ik anders in had laten slapen, dat relaxt was op transport en op ander terrein, en het zou redelijk kort transport zijn, zou ik er geen problemen mee hebben. Maar dan wil ik wel weten hoe ze geuthanaseerd worden, en ik zou er ook bij willen zijn. Wat ik al eerder zei, ben veel te bang dat ze anders alsnog de handel in zouden verdwijnen.
Precies wat ik bij mijn eerste 25-jarige pony met HKO heb gedaan. Ik heb haar zelf aan de slager overhandigd en stond achter de deur bij het schieten. En ik was nog ergens blij ook toen ze zeiden dat mijn sportpony nog zo mooi in de spieren stond, dat het premium vlees was. Want vermalen en tot lijm afkoken, zeg nou zelf, is dat dan zo fantastisch als einde? Dan liever een leeuw zijn maag vullen. Het verdriet blijft hetzelfde. En zoals gezegd, eerst euthanasie, daarna voederen.
Bij dieren die niemand WIL heb ik er een probleem mee, maar dieren in een uitzichtloze medische toestand vb dementie, kanker, artrose, aanslepende peesblessure etc (waar ze trouwens in het wild ook op de duur de klos mee zouden zijn) of compleet verknipt (sommige dieren kan je niet heropvoeden tot veilig huisdier) die mogen van mij hemelen na (uitzichtloze) behandeling.