En de op gesloten pagina kom je paarden en honden kiekjes tegen

Dus niet heel spannend.
Maar toch bezwaar gemaakt.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Ik heb niks prive openbaar staan.
En de op gesloten pagina kom je paarden en honden kiekjes tegen
Dus niet heel spannend.
Maar toch bezwaar gemaakt.
Douce schreef:Goede reminder!
Ik zat te twijfel om mijn profielen te wissen en ga het nu toch maar doen, heb het gelijk ingepland. Enige wat ik toch nog gebruik is whatsapp en LinkedIn.. het voelt wel een beetje als wat contactmogelijkheden doorsnijden maar goed, momenteel log ik nooit in dus dan kunnen mensen contact met me opnemen wat ze willen maar zie ik het toch niet. Daarvoor willen blijven is dus toch een drogreden...
Edit: inderdaad, let ook op je fotos via whatsapp. Zelf deel ik geen herkenbare fotos meer op WhatsApp:
https://www.hpdetijd.nl/technologie/tec ... -verstuurt
Ben zelf al over op Signal maar ja nog niet iedereen helaas
sans6 schreef:Krijg een foutmelding (pagina bestaat niet meer) als ik op bezwaar maken klik
germie schreef:poes schreef:Is er hier niemand die even denkt: ik bén al jarenlang het product ???
De echte oplossing is geen profiel hebben e. Facebook lacht al jaren met The right to be forgotten. Het is een Amerikaans bedrijf waar GDPR niet speelt.
Ikzelf vind het voorlopig niet zo erg, naïef waarschijnlijk, maar weet dat de enige echte bescherming is om geen profiel te hebben en als je er eentje hebt die expliciet te laten wissen en te vragen om vergeten te worden. Maar denk niet dat ze dat doen.
Ik denk hetzelfde hoor. Heb het ook nog niet uitgezet bij Meta. Wil het wel doen, maar ben nooit de eerste met zoiets, wacht altijd de ongewenste neveneffecten af, want die komen soms.
Ik gebruik ook gewoon whatsapp en geen signal.
Op mijn facebook gaat het toch alleen over hobby's. Heb alleen wel eens achter gestolen foto's aan moeten zitten, en dat maakt dat ik vanaf nu direct een rekening ga sturen als het weer gebeurt. Want ook al staan foto's openbaar, men mag ze niet er af halen en zelf prive voor promotie of publicatie gebruiken. Je mag ze alleen eventueel embedded gebruiken, want dan blijven ze in mijn domein staan.
Maar ook met zulke dingen zit je soms met andere landen waar andere regels gelden. Zo heeft iemand een stuk video van mij van een grotduik in Manatee springs gebruikt om een video te maken over een grotduikongeluk in een geheel andere grot. Dat mag in Europa absoluut niet, maar kennelijk in Amerika wel. Maar kennelijk maak ik zulke goede videos dat ze ook educatief kunnen zijn.
Els1984 schreef:Wel vreemd, je kunt bij het bezwaar maken elk willekeurig emailadres invullen. En je hoeft niets in de mail te bevestigen. Dus als je bezwaar wilt maken voor vrienden met facebook, die zelf geen bezwaar willen maken, dan kan dat gewoon.
Dorine92 schreef:Els1984 schreef:Wel vreemd, je kunt bij het bezwaar maken elk willekeurig emailadres invullen. En je hoeft niets in de mail te bevestigen. Dus als je bezwaar wilt maken voor vrienden met facebook, die zelf geen bezwaar willen maken, dan kan dat gewoon.
Natuurlijk niet, je doet het via je eigen Facebook