Body shaming

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 21:30

Lau schreef:
Alleen gaat het nu niet over dik so your comment is invalid. NEXT IN LINE!

Lau, je bent zelf ook niet heel lekker aan het communiceren zo. Ik snap dat het je hoog zit, maar je levert nu zelf ook niet echt een bijdrage aan een positief gesprek.

Popstra schreef:
het is gewoon iets wat mij op valt en dat idd die lelijke opmerkingen tegen die slanke meiden wel best gevonden worden waar lelijke over een vol persoon veel weerstand krijgen.

Buiten dat die weerstand richting zwaardere mensen er absoluut wel is, is body positivity (of 'neutrality' tegenwoordig: het lichaam is zoals 'ie is en dat is prima) in sommige kringen zichtbaarder richting zware mensen. Waarschijnlijk omdat zware mensen al decennialang oliebol over zich heen krijgen omdat ze minder aan het slanke schoonheidsideaal voldoen dan zware mensen.

'De mens' is gecreëerd/geëvolutioneerd om verschillende lichaamstypes te hebben. Het is heel normaal dat een vrouw met een brede bekkenbodem zwaarder is dan een vrouw met een smalle bekkenbodem. Ik kan afvallen wat ik wil, maar zal absoluut nooit een ballerinafiguur krijgen omdat ik gewoon te breed ben. Mijn gewicht is keurig, gezond BMI en gezonde omvang. Maar mijn bouw is breder dan die van een heel petit vrouwtje. Dat is toch gewoon normaal? Alleen het schoonheidsideaal stelt dat er maar één lichaamstype "goed" is, en dat maakt dat er wordt neergekeken op iedereen die dat "goede" lichaam niet heeft.

Waar ik me persoonlijk een beetje aan stoor is dat het shamen van zwaardere mensen altijd op gezondheid wordt gegooid. Natuurlijk, echte obesitas is gevaarlijk ja, maar echt ondergewicht is dat ook. En daartussen zijn lichamen nou eenmaal verschillend, en zijn ze gewoon zoals ze zijn. Body neutrality. En als het schoonheidsideaal dik en spierwit zou zijn, zoals in de tijd van slavenhouders in de Verenigde Staten bijvoorbeeld, dan zou een 'body neutrality' movement in die tijd zich waarschijnlijk zichtbaarder maken rondom dunne mensen met een donkerder huidskleur. Puur omdat die het meeste afwijken van het heersende schoonheidsideaal en dus het meest boven tafel geshamed worden.

Gezondheid speelt een rol, maar niet altijd. In de middenmoot, weg van de extremen, is een zwaarder iemand absoluut niet per definitie ongezonder als een lichter iemand. Beide groepen worden geshamed, en hoeveel je van het shamen ziet hangt af van je algoritme, je eigen bril, en het heersende schoonheidsideaal.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 21:53

Nou, ik ben dus een slank persoon. Dat is nu eenmaal mijn bouw. En 20 jaar geleden, als nu; krijg ik dezelfde kl*te opmerkingen. Volgens andere ben ik altijd maar aan het afvallen en moet ik zeker meer gaan eten; dat is de oplossing :') Of "het komt wel goed, ik was ook zo en kijk nu eens.", nouja ondertussen ben ik van die leeftijd en tsja.. het is nog steeds zo. Is dat erg dan?

Meer eten, zo werkt het niet helaas. Maar ik ben tevreden. Alles is in prima verhouding en dit ben ik nu eenmaal. Maar zelfs in het ziekenhuis werd ik als "uitgemergeld" bestempeld. En dat ben ik niet. Mijn bmi is inderdaad niet volgens het boekje; maar ik eet, ik eet gezond, ik sport en functioneer dus prima (tot zover de dingen die los staan van mijn figuur haha).

Een kinderarts zei vroeger tegen mijn moeder dat ik vast een lepel in mijn keel stak want het kon niet kloppem dat ik "dat" allemaal at. (We moesten bijhouden hoe en wat voor wat andere onderzoeken)

En dit is nog maar een heel klein stukje van de meest bijzondere opmerkingen.

Maar inderdaad, op social media lees je steeds vaker dat ze niet iemand willen met 'uitstekende botten', want botten zijn voor een hond :') Men moet rondingen hebben bladiebla. Nee, zijn geen leuke opmerkingen en ik zoek hier niet op, soms scroll je gewoon eens door een paar berichten. Het is wat het is weetje... ergens doet het je wat, maar ik ben nu eenmaal zo dus kan ik het maar beter gewoon mee dealen toch?

En ja sorry. In de winkels wordt maatje S ook steeds "groter". Bedoel dat echt niet banketstaaf maar tegenwoordig moet ik steeds vaker opzoek naar een XS en heel vaak wordt dat niet eens gemaakt. En nogmaals.. dat is niet als sneer bedoelt maar dat zijn dingen waar ik dan tegenaan loop... %) (ja natuurlijk je kan kijken naar winkels met kleinere maatjes maar goed, als je in de stad bent kijk je gewoon daar en je moet ook budget hebben)

Ja aan beide kanten is er iets, maar ik doe altijd mijn best om andere wat meer zekerheid te geven. Als een vriendin moppert dat ze "dik" is probeer ik dat altijd wel om te praten want het is gewoon niet zo. We zijn allemaal uniek zoals we zijn, klaar.

Maarja leven en laten leven, maar dat geldt inderdaad voor beide kanten en dat blijft soms lastig.
Dus geen haat vanuit mijn kant, totaal niet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 21:57

Maar even los van dat algoritme.. als mager persoon ben ik eigenlijk het meest geshamed gewoon in real life. Of in mijn gezicht of achter mijn rug om.

Opmerkingen als: 'je moet meer biefstuk eten'. 'Je moet wat meer eten, je moet wat meer eten dan krijg je een dikkere kont, dat is mooier'. Of, ga je weer een paar kilo er af lopen? (alsof je obsessief wandelt om slank te blijven) :+ Dat is dan nog 'onschuldig' maar draai het eens om.. zulke dingen worden irl niet snel tegen dikkere mensen gezegd.

Het anorexia is gewoon kwetsend, dat is een ernstige psychische ziekte. Maar die term wordt ook rond geslingerd alsof het niets is.

En inderdaad plank, skelet, bottenzak, zijn ook niet bepaald complimenteus.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 21:58

xDenies schreef:
Nou, ik ben dus een slank persoon. Dat is nu eenmaal mijn bouw. En 20 jaar geleden, als nu; krijg ik dezelfde kl*te opmerkingen. Volgens andere ben ik altijd maar aan het afvallen en moet ik zeker meer gaan eten; dat is de oplossing :') Of "het komt wel goed, ik was ook zo en kijk nu eens.", nouja ondertussen ben ik van die leeftijd en tsja.. het is nog steeds zo. Is dat erg dan?

Meer eten, zo werkt het niet helaas. Maar ik ben tevreden. Alles is in prima verhouding en dit ben ik nu eenmaal. Maar zelfs in het ziekenhuis werd ik als "uitgemergeld" bestempeld. En dat ben ik niet. Mijn bmi is inderdaad niet volgens het boekje; maar ik eet, ik eet gezond, ik sport en functioneer dus prima (tot zover de dingen die los staan van mijn figuur haha).

Een kinderarts zei vroeger tegen mijn moeder dat ik vast een lepel in mijn keel stak want het kon niet kloppem dat ik "dat" allemaal at. (We moesten bijhouden hoe en wat voor wat andere onderzoeken)

En dit is nog maar een heel klein stukje van de meest bijzondere opmerkingen.

Maar inderdaad, op social media lees je steeds vaker dat ze niet iemand willen met 'uitstekende botten', want botten zijn voor een hond :') Men moet rondingen hebben bladiebla. Nee, zijn geen leuke opmerkingen en ik zoek hier niet op, soms scroll je gewoon eens door een paar berichten. Het is wat het is weetje... ergens doet het je wat, maar ik ben nu eenmaal zo dus kan ik het maar beter gewoon mee dealen toch?

En ja sorry. In de winkels wordt maatje S ook steeds "groter". Bedoel dat echt niet banketstaaf maar tegenwoordig moet ik steeds vaker opzoek naar een XS en heel vaak wordt dat niet eens gemaakt. En nogmaals.. dat is niet als sneer bedoelt maar dat zijn dingen waar ik dan tegenaan loop... %) (ja natuurlijk je kan kijken naar winkels met kleinere maatjes maar goed, als je in de stad bent kijk je gewoon daar en je moet ook budget hebben)

Ja aan beide kanten is er iets, maar ik doe altijd mijn best om andere wat meer zekerheid te geven. Als een vriendin moppert dat ze "dik" is probeer ik dat altijd wel om te praten want het is gewoon niet zo. We zijn allemaal uniek zoals we zijn, klaar.

Maarja leven en laten leven, maar dat geldt inderdaad voor beide kanten en dat blijft soms lastig.
Dus geen haat vanuit mijn kant, totaal niet.

Klopt, wat vroeger maat 36 was is nu 38 vermomd als 36. :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 22:00

@Ellisa
Je wilt niet weten wat dikkere mensen in hun gezicht te horen krijgen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 22:01

Ik loop zat op SM te scrollen maar ik herken het echt niet wat in de OP staat. Dikke mensen die soms niet eens er iets aan kunnen doen dat ze dik zijn vanwege ziekte worden compleet afgezeken.

Ik was vroeger een propje. Kreeg opmerkingen naar mijn hoofd dat ik te dik was ( ik moest vooral blijk zijn dat ik niet meer in het centrum woonde want daar was een Dunkin geopend) maar ik ben deels te dik geweest wegens ziekte. Een vrij onbekende ziekte in Nederland waarbij mensen dik blijven wat ze ook proberen om af te vallen. En nu ik 36 kilo kwijt ben moet ik niet teveel afvallen...

Dus ik kom echt niet allemaal berichten tegen dat dunne mensen gebody shamed worden.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 22:03

Brainless schreef:
@Ellisa

Ook absoluut genoeg vreselijke dingen. Maar deze kant mag ook een keer belicht worden toch? :) TS heeft al aangeven dat de openingspost niet goed geformuleerd is.

Maar goed linksom of rechtsom. Het is nooit goed voor een ander.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 22:04

Brainless schreef:
@Ellisa

Nou ik weet wel iets, ik heb ook vrienden en familie die met overgewicht kampen. Waarbij gevraagd wordt of ze zwanger zijn erg pijnlijk is. Heb toch het idee dat de meeste mensen voorzichtiger zijn wbt de andere kant.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 22:08

Op het gebied van kledingmaten ben ik juist blij dat het eindelijk wat meer in het realistische wordt getrokken. Weet je hóe vaak ik leuke kleding heb moeten laten liggen in mijn leven, omdat het niet groter ging dan XL en die beduidend te klein voor mij (met mijn doodnormale en gezonde lengte + gewicht) waren? Of als er dan iets paste was XL altijd als eerste uitverkocht (want dat was gewoon een gangbare lichaamsmaat) en in de sale was er dan altijd alleen nog XXS, XS, en S over. Vanaf het moment dat ik kleedgeld kreeg en ik mijn eigen kleding kon kopen heb ik me een walvis gevoeld omdat ik zogenaamd te dik was voor alle kleding van The Sting, Costes, Zara etc (shop daar nu allang niet meer, maar in mijn tienertijd wel). Het heeft meerdere klasgenoten een eetstoornis in geholpen.

Dus nee, sorry, kledingmaten die eindelijk eens opschuiven juich ik echt alleen maar toe. Ondanks dat ik wel begrijp dat het voor mensen die echt rond XXS/XS zitten nu dan juist vervelend wordt. Dit is dus de struggle waar "de andere kant" al jaren en jaren mee zit.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 22:08

Elisa2

Dat soort opmerkingen heb ik dus nooit gehad.
De enige die ik ooit gehoord heb was bij een gebakje ja jij kunt dat wel hebben.
Maar niet als shaming richting mij maar juist naar hunzelf als ik zou het beter niet pakken.

En ja zulke dingen worden zeker nu gezegd.
Wandelen is goed voor je.
Bij een gebakje zou je dat wel doen?
Ach. Gewoon wat minder eten val je vanzelf af.

Betreft maten.
Ik blijft het bijzonder vinden dat een jas uit 1990, ja die heb ik nog 1 want dat was eerst mijn winter concoursjas dus weinig gedragen. Maar L en die zit niets strakker als mijn xxl jassen nu.
En zo heb ik ook nog enkele truien.

En dat hoef ik nu niet meer uit het rek te pakken.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 22:12

Ergens rond 2016 heb ik een serieus slaap probleem gehad. Ik sliep niet meer. Dat had natuurlijk een oorzaak.

Maar ik ben in een hele korte tijd 16 kilo afgevallen. Van een redelijk vol figuur naar te mager. En ik had constant zo’n aceton zweetgeur bij me hangen. En niet wetende hoeveel ik nog af ging vallen. Ik was uitgeput en totaal niet gelukkig met het gebrek aan energie. Ik sliep nog slechter en de wandeling van de parkeerplaat naar mijn werkplek gaf me een gammel gevoel en brandende bovenbenen. Ik weet niet wat mijn dieptepunt was, maar ik kon zo een halve kilo per dag afvallen. Mijn lijf was compleet van slag! En ik had een torenhoge bloeddruk

Iedereen was laaiend enthousiast over mijn transformatie en het stroomde over van complimentjes op de werkvloer.

Dat vond ik lastig. Want de dagen dat ik voller was, had ik daadwerkelijk de energie om iets te doen. De trap op te lopen of weet ik wat.
Ik moest de aangepaste werkuren uit mijn tenen knijpen..

Ik heb er beetje last van gehad dat de maatschappij mij interessanter leek te vinden toen ik slanker was, terwijl ik eigenlijk ziek was, dan toen ik voller was en echt beter in mijn vel zat.

Inmiddels ben ik er al heel lang over heen en door 2 zwangerschappen ben ik nu zelfs dik te noemen. Mijn bekkenproblemen helpen niet bij het voldoende te moeten bewegen. Daarnaast heb ik de ziekte van Hashimoto.

Maar ik voel me verder eigenlijk best goed. Oké er mogen kg af. Maar ik heb er geen last van.
Dus ja. Ik zal toch eens moeten werken aan een gezonder lijf. Maar goed voelen doe ik nu.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 21-04-25 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 22:12

Elisa2 schreef:
Brainless schreef:
@Ellisa

Nou ik weet wel iets, ik heb ook vrienden en familie die met overgewicht kampen. Waarbij gevraagd wordt of ze zwanger zijn erg pijnlijk is. Heb toch het idee dat de meeste mensen voorzichtiger zijn wbt de andere kant.

Als je dat als voorbeeld gebruikt vraag ik me af of je een daadwerkelijk realistische blik hebt op hoe hard en ver fatshaming regelmatig gaat. Ik zie op publieke kanalen van omroepen namelijk vaker "gelukkig krijg je vanzelf k*nk*r en ga je snel dood, heeft niemand meer last van dat walgelijke zeugenlijf" voorbijkomen dan vragen naar een zwangerschap -O-

En dat is dan social media. Maar laatst ook in de Jumbo, tegen een vrouw die 'te langzaam' aan de kant ging bij de frituurafdeling: "zou je niet ff doorlopen? Hier heb je duidelijk toch al genoeg van gehad"
Laatst bijgewerkt door VuurVleugels op 21-04-25 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 22:14

Oh ja. De vraag of je zwanger bent ook gehad. Hoe lang nog? Ouder worden heeft voordelen. :+

Dus nee. Dat voorzichtige heb ik niet ervaren met overgewicht.

Maar bij te dun werd er gewoon niks gezegd. Want dat is toch gezond. Oké mooi en goed

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 22:17

Mag ik even iets anders benoemen ….steeds te horen krijgen dat Jij alles kan dragen dat jij alles kan eten dat het voor jou makkelijk is enz.
Steeds geconfronteerd worden met de mening van andere over jou lichaam is gewoon erg irritant.En ik vind het ronduit onbeschoft ook.Je lichaam is van JOU en niet van degene die naar je kijken en vinden dat hun mening er toe doet.
Hou gewoon op met het lichaam van andere te bekijken en te benoemen.Ik begrijp de boerka draagsters steeds beter en dus niet alleen om de blikken van vieze mannetjes maar ook om de mening van andere (valse ) dames.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 22:18

DuoPenotti schreef:
Oh ja. De vraag of je zwanger bent ook gehad. Hoe lang nog? Ouder worden heeft voordelen. :+

Maar bij te dun werd er gewoon niks gezegd. Want dat is toch gezond. Oké mooi en goed

Oh ja.. ik zeg gewoon dat ik nog dik ben van de vorige zwangerschap. En dat is ook zo.
Eerlijk en snel een reactie geven helpt echt.

Kabayo

Re: Body shaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 22:19

Slanke mensen worden zeker gepest. Zo was ik op school altijd ‘plank’. Geen billen… geen tieten.. ik was een plank. Heel onzeker word je er van

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 22:20

Anomien schreef:
DuoPenotti schreef:

Oh ja.. ik zeg gewoon dat ik nog dik ben van de vorige zwangerschap. En dat is ook zo.
Eerlijk en snel een reactie geven helpt echt.

Ik gaf vaak een antwoord als ja ik ben al 5 jaar zwanger of iets in die trant.

Dan wisten ze niet waar ze het hadden

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 22:22

Of vragen of ze hun commentaar willen herhalen omdat nog niet iedereen het heeft gehoord..

“Mensen mensen:.. wacht even; Anne wil wat zeggen.

En dan: ja, wat wilde je zeggen? Ik verstond je net niet. Herhaal het even zodat iedereen het hoort”.

Werkt als een tierelier!!!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 22:23

Elisa2 schreef:
Maar even los van dat algoritme.. als mager persoon ben ik eigenlijk het meest geshamed gewoon in real life. Of in mijn gezicht of achter mijn rug om.

Opmerkingen als: 'je moet meer biefstuk eten'. 'Je moet wat meer eten, je moet wat meer eten dan krijg je een dikkere kont, dat is mooier'. Of, ga je weer een paar kilo er af lopen? (alsof je obsessief wandelt om slank te blijven) :+ Dat is dan nog 'onschuldig' maar draai het eens om.. zulke dingen worden irl niet snel tegen dikkere mensen gezegd.

Het anorexia is gewoon kwetsend, dat is een ernstige psychische ziekte. Maar die term wordt ook rond geslingerd alsof het niets is.

En inderdaad plank, skelet, bottenzak, zijn ook niet bepaald complimenteus.

Nee, mijn buurvrouw zei tegen mij dat ik zoveel at dat er niks overbleef en mijn zus daardoor aan de sondevoeding moest... Ha.Ha.Ha... Want het was natuurlijk wel maar een grapje en niet bedoelt om mij te kwetsen _O-

En kan nog wel meer dingen opnoemen. Als dikke zus van een anorexia patiënt heb ik beide kanten gezien, de oordelen over mijn zus en die over mij. Verschil was wel dat mijn zus vooral als ziek gezien werd en mensen zich zorgen maakte en ik was vooral zwak en niet al te snugger.

Ging een keer met mijn zus naar de bioscoop, terwijl zij een sonde in had. Een jongen hield ons aan en vroeg mijn zus wat ze had.. Anorexia dus. Ging hij voor haar bidden. Dat is nooit gedaan voor mijn overgewicht :+

Dat gezeik over beide kanten is niet oke. Misschien daar eens op richten ipv welke kant meer commentaar krijgt en voor wie het wel terecht is ("want dik is ongezond") is en wie niet.
Laatst bijgewerkt door Daphne__ op 21-04-25 22:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 22:24

Ik ben vroeger 100kg geweest bij 1.73m en weeg nu al een jaar of 8 rond 62kg. Dus -38kg
Zowel op mijn dikst als op mijn slankst kreeg ik wel opmerkingen. Hoe je er ook uit ziet, mensen vinden er wat van.
Mij boeit het niets hoe een ander eruit ziet, zolang degene zelf fijn/comfortabel in diens vel zit. Op bokt en in de paardenwereld vind ik het wel fout om met een veel te hoog gewicht op een paard te gaan zitten en een prestatie van het dier te verwachten. Dan belast je een dier met je overgewicht en daar vind ik wel iets van. Op de grond: wees vooral jezelf en leef hoe je wilt leven.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 22:27

Kabayo schreef:
Slanke mensen worden zeker gepest. Zo was ik op school altijd ‘plank’. Geen billen… geen tieten.. ik was een plank. Heel onzeker word je er van

En ik zat op een basisschool met kakkers die allemaal op hockey zaten en die pesten weer de boeren. (en nee daarmee zeg ik niet dat iedereen die hockey speelt kakker is maar bij ons in het dorp wel)

Uiteraard is het walgelijk als ze je plank oid noemen :knuffel:
Maar zeker kinderen weten altijd wel wat.
Die niet goed kan leren is de l.l. Maar de nerd ook. Enz enz.

En ja dus ook over gewicht. Beide kanten in.

Maar mijn ervaring is wel dat men wel accepteert bij volwassen dat je aan dun zijn niks kunt doen. Maar bij dik moet je maar gewoon minder vreten
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 21-04-25 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 22:29

Wat mij vooral irriteert, ik ben slank. Maar ook ik ben onzeker over mijn lichaam. Ik kan mezelf dik kijken als ik te lang in de spiegel kijk, vind altijd wel iets. Doe er niks mee, maar ben er wel onzeker over. Daar was in mijn omgeving minder ruimte en begrip voor "Want jij bent slank" Alsof je dan ineens niet meer onzeker bent over je lichaam :')

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 22:38

Is het na 3 pagina's herhaling van zetten niet gewoon beter om te concluderen dat iedereen een hoop sh*t over zich heen krijgt, dat dat voor iedereen hartstikke sh*t is, en dat de wereld alvast een klein stukje beter wordt als wij, deelnemers aan dit topic, dat in ons achterhoofd houden de volgende keer als we een lichaam zien waar we een mening over hebben? Dat er in dat lichaam een mens, een persoon, een iemand, zit die waarschijnlijk al onzeker genoeg is door alle sh*t. En dat wij daar dus niet aan bij hoeven te dragen met opmerkingen of afkeurende blikken? :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 22:40

DuoPenotti schreef:
Elisa2

Dat soort opmerkingen heb ik dus nooit gehad.
De enige die ik ooit gehoord heb was bij een gebakje ja jij kunt dat wel hebben.
Maar niet als shaming richting mij maar juist naar hunzelf als ik zou het beter niet pakken.

En ja zulke dingen worden zeker nu gezegd.
Wandelen is goed voor je.
Bij een gebakje zou je dat wel doen?
Ach. Gewoon wat minder eten val je vanzelf af.

Betreft maten.
Ik blijft het bijzonder vinden dat een jas uit 1990, ja die heb ik nog 1 want dat was eerst mijn winter concoursjas dus weinig gedragen. Maar L en die zit niets strakker als mijn xxl jassen nu.
En zo heb ik ook nog enkele truien.

En dat hoef ik nu niet meer uit het rek te pakken.

Dat is fijn dat jij dat nooit heb gehad. :) Bij mij begon het al op de basisschool, altijd te mager.. daardoor vaker naar de schooldokter moeten.
Een vriendin van mij heeft ook zo,n dun kind, moest ze mee naar het ziekenhuis en de kinderpsycholoog want ze dachten dat het kind verwaarloosd werd. -O-

Ik heb niet het idee dat het meer geaccepteerd wordt als je mager bent maar misschien ligt het aan de mate?

En mee eens VuurVleugels, bodyshaming is gewoon niet oke of iemand nu dun of dik is.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 22:44

Of rood haar, flaporen, een grote neus, hazenlip, kleine borsten, grote borsten, ongelijke borsten, witte huid, zwarte huid, spleetogen, kroeshaar, stijl haar, geen haar, lange vingers, dikke vingers, polydactylie, zwemvliezen, groene ogen, grijze ogen, ogen met staar, platvoeten, grote voeten of een gat in de hand. (Oké, nou vooruit, die laatste valt over te discussiëren ;) )