Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:Als ik naar mijn eigen dochter kijk, toen ze klein was wilde ze altijd in beeld. Moest ik haar filmen als ze iets deed, wilde ze op de foto. Nu is ze puber en wil ze juist niet meer in beeld. Dat verandert en dat is heel normaal. Maar je kan ook alles filmen en het op een externe harde schijf of ergens in de cloud hangen, dat je er alleen als familielid naar kan kijken. Je hoeft het niet met de hele wereld te delen. En je kan natuurlijk ook altijd je account op privé zetten. Ik geloof dus niet dat delen de reden is. Het zal heus meespelen maar in het geval van de familie vloggers is geld toch echt de grootste reden om hun content online te zetten.
Doubtless schreef:Hutcherson schreef:Ik vind eigenlijk iedereen zonder talent eigenlijk niet interessant als vlogger. Dus ik ken deze namen ook allemaal niet.
DitWat mij betreft mogen alle vloggers en influencers, met of zonder kinderen, verbannen worden van het internet
DuoPenotti schreef:Ik vind het nogal een verschil of je in een film speelt, dus een personage en niet jezelf .
En je niet juist extra veel likes krijgt als je in je priveleven je emoties uit.
Christiene schreef:DuoPenotti schreef:Ik vind het nogal een verschil of je in een film speelt, dus een personage en niet jezelf .
En je niet juist extra veel likes krijgt als je in je priveleven je emoties uit.
Daar heb je ook wel weer een goede punt.
Als ik in het ziekenhuis behandeling heb zou ik echt geen ja zeggen met van die camera's voor tv programma's op de spoed ofzo.
c_alsemgeest schreef:Klopt, maar voor acteren etc zijn best strenge regels voor hoe veel, hoe lang en wanneer dat is voor kinderen in Nederland.
Bij het vloggen is het bijna continu en er zitten verder vrijwel geen toezicht of regels aan verbonden.
DuoPenotti schreef:Ik vind het nogal een verschil of je in een film speelt, dus een personage en niet jezelf .
DuoPenotti schreef:Precies dat. Maar die kinderen hebben die keuze niet.
Eigenlijk is dat met een programma als spoed ook wel zo dat de ouders beslissen en kind moet het maar oke vinden.
Kan leuk zijn als het het heel stoer doen, want dan is het gaaf om op tv te zijn.
Maar als dat niet zo gaat en de klas vind een kind een aansteller of zo?
Hannanas schreef:Ze krijgen wel extra veel content en inkomsten nu, nu “iedereen” ma boos ze extra gaat opzoeken.
Kwam deze nog tegen, hun eerste, opzich wel interessant om te zien dat de man zo slank geweest is 11 jaar geledenz
https://youtu.be/NYmqAznvnKQ?si=LqdvHTmOb9CH_eJN
Ik vraag me dan altijd af waarom je dit openbaar zou willen hebben. Zo’n familie video. Vroeger werd dat ook allemaal gefilmd maar getoond aan vrienden en familie. Nu op internet staat dat natuurlijk forever en voor iedereen.
Hannanas schreef:Ze krijgen wel extra veel content en inkomsten nu, nu “iedereen” ma boos ze extra gaat opzoeken.
Kwam deze nog tegen, hun eerste, opzich wel interessant om te zien dat de man zo slank geweest is 11 jaar geledenz
https://youtu.be/NYmqAznvnKQ?si=LqdvHTmOb9CH_eJN
Ik vraag me dan altijd af waarom je dit openbaar zou willen hebben. Zo’n familie video. Vroeger werd dat ook allemaal gefilmd maar getoond aan vrienden en familie. Nu op internet staat dat natuurlijk forever en voor iedereen.
PaulSimonFan schreef:Mijn dochter, nu 12, zou het geweldig vinden zichzelf online terug te zien.
Ik deel maar zelden iets van haar. Als ik op bokt een foto deel blur ik haar gezicht. Op Facebook post ik af en toe, maar meestal haal ik die nadien weg. Maar een enkele blijft staan.
Er zijn ook foto's die ze absoluut niet online zou willen. En nu ze ouder word, gaat ze dat van steeds meer foto's van vroeger vinden.
Die zouden bij een Blogger dus online hebben gestaan.
Mijn dochter bepaald later zelf maar of ze online wilt of niet.
Een enkele familie foto deel ik. En in overleg met haar.
superpony schreef:PaulSimonFan schreef:Mijn dochter, nu 12, zou het geweldig vinden zichzelf online terug te zien.
Ik deel maar zelden iets van haar. Als ik op bokt een foto deel blur ik haar gezicht. Op Facebook post ik af en toe, maar meestal haal ik die nadien weg. Maar een enkele blijft staan.
Er zijn ook foto's die ze absoluut niet online zou willen. En nu ze ouder word, gaat ze dat van steeds meer foto's van vroeger vinden.
Die zouden bij een Blogger dus online hebben gestaan.
Mijn dochter bepaald later zelf maar of ze online wilt of niet.
Een enkele familie foto deel ik. En in overleg met haar.
Maar wat een kind van 12 nu beslist, kan nog steeds compleet anders zijn, dan wat ze over 10 jr daarvan vindt.