Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polar

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 15:58

Een complot-theorie. :j

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 16:00

Ik heb zojuist de topic titel gewijzigd naar waar volgens mij de meeste stemmen naartoe gingen +:)+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 16:05

Polar schreef:
Wat zijn chemtrails? Chemische druppels die in de lucht worden verspreid, zodat iedereen ziek wordt?
Heb je een bron? Via Google kom ik niks recents tegen.

Ik kan me wel voorstellen dat er minder uitstoot van vliegtuigen zijn in Amerika, niemand wil er meer heen. :D Grapje.

Iemand schreef het op facebook, zo van valt het meer mensen op. Ik zie wel eens vliegtuigstrepen, maar verder geen idee. Dus het valt me zeker niet op nee. Maar vond het wel grappig.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 16:12

prompter schreef:
En als je denkt dat het niet gekker kan in de VS? Ja hoor, het kan nog gekker, in Arkansas willen de republikeinen een verbod op bepaalde haarstijlen "in de strijd tegen transgenderschap" 8)7 , onderdeel van een groter plan in deze "strijd"....

https://www.ad.nl/buitenland/republikei ... ~a5bb7a02/

Mijn god.......

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 16:12

karuna schreef:
Oh dan h ad en heb ik pech, :+ mijn haar is echt kort. Oeps ben ik dan geen meisje meer? En ik draag ook al geen rokken en pas niet in blije vrouwen kleding omdat het domweg veel te smal is. En als kleine uk wilde ik ook al geen lang haar en geen rokken aan. :n

En een man met lang haar en een rok mag zeker ook niet, is dat te vrouwelijk? Denk dat veel Outlander fans het daar niet direct mee eens zijn. Kleding of haarstyling zegt echt niets over je gender identiteit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 16:15

Joh :+

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 16:36

prompter schreef:
En als je denkt dat het niet gekker kan in de VS? Ja hoor, het kan nog gekker, in Arkansas willen de republikeinen een verbod op bepaalde haarstijlen "in de strijd tegen transgenderschap" 8)7 , onderdeel van een groter plan in deze "strijd"....

https://www.ad.nl/buitenland/republikei ... ~a5bb7a02/

In Noord Korea zijn ook wetten mbt. De haardracht

Loretta

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 16:48

En als ik het artikel lees dan lijkt het wel over een of ander Sariah kalifaat te gaan.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 16:54

Loretta schreef:
En als ik het artikel lees dan lijkt het wel over een of ander Sariah kalifaat te gaan.

Theocratie op bijbelbasis, dat is Project 2025. Meeste mensen gebruiken nog steeds de term authocratie voor wat de VS nu doet, maar dat dekt de lading niet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 19:35

Dat is wel heel erg triest. Dus dan mag de man niet meer in een Schotse rok lopen? Ik ken iemand die dat dus als man graag doet, die is weg van de kilt (wel met ondergoed overigens).

Mijn neefje heeft een tijdje lang haar gehad, vond hij geweldig en dat is echt geen meisje hoor. Was gewoon een fase in zijn leven. Net als zijn haar een tijd willen verven als kind. Heeft dus blauw en rood haar gehad.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 19:39

Arme meiden met Alopecia of die chemo therapie ondergaan...

Dit is toch wel weer een nieuwe vorm van kwaadaardigheid die, voor zover ik weet, niet eerder is ingezet door kwaadaardige grootmachten in de geschiedenis.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 19:43

germie schreef:
Dat is wel heel erg triest. Dus dan mag de man niet meer in een Schotse rok lopen? Ik ken iemand die dat dus als man graag doet, die is weg van de kilt (wel met ondergoed overigens).

.

Bij de types die dit bedenken mag de witte hetero man alles.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 19:46

Ik heb al een tijdje een vraag en ik denk dat jullie hier wel antwoord op hebben.
Waarom kan Trump dit allemaal doen en waarom is er niemand die stop zegt.
Want voor we het door hebben is the handmaid's tale niet meer alleen een schokkend verhaal en gebeurt zo iets echt.

Ik zou graag weten wat ik persoonlijk kan doen om te zorgen dat Trump geen andere rare decreten meer tekent. Iemand ergens moet iets doen om hem te stoppen voordat de hele wereld naar de knoppen gaat.

Graag in jip en janneke taal uitleggen anders ga ik het niet snappen.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 19:53

Ik denk omdat het 'groepje' dat hij om zich heen heeft verzameld, allemaal net zo denkt als hij.
En alle mensen die tegen hem in gaan of hem dingen verbieden, zoals o.a rechter Boasberg, worden genegeerd.
Deze rechter heeft o.a bevolen de vliegtuigen richting El Salvador terug te laten keren en de Trump-regering gaf aan dat de vliegtuigen toen al geland waren daar.
Terwijl nu naar buiten is gekomen door een vrouwelijke passagier in dat vliegtuig, dat ICE-agenten het gewoon bespraken tijdens de vlucht.
Als er al niet naar een rechter wordt geluisterd, dan al helemaal niet naar iemand die nog minder invloed heeft, vrees ik.

Ik heb trouwens wel precies dezelfde gedachte; hoe kán dit zover zijn gekomen...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 19:59

In z’n eerste presidentschap zaten er nog voldoende republikeinen in de regering die het juiste deden, ook had hij toen niet overal de meerderheid. Van die goede republikeinen heeft hij nu afscheid genomen en overal loopjongens en meiden neergezet. En hij heeft een meerderheid in alle instituten.
Wel weet ik wel zeker dat trump alleen op papier president is, achter de schermen trekken anderen aan de touwen en niet trump , die is er te dom voor.

Dit gaat nog wel even door , tot de midterms , dan kan iig de ( geloof ik) senaat van rood naar blauw gaan.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 20:03

Hij wordt een beetje gebruikt als handpop, heb ik het idee. :j
Ook hoe vaak hij niet weet waarvoor hij een handtekening heeft gezet of een bepaalde wet belachelijk noemt, terwijl daar zelf voor heeft getekend etc.
Ik snap wel dat je als president niet alles grondig kunt lezen, maar het gebeurt wel erg vaak.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 20:05

friezenfan2 schreef:
Ik heb al een tijdje een vraag en ik denk dat jullie hier wel antwoord op hebben.

Het is niet zo dat niemand stop zegt. Er lopen heel veel rechtszaken tegen de decreten van Trump. En er zijn veel protesten. Alleen krijgen die minder pers dan Trump.
https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/ar ... democraten

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 20:18

friezenfan2 schreef:
Want voor we het door hebben is the handmaid's tale niet meer alleen een schokkend verhaal en gebeurt zo iets echt.

Ik zou graag weten wat ik persoonlijk kan doen om te zorgen dat Trump geen andere rare decreten meer tekent. Iemand ergens moet iets doen om hem te stoppen voordat de hele wereld naar de knoppen gaat.

Persoonlijk kan je natuurlijk niet zoveel doen, ik denk wel dat je in je eigen omgeving wat kan doen. Verbinding zoeken met mensen waar je je prettig bij voelt en je ogen open houden voor je eigen omgeving.

Hoorde vanmiddag iemand op de radio, een deskundige (kan even niet zo herinneren waarin precies, maar had veel geopolitieke kennis), die zei ook bijvoorbeeld dat Trump volledig ongeschikt is om die onderhandelingen te voeren met Rusland. Putin heeft zich hier jaren op kunnen voorbereiden en Trump is véél te onervaren hierin. Maar hij zei heel droog, ja ik kan hier geen invloed op uitoefenen, dus ik maak me daar verder ook niet zoveel zorgen over.

Dat gedoe met die Signal app is me ook een oliebol zeg, en het zou me niks verbazen als die mensen hier totaal geen consequenties van gaan ondervinden.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 20:27

https://www.nu.nl/buitenland/6350388/mi ... eizen.html

Geen amerika meer voor mij. Snap ook niet zo goed dat het land nu alsnog blijf zeggen dat het een groene zone is. Want voor veel mensen, waaronder de gay communitie is dat al lang niet meer zo op deze manier.

Europa danst veel te lang en te deftig mee met alles wat trump daar doet. Weg met die hap. (Makkelijk gezegd; i know. Maar ze mogen zich echt wel meer verzetten tegen zijn onzin)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 20:39

OutOfTheWood schreef:
https://www.nu.nl/buitenland/6350388/mi ... eizen.html

Geen amerika meer voor mij. Snap ook niet zo goed dat het land nu alsnog blijf zeggen dat het een groene zone is. Want voor veel mensen, waaronder de gay communitie is dat al lang niet meer zo op deze manier.

Europa danst veel te lang en te deftig mee met alles wat trump daar doet. Weg met die hap. (Makkelijk gezegd; i know. Maar ze mogen zich echt wel meer verzetten tegen zijn onzin)

Nou met een tattoo moet je ook al oppassen hoe het geinterperteerd wordt. En een vraag verkeerd beantwoorden kan je ook al in grote problemen brengen. Dus die aanpassing van het advies is wel heel weinig.

Daarbij gaat het wel heel hard daar.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 23:33

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 23:51

Typisch dat ze signal gebruken, en geen whatsapp van trumpgezinde Zuckerberg…

Bizar, die haarstijlen. Exit metalbands dan maar?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 07:02

Lieser schreef:
friezenfan2 schreef:

Het is niet zo dat niemand stop zegt. Er lopen heel veel rechtszaken tegen de decreten van Trump. En er zijn veel protesten. Alleen krijgen die minder pers dan Trump.
https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/ar ... democraten

Dit dus :j

Er zijn ook al verschillende uitspraken geweest dat Trumps decreten niet legaal zijn en teruggedraaid moeten worden, dus dat ontslagen mensen weer terug aangenomen moeten worden en dat door de senaat goedgekeurde uitgaves gewoon "nagekomen" moeten worden omdat dat helemaal niet aan de president is om er op terug te komen.

De ellende is inderdaad dat dat veel minder groots in het nieuws dan de dagelijkse nieuwe idioterie van team Trumpski......

Polar schreef:
Ik denk omdat het 'groepje' dat hij om zich heen heeft verzameld, allemaal net zo denkt als hij.
En alle mensen die tegen hem in gaan of hem dingen verbieden, zoals o.a rechter Boasberg, worden genegeerd.
Deze rechter heeft o.a bevolen de vliegtuigen richting El Salvador terug te laten keren en de Trump-regering gaf aan dat de vliegtuigen toen al geland waren daar.
Terwijl nu naar buiten is gekomen door een vrouwelijke passagier in dat vliegtuig, dat ICE-agenten het gewoon bespraken tijdens de vlucht.

Hoezo "nu naar buiten is gekomen" :? Dat was al direct bekend dat ze nog lang en breed in de lucht zaten.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 09:02

Er werd eerder door de Trump-regering gezegd dat ze het bevel in ieder geval te laat hebben ontvangen.
Citaat:
De American Civil Liberties Union (ACLU) dient een beëdigde verklaring in van een Venezolaanse vrouw die ICE wilde uitleveren aan El Salvador onder de Alien Enemies Act, waarin ze aangeeft dat ze ICE-agenten in het vliegtuig hoort praten over het gerechtelijk bevel om het vliegtuig om te keren: dat bevel was dus op tijd binnen om terug te kunnen keren, maar dat gebeurde niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 09:39

Ja omdat ze al opgestegen / onderweg waren := En ze niet terug wilden vonden zij het zelf "te laat".

Maar ze hadden gewoon sowieso om moeten keren.