Ik gebruik minder stroom dan gemiddeld (maar wel behoorlijk wat gas in de wintermaanden, en ben er nu na meer dan 15 jaar waarschijnlijk achter wat het is, en niemand kon het ooit vinden. Het zou aan mijn ketel liggen, aan mijn radiatoren, aan de isolatie, enz. Maar nu blijkt dat de aanvoer en retour van de ketel dus verkeerdom zitten en dat moet ik dus zien te laten aanpassen). Dus met een huis met dubbel glas (geen hr++glas want dat kan niet in mijn kozijnen), vloerisolatie, spouwmuurisolatie en zolder isolatie verstook ik nog steeds veel en zoals laatst met -6 krijg ik de woonkamer niet warmer dan 17.5 graad, en niemand had een oorzaak. Maar lijkt dus een fout in de cv installatie te zijn.
Hier bijvoorbeeld december, een maand waarin ik niet weg geweest ben:
[
Afbeelding ]
In de winter maanden verbruik ik meer stroom dan ik opwek, dat zal iedereen hebben. Zeker met die mistige dagen of als er sneeuw op de panelen ligt heb je geen opbrengst. Maar op dagen als vandaag natuurlijk wel. Gisteren had ik 8.9, vandaag zal ik iets lager uitkomen zegt de app.
Maar in maart heb ik tot nu toe dus meer opgewekt dan ik verbruik. Ik ben het topic dus ook begonnen met ook een beetje spot om te kijken wat mensen nu gaan doen om maar stroom te gebruiken. Ik heb dus sinds 1 maart mijn woning verwarmd met een energievretende convectorkachel. Zit ik niet koud en is het goedkoopste. Maar als je er over nadenkt is het gewoon raar natuurlijk dat het zo moet.
Verder heb ik vandaag 2 wasmachines gedraaid, terwijl het ook met 1 gekund had (tweede wasmachine waren alleen 2 handdoeken, dus daar had ik nog wel 4 dagen mee kunnen wachten). Ik heb net een nieuwe wasmachine en die heeft een energielabel A-40. Dus extra zuinig. Was eigenlijk helemaal niet nodig dus.