Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_chou schreef:Iets wat illegaal is kan je niet verbieden
Urbanus schreef:Onze gemeente heeft een referendum gehad en 66% was voor een vuurwerkverbod dus nu hebben we een verbod. Ben er blij mee, ik hoop dat ze handhaven.
De knallen zijn dit jaar al minimaal ten opzichte van vorige jaren.
Goof schreef:_San87_ schreef:Vorig jaar reed door onze wijk regelmatig een politieauto rond. Dat heeft al flink geholpen. Alleen al aanwezig/zichtbaar zijn.
Ik snap wel dat dat niet overal haalbaar is.
Ik woon praktisch naast een politiebureau, 1x raden hoe vaak ik ze daadwerkelijk in de wijk(en) zie....
Benzz schreef:Hier hebben we dit jaar voor het eerst een vuurwerkshow georganiseerd door de gemeente. Ik ben benieuwd. Moet wel zeggen dat het rustiger is als afgelopen jaren.
Maar wat mij betreft zoals Babootje al zei: Zware vuurwerk onder de wapenwet laten vallen.
Goof schreef:8nnemiek schreef:Ik heb voor ja gestemd![]()
Van mij mogen ze alles verbieden, dat kan er tenminste gehandhaafd worden.
En laten ze vooral die onzinnige grenscontroles inzetten om illegaal vuurwerk te zoeken, met zware boetes erop.
Hoe dan?
Djaylano steekt in de Dorpsstraat een halve bom af en blaast een prullenbak op, springt op zijn fatbike en eer dat er politie is gebeld en gearriveerd is Djaylano al in een ander dorp om een bushokje kapot te knallen.
Handhaven lijkt me lastig, zo niet onmogelijk. Je bent er namelijk nooit bij.