Explosie Den Haag - meerdere doden en gewonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 00:06

Daar staat nu in vermeldt dat het geen verband heeft.

Ladygiroc

Re: Explosie Den Haag - meerdere doden en gewonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 00:24

Wat is dat toch tegenwoordig. Het nieuws puilt uit met explosies.

Hopelijk vinden ze snel de oorzaak en natuurlijk ook alle slachtoffers.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 01:10

Ik heb het ook gelezen… ontzettend heftig. De laatste update die ik las, zei men nog dat de kans zeer klein was dat er overlevenden onder het puin lagen. Natuurlijk is het heel erg dat er mensen overleden zijn, maar het lijkt mij echt verschrikkelijk wanneer je nog in leven bent en daar een hele dag of langer ligt, wachtend op of je op tijd onder het puin vandaan gehaald zal worden. Naast de fysieke impact is de mentale impact niet te onderschatten.
Ik ben ook wel benieuwd naar wat de oorzaak is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-24 08:45

Suzanne F. schreef:
Ben wel benieuwd wat zo’n explosie kan veroorzaken. Kan een drugslab ook? Of kan die niet zo’n ravage aanrichten?

Ja, drugslab, vuurwerkopslag, gasexplosie zou ook nog kunnen, maar lijkt mij minder waarschijnlijk gezien de enorme schade.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 09:30

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 09:50

Ik woon schuin tegenover de tarwekamp van de plek van de explosie. Ik ben sinds gisteren in shock van het gebeuren. Gisterenavond naar de bijeenkomst voor de buurt geweest.
Het is bizar wat er gebeurd is. Ik heb een live interview op de radio gegeven bij Omroep West. Ik ben nog aan het trillen.
Ik was een en vermoedelijk de eerste melder die alarmnummer 112 belde, na de enorme aardbevingsdreun. Ik dacht dat mijn flat instortte, toen het niet meer bewoog, rende ik naar mijn raam om achter de gordijnen naar naar beneden te kijken of ik iets zag wat mogelijk mijn flat geraakt had. Toen hoorde ik de auto met piepende banden de bocht omrijden en heel hard gas geven.

Mijn appartement is omsingeld met zeer veel hulpdiensten en ik kijk via mijn balkon en ramen(ik heb een hoekwoning en doorzonwoning) vanaf 4 hoog op de werkzaamheden van de brokstukken waar ze nog steeds mee bezig zijn op een berg te stapelen.

Gisterenavond durfde ik moeilijk te gaan slapen. Deze angst hebben meer buurtbewoners, bang dat er nog niks bekend is wat dit heeft doen gebeuren.

Er is een buurthuis voor de buurt, geheten lichtpuntjes van Mariahoeve. Zij hebben ook een doneeractie voor de getroffen opgestart via crowdfunding en omwonenden wordt gevraagd kleding, spullen etc bij hun af te geven voor de slachtoffers van getroffen flat die nog leven maar niet meer hun huizen in mogen voorlopig.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 08-12-24 10:27, in het totaal 2 keer bewerkt

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 09:59

Heel veel sterkte Sabri. Dit zal een ware nachtmerrie zijn. Hopelijk wordt er snel duidelijk wat er nu gebeurt is. Lijkt me heel moeilijk om nog in het duister te tasten.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 10:02

Sabri wat een nachtmerrie heeft zich bij jullie in de wijk afgespeeld, ik heb er geen woorden voor, hartverscheurend.. Wat heb je goed gehandeld!
Heel veel sterkte gewenst met het verwerken van alles.. :knuffel:

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 10:10

Ja het is heel heftig. Dit is een korte geschreven versie van Omroep West mbt mijn interview. https://www.omroepwest.nl/nieuws/491581 ... g-van-niks
Helaas kan ik niet meer mijn live interview daar terugvinden.
Momenteel staan er nog veel hulpdiensten. Het usar rescue teams, brandweer, diverse tenten van rode kruis, politie bussen, bedrijven voor sloopwerkzaamheden , satelliet tv etc. Mijn huis staat een het afgezet deel. Ik woon dus letterlijk in het getroffen gebied, gelukkig is mijn flat in orde. Alleen de mensen die uit de getroffen appartementen op tarwekamp wonen hebben direct hun woningen moeten verlaten. Zij werden ook dmv het inslaan van voordeuren uit de woningen gehaald. Of de huisdieren ook weg zijn weet ik niet. Er is een vrouw die haar 2 katten door de dierenambulance heeft laten weghalen.
Mijn eigen kat is nog steeds aan het blazen. Zij was na de explosie zo geschrokken ook, dat ze de eerste drie kwartier alleen maar aan grommen en blazen was en met een hoge rug. Zo is ze absoluut nooit, en ook vanochtend toen ik wakker werd een hard geblaas.

Dit is momenteel mijn zicht vanaf mijn balkon

Afbeelding

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 10:25

Foto van mijn tv, mijn flat is de middelste flat die haaks op de tarwekamp staan
Afbeelding

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 10:29

Wat heftig sabri!
Kan me goed voorstellen dat je na zoiets niet meer fijn in je bed ligt :knuffel:

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 10:30

Jemig Sabrina wat moet je geschrokken zijn! Hoe gaat het nu met je?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 10:33

Sterkte Sabri, dit is niet niks! :(:)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 10:34

Sterkte Sabri, dit zal er zeker inhakken.

Heb je mensen om je heen die je hierin kunnen steunen?

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 10:37

Ach je arme kat. Gelukkig heb je haar binnen. Mocht ze echt te gestresst blijven misschien even bij de DA voor iets kalmerends vragen.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 10:39

Heb nog steeds wel wat adrenaline door mijn lijf. Gelukkig toch wel kunnen slapen. Mijn huis zit op de vierde verdieping dus op de hoek, dus allerlei nooddiensten om mijn flat, lampen, geluiden van piepende machines, de generator voor de stroom, etc. Het was vreemd om gisteren mijn gordijnen daar weer te sluiten en te gaan slapen als alles om je flat heen nog zo bezig is.
Gelukkig heb ik wel wat kunnen slapen. Ik merkte wel gisteren dat ik dacht, laat ik maar een goede pyama aandoen voor geval ik moet vluchten, en mijn telefoon kan ook beter in het kastje boven mij aan de muur, voor geval alles explodeert dan kan ik bij mijn telefoon als het instort.
Het was gisteren ook zo koud en regen, en pas na 12 uur vanaf de explosie, dus om 18.15 savonds, verscheen er weer een ambulance met zwaailichten deze kant op. Toen besefte ik mij dat er een persoon levend was gevonden en deze persoon heeft al die tijd, 12 uur lang, in de kou onder de brokstukken gelegen, terwijl de redding diensten al overgegaan waren op een bergings actie.

Huidige uitzicht van opzij tarwekamp en voren, ik woon nu tussen 2 afzetlinten;

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sabri op 08-12-24 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 10:40

Sterkte zeg, lijkt mij super heftig er zo dichtbij te wonen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 10:43

Wat heftig Sabri! Lijkt me ook echt doodeng om mee te maken en ik begrijp dat het slapen nu heel erg angstig is. Arme dieren ook.

En arme mensen die het slachtoffer zijn geworden natuurlijk..vraag me echt af wat er nu precies gebeurd is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 10:52

Heftig Sabri om dit van zo dichtbij mee te maken.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 10:59

Ja is echt heftig. Ik ken ook wel mensen, bv de man die dat kind uit het vuur wilde redden, deze heb ik gisteren nog een compliment gegeven dat ik hem dapper vond. Op de buurt bijeenkomst waren veel mensen ook angstig om te gaan slapen.
Hier nog wat fotos die ik genomen heb mbt de ramp reddingsdiensten. De slachtoffers die niet gewond waren werden in de bus vervoerd. Zij liepen met hooguit een plastic tasje met wat spulletjes in de bus.

Afbeelding

Afbeelding

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 11:04

Nog een foto paar uur later dat ik het met eigen ogen wilde zien, en een foto net nadat ik 112 had gebeld van de tarwekamp in brand;

Afbeelding

Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 11:14

Sabri sterkte. :knuffel:
Ik denk er al veel aan en dan ben ik zover weg.
Kan met niet voorstellen hoe het voor jou moet zijn en al helemaal niet voor de mensen die daar op die plek familie en vrienden hadden wonen.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 11:19

Heel heftig. Veel sterkte sabri. Zoiets verwacht je niet, en zeker niet vlakbij je huis. Hopelijk komt er snel meer duidelijkheid.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 11:19

Sabri heel veel sterkte :(:)
Kan me zo voorstellen dat dit heel veel impact heeft op jou en je buurtgenoten!

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 11:35

Dank jullie voor de steun :knuffel:
Ik heb radio West ook opstaan , er worden inmiddels ook bloemen gelegd op de rampplek. Er zijn ook weer wat oplaaiende brandjes.
Gisteren zeiden ze dat ze pas meer kunnen zeggen over alle eventuele (dodelijke) slachtoffers als de laatste steen van de rampplek boven is. Ze moeten nog 2 kelders afgraven in ieder geval.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 08-12-24 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt