Popstra schreef:Wij wonen er ook midden in. Woudenberg. De schaapjes van onze buren zijn een aantal weken terug gepakt en er zijn best wat incidenten hier op heel de Utrechtse Heuvelrug.
Ik fokte veulentjes. Daar heb ik geen zin meer in nu en dat vind ik eigenlijk heel niet zo een ramp. Ik word ouder en wil ook een keer inkrimpen dus nu is die beslissing van daarmee te stoppen makkelijk genomen. Ik ben er uberhoupt nu veel meer nuchter onder. Het went lijkt wel! Heb buiten ook geen maatregels. Mijn 9 paarden die hier staan zijn volwassen sterke dieren.
Een wolf blijft daar liever bij vandaan. Zo slim zijn ze wel.
Mijn paarden gaan om 18 uur naar binnen en om 8.30 weer naar buiten. Ik slaap dus goed.
Onze hondjes gaan ook enkel met ons naar buiten.
In het begin was ik er gestressed door maar heb geen zin mijn leven er door te laten beinvloeden. Volg dus ook niet meer al het nieuws er over hier op Bokt of SM.
Wat je aandacht geeft groeit namelijk.
Tot dusver zoals ik er in sta.
Ik heb begrip voor een ieder ander zijn gevoelens
Als ik dit lees dan ben ik nog best verbaasd dat men denkt dat volwassen paarden in een kudde veilig zijn. Als ik dan weet dat kalveren van volwassen 800 kilo zware runderen met behoorlijke hoorns al geen probleem zijn en die runderen zelf ook niet. Is dat dan zodat je het voor jezelf een plek kunt geven en er daardoor makkelijker mee om kan gaan?
Normaliter ben ik het ook eens dat alles wat aandacht geeft groeit, maar geldt dat dan ook als dat gene wat die aandacht krijgt ook gewoon bittere realiteit is?