Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:en of de pony's niet op stal staan 'snachts weten we ook niet.
Misschien zijn ze door de man wel om 6 uur buiten gezet voordat hij naar het werk ging.
8nnemiek schreef:DuoPenotti schreef:en of de pony's niet op stal staan 'snachts weten we ook niet.
Misschien zijn ze door de man wel om 6 uur buiten gezet voordat hij naar het werk ging.
Om 6 uur is het nog donker.. Ik liet mijn kippen altijd bewust ruim na zonsopkomst pas naar buiten ivm de marters in de buurt. Bij pluimvee is dat heel normaal. Waarom bij pony's niet, zeker op een plek waar ze veel risico lopen..
chanicha schreef:Het is toch belachelijk dat dat nu niet meer kan omdat er een stel onmogelijkekansenknuffelaars de wolf terug willen hebben!
Straks willen ze de mammoet ook weer terug.
De plaats van de wolven is ingenomen door de mens en samen gaat niet!
anjali schreef:chanicha schreef:Het is toch belachelijk dat dat nu niet meer kan omdat er een stel onmogelijkekansenknuffelaars de wolf terug willen hebben!
Straks willen ze de mammoet ook weer terug.
De plaats van de wolven is ingenomen door de mens en samen gaat niet!
Nou die mammoet mag terug van mij. Die vermoordt namelijk niet andermans dieren, want is planteneter. Maar die wolven kunnen hier niet,want die voeden zich met onze weidedieren, en veroorzaken ook nog grote polarisatie in de maatschappij tussen de pro- en anti-wolfers. Die pro -wolfers kan ik echt niet uitstaan ,ik sluit ze uit van al mijn sociale contacten. En er is al zo veel polarisatie momenteel door allerlei andere niet-wolfgerelateerde problemen waar weinig aan te doen is .Maar die wolven is wel wat aan te doen- weg ermee gewoon. Degenen die ze leuk vinden mogen ze ophalen en bij hen thuis (achter zware omheining) houden!
8nnemiek schreef:Wat ik dan denk als ik die foto zie; waarom zet je zo'n kleine pony's midden in wolven-territorium achter zo'n slechte omheining? Neem je verantwoordelijkheid en zet de dieren 's nachts binnen.
Kinderen laten poseren voor een 'o kijk wat zielig'-foto vind ik ook not-done.
Papaya schreef:8nnemiek schreef:Wat ik dan denk als ik die foto zie; waarom zet je zo'n kleine pony's midden in wolven-territorium achter zo'n slechte omheining? Neem je verantwoordelijkheid en zet de dieren 's nachts binnen.
Kinderen laten poseren voor een 'o kijk wat zielig'-foto vind ik ook not-done.
Wat betreft "neem je verantwoordelijkheid en zet de dieren 's nachts binnen"
Het is bij daglicht gebeurd. In de ochtend. Ergens tussen 8 en half 9. Dat is het meest ernstige. Op klaarlichte dag dus!
Dus je kan ze 's nachts op stal zetten, maar dan kun je alsnog overdag aan de beurt komen ben ik door dit voorval achter gekomen.
Ben er nog steeds goed ziek van: Er ging rond half 9 een waarschuwing in de buurtapp dat er een wolf over het erf en de straat liep.
Ik kreeg thuis het bericht dat mijn paarden (ze staan 60 meter verderop) nog een aantal extra uren op stal gehouden werden vanwege het nog geldende gevaar. De wolf is uiteindelijk door buurtbewoners samen met politie verjaagd.
(Strikt genomen mag je een wolf niet verstoren...... Maar ja, daar is dan zekerheidshalve maar de politie bijgehaald) .
Wat betreft het plaatsen van de foto: nog zieliger had ik het gevonden als de kinderen vrolijk buiten spelend naar de pony gegaan waren en ook gegrepen waren. Wat ik hoor is dat kinderen momenteel niet meer buiten spelen zonder dat er een volwassene bij is.
Voor de allerkleinsten natuurlijk normaal dat toezicht. Maar als ik aan mijn eigen jeugd denk en hoeveel ik genoten heb van het buitenspelen op de boerderij en hoeveel ik daar van de dieren geleerd heb is het om tedat dit dus niet meer vertrouwd is.
Wintu schreef:Volgens berichten is de pony om 7.50 gevonden, om half 8 ging de zon op.
Desi_2409 schreef:Nee maar doe je het, dan krijg je al die wolvenknuffelaars over je heen. Kijk naar die man in Drenthe, er zat een wolf in het weiland bij zijn hobbyschaapjes met rondom met wolfproef hek. Hij belde met de BIj, wat te doen: "probeer hem uit je weiland te verjagen" hij ging met een riek het weiland in, maar de wolf keerde zich naar hem, hij rende naar het hek waar zijn zoon stond en kon nog net het hek sluiten, maar werd wel in zijn hand gebeten. Later is de wolf doodgeschoten... die mensen hebben bakken met ellende over zich heen gekregen... echt de omgekeerde wereld..
Maar eerlijk, ik denk dat ik gek wordt als ik zie dat een wolf mijn paard/of hond pakt.. Ik weet ook zeker dat ik "iets" probeer, misschien ook met een hooivork of stenen gooien of weet niet wat, maar je gaat toch niet toekijken hoe je lieve dier (levend) wordt opgegeten..
Papaya schreef:Wintu schreef:Volgens berichten is de pony om 7.50 gevonden, om half 8 ging de zon op.
Hai Wintu, vind je het goed dat we verder geen discussie over het tijdstip aan gaan?
Ik heb die de buren gesproken die er naast wonen. Jij hebt berichten gelezen.
We zijn er beiden niet bij geweest. Het is dus van horen zeggen en horen lezen.
Ik weet niet of je achteraf kan reconstrueren op welk tijdstip exact het knagen is begonnen.
Ik weet ook niet hoe lang zo'n wolf erover doet zulke happen uit het slachtoffer te nemen.
Voor velen lastig kan zijn dat als je naar het werk de paarden niet bij schemer, maar pas bij dag licht naar buiten zal moeten zetten. Tenminste als het tijdstip een rol gaat speelt bij aanvallen.
Als ik het bericht van DuoPenotti hierboven lees kan het zijn dat elk willekeurig tijdstip een aanval verwacht kan worden.
DuoPenotti schreef:Bij hart van Nederland zei het oudere meisje dat er niet van gegeten was.
Alleen maar gedood en uit elkaar getrokken.
Daar doet een wolf geen uren over, dat is in een paar minuutjes wel gebeurd.
Dus ja gewoon in het licht, terwijl daar ook de dieren te zien zijn is erg aannemelijk
DuoPenotti schreef:Bij hart van Nederland zei het oudere meisje dat er niet van gegeten was.
Alleen maar gedood en uit elkaar getrokken.
Daar doet een wolf geen uren over, dat is in een paar minuutjes wel gebeurd.
Dus ja gewoon in het licht, terwijl daar ook de dieren te zien zijn is erg aannemelijk