Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yavanna schreef:Nee, ik doe niet aan victim blaming, ik zie het reeel. Toevallig was er van de week een item over op het nieuws. Daarin lieten ze meiden zien met superkorte rokjes die door de stad liepen. Ik ben geen man, maar ik kan me voorstellen dat als mannen een jonge, mooie meid zien lopen in een kort rokje, ze dan reageren, dat was vroeger zo ( tenminste in mijn tijd en ik ben een jaren 60/70 kind, dus niet mijn ouders ) en dat zal ook niet veranderen.
Maar om dan nu de mannen er alleen de schuld van te geven.
En toegegeven, toen ik jonger was en ik was met vriendinnen op stap, floten wij ook wel eens mooie jongens na, mag dat dan ook niet meer.
Daarnaast, iedereen mag dragen wat die persoon wil, maar ga niet hysterisch reageren als je, als je luchtig gekleed bent, nagefloten wordt. Dat is echt niet hetzelfde als aanranding of verkrachting.
En vaak als je zelf adrem reageert, glimlacht of zwaait, wordt de sfeer gelijk anders. Zolang een man niet met zijn leuter tegen je aan gaat swaffelen is het toch egostrelend als je nagefloten wordt. En nee, ik keur obscene dingen of uitspraken of gebaren niet goed. Maar ik vond en ik heb dit item ook met vriendinnen besproken, zij denken hier hetzelfde over, het wel grappig.
Want waarom was dit vroeger minder een probleem dan nu, ik denk dat sinds me too en internet alles in negatieve sfeer veranderd is.
Het zal best een tendens zijn, alleen voor mijn gevoel wordt het heel erg opgeblazen.
Citaat:Maar wat is het verschil met wel of geen blote bast? Nu doet het geslacht er ineens wel toe en blijft men nogal stil (in sport natuurlijk ook, maar dat heeft te maken met spierkracht).
Ik weet wel dat in mijn kindertijd een meisje zeker tot haar 10-12e gewoon in een bikinibroekje zonder bovenstukje kon gaan zwemmen. Niemand keek daar raar van op. Maar tegenwoordig heeft zelfs die kleuter al een volledige bikini of badpak aan. In dat opzicht waren we vroeger minder preuts.
Yavanna schreef:Nee, ik doe niet aan victim blaming, ik zie het reeel. Toevallig was er van de week een item over op het nieuws. Daarin lieten ze meiden zien met superkorte rokjes die door de stad liepen. Ik ben geen man, maar ik kan me voorstellen dat als mannen een jonge, mooie meid zien lopen in een kort rokje, ze dan reageren, dat was vroeger zo ( tenminste in mijn tijd en ik ben een jaren 60/70 kind, dus niet mijn ouders ) en dat zal ook niet veranderen.
Citaat:Daarnaast, iedereen mag dragen wat die persoon wil, maar ga niet hysterisch reageren als je, als je luchtig gekleed bent, nagefloten wordt. Dat is echt niet hetzelfde als aanranding of verkrachting.
En vaak als je zelf adrem reageert, glimlacht of zwaait, wordt de sfeer gelijk anders. Zolang een man niet met zijn leuter tegen je aan gaat swaffelen is het toch egostrelend als je nagefloten wordt. En nee, ik keur obscene dingen of uitspraken of gebaren niet goed. Maar ik vond en ik heb dit item ook met vriendinnen besproken, zij denken hier hetzelfde over, het wel grappig.
Want waarom was dit vroeger minder een probleem dan nu, ik denk dat sinds me too en internet alles in negatieve sfeer veranderd is.
Het zal best een tendens zijn, alleen voor mijn gevoel wordt het heel erg opgeblazen.
Ladyson schreef:Van mij hoeven die mannen in blote bast ook niet zo eigenlijk. Eens dat het nu scheef is, maar ik zou liever zien dat mannen wat meer aandoen ipv vrouwen wat minder aan gaan doen.
Muronia schreef:Ladyson schreef:Van mij hoeven die mannen in blote bast ook niet zo eigenlijk. Eens dat het nu scheef is, maar ik zou liever zien dat mannen wat meer aandoen ipv vrouwen wat minder aan gaan doen.
Hier ben ik het mee eens.
Tja noem mij maar preuts, prima. Je zult me ook niet tegenkomen op een naaktstrand of in een sauna. Maar gewoon in het openbaar heb ik ook weinig behoefte om naakte mensen tegen te komen, helemaal niks seksueels mee bedoeld maar ik vind een naakt mensenlichaam ook echt niks moois. Zo kaal, wat dat betreft zijn de meeste dieren een stuk knapper met hun mooie vachtje
En toegegeven, toen ik jonger was en ik was met vriendinnen op stap, floten wij ook wel eens mooie jongens na, mag dat dan ook niet meer.
Daarnaast, iedereen mag dragen wat die persoon wil, maar ga niet hysterisch reageren als je, als je luchtig gekleed bent, nagefloten wordt. Dat is echt niet hetzelfde als aanranding of verkrachting.
verootjoo schreef:Blote mannenborst op terras vind ik echt onfatsoenlijk. Snap niet dat je dan niet geweigerd wordt. Alsof het minder warm is met shirt aan
Je gaat niet in zwemkleding op een terras of restaurant zitten.
friezenfan2 schreef:Maar je mag door die nieuwe wet toch niet meer nagefloten worden?
https://www.metelkaartrekkenwedegrens.nl/
Als je het dan egostrelend vindt ben je blijkbaar echt de enige.
Amber_anne schreef:Zijn er echt mensen die problemen hebben met vrouwen die geen bh dragen? Ik draag al jaren geen bh meer en heb er nog nooit iets over gehoord.
Urbanus schreef:Yavanna schreef:Nee, ik doe niet aan victim blaming, ik zie het reeel. Toevallig was er van de week een item over op het nieuws. Daarin lieten ze meiden zien met superkorte rokjes die door de stad liepen. Ik ben geen man, maar ik kan me voorstellen dat als mannen een jonge, mooie meid zien lopen in een kort rokje, ze dan reageren, dat was vroeger zo ( tenminste in mijn tijd en ik ben een jaren 60/70 kind, dus niet mijn ouders ) en dat zal ook niet veranderen.
Jij vindt dat je het reeël ziet, ik vind dat je nogal bitter en ongenuanceerd reageert.
Het maakt geen hol uit wat iemand draagt, een ander heeft gewoon niet zo primair te reageren. Daarom is het strafbaar, hoeven we niet moeilijk over te doen. Ik vind er niks egostrelends aan, ik vind het ordinair.
BigOne schreef:Dat nafluiten had en heb ik nooit moeite mee gehad, gebeurt me nu niet zo vaak meermaar zwaaide altijd vriendelijk terug
Fly_high schreef:BigOne schreef:Dat nafluiten had en heb ik nooit moeite mee gehad, gebeurt me nu niet zo vaak meermaar zwaaide altijd vriendelijk terug
Ik vind het wel raar dat seksuele intimidatie op straat onprettig vinden als iets raars wordt neergezet in dit topic en dat je dan blijkbaar ook nog vooral vriendelijk moet reageren
Vroeger (=als tieners) vonden we aanranding ook maar "egostrelend" want wat ben je toch onweerstaanbaar knap als iedereen ongevraagd z'n hand in je onderbroek wil steken... Tegenwoordig iets andere mening over zullen we maar zeggen.
Edit. Mijn uitgevallen borstenof half ontbloot lijf hebben over het algemeen een meer specifieke doelgroep dan eerste beste mongool die kan fluiten. Gisteren ook toevallig 3 keer achter elkaar nagefloten onderweg naar huis met oersaaie kantoorkleding aan, rot toch lekker op
Suzanne F. schreef:Het ligt er voor mij echt aan hoe zoiets gaat. Ligt aan de setting en aan de toon en gewoon hoe het gaat. Soms kan een fluitje of een ‘Hee schoonheid’ best leuk zijn. Dan zie ik dat als een compliment en dan lach ik gewoon terug. Soms kan het ook intimiderend zijn waardoor je je onveilig voelt. En als de taal denigrerend is of sissen ofzo dan ben ik daar echt niet van gediend en dan voel ik me daar niet goed bij.
Ik vind het lastig om iets te vinden van het kleden. Aan de ene kant vind ik dat vrouwen aan mogen trekken wat ze willen zonder lastig gevallen te worden. Aan de andere kant vind ik over straat gaan in rokjes of hotpants waar je recht de vis inkijkt of shirtjes waar de borsten bijna uitvallen, toch wel vragen om aandacht.