Amerikaanse rechtszaken, wie kijkt ook graag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 08:51

Ik ga gewoon verder.. :D

momenteel is de zaak tegen Leilani Simon aan de gang, zij heeft haar 20 maanden oude kleuter gedood en weggegooid.. Ze heeft nog twee andere kinderen en deze vond ze het minst leuk ..

https://www.youtube.com/watch?v=bqy4n-9 ... yTrueCrime
Er is weken gezocht waarin ze schone schijn hield dat ze niet wist waar hij gebleven was, en er is ook video van de moeder van Leilani waarin ze de babysitter beschuldigen (en dat hebben ze op de socials geplaatst.. ). De moeder, die Leilani bij de kinderen had gelaten terwijl dat niet mocht omdat Leilani de custody kwijt was...

De jury selection van Sarah Boone is nu bezig, de zaak lijkt verder te gaan met een battered spouse defense, hoewel dat wel een lastig verhaal wordt gezien Jorge het meest gebatterd werd, volgens het verhaal..

Koekie73

Re: Amerikaanse rechtszaken, wie kijkt ook graag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 17:36

@Cer die zaak tegen Leilani Simon ben ik ook aan het kijken, via Law & Crime. Bizar verhaal ook weer.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de huidige advocaat van Sarah Boone het volhoudt met haar :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 19:23

Oh joh!! Ik had niet gedacht dat iemand anders dat keek… wat een treurige zaak ook weer.. beetje Latitia Stauch vibes …

Ja Sarah…. Shhhhhhhhhh

:+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 12:19

Sarah Boone opening statements heb ik even doorheen gescrolld. Slachtoffer weegt maar 103lbs (rond 45kg zoiets?) Nu snap ik wel beter hoe hij in een koffer kon passen, dat is echt heel smal/klein voor een man.

Haar verweer is zelfverdediging.... hoe dan? Ik begrijp wel dat het een foute relatie was en ze beiden verbaal en fysiek geweld gebruikten. Maar als je iemand eenmaal in een koffer hebt gepropt bel je toch de politie? Dan i er geen acuut gevaar meer dat het rechtvaardigt om iemand te doden lijkt mij.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 22:33

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 11:25

Nou, de uitslag van Sarah Boone is er, wat was het een treurige zaak, erger dan ik had gedacht.. De uitslag van Leilani Simon is er ook, maar daar moet k de laatste dagen nog van luisteren..

Delphi volg ik helemaal niet, hoewel Adrea Burkhart er wel goede samenvattingen van maakt

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 21:00

Ik vond de hele Leilani case echt zo verdrietig. En dan ook alleen maar huilen omdat je de rest van je leven opgesloten gaat zien. Maar niet om je kind. Onbegrijpelijk.

Ik probeer Delphi te volgen via Lawyer Lee maar ik vind haar wat minder nu met deze case. Ik volg het nu via Hidden True Crime. Voor mijn gevoel iets objectiever.

Verder volg ik de verdwijning van Suzanne Simpson. Verdwenen nadat een buur heeft gezien dat haar man ruzie met haar maakte. Man zit nu in de gevangenis (politie gaat er vanuit dat ze niet meer leeft) en de kinderen bij familie. In- en in triest ook weer. Ik volg dit voornl via Grizzly (Gisela)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 10:07

Oh die ga ik dan ook bijluisteren via Gisela.
Haar video met Lawyer You Know was leuk :)

Ik zit nu op dag 8 van Leilani.. de omvang van de search van de landfill was echt bizar

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 10:11

Sara Boone heb ik ook gevolgd, maar man wat waren die andere filmpjes naar om te zien. Waarin ze Jorge kleineert, manipuleert, zijn lichaamstaal etc. Vond ik nog heftiger om te zien dan de koffer films.

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 12:00

Ik vind sommige Amerikaanse rechtszaken interessant (vooral als ze absurd zijn). Waar kijken jullie die en waar kan ik informatie vinden om mij wat meer in deze wereld te begeven?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 13:59

Ik denk dat de meesten het op Youtube kijken? Soms een podcast.
Ik kijk het niet, maar luister het vnl via YouTube, er zijn een aantal youtubers die ik prettig vind om te volgen (hoewel dat wel aan het onderwerp ligt)
Emily D Baker vind ik vaak het makkelijkst, omdat ze veel uitlegt tussendoor
Grizzly True Crime is heel uitgebreid, die geeft ook achtergrond informatie
Recovery Addict doet het ook altijd wel goed, maar hij heeft geen law-achtergrond
Legal Vices ligt helemaal aan het onderwerp
Via Law&Crime of Court TV kan je alles zonder onderbrekingen of commentaar volgen
Soms Crime Circus, EWU Bodycam / EWU explore with us

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 14:08

@mars bizar he? Wat een ziek mens is dat :-( Ik zit dat ook met verbazing te bekijken. En ze zit erbij alsof ze het allemaal normaal vindt.

@_chou exact wat Cer zegt. Allemaal op youttube en Cer kijkt dezelfde kanalen als ik. Ik vind hidden true crime ook nog een aanrader. De streams staan vooral onder 'live' en niet altijd bij de video's op de kanalen ;-)

@cer ja die video met lawyer you know vond ik ook heel leuk om te luisteren.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 14:14

Ik denk nog steeds dat Sarah Boone een paar draadjes los had, waardoor ze geen idee heeft wat voor invloed haar acties hebben op anderen. Ik weet niet of daar een term voor is, maar misschien is het psychotisch oid? Psychopaat of sociopaat? Ze zal heel jong voor zichzelf hebben moeten zorgen waardoor ze heel erg alles onder controle moet hebben, anders weet ze niet wat ze kan verwachten. Ik vond dat aspect heel fascinerend.
De filmpjes met Jorge op de grond en haar abuse daarbij, waren inderdaad heel naar om te zien. Helaas is het jorge's familie niet gelukt om hem bij haar weg te houden.

@Koekie73, dan zie ik je misschien ergens in een chat, bij een live :') Hoewel met amerikaanse tijden zie ik bijna nooit iets echt live :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 12:24

Ik zit de Death Penalty Motions in de Brian Kohberger zaak te luisteren (tijdens je werk? ja tijdens mn werk, anders kan ik niet focussen :') ) , heel morbide eigenlijk wel..
Brian zit erbij terwijl ze aan het bediscussieren zijn hoe en wanneer een eventuele doodstraf uitgevoerd wordt..

Wat me opvalt is dat sommige reacties van mensen zijn dat ze totaal niet snappen hoe laywers het kunnen (want jeetje wat een strenge vragen) en hoe de SC erin staat. Namelijk dat ze van beide partijen de argumenten willen horen, zonder daarin een standpunt te nemen. Beide partijen worden even 'streng' ondervraagd. Ik vind dat superinteressant, vragen vragen en nog eens vragen.. maar blijkbaar vinden best nog wat mensen dat lastig en moet iemand eigenlijk altijd (meteen) een kant kiezen.. interessant om dat proces te zien :j

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 22:48

Die heb ik nog niet gekeken. Was het wat? Bizar ook hoe lang het duurt voordat er eindelijk een trial is he?

Ik kijk momenteel de verdicht watch voor Richard Allen. Wat mij betreft heeft de Prosecutor niet bewezen dat hij schuldig is, maar heeft RA's advocaat ook niet het tegendeel bewezen. Ik ben dus heel benieuwd wat de jury gaat beslissen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-24 09:55

Sarah Boone is veroordeeld tot levenslang, ik verwacht nog wel appeals van haar := Haar 'apology' naar de familie van Jorge Torres was tenenkrommend om aan te horen.

Ze is oerdom geweest om de aangeboden plea deal van 15 jaar af te wijzen, ze had er immers al 5 jaar op zitten.... Emily heeft de sentencing hearing samengevat met wat uitleg/commentaar erbij.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 14:38

Ja het was weer 'wild' inderdaad ..

maar wat denk jij? Ik denk dat je haar gewoon niet als 'normaal' iemand kan beoordelen.. Ze heeft geen flauw idee van wat ze misdaan heeft.
Mensen noemden haar "entitled".. maar ik denk dat ze gewoon een stukje draad mist, wat maakt dat je zelfreflectie hebt ofzoiets.

Ik vind dat het meest fascinerend aan dit soort dingen.. hoe werkt dat van binnen bij zo iemand.. :j

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 16:08

Het is ook maar goed. Iemand die zo overtuigd is van haar onschuld, die kan zoiets ook nog eens doen. Zij gelooft echt enorm dat ze het slachtoffer is in deze zaak.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-24 21:10

Cer schreef:
Ja het was weer 'wild' inderdaad ..

maar wat denk jij? Ik denk dat je haar gewoon niet als 'normaal' iemand kan beoordelen.. Ze heeft geen flauw idee van wat ze misdaan heeft.
Mensen noemden haar "entitled".. maar ik denk dat ze gewoon een stukje draad mist, wat maakt dat je zelfreflectie hebt ofzoiets.

Ik vind dat het meest fascinerend aan dit soort dingen.. hoe werkt dat van binnen bij zo iemand.. :j

Mee eens dat ze een fascinerend persoon is en 100% rationeel lijkt ze me ook niet. Maar tegelijk denk ik wel dat ze het verschil tussen goed en kwaad kent. Ze is welbespraakt in woord en schrift, ze kent de regels die in haar voordeel zijn (zie alle brieven die ze naar de rechter schreef) negeert degenen die haar tegen werken.
Ik geloof ook dat ze veel heeft meegemaakt qua misbruik/geweld, zoals ook aangegeven werd door de forensisch psychiater. Of ze echt niet wist wat ze deed toen ze Jorge opsloot in de koffer en hem liet stikken daar zou ik geen geld op durven zetten. Ik denk dat ze ervan genoot om hem te 'straffen' kleineren toen hij zo hulpeloos in de koffer zat.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 09:49

nou ja inderdaad

en dan als je de filmpjes zag van hoe ze hem behandelde, en hoe ze zei zelf behandeld te zijn.. alsof ze in een heel eigen realiteit leeft.
En eens met die brieven en haar intelligentie, je kan haar moeilijk dom noemen.. maar ergens zit ze op een heel ander spoor dan de meeste andere mensen..

Wat ik dan ook zo bijzonder vond ik is dat haar advocaat er zo in meeging.. daar snapte ik niks van? Tuurlijk moet hij haar verdedigen, maar dit als battered spouse aandragen..? Hoe dan?

Wat is de volgende zaak die jullie gaan volgen? :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 11:18

De zaken die ik nu volg is P Diddy en ik ben heel benieuwd naar Blake Lively, gister de helft van de aanklachten gehoord via Lawyer You Know.
Ze schijnt zelf ook niet altijd even vriendelijk te zijn maar ik ben nog neutraal ..

Daarna komt Kouri Richins denk? (Ik weet nooit hoe je haar naam schrijft ..)

Een streamer die ik veel volgde was Legal Vices, helaas is hij onverwacht overleden. Als laatste heb ik via hem de laatste brief van Sarah boone aan de rechter gevolgd.. was weer een hele bijzondere :P

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 12:14

Ik heb dit weekend de hele aanklacht van Blake Lively door zitten lezen. Heel erg interessant. Ze beschuldigt Justin Baldoni in feite van astroturfing, en er zit echt megaveel bewijs bij. Heel erg interessant om alle e-mails en berichtjes van het PR-bedrijf dat werd ingehuurd door Baldoni te zien.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 14:40

Nou inderdaad, met name hoe dat soort (laster)campagnes opgezet worden. Maar ik heb t nog niet helemaal gehoord, ik ga later de 2e helft luister :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 18:55

En Justin is met een tegen aanklacht gekomen.. ik heb de helft pas gehoord maar .. the plot thickens.. zeg maar :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 12:50

Tijdens de Daubert Hearing inzake de nieuwe rechtzaak van Karen Read wordt nu bekend dat Chloe, de hond die weg was, toch ergens gevonden is ineens..
Dat is interessant :D