Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
liedje89 schreef:Ik geloof best dat de wolf een boel schade aanricht maar ik denk niet dat het je argumenten vooruit helpt om zo te overdrijven.
meggiemeg schreef:Het stuk komt op mij over als een groot deel sensatie. Heb even wat dingen uit het stuk gepakt, het is allemaal maar speculatie tot nu toe.
"Een kind is woensdagochtend gewond geraakt op landgoed Den Treek bij Leusden. De kinderopvang spreekt van ‘vermoedelijk een wolf die in een flits op het kind afkwam’." en " ,,In de directe aanwezigheid van een medewerker kwam vermoedelijk een wolf in een flits op een kind af." en "Dat een van zijn kinderen, tussen de 4 en de 12 jaar oud en uit Amersfoort, vandaag inderdaad door een wolf is aangevallen, wil hij niet keihard bevestigen. ,,Een medewerker heeft dat mogelijk gezien, voor ons is het dus ook niet duidelijk.’’ Verder verwijst hij naar de verklaring."
Het kind is geschrokken waardoor het gevallen is en daardoor schrammen heeft. Dat is iets anders dan fysiek contact van de wolf met het kind.
Onali schreef:Ja maar een zwijn eet mij of mn huisdier niet op.
Citaat:Ik las gisteren ergens een stukje van een Canadees over hoe wolven leren. Dat dit het aftasten is of de mens een prooi kan worden. Als dat waar is vind ik dat wel een eng idee. Schuw zijn wolven in ieder geval niet, dus de 'experts' in Nederland zitten er goed naast.
Citaat:Dat stoort mij ook enorm, je moet iets niet klein gaan maken wat voor een deel van Nederland heel groot is.
Maar wat ik me wel afvraag, naast afschieten, wat voor een opties zijn er om wolven te weren?
meggiemeg schreef:Onali schreef:Ja maar een zwijn eet mij of mn huisdier niet op.
2 jaar geleden is er hier een hond gedood door zwijnen. De hond was de zwijnen aan het treiteren, de zwijnen werden het zat en gingen in de aanval en klaar was het. Als een volwassen beer in de aanval gaat ben je als mens ook niet veilig.
Onali schreef:meggiemeg schreef:2 jaar geleden is er hier een hond gedood door zwijnen. De hond was de zwijnen aan het treiteren, de zwijnen werden het zat en gingen in de aanval en klaar was het. Als een volwassen beer in de aanval gaat ben je als mens ook niet veilig.
.....
Janneke2 schreef:Citaat:Ik las gisteren ergens een stukje van een Canadees over hoe wolven leren. Dat dit het aftasten is of de mens een prooi kan worden. Als dat waar is vind ik dat wel een eng idee. Schuw zijn wolven in ieder geval niet, dus de 'experts' in Nederland zitten er goed naast.
Ik weet niet welke "expert" jij op het oog hebt, ik heb van de week een interview op de radio gehoord met Glen Lelieveld van de Zoogdiervereniging, die oa. praatte over hoe we wolven weer schuw kunnen maken.Citaat:Dat stoort mij ook enorm, je moet iets niet klein gaan maken wat voor een deel van Nederland heel groot is.
Maar wat ik me wel afvraag, naast afschieten, wat voor een opties zijn er om wolven te weren?
Expert Lelieveld had het over painballs: nadrukkelijk bedoeld om pijn te doen, dwz wolven leren "blijf tenminste 30 meter bij een mens vandaan".
Daar leren ze meer van dan afschot.
prugelpiet schreef:Hij word niet voor niets ook wel Leugenveld genoemd.
Lusitana schreef:Zwijnen zijn behoorlijk gevaarlijk (en sluiten in groepen ook lammetjes ed in om te eten!) maar daar is men aan gewend en dus niet zo angstig voor. De meeste dieren vallen niet ongeprovoceerd aan, maar het komt wel voor dat we soms niet doorhebben dát we ze hebben geprovoceerd en dan komt een aanval op het oog uit het niets.
Betreffende het nieuwsbericht: Ze willen toch zó graag een keer een melding van een wolfincident betreffende een kind dat ze het maar gewoon gaan verzinnen en omstandigheden gaan overdrijven. De nuchtere mens ziet onmiddelijk al het "vermoedelijke" anderen zien alleen "wolf".
Lusitana schreef:Zwijnen zijn behoorlijk gevaarlijk (en sluiten in groepen ook lammetjes ed in om te eten!) maar daar is men aan gewend en dus niet zo angstig voor. De meeste dieren vallen niet ongeprovoceerd aan, maar het komt wel voor dat we soms niet doorhebben dát we ze hebben geprovoceerd en dan komt een aanval op het oog uit het niets.
Betreffende het nieuwsbericht: Ze willen toch zó graag een keer een melding van een wolfincident betreffende een kind dat ze het maar gewoon gaan verzinnen en omstandigheden gaan overdrijven. De nuchtere mens ziet onmiddelijk al het "vermoedelijke" anderen zien alleen "wolf".
Wolven in Nederland moeten wel gewend zijn aan mensen, het land is zo vreselijk dichtbevolkt. Daarin schuit ook het gevaar.
Nederland heeft geen echte natuur en geen ruimte voor wilde dieren.