Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dandelion2 schreef:Zonnetje81, je klinkt als een fantastische pleegouder! Laat je niet van de wijs brengen hoor, ik lees van de pleegouders hier positieve ervaringen en een negatief verhaal krijgt nu eenmaal veel meer aandacht dan een positief verhaal.
Het is heerlijk om samen met je pleegkind(-eren) iets te doen, ik bedoelde meer dat dat geen noodzaak is, ze genieten ook van de aandacht en het gezelschap zonder ‘grote’ uitjes.
Wij hebben ook geen biologische kinderen, werken allebei fulltime en hebben wel dieren. Ook nu met twee fulltime pleegkinderen is dat zo. Natuurlijk zijn er kinderen die meer aandacht nodig hebben of uitdagingen kennen qua ontwikkeling of indicatie maar ook daarin kan je kijken naar met welke organisatie je in zee gaat (sommige zijn specifiek).
Jammer dat je niet naar de info avond kan maar misschien kan je bellen of mailen en kan je 1 op 1 een afspraak maken, hier staan ze vaak voor open. Welke regio zit je?
Achterom schreef:@Zonnetje81: de ervaring is dat pleegzorg vaste informatie momenten plant, daar pas jij je planning als potentieel pleegouder op aan, niet andersom.
Dandelion2 schreef:Leuk zonnetje81! Ik werk soms mee aan info-avonden voor de weekendpleegzorg in mijn regio (ik vertel dan wat uit eigen ervaring en beantwoord vragen) en ik ervaar dat de potentiele pleegouders warm worden ontvangen en dat er zeker flexibiliteit mogelijk is. Je zou nog kunnen overwegen of er meerdere organisaties werken in dezelfde regio, dit is bij mij wel het geval. Wij hebben in eerste instantie aangemeld bij 1 organisatie maar zijn door de kinderen zelf en hun verhuizingen en gewissel tussen organisaties bij diverse partijen betrokken geweest. Dit realiseerde ik me niet gelijk, ik zag eerst alles als 'jeugdzorg'. Echt super van je en blijf positief, je gaat hier echt van genieten. Er zijn veel zorgen en (voor-)oordelen vanuit de buitenwereld, probeer dit te filteren. Ik doe dit al heel lang met veel plezier en heb nooit iets gekkers meegemaakt dan een boze puber die met z'n hoodie achterstevoren met de capuchon op op bed zat waar ik hartelijk om kon lachen en hij zelf ook. Ik weet dat ik zelf vrij nuchter ben maar als jij in het onderwijs zit laat je je echt niet gek maken. Ja er zal een keer iets kapot gaan of omvallen. Ja je zal een keer je ogen ten hemel slaan. Hoort erbij.
pateeke schreef:Ergens snap ik wel dat ze niet voor een iemand een opleiding gaan geven, maar anderzijds denk ik dat dat toch een gemiste kans is als je moet wachten tot jullie met minimaal 6 zijn. Er zijngewoon al te weinig pleeggezinnen en op die manier schiet het inderdaad niet op, haken mensen af etc. Jammer…
Zonnetje81 schreef:pateeke schreef:Ergens snap ik wel dat ze niet voor een iemand een opleiding gaan geven, maar anderzijds denk ik dat dat toch een gemiste kans is als je moet wachten tot jullie met minimaal 6 zijn. Er zijngewoon al te weinig pleeggezinnen en op die manier schiet het inderdaad niet op, haken mensen af etc. Jammer…
Dat snap ik dus enerzijds dus ook maar anderzijds niet. Zo blijf je in die cirkel hangen.