Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Wel vraag ik mij af als je dat deze CDA-er 50 jaar geleden had gevraagd of hij voorstander zou zijn geweest?
Maar nu vind ik het mooi dat hij juist hij samen met zijn meisje dit kon beslissen.
Popstra schreef:lekker pijn lijden dus tot je huidskleur kikker groen is door de vergiftegingen die in je gaande zijn omdat je organen falen, je stikt in je eigen vocht en dan uitgemergeld je kist in gaan dus want dan kom je in de hemel....
pien_2010 schreef:Popstra schreef:lekker pijn lijden dus tot je huidskleur kikker groen is door de vergiftegingen die in je gaande zijn omdat je organen falen, je stikt in je eigen vocht en dan uitgemergeld je kist in gaan dus want dan kom je in de hemel....
Nee dat klopt ook niet. Met palliatief beleid goed uitgevoerd hoeven mensen niet te stikken in eigen vocht en hoeven ook geen pijn te lijden en wordt er niet actief beëindigd.
Op de geciteerde passages ga ik verder niet in want dat wordt met de bijbel in de hand een welles nietes.
Maar met die argumenten en interpretaties ben ik het niet eens.
Verder stel ik voor dat als mensen dit willen zelf een nieuw topic starten zodat van Agt met zijn meissie hun herdenking topic niet vervuild worden door deze discussie.
DuoPenotti schreef:Lees ik dat goed dat men maar moet lijden anders is er geen hiernamaals?
Of begrijp ik die tekst verkeerd?
Alsof genoeg mensen nog niet genoeg geleden hebben tijdens het leven.
Ja er zijn geluksvogels die dat weinig hebben meegemaakt en die geluksvogels zullen ook wel een hartaanval krijgen...
Maar veel mensen kennen lijden wel en als het leven dan bijna voorbij is moet dat nog maar even lekker voortduren.
Of begrijp ik dit zo verkeerd?
En ja ik geloof ook in een hiernamaals en nee ik geloof niet dat je daar niet komt als iemand zelfmoord pleegt, want daar valt het dan toch een soort onder toch?
journee schreef:DuoPenotti schreef:Lees ik dat goed dat men maar moet lijden anders is er geen hiernamaals?
Of begrijp ik die tekst verkeerd?
Alsof genoeg mensen nog niet genoeg geleden hebben tijdens het leven.
Ja er zijn geluksvogels die dat weinig hebben meegemaakt en die geluksvogels zullen ook wel een hartaanval krijgen...
Maar veel mensen kennen lijden wel en als het leven dan bijna voorbij is moet dat nog maar even lekker voortduren.
Of begrijp ik dit zo verkeerd?
En ja ik geloof ook in een hiernamaals en nee ik geloof niet dat je daar niet komt als iemand zelfmoord pleegt, want daar valt het dan toch een soort onder toch?
Iedereen interpreteert geloof op zijn eigen manier. Maar er is volgens het christelijke geloof een verschil tussen doden en laten sterven. Dus pijnbestrijding en slaapmedicatie is gewoon geaccepteerd. Een middel wat een hartstilstand opwekt valt echter onder doden, en dat valt niet goed met het geloof te rijmen.
Linkje met uitleg hoe er wordt gekeken naar zelfmoord. (een christen gaat gewoon nog naar de hemel)
https://www.gotquestions.org/Nederlands/zelfmoord-Bijbel.html
anjali schreef:pien_2010 schreef:
Nee dat klopt ook niet. Met palliatief beleid goed uitgevoerd hoeven mensen niet te stikken in eigen vocht en hoeven ook geen pijn te lijden en wordt er niet actief beëindigd.
Op de geciteerde passages ga ik verder niet in want dat wordt met de bijbel in de hand een welles nietes.
Maar met die argumenten en interpretaties ben ik het niet eens.
Verder stel ik voor dat als mensen dit willen zelf een nieuw topic starten zodat van Agt met zijn meissie hun herdenking topic niet vervuild worden door deze discussie.
Het schijnt dat hij zelf niet veel herdenking wilde want de uitvaart was in besloten kring en voor zover ik weet ook niet kerkelijk. Op zich vrij apart omdat bekende personen vaak een hele mooie openbare uitvaart krijgen met veel gasten en veel "toeters en bellen".
rien10 schreef:Dus hij heeft zijn vrouw meegezogen in de dood en wilde geen herdenking? Stop nu eens met je aannames Anjali.
Wij weten hier echt geen ene snars van. Het is gegaan zoals het gegaan is. Lekker boeiend wat jij en ik er van vinden.
rien10 schreef:Ik snap jullie.
Dan wil ik nog dit zeggen: Dank u meneer van Agt, voor uw inzet voor Nederland. Rust zacht, samen met uw meisje.
anjali schreef:journee schreef:Ik begrijp Anjali's standpunt wel dat euthanasie volgens het christendom niet is toegestaan. In de link hieronder wordt uitleg gegeven over de vraag waarom dit zo is. Dit neemt echter niet weg dat iedereen het leven en zijn geloof op zijn eigen manier beleeft. En dat iedereen hierin zijn eigen keuzes maakt.
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/27697/rechtvaardiging-actieve-euthanasie/
@Journee, bedankt voor de link! Helemaal zoals ik erover denk.
Cowboy55 schreef:rien10 schreef:Ik snap jullie.
Dan wil ik nog dit zeggen: Dank u meneer van Agt, voor uw inzet voor Nederland. Rust zacht, samen met uw meisje.
En als u mij toestaat, waarde Rien, zou ik uitermate gaarne hieraan wensen toe te voegen: "Dank u voor uw welsprekendheid en exquise beheersing van onze taal en de zeer grote mate van fatsoen waarin u in woord en daad optrad richting politieke tegen- en medestanders en de mensheid in de ruimste zin des woords."